Kniv i nattelivet
Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-04-06 16:02

Efter min overbevisning burde der laves razzier i nattelivet. Blev du
pågrebet med kniv, var det automatisk en bøde på 5000 kr. evt kombineret
med frihedsstraf.

/FL

Fra : Tim

Dato : 24-04-06 16:20

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> Efter min overbevisning burde der laves razzier i nattelivet. Blev du
> pågrebet med kniv, var det automatisk en bøde på 5000 kr. evt kombineret
> med frihedsstraf.

Ja.

Indtil videre har muslimerne dræbt flere danskere i Danmark, en danskerne
har i muslimske lande, _inkl._ krigen i Irak.

Tim

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-04-06 16:13

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i

> Efter min overbevisning burde der laves razzier i nattelivet. Blev du
> pågrebet med kniv, var det automatisk en bøde på 5000 kr. evt
> kombineret med frihedsstraf.

Det ville da være "racisme" at fratage muhamedanerne deres hellige
krigsvåben, så det kunne man aldrig finde på.
--
NoTrabajo

Fra : GB

Dato : 25-04-06 16:48

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in news:444ce0d2$0$14457
$6d36acad@titian.nntpserver.com:

> Det ville da være "racisme" at fratage muhamedanerne deres hellige
> krigsvåben, så det kunne man aldrig finde på.

NT - gider du kontakte mig? Jeg har smidt din email og tlf# væk?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-04-06 07:16

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Efter min overbevisning burde der laves razzier i nattelivet. Blev du
> pågrebet med kniv, var det automatisk en bøde på 5000 kr. evt kombineret
> med frihedsstraf.

Det havde ikke været så godt i min barndom, hvor vi skulle ud og fiske
(fritidsjob) efter at have været showboad (lokalt discotek 200 m fra havnen
i Karrebæksminde). Alle de lokale fiskere hang ud på det pågældende sted og
de var i arbejdstøj (hvor en kniv indgår).

Jeg går ud fra at selvom at folketinget indfører knivforbud, så må
håndværkere stadig have deres skruetrækker med i byen i deres pauser.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-06 09:46

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg går ud fra at selvom at folketinget indfører knivforbud, så må
> håndværkere stadig have deres skruetrækker med i byen i deres pauser.
Omvendt hvorfor nu egentligt det. Det er da bare at befolkningen ved at kniv
ude i nattelivet, går bare ikke.

Så må den jo bare lægges fra sig inden man begiver sig afsted.

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 25-04-06 12:16

> [...]
kniv
> ude i nattelivet, går bare ikke.
>
> Så må den jo bare lægges fra sig inden man begiver sig afsted.

Men den holder jo ikke een meter.
Vel?
Vi har, så vidt jeg husker, haft restriktioner vedrørende knive siden 1973.
Hvad har det hjulpet?
Eneste resultat er, at ordentlige mennesker er blevet generet, idet deres
lommeknive og små dolke blev "frataget" dem.
Den slags tiltag betyder altid, at fredelige mennesker begrænses, medens
forbryderne er lige glade.

Men politikerne scorer selvfølgelig nogle "handlekraftpoints" hos den
aspargesblege belæste del af befolkningen, der ikke kender værdien af at
have en dolk med sig på skovturen.

Eller i bilen for den sags skyld.

MVH
Egon

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-06 13:25

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men politikerne scorer selvfølgelig nogle "handlekraftpoints" hos den
> aspargesblege belæste del af befolkningen, der ikke kender værdien af at

Nu skrev jeg jo i nattelivet .. og der holder det helt ned til en
centimeter. Hvis du antræffes på værtshus eller diskotek med så meget som en
lommekniv. Så hvis du har tænkt dig at gå på værthus er det uden din
Victorinox .. Ellers vanker der bøder og frihedsstraf.

/FL

Fra : GB

Dato : 25-04-06 16:49

> [...]
> som en lommekniv. Så hvis du har tænkt dig at gå på værthus er det
> uden din Victorinox .. Ellers vanker der bøder og frihedsstraf.

Hvad nu, hvis man skal ind og ha' et par fyraftens-sodavand i arbejdstøj og
glemmer at afmontere sin Leatherman SuperTool200?

Fra : Tim

Dato : 25-04-06 17:09

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Hvad nu, hvis man skal ind og ha' et par fyraftens-sodavand i arbejdstøj
> og
> glemmer at afmontere sin Leatherman SuperTool200?

Det skal naturligvis ikke gælde den almindelige dansker arbejder i
arbejdstøj.

Vi _VED_ jo allesammen, at det ikke er dem der er problemer med. Endda alle
halalhippierne.

Tim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-06 21:47

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Hvad nu, hvis man skal ind og ha' et par fyraftens-sodavand i arbejdstøj
> og
> glemmer at afmontere sin Leatherman SuperTool200?

Bare ærgeligt ...

Så er det jo også ærgeligt at bilen løber op på 60 der hvor der må køres 40

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 25-04-06 17:04

> [...]
> lommekniv. Så hvis du har tænkt dig at gå på værthus er det uden din
> Victorinox .. Ellers vanker der bøder og frihedsstraf.

Ak - ak--
Hvem tror på en effektiv kontrol?
Hvem skulle udføre en sådan?
Så jeg tror ganske enkelt ikke på ideen.

Hvis sådant skulle virke, hvorfor mon så ikke det virker med trussel om
straf for legemsbeskadigelse eller mord?
Dette burde, hvis teorien skulle holde, jo være nok?
Ikke sandt?

Kendsgerningen er, og har altid været:
Forsøger man at afvæbne en befolkning, vil resultatet blive, at alene
forbryderne er bevæbnede.

Dette har jo i højeste grad vist sig at være tilfældet med de forskelligt
"knivlove".

MVH
Egon

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-06 21:52

> [...]
> forbryderne er bevæbnede.
>
> Dette har jo i højeste grad vist sig at være tilfældet med de forskelligt

Jeg har ikke spor problemer med folk der er dumme nok til at tage stikvåben
som skruetrækkere med på værtshus, skal have bøde.

Jeg kan ikke se at en skruetrækker er spor nødvendig i den slags besøg. Hvis
ikke man kan leve med det, kan man blive hjemme.

Men som sagt vil reglen som sagt ramme forbrydere, for det er jo dem der
mener det er nødvendig med stikvåben: Resten kan bare tænke sig om - resten
har ikke det der ligner stikvåben med i nattelivet, så jeg kan ikke se det
store problem.

/FL

Fra : @

Dato : 25-04-06 23:09

On Tue, 25 Apr 2006 22:51:33 +0200, "Frank Leegaard"
> [...]

>har ikke det der ligner stikvåben med i nattelivet, så jeg kan ikke se det

hvordan er det lige forbryderne rammes,
de er jo netop forbrydere fordi de bryder lovene

og risikoen for at blive taget med et ulovligt våben er lille

og straffen er latterlig

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-06 23:24

> hvordan er det lige forbryderne rammes,
> de er jo netop forbrydere fordi de bryder lovene
>
> og risikoen for at blive taget med et ulovligt våben er lille
>
> og straffen er latterlig

Hvis du gad læse indledningen til tråden kan du vende tilbage.

Men for dig og arveprins knud: Razzia og hårdere straffe

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-04-06 23:58

Frank Leegaard skrev:

> [...]

> har ikke det der ligner stikvåben med i nattelivet, så jeg kan ikke se det

Så mangler du fantasi. Der er tusindvis af almindelige ting, der
kan bruges som våben, så det er fuldstændigt ligegyldigt, hvor
meget du forbyder. Det hjælper intet. Du får bare et sindssygt
forbudssamfund ud af det.

For at hjælpe lidt på din fantasi kan du kaste et blik på f.eks.
denne side:
http://www.bombshock.com/anarchist_cookbook/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 00:10

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan bruges som våben, så det er fuldstændigt ligegyldigt, hvor
> meget du forbyder. Det hjælper intet. Du får bare et sindssygt

Jamen .. Jeg ved skam godt at et nøgleknippe er et glimrede knojern. Ikke
desto mindre er der bare alt for mange der afgår ved døden efter latterlige
almindelige slagsmål, hvor der pludselig bliver blandet kniv ind i sagen.

Hvis andre ting viser sig som et problem, må vi tage det når det kommer ..

Hvis bare et liv årligt bliver sparet ville jeg have det fint med et
forbudssamfund. Du vil sikkert også hvis det lige netop var din søn der blev
knivdræbt.

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 01:37

Frank Leegaard skrev:

> [...]
>
> Hvis andre ting viser sig som et problem, må vi tage det når det kommer ..

Ja, og alle skal til at drikke af plastikkrus og spise bøf med en
sløv kniv, når de går i byen osv ...fedt samfund.

> Hvis bare et liv årligt bliver sparet ville jeg have det fint med et
> forbudssamfund. Du vil sikkert også hvis det lige netop var din søn der blev
> knivdræbt.

Nej. Du kan alligevel ikke forbyde alle de ting, der kan bruges
som våben. Det bliver for skørt, og folk går simpelthen ikke med
til det. Så hvad har man ud af at forbyde skruetrækkere? -
symptombehandling, der lynhurtigt bliver virkningsløs.

Grib fat om roden af problemet. Ikke om skruetrækkere.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 01:58

> [...]
> symptombehandling, der lynhurtigt bliver virkningsløs.
>
> Grib fat om roden af problemet. Ikke om skruetrækkere.

Jeg vil skam ikke forbyde skruetrækkere, men jeg vil forbyde det meste der
kan minde om et våben i nattelivet.

Eftersom du vil gribe fat i roden - hvor ser du den så?

Det ender jo i love som kræver vi melder os totalt ud af det internationale
samfund.

Mine ændringer kan laves i overmorgen - Dine er luftkasteller..

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 10:02

Frank Leegaard skrev:

> Jeg vil skam ikke forbyde skruetrækkere, men jeg vil forbyde det meste der
> kan minde om et våben i nattelivet.
>
> Eftersom du vil gribe fat i roden - hvor ser du den så?

Øh, du mener, at stikvåben er roden til problemet, eller havde du
slet ikke tænkt over rod-siden af problemet?

> Det ender jo i love som kræver vi melder os totalt ud af det internationale
> samfund.

Nå - du havde alligevel tænkt lidt over det.

> Mine ændringer kan laves i overmorgen - Dine er luftkasteller..

Dine forbud er rent fis i kasketten, der ikke hjælper et
hammerslag; men bare skaber et uudholdeligt forbudssamfund, som
ingen gider finde sig i.

Mine ændringer derimod - vil virke. Og bare fordi det umiddelbart
virker vanskeligt at gennemføre dem i fuldt omfang, så vil hvert
eneste lille skridt på vejen hjælpe, og så er det jo bare at gå
derudaf. Dine forbud vil kun skade.

Lad os i det mindste fastholde, at man skal have fat om
problemets rod. Det andet holder ikke en meter.

Fra : @

Dato : 26-04-06 15:53

On Wed, 26 Apr 2006 02:58:05 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Jeg vil skam ikke forbyde skruetrækkere, men jeg vil forbyde det meste der
>kan minde om et våben i nattelivet.

flasker afbrækkede stoleben kuglepenne tunge askebægere

> [...]
>samfund.
>
>Mine ændringer kan laves i overmorgen - Dine er luftkasteller..

folk som ikke kan styre deres voldelige tendenser vil altid finde på
metoder det kan du ikke lovgive dig væk fra

våben er i sig selv ikke farlige, men i hænderne på den "forkerte"
person kan næsten hvad som helst bruges til gøre stor skade

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:02

> On Wed, 26 Apr 2006 02:58:05 +0200, "Frank Leegaard"
> <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:
>
> våben er i sig selv ikke farlige, men i hænderne på den "forkerte"
> person kan næsten hvad som helst bruges til gøre stor skade

Kommer til at tænke på Ørkenens Sønner--
En kartoffelskræller i "de forkerte hænder"---

"Så hold mig dog, jeg går bersærk

MVH
Egon

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-04-06 21:04

Frank Leegaard skrev i meddelelsen
<444ec5a1$0$38704$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Jeg vil skam ikke forbyde skruetrækkere, men jeg vil forbyde det meste der
>kan minde om et våben i nattelivet.

De farligste våben i nattelivet i dag er hænder og fødder.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 21:13

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Frank Leegaard skrev i meddelelsen
> <444ec5a1$0$38704$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> De farligste våben i nattelivet i dag er hænder og fødder.

Hvis vi skal fortsætte din fortænkte tankegang, så er det ikke korrekt. Så
er de de forskruede hjerner med lav impulskontrol.

/FL

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-04-06 22:26

Frank Leegaard skrev i meddelelsen
<444fd43c$0$38641$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis vi skal fortsætte din fortænkte tankegang, så er det ikke korrekt. Så
>er de de forskruede hjerner med lav impulskontrol.

Hvad mener du med fortænkt ?

Det er da et faktum at lang de fleste personer som er kommet slemt til skade
i nattelivet som resultat af vold er blevet angrebet udelukkende med brug af
hænder og fødder plust evt tilfældigt fundne genstande i miljøet - typisk
bruges
hænder indtil ofret ligger ned og så "smadres" det med spark mod hovedet,
hop på kroppen ol.

Det er selvfælgeligt rigtigt at det er hjernen der styrer hænder og fødder;
men
hjernen er ikke i sig selv et våben - våben er de værktøjer der anvedes til
at
udøve volden - eller mere generelt magt, idet våben godt kan anvendes
legitimt
og legitim magtanvendelse normalt ikke betegens som vold.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 22:49

> [...]
> legitimt
> og legitim magtanvendelse normalt ikke betegens som vold.

NRA har da ret i når de siger" Weapons dont kill - people do"

Desuden er det vrøvl det med hænder og fødder. Hvis du kigger på drab, er
der langt flere drab med kniv end med de de bare næver og fødder.

Men i alle tilfælde er det hjernen der siger fra og til mht til at anvende
våbnet. Der kommer det an på om du anvender hypothalamus (krybdyrhjernen)
eller hjernelapperne som overvejer og vurderer.

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:04

> [...]

> legitimt
> og legitim magtanvendelse normalt ikke betegens som vold.

Så forbyd værtshusene.
Eller indfør en aldersgrænse på 30 år.
Og lukketid kl. 22-
Det ville sikkert hjælpe mere.
Og være sundere for alle andre end værtshusholdere.
Og vel egentlig også for dem?

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:00

> [...]
>
> Hvis bare et liv årligt bliver sparet ville jeg have det fint med et
> forbudssamfund. Du vil sikkert også hvis det lige netop var din søn der

Måske kunne du være så rar at fortælle mig, hvorledes det skulle gå til, at
vold forøvet med kniv skulle forsvinde, fordi det bliver mig forbudt at gå
på havnen med min gamle Lövenmesser på 9 cm. længde i lommen?
For at gøre vanviddet perfekt, vil man, om man bestiller sig en ny i
Tyskland, blive idømt en bøde på 5000,-, når pakken bliver stoppet.
Man skal sandelig ansøge om politilladelse til import af sådant farligt
værktøj.

Hvem, foruden idioter, tror sådanne regler hjælper det mindste på problemet
med voldsfixerede småforbrydere på værtshuset?

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 26-04-06 14:01

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> [...]
> kan bruges som våben, så det er fuldstændigt ligegyldigt, hvor
> meget du forbyder. Det hjælper intet. Du får bare et sindssygt

To af de mest anvendte våben i værtshusslagsmål er ølkrus og askebægre.
Men det kunne man jo komme om ved ved at forbyde alkohol og tobak.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 14:12

> HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> To af de mest anvendte våben i værtshusslagsmål er ølkrus og askebægre.
> Men det kunne man jo komme om ved ved at forbyde alkohol og tobak.

Voldsomt læderede - men sjældent dødelige våben

/FL

Fra : GB

Dato : 26-04-06 14:22

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in news:444f71aa$0
$38685$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Voldsomt læderede - men sjældent dødelige våben

Det kan der være noget om (som manden sagde, da han pakkede Rundetårn ind i
lokumspapir).

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-04-06 15:57

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

Nope - man indfører blot plastik-krus og fri rygning UDENFOR værtshuset
(dermed ingen askebægre) og pludselig er problemet løst - plastikkrus slår
ikke ret hårdt

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-04-06 14:36

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> To af de mest anvendte våben i værtshusslagsmål er ølkrus og askebægre.
> Men det kunne man jo komme om ved ved at forbyde alkohol og tobak.

Det er jo ikke på værtshuse, man er bange for at blive dræbt med en kniv.
Det er på gaden, hvor de færreste bærer ølkrus og askebægre.

Børge

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 10:53

> [...]
resten
> har ikke det der ligner stikvåben med i nattelivet, så jeg kan ikke se det

Selvfølgelig har man ikke våben med i nattelivet.
Men det er jo ikke det med nattelivet, jeg finder problematisk.
Derimod at der på området er lovgivet ganske kritikløst, således at
lovlydige borgere bliver kriminelle.
Man har ramt alle, og dem man ønskede at begrænse, er ligeglade.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 00:11

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
> lommeknive og små dolke blev "frataget" dem.
> Den slags tiltag betyder altid, at fredelige mennesker begrænses, medens

Det glæder mig at du er enig i så væsentlig en betragtning, Egon, netop
at begrænsninger på knive og håndvåben kun fratager våbenen fra
lovlydige borgere!

Det er der mange deinde der kunne lære noget af.

> Men politikerne scorer selvfølgelig nogle "handlekraftpoints" hos den
> aspargesblege belæste del af befolkningen, der ikke kender værdien af at
> have en dolk med sig på skovturen.
>
> Eller i bilen for den sags skyld.

Præcis. Helt enig. (uhada :)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:24

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lovlydige borgere!
>
> Det er der mange deinde der kunne lære noget af.

Som NRA siger:

If you outlaw guns, only criminals will have guns.

Og det er så sandt, som det er sagt.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-04-06 13:33

> [...]

> Som NRA siger:
>
> If you outlaw guns, only criminals will have guns.

Du er sku ikke så tosset som man skulle tro, Egon ;)

Måske er det lidt revolutionær socialist i dig ;)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : GB

Dato : 27-04-06 14:43

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in news:4450a1a1$1$27519
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Som NRA siger:
> If you outlaw guns, only criminals will have guns.
> Og det er så sandt, som det er sagt.

Sådan er det jo med knive i dag - dem der går med kniv i nattelivet, er
enten tåbelige børn eller kriminelle, som vil skide på ethvert forbud.

Forbudet går altså udelukkende ud over lovlydige borgere.

Hvad der skal til, er hårde, konsekvente straffe for brug af blankvåben
under slagsmål.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-04-06 17:53

> [...]
>
> Sådan er det jo med knive i dag - dem der går med kniv i nattelivet, er
> enten tåbelige børn eller kriminelle, som vil skide på ethvert forbud.

Netop .. og lad os så få dem straffet .. Fedt at man så rammer de kriminelle

> Forbudet går altså udelukkende ud over lovlydige borgere.

Øh .. de går jo ikke med kniv i nattelivet ifølge dig selv ..

> Hvad der skal til, er hårde, konsekvente straffe for brug af blankvåben
> under slagsmål.

Enig ..

/FL

Fra : GB

Dato : 27-04-06 22:35

> Øh .. de går jo ikke med kniv i nattelivet ifølge dig selv ..

Nej, netop fordi de er lovlydige borgere, og man har gjort det til "an
issue" med lommeknive, og lovgivet omkring det.

Der er aldrig tidligere i Danmarkshistorien nogen, som har blandet sig i,
om en person har en lommekniv, en kam, en samfundshjælper eller en
neglerenser på sig. Det er simpelt standard gadget-udstyr.

Det er først med den multikulturelle berigelse af kongeriget, at det er
blevet aktuelt at bruge sin Victorinox, Svane-kniv eller Löwenmesser til
andet end ganske fredsommelige formål - nemlig som handy værktøj. Der var
nemlig næsten ingen knivstikkerier før - skal vi sige - 1970. Den gang
ryddede et knivstikkeri forsiden på landets aviser med MEGET store
overskrifter. I dag får det en underrubrik på side 17.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-04-06 22:50

> [...]
> ryddede et knivstikkeri forsiden på landets aviser med MEGET store
> overskrifter. I dag får det en underrubrik på side 17.

Desværre har etniske danskere taget ved lære af de fremmede mht kniv som
våben.

Derfor ser jeg ingen anden vej end forbud.

Selvfølgelig piner det mig at det begrænser min frihed, men fx terrorlovene,
piner mig 100 fold mere end at man lige skal huske at afmontere lommekniven
inden jeg går ud i nattelivet.

/FL

Fra : @

Dato : 28-04-06 15:06

On 27 Apr 2006 21:34:46 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>ryddede et knivstikkeri forsiden på landets aviser med MEGET store
>overskrifter. I dag får det en underrubrik på side 17.

i stedet for at forbyde almindelige borgere at medføre kniv i bælte
eller lomme så forbyd hellere muhammedanere i nattelivet, det ville
helt sikkert sænke antallet af knivstikkerier drastisk

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Tim

Dato : 27-04-06 23:37

> [...]
> kriminelle

> Øh .. de går jo ikke med kniv i nattelivet ifølge dig selv ..

Hold nu op... jeg har af og til gået emd en lommekniv (uden at tænke over
det) i nattelivet, men det har sgu' aldrig være noget problem.
Problemstillingen er ___KUN___ opstået fordi muslimer bruger dem til at slå
danskere ihjel.´

Fandens osse', at vi LOVLYDIGDE danskere skal belemres med det, også
(((((

Tim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-04-06 00:53

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slå danskere ihjel.´
>
> Fandens osse', at vi LOVLYDIGDE danskere skal belemres med det, også

Jamen .. principielt enig, men så når de gang på gang bluver nappet i
razziaer, kan det være de læerer det efterhånden.

Efter min opfattelse var det mere ræson i at Kbhs politi brugte tid på nul
tolerance overfor knive end på hash

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-04-06 17:21

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> ude i nattelivet, går bare ikke.
>
> Så må den jo bare lægges fra sig inden man begiver sig afsted.

Hjælper ikke et slav. Folk tager om nødvendigt så bare en
skruetrækker med sig. Hvor langt vil du gå - hvor mange friheder
vil du fratage danskerne for at få et samfund, der passer til
muhamedanere?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 00:12

> [...]
> skruetrækker med sig. Hvor langt vil du gå - hvor mange friheder
> vil du fratage danskerne for at få et samfund, der passer til

Jamen - Det er jo netop dig der vil have et samfund der passer på
muhammedanere som har det langt mere i deres kultur med bevæbning af mænd,
hvorimod vi har passeret den fase forlængt. Du vil så at sige skrue os
tilbage til middelalderen hvorimod jeg gerne ser os som et moderne nordisk
land i det 21. århundrede.
'
/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 01:38

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> hvorimod vi har passeret den fase forlængt. Du vil så at sige skrue os
> tilbage til middelalderen hvorimod jeg gerne ser os som et moderne nordisk

Jeg talte om skruetrækkere, du vildmand.

Fra : Tim

Dato : 25-04-06 15:45

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg går ud fra at selvom at folketinget indfører knivforbud, så må
> håndværkere stadig have deres skruetrækker med i byen i deres pauser.

Kan vi ikke bare forbyde muslimer at gå med kniv? De er de eneste der går
rundt og stikker folk ned i nattelivet!

Jeg ved naturligvis, at det ikke går... hele halalhippie-Danmark ville hyle
og vræle, selvom de udmærket er klar over at det faktisk forholder sig
sådan.

Tim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 00:11

> [...]

> Jeg går ud fra at selvom at folketinget indfører knivforbud, så må
> håndværkere stadig have deres skruetrækker med i byen i deres pauser.

Tip:

I kan altid tage en hobbykniv med jer. Bliver i stoppet af politiet, kan
i bare sige at det er til cykelen, håndværkerarbejde, skæring i reb (i
er vel lystfiskere :) eller lign.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-04-06 16:03

> Tip:
>
> I kan altid tage en hobbykniv med jer. Bliver i stoppet af politiet, kan
> i bare sige at det er til cykelen, håndværkerarbejde, skæring i reb (i
> er vel lystfiskere :) eller lign.

I nattelivet og over 7 cm ? Glem det, knaldhætte.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 22:09

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> I nattelivet og over 7 cm ? Glem det, knaldhætte.

Hold kæft, homoloverboy.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-04-06 23:14

> Hold kæft, homoloverboy.

Nope men måske dig og Pjevs kunne finde sammen. Hvis I tager frøken Georg
med kan det blive til en lille trekant.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-06 13:50

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article192351.ece

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 00:29

Glimrende ..

http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3694498/

/FL

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 00:11

> [...]

> Efter min overbevisning burde der laves razzier i nattelivet. Blev du
> pågrebet med kniv, var det automatisk en bøde på 5000 kr. evt kombineret

Dybt uenig. Folk har en ret til at forsvare sig selv på bedst mulig
måde, når politiet ikke kan være der for at forsvare dem (hvilket jo er
åbenlyst). Af samme grund skulle folk have lov til at bevæbne sig selv
med håndvåben.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 00:45

> [...]
> måde, når politiet ikke kan være der for at forsvare dem (hvilket jo er
> åbenlyst). Af samme grund skulle folk have lov til at bevæbne sig selv

Der hvor argumentationen halter, er at det gør almindelige fornuftige
mennsker ikke. Det gør kun mest forbrydere og generelt syge typer.

Et slagsmål som det på vinbaren ville med tilladelse til håndvåben ville i
stedet for et offer have 7-10 stykker, fordi alle plaffede på alle så.

Har et land som USA med lempeligere våbenlove end de danske mindre
kriminalitet?

/FL

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 01:06

> [...]

> Der hvor argumentationen halter, er at det gør almindelige fornuftige
> mennsker ikke. Det gør kun mest forbrydere og generelt syge typer.

Det er så der din påstand halter - at skildre folk med interesse i at
forsvare sig selv, deres familie og deres ejndom bedst muligt mod
kriminelle, som "forbrydere og generelt syge typer" tyder på at du du
er pisseligeglad med almindelige mennesker.

> Et slagsmål som det på vinbaren ville med tilladelse til håndvåben ville i
> stedet for et offer have 7-10 stykker, fordi alle plaffede på alle så.

Nonsens. Folk er ikke selvmorderiske eller mordere generelt.

> Har et land som USA med lempeligere våbenlove end de danske mindre
> kriminalitet?

Ifølge Interpol, ja.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 01:55

> [...]
> er pisseligeglad med almindelige mennesker.

> Nonsens. Folk er ikke selvmorderiske eller mordere generelt.

Nej - Det er bare folk med lav impulskontrol ...

> Ifølge Interpol, ja.

Dokumentation !

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 10:39

http://mahalanobis.twoday.net/stories/814027/

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 10:15

Frank Leegaard skrev:

> Har et land som USA med lempeligere våbenlove end de danske mindre
> kriminalitet?

Find tallene frem hvis du vil sammenligne; men hvorfor egentligt
sammenligne med Staterne - det er jo et meget anderledes land end
Danmark? Sammenlign med Schweiz, der mere ligner Danmark, og hvor
borgerne _skal_ have våben og ammunition for at være klar i
tilfælde af en invasion.

Er Schweiz et dybt farligt land at færdes i? Farligere end
Danmark?

Svaret er nej.

Tværtimod!

Midt i Europa ligger det meget fredelige land Schweiz. Et af
verdens ældste demokratier, og også en af verdens mest bevæbnede
nationer. I Schweiz har forsvaret aldrig været baseret på en
stående hær som det primære militære værktøj. I stedet har alle
mænd haft pligt til at opbevare en riffel og/eller pistol i
hjemmet, som de så kunne tage frem, hvis uheldet skulle være ude,
og det neutrale land skulle blive angrebet. I Schweiz har ca. 44%
af alle husstande således et skydevåben, men mordraten er helt
nede på 1.2 pr. 100.000 indbygger! (kilde Det Schweiziske Politi)
Altså langt lavere end her i Danmark. Røverier er der heller ikke
mange af i Schweiz, 36 pr. 100.000 indbygger. Til sammenligning
er tallet 116 pr. 100.000 i England og Wales hvor der i øvrigt er
meget strenge regler for besiddelse af skydevåben.
http://www.liberator.dk/art-detail.asp?A_id=287

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 10:42

> [...]
> er tallet 116 pr. 100.000 i England og Wales hvor der i øvrigt er
> meget strenge regler for besiddelse af skydevåben.

Øh .. kan du så bare tage din AK-47 med på diskotek?

For knive har vi jo et utal af derhjemme ... så du svarer jo i øst når vi
snakker i vest.

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 11:26

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Øh .. kan du så bare tage din AK-47 med på diskotek?

Du springer rundt i debatten efter forgodtbefindende. Husk her at
det var dig, der startede på debatten om, hvordan lempeligere
våbenlove (underforstået befolkningens adgang til skydevåben)
påvirkede kriminalitetsfrekvensen.

I Staterne må man heller ikke medtage halvautomatiske rifler
eller andre skydevåben på diskotek, så giv mig ikke sådan noget
pis.

> For knive har vi jo et utal af derhjemme ... så du svarer jo i øst når vi
> snakker i vest.

Hvad skulle vi så med din sammenligning med hensyn til Staternes
våbenlov - i Staterne må man jo som sagt heller ikke tage en
AK-47 med på disko - men det troede du måske?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 11:37

> [...]
> våbenlov - i Staterne må man jo som sagt heller ikke tage en
> AK-47 med på disko - men det troede du måske?

næe ..men eftersom du lavede sammenligningen troede du det velsagtens..

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 12:20

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> næe ..men eftersom du lavede sammenligningen troede du det velsagtens..

Okay, du har knald i låget. Det var din sammenligning - ikke min.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:16

> [...]

> våbenlov - i Staterne må man jo som sagt heller ikke tage en
> AK-47 med på disko - men det troede du måske?

Hvis man endelig skal tage USA som exempel, er det tankevækkende at se lidt
på de forskellige stater.
Her vil tallene vise, at det faktisk står værst til i stater med restriktive
våbenlove.

Så de letkøbte påstande om våben = mord, holder ikke.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:08

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Har et land som USA med lempeligere våbenlove end de danske mindre
> kriminalitet?
>
> /FL

Du skal ikke nøjes med at se på et land som USA.
Se på Canada eller Schweitz.
Eller Tyskland.
Man kan finde mange lande, med mere lempelige regler end Danmark, hvor det
ikke står så galt til.
Norge - Sverige?
Listen er lang.

Det har alene noget med opdragelse og mentalitet at gøre.
Ikke livløse genstande.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-04-06 13:33

> [...]

> Norge - Sverige?
> Listen er lang.
>
> Det har alene noget med opdragelse og mentalitet at gøre.

Se på England. Efter at de har stremmmet deres våbenlove er mængden af
voldelige overfald og vold øget med over 50%.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 27-04-06 18:27

On Thu, 27 Apr 2006 14:32:34 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Se på England. Efter at de har stremmmet deres våbenlove er mængden af
>voldelige overfald og vold øget med over 50%.

måske skulle englænderene prøve at forbyde muhammedanere i nattelivet

så ville mængden af overfald nok falde igen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 19:17

> Se på England. Efter at de har stremmmet deres våbenlove er mængden af
> voldelige overfald og vold øget med over 50%.
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Jeps.
Og de er endog gået så langt som til generalt at forbyde rifler og pistoler.
Men hvor der er vilie, er der vej.
Og det er der jo åbenbart hos forbryderne.

MVH
egon

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-06 08:30

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> [...]
> måde, når politiet ikke kan være der for at forsvare dem (hvilket jo er
> åbenlyst). Af samme grund skulle folk have lov til at bevæbne sig selv

Og det går jo fint i USA ikke ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 10:39

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Og det går jo fint i USA ikke ?

Jo, præcis!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 10:50

> Jo, præcis!

I ret mange stater kan du da ikke tage et våben med. Der er der forbud mod
"concealed weapon"

/FL

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 11:02

> [...]

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> I ret mange stater kan du da ikke tage et våben med. Der er der forbud mod

Det er i nogle stater. Der er flere og flere der legaliserer "concealed
carry".

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 11:40

> Det er i nogle stater. Der er flere og flere der legaliserer "concealed
> carry".

Det rare i den her debat, er så bare at i heldigvis er en lille ubetydelig
minoritet.

Det danske politi skulle man næsten tro stjal min ide få timer efter jeg
havde offentligjort den.

Jeg kan ikke komme i tanke om ret mange ansvarlige politikere der deler
overbevisning med jer ..

/FL

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 11:46

> [...]
> havde offentligjort den.
>
> Jeg kan ikke komme i tanke om ret mange ansvarlige politikere der deler

Du mener selv-hjernevaskede demokrati-fundamentalistiske autoritære
politikere?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 12:03

> Du mener selv-hjernevaskede demokrati-fundamentalistiske autoritære
> politikere?

Netop ...

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 12:22

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Du mener selv-hjernevaskede demokrati-fundamentalistiske autoritære
> politikere?

Han mener intet af betydning. Han tror bare, forbud er vejen til
Himmerige, og at Himmerige staves s v e r i g e.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 12:43

> Han mener intet af betydning. Han tror bare, forbud er vejen til
> Himmerige, og at Himmerige staves s v e r i g e.

Nej ... men det er da fedt at magthaverne har stort set samme mening som du
selv har .. medens de kun har smil til overs for jeres ... (altså de
venlige .. de andre ler)

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 13:42

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej ... men det er da fedt at magthaverne har stort set samme mening som du
> selv har

Øh ja ... ?

> .. medens de kun har smil til overs for jeres ... (altså de
> venlige .. de andre ler)

Du rabler om .... hvad?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 14:14

> Øh ja ... ?

> Du rabler om .... hvad?

Om at politkere griner af forslag a la jeres -- men vedtager mine .. faktisk
allerede administrativt bestemt få timer efter jeg kylede ind at det bliver
sådan ...

Fedt at politi gider lytte til fornuft ..

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 14:25

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Om at politkere griner af forslag a la jeres -- men vedtager mine

Lige ovenfor skriver du det modsatte. Sidder du og øver dig på at
le ad dig selv, eller hvad er det for noget, du vil understrege
med din snak om latter?

> .. faktisk
> allerede administrativt bestemt få timer efter jeg kylede ind at det bliver
> sådan ...

Åh, og det var altså dit forslag, der blev vedtaget, og der er
slet ingen, der sidder og ryster på hovedet over dine ideer om at
forbyde skruetrækkere og alt andet lige så frygteligt farligt ad
libitum?

> Fedt at politi gider lytte til fornuft ..

Politi? Sig mig skøjter du ikke lige lovlig anarkistisk rundt i
begreberne? Endnu en øvelse i at le af dig selv?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 15:04

> [...]
>
> Politi? Sig mig skøjter du ikke lige lovlig anarkistisk rundt i
> begreberne? Endnu en øvelse i at le af dig selv?

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3692788/

http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3694498/

Både politi og politikere kan indse fornuften i mit forslag ... men det ved
man selvfølgelig kun hvis man gider at læse JP i stedet for NRA´s
tåbeligheder ...

Som sagt griner alle i DK af jeres forslag .. I er kun en lille stakkels
klike ..

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 15:46

Frank Leegaard skrev:

> Både politi og politikere kan indse fornuften i mit forslag

Ingen udover forbudsmanikere kan se det "fornuftige" i dit
forslag om at forbyde skruetrækkere. Har du allerede glemt, du
ville forbyde derudaf som en ren galning?

> [...]
> tåbeligheder ...

> Som sagt griner alle i DK af jeres forslag .. I er kun en lille stakkels

Du er for mærkelig. Hvad er det for et af mine forslag i denne
sammenhæng, alle i DK griner af?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 16:00

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 22:42

Frank Leegaard <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> /FL

Han kan ikke svare.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 22:50

> Han kan ikke svare.

Kender du udtrykket "perler for svin "

Læs nu bare de artikler og lær ---

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-04-06 02:16

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Han kan ikke svare.

Næh, han har nok fundet ud af, at jeg ikke har foreslået noget
med at tillade AK-47, og hvad han ellers måtte have fantaseret
sig til, og nu sidder klovnen bare og laver smileys, fordi han
ikke ved, hvad han ellers skal gøre.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-04-06 08:04

> [...]
> med at tillade AK-47, og hvad han ellers måtte have fantaseret
> sig til, og nu sidder klovnen bare og laver smileys, fordi han

Jamem -- Grunden til jeg smiler er jo at du jo ikke tænker tankerne til
ende. For hvis folk får lov at tage pistol med til forsvar, vil forbryderne
automatisk skaffe sig en Uzi. Derfor er du nødt til at skaffe dig en mindst
en AK-47 for at fossvare dig. Men jeg ved godt at så langt har du ikke
magtet at tænke ..

/FL

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-04-06 13:45

> [...]
> en AK-47 for at fossvare dig. Men jeg ved godt at så langt har du ikke

Det er en gammel traver du har hevet ud af stalden, og erfaringer fra
USA viser at det ikke holder. Forbryderne bryder ikek ind i folks hjem
med UZI'er du bruger om noget stadig kun pistoler eller knive og
politifolk bliver altså ikke overfaldet af forbrydere med stormrifler.

Spar os venligst fra dit mytemageri.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-04-06 18:00

> [...]
> med UZI'er du bruger om noget stadig kun pistoler eller knive og
> politifolk bliver altså ikke overfaldet af forbrydere med stormrifler.

Øh .,.. hvordan kan det så være at visse stater med lempelige våbenlove
forbyder "assault rifles" ...

For de er jo ifølge dig intet problem?

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-04-06 13:58

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> ende. For hvis folk får lov at tage pistol med til forsvar, vil forbryderne

Du er da komplet snotforvirret. Hvor i alverden foreslår jeg, at
folk skal have lov til at gå rundt med pistol til forsvar?

> Derfor er du nødt til at skaffe dig en mindst
> en AK-47 for at fossvare dig. Men jeg ved godt at så langt har du ikke
> magtet at tænke ..

Herrre Jemini - du er jo en lille krukke, der bare sidder og
lukker varm luft ud.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 22:42

> [...]

> tåbeligheder ...
>
> Som sagt griner alle i DK af jeres forslag .. I er kun en lille stakkels

Ja, det er sku slemt at vi vil have lov til at forsvare os selv når
strømerne sidde rpå stationen og drikker kaffe og æder citronhalvmåner.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 23:18

> Ja, det er sku slemt at vi vil have lov til at forsvare os selv når
> strømerne sidde rpå stationen og drikker kaffe og æder citronhalvmåner.

Ahr .. nu kommer de da måske ud her en af de nærmeste dage og afvæbner dig

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:21

> [...]
> Ja, det er sku slemt at vi vil have lov til at forsvare os selv når
> strømerne sidde rpå stationen og drikker kaffe og æder citronhalvmåner.

Og bare vent til politiforliget kommer.
Så bliver der sandelig langt til hjælpen.
Selv landbetjentene forsvinder.
Men de liberale tror jo, "stort er godt".

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-04-06 13:33

> [...]

> Så bliver der sandelig langt til hjælpen.
> Selv landbetjentene forsvinder.
> Men de liberale tror jo, "stort er godt".

hvis det bliver et forlig som du siger er det ikke blot de liberale der
synes det, tilsyneladende.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 19:20

> hvis det bliver et forlig som du siger er det ikke blot de liberale der
> synes det, tilsyneladende.
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø
> http://haxor.dk
> http://liberterran.org
> http://haxor.dk/fanaticism/

Regeringen er da vist liberal?
Og det er vist fortrinsvis dem, der presser på fordi de mener at kunne spare
nogle gysser.
Som ofrene så må betale.

MVH
Egon

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 27-04-06 22:53

Egon Stich skrev i meddelelsen
<44510de6$0$27584$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Regeringen er da vist liberal?

Nej den er desværre socialdemokratisk.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : GB

Dato : 27-04-06 14:45

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Ja, det er sku slemt at vi vil have lov til at forsvare os selv når
> strømerne sidde rpå stationen og drikker kaffe og æder
> citronhalvmåner.

- den fra DanCake - og glem endelig ikke hindbær-rouladen!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-04-06 14:48

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> - den fra DanCake - og glem endelig ikke hindbær-rouladen!

Hindbærroulde + Cola = Gæt selv...

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 15:32

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Han mener intet af betydning. Han tror bare, forbud er vejen til
> Himmerige, og at Himmerige staves s v e r i g e.

SSverige, det Fjerde Rige.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 26-04-06 17:23

On Wed, 26 Apr 2006 11:49:50 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>I ret mange stater kan du da ikke tage et våben med. Der er der forbud mod
>"concealed weapon"

det har intet med de forskellige staters lovgivning at gøre om det går
fint eller ikke

Texas og Arizona har temmelig liberale våbenlove,

mens stater på østkysten med store byer som New York og Washington DC
har meget skrappere våbenlove

så kan man jo prøve at gætte hvor man har de fleste problemer med
skyderier

i Arizona eller New York?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:22

> [...]
> har meget skrappere våbenlove
>
> så kan man jo prøve at gætte hvor man har de fleste problemer med

Klart.
Forbrydere er jo ikke dumme.
De vil da ikke risikere, at rende ind i et bevæbnet offer.
Men holder sig til afvæbnede stater.
Så lever de længst.

MVH
Egon

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-04-06 21:14

Frank Leegaard skrev i meddelelsen
<444f4242$0$38701$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>I ret mange stater kan du da ikke tage et våben med. Der er der forbud mod
>"concealed weapon"

Så kan du jo bare bære det åbenlyst på god gammel westernmaner.

Og så har ejeren af det etablisement du vil ind i selvfølgeligt ret til at
forbyde
dig at tage det med ind i hans ejendom.

Men sammenlign hellere med Schweiz og Canada, hvor man også har masser af
våben uden
det giver nogen problemer.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-06 08:33

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> [...]
> er pisseligeglad med almindelige mennesker.

> Nonsens. Folk er ikke selvmorderiske eller mordere generelt.

Hvis man er villigt til at gå i byen med en kniv eller i værste
tilfælde en ladt pistol, så er man ikke langt fra at bruge den.

> Ifølge Interpol, ja.

Bevis det.
Jeg er nærmere overbevist om at skud er en af de hyppigeste
dødsårsager blandt unge i storbyerne.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 10:39

> Hvis man er villigt til at gå i byen med en kniv eller i værste
> tilfælde en ladt pistol, så er man ikke langt fra at bruge den.

Ubrugelig generalisering. Det kommer i højeste grad an på om man bliver
overfaldet eller hvad du nu forestiller dig der sker.

> Bevis det.
> Jeg er nærmere overbevist om at skud er en af de hyppigeste
> dødsårsager blandt unge i storbyerne.

Bevis det :)

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:11

[...]

Man må ikke gøre denm fejl, at sammenligne blot antal.
Den afgørende faktor er sociale forhold.
Derfor dur USA ikke til sammenligning.

Man skal derudover sammenligne forbrydelsens karakter.
Bandekrig i slumkvarterer kan ikke sammenlignes med drukvold på et dansk
værtshus.

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 27-04-06 14:43

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in news:4450a1a0$0$27519
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg er nærmere overbevist om at skud er en af de hyppigeste
> dødsårsager blandt unge i storbyerne.

Hvor i alverden bor du? I Baghdad?

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 19:18

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in news:4450a1a0$0$27519
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvor i alverden bor du? I Baghdad?

Jeg tror faktisk, ar der er kludder i din tråd.
For således har jeg aldrig sagt.

MVH
Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-04-06 21:29

Egon Stich fortalte:

> Jeg tror faktisk, ar der er kludder i din tråd.

Det er dig der kludrer ved ikke at klippe signaturen

Fra : @

Dato : 28-04-06 15:02

On Thu, 27 Apr 2006 22:29:29 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Egon Stich fortalte:

>Det er dig der kludrer ved ikke at klippe signaturen

signaturen klipper enhver ordentlig newsreader fra ganske automatisk

--
De, der påstår at have en alvidende gud i ryggen,
gør i praksis sig selv til gud.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-06 08:34

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Det glæder mig at du er enig i så væsentlig en betragtning, Egon, netop
> at begrænsninger på knive og håndvåben kun fratager våbenen fra
> lovlydige borgere!

Det er ikke under nogen omstændigheder nødvendigt at have en
lommekniv med i byen.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 10:06

Christian B. Andresen skrev:

> Det er ikke under nogen omstændigheder nødvendigt at have en
> lommekniv med i byen.

Sikke et argument ...

Forstår du 'frihed' som friheden til det absolut livskritisk
nødvendige og alt andet forbudt?

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:27

[...]

Siden jeg var omkring 6 år gammel, har jeg altid haft en lommekniv i lommen.
Altså i snart 60 år..!!
Og det er der ingen, der skal lave om på..!!
Det er et nødvendigt og tilvant værktøj.

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 27-04-06 14:40

> Det er ikke under nogen omstændigheder nødvendigt at have en
> lommekniv med i byen.

Det er jo en vanesag for mange mennesker - jeg har f. eks. altid haft en
kniv på mig, lige fra jeg var 12 år gammel. Til at snitte i pinde med,
skære snor over, flække æbler, skære sin elskedes forbogstaver i et træ
- fortsæt selv.

For mange mænd, specielt den praktiske type, er det ikke en særlig
intelligent lovgivning - det svarer jo til at forbyde kvinder at bære en
hårspray i tasken (alm. hårspray er farligere end peber-spray).

Jeg ved desuden fra min træning med blankvåben, at en blyant kan være et
dødeligt våben, hvis man ved, hvordan den skal bruges...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-04-06 18:10

> [...]
> intelligent lovgivning - det svarer jo til at forbyde kvinder at bære en
> hårspray i tasken (alm. hårspray er farligere end peber-spray).

Jeps ,, vi hører konstant om nogen der bliver sprayet ihjel i nattelivet

> Jeg ved desuden fra min træning med blankvåben, at en blyant kan være et
> dødeligt våben, hvis man ved, hvordan den skal bruges...

Jepper ... Vi hører konstant om nogen der er stukket ihjel med en blyant.

Den problematik må tages op hvis vi ser den er der.

Indtil videre - skal vi så ikke se muligheden som teoretisk?

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-04-06 17:51

> [...]
> Altså i snart 60 år..!!
> Og det er der ingen, der skal lave om på..!!
> Det er et nødvendigt og tilvant værktøj.

og du er sikkert også vant til ikke at køre med sele.

og sikkert også vant til at skrive navnord med stort.

Heldigvis kommer der nye sæder og skikke ..

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 19:27

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> og du er sikkert også vant til ikke at køre med sele.

Du kan da ikke være for smart?
Ser du:
Jeg har konsekvent kørt med sele lige fra de kom frem på markedet.
Altså også før påbuddet.
Og netop dette, samt ønsket om i påkommende tilfælde at kunne skære
ulykkesofre fri, er een af grundene til, at jeg altid har kniv, men en
lovlig, på mig.
Den slags praktiske ting kan det jo aldrig falde teoretikere ind.

> og sikkert også vant til at skrive navnord med stort.

Det lærte jeg faktisk i skolen, ja.
Og det var ikke så dumt.
For så kan man jo læse, hvad der står.

> Heldigvis kommer der nye sæder og skikke ..
>
> /FL

Det er vel kun unge, der tror, at alt nyt er godt.

MVH
Egon

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-06 08:35

GB wrote:
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Hvad nu, hvis man skal ind og ha' et par fyraftens-sodavand i arbejdstøj og
> glemmer at afmontere sin Leatherman SuperTool200?

Så er der en bøde.
Det er det samme hvis man glemmer selen.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-06 10:13

HrSvendsen wrote:

> Sikke et argument ...
>
> Forstår du 'frihed' som friheden til det absolut livskritisk
> nødvendige og alt andet forbudt?

Nej, men jeg kan ikke se noget formål i at det skal være frit om man
vil medtage kniv eller ej i nattelivet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 10:17

Christian B. Andresen skrev:

> Nej, men jeg kan ikke se noget formål i at det skal være frit om man
> vil medtage kniv eller ej i nattelivet.

Frihed er ikke formål i sig selv for dig?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 10:38

> Frihed er ikke formål i sig selv for dig?

Hvad frihed er der i at være stukket ned af en tåbe med lav impulskontrol?

For så er det jo kke frihed du plæderer - så er det jo totalt anarki.

/FL

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 11:02

> Hvad frihed er der i at være stukket ned af en tåbe med lav impulskontrol?
>
> For så er det jo kke frihed du plæderer - så er det jo totalt anarki.
>
> /FL

Gab. Endnu en tåbe der mener at frihed resulterer i lovløshed.

Fat nu lige at bare fordi jeg går med kniv/håndvåben er det ikke
ensbetydende med at jeg har lyst til at skyde dig ned på gaden, vel?!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 11:17

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad frihed er der i at være stukket ned af en tåbe med lav impulskontrol?

Med din form for argumenteren, så skulle nærmest alt forbydes for
at sikre frihed.

> For så er det jo kke frihed du plæderer - så er det jo totalt anarki.

Fjolle - jeg taler ikke en skid om at afkriminalisere
knivstikkeri.

Frihed er ikke frit lejde til hvadsomhelst. Borgeres frihed kan
ikke være frihed til at tage andre borgeres frihed.

Jeg taler om 'frihed' som 'ret' for borgeren. En rettighed der
skal gives alle borgere. Du derimod taler om frihed som forbud.
Forbud der skal presses ned over alle borgere.

Og inden det bliver for langhåret, så er der forskel på
borgerrettigheder/pligter og embedsmandsrettigheder/pligter. Som
embedsmand træder du ud af borgerrollen og påtager dig
reguleringsopgaverne, der ideelt sikrer borgerrettighederne og
beskytter samfundet. Bare sagt så vi ikke starter på noget med,
at så må politi ikke anholde, og domstole må ikke fængsle, for så
tager de borgeres frihed.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 11:36

> [...]
> beskytter samfundet. Bare sagt så vi ikke starter på noget med,
> at så må politi ikke anholde, og domstole må ikke fængsle, for så

Problemet med din "såkaldte frihed" er bare den at kriminelle er mere
tilbøjelige til at bære våben og være gode til at bruge dem.

Deri er en god del af humlen i dine fejlslutninger

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 12:20

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Problemet med din "såkaldte frihed" er bare den at kriminelle er mere
> tilbøjelige til at bære våben og være gode til at bruge dem.

Hvordan bliver det et problem for "min" frihed? Skulle man så
forbyde skruetrækkere i det hele taget, fordi kriminelle er mere
tilbøjelige til at bruge dem til kriminalitet?

Det er jo det rene galimatias. Selvfølgelig er kriminelle mere
tilbøjelige til at bruge våben (herunder skruetrækkere) til
kriminelle gerninger end ikke-kriminelle, der i sagens natur slet
ikke begår noget kriminelt.

Der bliver slet ingen grænse for alt det, der skal forbydes efter
din model. Al frihed forsvinder.

Et eller andet sted må man sætte grænsen for ikke at ødelægge
livet for alle med skøre forbud. Vi har brug for frihed - også
selv om friheden medfører, at onde mennesker kan misbruge den til
at ødelægge og dræbe andre mennesker. Du vil vel ikke ha' at man
skal fjerne alle brosten og belægge vejene med palmeblade og lave
hele samfundet om til en gummi-celle?

Du er nødt til at tillade ting, der kan dræbe og myrde og
lemlæste. Biler f.eks. Biler er den indretning, der dræber flest
mennesker i Danmark (bortset fra kniv og gaffel).

Jeg kan godt se det smarte ved at forbyde at bære lange dolke i
nattelivet. Sådanne tingester er ikke praktiske til andet end at
myrde andre mennesker med - eller måske en vildfaren ged; men
hobbyknive og små blade i en schweizerkniv er det sindssygt at
forbyde, for så forbyder man ting, der ikke er mere farlige end
den nu hierostratisk berømte skruetrækker, og så tager man
friheden fra folk - helt uden nogen fornuftig grund.

> Deri er en god del af humlen i dine fejlslutninger

Gider du lige ... jeg spørger til, hvorvidt 'frihed' ikke er et
mål i sig selv, og så kommer du med alt det der. Hvad om du
svarede ja eller nej til spørgsmålet, og vi så tog den derfra?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 12:32

> [...]
> mål i sig selv, og så kommer du med alt det der. Hvad om du
> svarede ja eller nej til spørgsmålet, og vi så tog den derfra?

Problemet ved din såkaldte frihed, er at mange mennesker ikke tør vove sig
ud i nattelivet, hvis folk gerne må medbringe stikvåben.

Hvad er din frihed så værd.

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 13:41

Frank Leegaard skrev:

> [...]

> Problemet ved din såkaldte frihed, er at mange mennesker ikke tør vove sig
> ud i nattelivet, hvis folk gerne må medbringe stikvåben.

Folk er ikke bange for stikvåbnene. De er bange for dem, der kan
finde på at bruge dem, og her hjælper det ikke med forbud mod
stikvåben, så bliver der bare brugt noget andet. Frygten består,
du har bare fået tilføjet en masse forbud og frustration.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-04-06 11:33

> Problemet ved din såkaldte frihed, er at mange mennesker ikke tør vove sig
> ud i nattelivet, hvis folk gerne må medbringe stikvåben.
>
> Hvad er din frihed så værd.
>
> /FL

Det er da utroligt, hvor smalsporede mennesker kan være.

Er der blot det ringeste, der indikerer, at stramningerne som startede i
1973, har hjulpet noget som helst?
Dengang var der færre tilfælde af "kniveri", end der er i dag.
Måske netop på grund af de idiotiske love?
Det er "smart" og let at bryde dem.

Og nu, hvor ingen har kniv, er der vel heller ingen fædre, der lærer deres
poder hvorledes og til hvad man bruger sin kniv?
Man bliver så civiliseret, at det bliver farligt.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 26-04-06 17:09

On 26 Apr 2006 02:12:52 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Nej, men jeg kan ikke se noget formål i at det skal være frit om man
>vil medtage kniv eller ej i nattelivet.

det er sg* ikke lomme- eller andre knive der har ændret sig det er
folk for 100 år siden kunne ingen se noget som helst problem i at en
mand havde en eller anden kniv med sig

så hvad om man tog fat på det virkelige problem
folks ændrede adfærd
og fik gjort op med sødsuppementaliteten straffene for vold skal
sættes virkelig alvorligt i vejret
straf gør ikke folk bedre, men så længe en voldsmand sidder
indespærret kan han da ikke overfalde folk

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-04-06 21:00

> [...]
>Efter min overbevisning burde der laves razzier i nattelivet. Blev du
>pågrebet med kniv, var det automatisk en bøde på 5000 kr. evt kombineret

Hvorfor skulle jeg straffes for at udøve hvad der er min gode ret ?

Og med hvilken ret vil du fratage mig denne ret ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 21:15

> [...]
>
> Hvorfor skulle jeg straffes for at udøve hvad der er min gode ret ?
>
> Og med hvilken ret vil du fratage mig denne ret ?

øhh .. Nogen sinde hørt om et begreb kaldet love?

/FL

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-04-06 22:18

Frank Leegaard skrev i meddelelsen
<444fd4c6$0$38665$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>øhh .. Nogen sinde hørt om et begreb kaldet love?

Pt. kan jeg lovligt tage en foldekniv med bladlængde under 7 cm som ikke
kan åbnes med een hånd og hvor bladet ikke kan låses med OVERALT.

Men essentielt set har rettigheder INTET med love at gøre; men udelukkende
magt.

Jeg har ret gøre alt som ingen har agt og magt til at forhindre mig i.
Jeg har ingen ret til at gøre noget som nogen har agt og magt til at hindre.

Det samme gælder for dig og alle andre.

magt er ret.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 22:25

> [...]
> magt.
>
> Jeg har ret gøre alt som ingen har agt og magt til at forhindre mig i.

Naturligvis - logik for høns

> Jeg har ingen ret til at gøre noget som nogen har agt og magt til at
> hindre.

Det er så til gengæld noget sludder.. for dermed giver du rockeren ret til
at bestemme over dig ..

> Det samme gælder for dig og alle andre.
>
> magt er ret.

Stenalderlogik - heldigvis holder den ikke i dag -..

/FL

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-04-06 22:44

Frank Leegaard skrev i meddelelsen
<444fe534$0$38664$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Naturligvis - logik for høns

>Det er så til gengæld noget sludder.. for dermed giver du rockeren ret til
>at bestemme over dig ..

Nej - det har de heldigvis ikke magt til, da der er nogen (staten) med den
fornødne magt og vilje til at hindre dem i det.

Og så er der noget meget centralt du har misforstået - hvis nogen har magten
er der ikke nogen der giver dem retten - det er noget de tager.

>Stenalderlogik - heldigvis holder den ikke i dag -..

nonsens - magten definerer hvem som har ret - havde staten ingen magt ville
den
ikke kunne håndhæve nogen love og disse love ville så være meningsløse.

Hvis du virkeligt ikke mener at magt er ret, hvad mener du så definerer ret
?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 23:06

> [...]
> ikke kunne håndhæve nogen love og disse love ville så være meningsløse.
>
> Hvis du virkeligt ikke mener at magt er ret, hvad mener du så definerer
Magt er tildels noget du kan tiltage/tilrane dig (men det er som oftest kun
stater eller wild-west samfund at det fungerer sådan) (din definiation)

I vores systemer er det noget der tilkendes dig qua din stilling eller
position i samfundet.

/FL

Fra : @

Dato : 26-04-06 22:31

On Wed, 26 Apr 2006 22:14:56 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>øhh .. Nogen sinde hørt om et begreb kaldet love?

nogensinde hørt om begrebet rimelighed

næst efter en passende størrelse sten eller en kølle har kniven været
det redskab som mennesket har haft med sig overalt på sin færden,

kan det være rimeligt at fordi et meget lille fåtal af forbrydere ikke
kan finde ud af at opføre sig ordentligt så skal den overvejende
majoritet lige pludselig ikke have lov til at medbringe et redskab som
har været menneskets bedste eje i årtusinder

i gammel tid sagde man faktisk

knivløs mand er livløs

og som før påpeget, fjerner du knivene fra forbryderne, hvilket vil
være uhyre svært i længden, så finder de bare på andre måder at dræbe
og lemlæste på

vi er altså langt ude hvis folk ikke engang kan få lov til at gå med
et ordentligt skæreredskab i bæltet

når uret bliver ret
bliver modstand pligt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 22:53

> [...]
> og lemlæste på
>

> vi er altså langt ude hvis folk ikke engang kan få lov til at gå med

Jamen .. Du kan da sikkert også få nogen muslimer til at finde belæg for
deres synspunkter i middelalderen ...

Vi lever i et moderne nutidigt samfund, hvor kniv ikke er nødvenidigt i
nattelivet .. længere og mere nuanceret er den ikke ..

/FL

Fra : @

Dato : 26-04-06 23:10

On Wed, 26 Apr 2006 23:53:01 +0200, "Frank Leegaard"

> [...]
>
>Vi lever i et moderne nutidigt samfund, hvor kniv ikke er nødvenidigt i
>nattelivet .. længere og mere nuanceret er den ikke ..

jo

hvad med at lade det være op til den enkelte selv at afgøre hvilke
nødvendighedsartikler han m/k mener er nødvendige

det handler ikke om nødvendighed af noget, det handler om rimelighed

for hvis vi så skal til virkelig at gå helt ind til benet så er det
omtalte natteliv slet ikke nødvendigt, se det ville virkelig batte i
ktiminalitetsstatestikkerne, udgangsforbud du

nattelivet er ikke nødvendigt så bare forbyd det

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 23:21

> [...]
> ktiminalitetsstatestikkerne, udgangsforbud du
>
> nattelivet er ikke nødvendigt så bare forbyd det

Jamen .. hvis folk får ret til at bære våben i nattelivet, tror jeg da de
fleste danskere (minus våbenpsykopaterne selvfølgelig ) indfører et eget
udgangsforbud. Så er der ingen fornøjelse for en almindelig dansker ved at
komme ud. Du ender jo bare i krydsild mellem våbenpsykopaterne ...

/FL

Fra : @

Dato : 27-04-06 17:39

On Thu, 27 Apr 2006 00:21:22 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Jamen .. hvis folk får ret til at bære våben i nattelivet,

våben
en kniv er et skæreredskab vil jeg lige gøre opmærksom på

at voldsmænd kan misbruge diverse ting til at skade andre bør ikke få
indflydelse på hvad folk har på sig i lommen eller bæltet af redskaber

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 23:23

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-06 09:02

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Hold kæft, homoloverboy.

Utroligt så højt debatniveauet efterhånden er !!

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : GB

Dato : 27-04-06 14:51

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Utroligt så højt debatniveauet efterhånden er !!

Kim Larsen er ekspert i stupide og platte provokationer, argumenter kniber
det derimod en hel del med. Han benytter Usenet som et sted at komme af med
noget af det had, som er ved at æde hans sjæl op.

Jeg forstår Peters reaktion 100%, jeg tror bare ikke, at det hjælper. Kim
Larsen er sådan én, som skal ignoreres ihjel - desværre har han dog et
kraftigt Bo Warming-gén, hvilket besværliggør sagen en del...

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-04-06 17:18

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Kim Larsen er ekspert i stupide og platte provokationer, argumenter kniber
> det derimod en hel del med.

Og DET skulle komme fra frøken Georg der ikke bestiller andet end at
misbruge dk.politik til at hælde racistisk gylle ud på ved stribevis af
daglige indlæg blottet for enhver form for anstændigt indhold. Det bliver
bedre og bedre ))))

Jeg har på mistanken at frøken Georg og Gat(h)tet er nevøer (eller det der
er værre) til Bo Warming...

Fra : Tim

Dato : 27-04-06 19:02

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> bedre og bedre ))))
>
> Jeg har på mistanken at frøken Georg og Gat(h)tet er nevøer (eller det der

Kim... din stupiditet kan ikke beskrives med ord.

Tim

Fra : GB

Dato : 27-04-06 22:45

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in

> Kim... din stupiditet kan ikke beskrives med ord.

Men underholdningsværdien er der sgu'tte nowe galt med...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-06 09:06

@ wrote:
> On Wed, 26 Apr 2006 11:49:50 +0200, "Frank Leegaard"
> så kan man jo prøve at gætte hvor man har de fleste problemer med
> skyderier
>
> i Arizona eller New York?

Mon ikke befolkningstætheden spiller ind ?
Og da det typiske er kriminelle som udøver de omtalte drab er det vel
ikke overraskende at New York har flere drab end Arizona, da der
sikkert er en del mere kriminalitet i NY end AZ.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk