Vores fantastiske regering
Fra : Jesper

Dato : 24-04-06 18:30

7 EU lande kan ikke leve op til konvergenskravene og Frankrig ligger med
anus i vandskopen og og den offentlige gæld er stigende i EU og de andre
EU lande døjer med tocifrede arbejdsløshedtal.

I dette meget ugunstige økonomiske klima er det ikke alene lykkedes at
balancere budgettet, det er kæmpeoverskud, også selvom vi renser tallene
for olie-og gasindtægter, statsgældenen er stærkt faldende og ledigheden
er den laveste i 30 år.

Det kan kun skyldes vores helt fantastiske regering, den suverænt bedste
regering i efterkrigstiden.

DR1 S142 man 24 apr 14:15:45
DR NYHEDER UDLAND 12:14

SYV EU-LANDE HAR STADIG STORT UNDERSKUD
De fleste EU-lande har inden for det
seneste år begrænset underskuddet på de
offentlige finanser, men syv overholder
stadig ikke EU's regler.

Ifølge EU's Stabilitetspagt skal
budgetunderskuddet holdes på under tre
procent af bruttonationalproduktet.

Det krav kan Tyskland, Storbritannien,
Italien, Ungarn, Portugal, Grækenland
og Malta ikke overholde. Det viser tal
fra EU's statistiske kontor Eurostat.

Eurostat bekræfter også, at Frankrigs
budgetunderskud i 2005 lige akkurat
holdt sig inden for de tilladte
grænser, og at den offentlige gæld i
eurozonen er steget.
111 UDLAND dr.dk/nyheder

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Sten Schou

Dato : 25-04-06 07:59

> [...]
> er den laveste i 30 år.
>
> Det kan kun skyldes vores helt fantastiske regering, den suverænt bedste

Så skal EU, igen til at uddele bøder til de lande, som ikke kan overholde
kravet. Bøder der sikkert er lige så store, som dem Frankrig og Tyskland er
blevet tildelt gennem nogle år?
Ikke underligt, at de EU-lande der klarer sig bedst, er dem der står uden
for (T)euro'en, nemlig Storbritanien,Danmark samt Sverige.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 08:55

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Ikke underligt, at de EU-lande der klarer sig bedst, er dem der står uden
> for (T)euro'en, nemlig Storbritanien,Danmark samt Sverige.

Hvor har du dog fra at den svenske rubel har det godt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 25-04-06 12:15

> Hvor har du dog fra at den svenske rubel har det godt?

Det er nu ikke så meget den svenske rubel jeg mener i denne henseende, mere
på den gang der er i økonomien, og dermed beskæftigelsen, også i Sverige.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 12:54

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Det er nu ikke så meget den svenske rubel jeg mener i denne henseende, mere
> på den gang der er i økonomien, og dermed beskæftigelsen, også i Sverige.

Mig bekendt er den svenske økonomi nu en underskudsøkonomi, ikke mindst
som følge af Sveriges udlændingepolitik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-04-06 15:29

> [...]

> Ikke underligt, at de EU-lande der klarer sig bedst, er dem der står uden
> for (T)euro'en, nemlig Storbritanien,Danmark samt Sverige.

Nu er et af de lande der klare sig allerbedst Irland, et Euro land. De
klarer sig væsentligt bedre end UK.

Sverige klarer sig nu så dårligt ift Danmark at BNP pr indbygger er
næsten $10.000 lavere end i Danmark, arbejdsløsheden er tårnhøj og
økonmien har det ikke godt.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : GB

Dato : 25-04-06 16:42

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Sverige klarer sig nu så dårligt ift Danmark at BNP pr indbygger er
> næsten $10.000 lavere end i Danmark, arbejdsløsheden er tårnhøj og
> økonmien har det ikke godt.

Det tror da fanden med alle de perkere, de lukker ind. Og det bliver værre
- meget værre. Tro mig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-04-06 18:43

GB fortalte:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Det tror da fanden med alle de perkere, de lukker ind. Og det bliver
> værre - meget værre. Tro mig.

Med samme kurs vil DK's økonomi være større end SE's i løbet af ganske få
år.
Mon ikke svenskerne får en brat opvågning den dag selv Konrad et al
forstår at SE er blevet Europas mest voldskriminelle land med økonomi som
Libyen.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-04-06 20:49

> [...]

> Ikke underligt, at de EU-lande der klarer sig bedst, er dem der står uden
> for (T)euro'en, nemlig Storbritanien,Danmark samt Sverige.

Tyskland og Frankrig er gang på gang blevetundtaget for bøder for brud
på konvergenskravene.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-06 15:41

> [...]
> er den laveste i 30 år.
>
> Det kan kun skyldes vores helt fantastiske regering, den suverænt bedste

Nej det skyldes det ikke, det skyldes at Schluter, Nyrup og Fogh alle har
gjort et godt stykke arbejde på den økonomiske side. Foghs største problem
er bare det at manden ikke tør vedkende sig en eneste af de visioner han
havde da han var 35, derfor er han bare endt som en administrator, det kunne
både Nyrup, Lars Løkke, Per Stig og alle mulige andre også have gjort, næppe
være eller bedre. Fogh er i mine øjne godt på vej til at blive en af de
statsministere som bedst kan betegnes som lidt ligegyldige.

Fra : Jesper

Dato : 25-04-06 17:47

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> være eller bedre. Fogh er i mine øjne godt på vej til at blive en af de
> statsministere som bedst kan betegnes som lidt ligegyldige.

Nu er jo Fogh ikke et statisk menneske men et dynamisk menneske. Han kan
lave om på sig selv og hænger ikke fast i gamle dogmer om minimalstat.

Schlüter reddede Danmark fra at køre ned i den afgrund som Ankers egen
finansminister, Knud Heinesen, sagde at vi kun var få måneder fra, da
Anker smed tøjlerne.

Nyrup hvilede på Schlüters laurbær, statsgælden blev ikke nedbragt på
trods af det enorme økonomiske opsving i 90'erne.

Fogh gik imod strømmen. Mens stort set alle andre har ligget underdrejet
økonomisk siden slutningen af 2001, så har der været fuld damp under
kedlerne i Danmark, der er ganske enkelt ingen anden europæisk stat der
har præsteret de resultater uden at være olieproducent som Norge (med en
olieproduktion der er 10 x så stor som den danske!) eller har været
skattely for personer og selskaber og tjent på transfer pricing som
Østrig, Schweiz, Monaco, Andorra, Vatikanet, Luxembourg og Irland.

Selvom Danmark ikke måtte have haft en dråbe olie eller en
kubikmillimeter gas, så ville vi alligevel have haft et overskud på
statsbudgettet for 2005 på 40 mia kr.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-06 20:34

> [...]
>
> Selvom Danmark ikke måtte have haft en dråbe olie eller en
> kubikmillimeter gas, så ville vi alligevel have haft et overskud på

Dejligt med at det da ikke er et farvet indlæg (ironisk smil). Faktum er at
der i dag "aldrig" har været flere fattige i Danmark, faktum er at mere end
hver fjerde i Danmark forsørges passivt af staten, faktum at uddannelse
nedprioriteres og faktum er at hver eneste gang der kommer noget der kunne
minde om en vision skydes den øjeblikkeligt ned af formanden. Det seneste
eksempel kunne være miljøenergi. Men du er måske en af dem der mener at når
gymnasierne det ene år mister 1 milliard og året efter får 200 millioner, så
tilføjes der midler??

Fra seminarierne ved jeg man fik 74000 kroner pr. studerende per semester,
dette tal er siden 2002 blevet fastholdt krone for krone, dvs. reelt nedsat
med 2% om året svarende til inflationen.

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 25-04-06 22:07

> [...]

> dette tal er siden 2002 blevet fastholdt krone for krone, dvs. reelt nedsat
> med 2% om året svarende til inflationen.

Kære Kim;

Når vi taler om de såkaldte fattige, så udregnes det idag ift
gennemsnitslønnen, så når lønningerne stiger, så vil flere blive
betragtet som fattige. Iflg. Socialforskningsinstituttets rapport fra
2005 om de socialt udsatte, så udgør de selvstændige erhvervsdrivende
den største gruppe af fattige.

Mht til alle dem på offentlig forsørgelse, så kan vi jo takke Anker for
Efterlønnen samt S og R for muhamedanerne.

Nedprioteret uddannelse i Danmark? Bullshit! Iflg The Enconmist er
Danmark det der bruger næstflest penge pr. studerende på videregående
uddannelse i verden.

Ingen stigning i udgifterne på seminarierne. Kan du virkeligt ikke komme
med noget bedre?

Miljøenergi. Hvor meget gjorde Nyrupregeringen for at udvikle
biobrændsel til biler og lastvogne?

Hvorfor lod Nyrupregeringen jernbanenettet forfalde?

Hvorfor afdrog Nyrupregeringen ikke på statsgælden?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-06 22:51

> [...]
>
> Mht til alle dem på offentlig forsørgelse, så kan vi jo takke Anker for
> Efterlønnen samt S og R for muhamedanerne.

Vi kan takke Fogh for han ikke gør noget ved det, han sidder i dag i stolen
og det er hans ansvar at gøre noget ved tingene, det er derfor han sidder
der. Og velfærdsreform min bare.... Manden afviste stort set hele rapporten
to timer efter den var udkommet, hvordan fanden manden så end har kunne nå
at læse en 800 siders rapport så hurtigt må stå hen i det uvisse. Det er en
gang skvatpisseri og om 20 år vil vi forbande Fogh for ikke at have gjort
nok, ligesom vi i dag bander Anker langt væk for han var så sandelig også et
skvat der heller ikke turde nok.

> Nedprioteret uddannelse i Danmark? Bullshit! Iflg The Enconmist er
> Danmark det der bruger næstflest penge pr. studerende på videregående
> uddannelse i verden.

Hvis en engelsk avis siger det må det jo passe, men kast et blik ind på et
seminarium, et univeristet og du vil få et chok.

> Ingen stigning i udgifterne på seminarierne. Kan du virkeligt ikke komme
> med noget bedre?

Du ser intet problem i at man går ud og siger vi bruger flere penge på
uddannelse, når man faktisk gør det stik modsatte? Iøvrigt er det vel ikke
en stigning i udgifterne at følge inflationen? Når regeringen bruger ligeså
mange penge på uddannelse som Nyrup, så er det sandt krone for krone, men
inflationen har altså gjort de penge 10-12% mindre værd. Det kaldes
nedskæringer.

> Miljøenergi. Hvor meget gjorde Nyrupregeringen for at udvikle
> biobrændsel til biler og lastvogne?

Og hvordan er det Foghs hovedpine hvad Nyrup gjorde eller ikke gjorde? Fogh
sidder i stolen fordi et flertal af danskerne mener han bør være bedre end
Nyrup til det. Det har han endnu ikke bevist overhovedet. Rettere sagt, sker
der noget eller skal man bare administere det som skiftende regering har
gjort før ham??

> Hvorfor lod Nyrupregeringen jernbanenettet forfalde?

Igen kan jeg sige det samme her, hvad gør Fogh for at rette op på tingene??

> Hvorfor afdrog Nyrupregeringen ikke på statsgælden?

Godt spørgsmål, men hvad har Nyrup med Fogh at gøre? Flertallet pegede ikke
på Nyrup men på Fogh, han sidder i stolen, det er hans ansvar nu.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:47

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> dette tal er siden 2002 blevet fastholdt krone for krone, dvs. reelt
nedsat
> med 2% om året svarende til inflationen.

Det er jo typisk for disse småt begavede liberalister.
Ikke engang det FAKTUM, at skatterne altid er steget medt under borgerlige
regimer, benægter de.
Eller giver Anker skylden.
Det havde sandelig været sjovt at se Schlütter, hvis han havde fået 3
oliekriser på halsen..!!
Men i modsætning til Anker, havde han usvigelig sikkert ladet de arbejdsløse
betale prisen.

Men noget så simpelt som årsag og virkning kan disse middelalderfjolser jo
ikke fatte.

MVH
Egon