Beder de virkelig om det???
Fra : Konrad

Dato : 24-04-06 15:55

Det var dog ganske utroligt hvad Irans præsident lukker ud. Det virker
angiveligt som om de bare *vil* en konfrontation, og det kan jo kun bekymre.
Det er vanskeligt at gennemskue en evt højere vished i den iranske politik -
den virker umiddelbart til at være blottet for bare antydningen af ræson og
fornuft.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-04-06 16:26

Konrad fortalte:

> [...]
> bekymre. Det er vanskeligt at gennemskue en evt højere vished i den
> iranske politik - den virker umiddelbart til at være blottet for bare

Noget kunne tyde på at han længes mere efter konfrontation end bombe.
Vi bør skille os af med 5. kolonne i Vesten!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-04-06 16:14

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i

> [...]
> bekymre. Det er vanskeligt at gennemskue en evt højere vished i den
> iranske politik - den virker umiddelbart til at være blottet for bare

Den er vel også præget at muhamedanisme, så det er nok derfor.
--
NoTrabajo

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-04-06 17:12

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on mandag 24. april 2006 at 17:25
+0100 wrote:
>Vi bør skille os af med 5. kolonne i Vesten!

Hvem er så 5. kolonne?
Og hvordan mener du vi kal skille os af med dem?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-04-06 17:48

Frank Løkkegaard fortalte:

> Hvem er så 5. kolonne?

Muldvarpe og skorpioner.

> Og hvordan mener du vi kal skille os af med dem?

Måske du kan hjælpe med ideer?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : GB

Dato : 25-04-06 16:46

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> Hvem er så 5. kolonne?

"Sleeping cells" er et godt udtryk.

> Og hvordan mener du vi kal skille os af med dem?

Lovens lange arm. Kræver dog at vi lige får en ny dommerstand med
forbindelse til den virkelige verden.

Fra : Kim2000

Dato : 24-04-06 17:24

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> politik -
> den virker umiddelbart til at være blottet for bare antydningen af ræson

Irans præsident og hans tossede røvere har vist ikke gennemskuet at man ikke
kan bruge a-bomber i sit nærområde. Og grunden til der er ikke antydningen
af fornuft i Irans præsident er fordi manden er rablende idiot, Hitler var
rablende gal men dog en inteligent og omsorgsfuld mand, forstået på den måde
at hans politik havde faktisk en rød tråd, nemlig det tyske folks ve og vel.
Flere undersøgelser har fx vist 95% af tyskerne havde stor fordel af Hitlers
politik (jeg går udfra man ser på perioden frem til 44-45), så skal det
måske lige nævnes at det var noget bæ at være de sidste 5% !!

mvh
Kim

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-04-06 18:15

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]
> politik -
> den virker umiddelbart til at være blottet for bare antydningen af ræson

Her er hvad Af Bo Bjørnvig
NR. 16, 21. - 27. april 2006

mener er på færde:

"Ser man ud over den muslimske verden, er det som om selvmordkulturen breder
sig. Når amerikanerne indser nederlaget og trækker sig, vil irakerne begynde
at bombe hinanden. Når Iran, som ledes af en vanvittig fanatisk troende
præsident, får fremstillet en atombombe og de for første gang truer med den,
vil det udløse voldsomme reaktioner fra Vesten, enten i form af præventive
luftangreb eller handelsembargo eller begge ting - og igen vil befolkningen
lide. Ganske som den irakiske befolkning led under embargoen under Saddam
Hussein.

Hvis fundamentalisterne får held til at styrte den saudiske regering, vil
det samme ske. Med endnu værre konsekvenser, for verdensøkonomien vil ikke
kunne klare et stop af oliestrømmen fra Mellemøsten. Resultatet kan blive en
samlet reaktion fra omverdenen i form af en besættelse af oliefelterne, som
vil være uendelig kostbar på alle måder.

------------

Dalai Lama har lige udtalt, at terrorismen skyldes arabisk misundelse mod
Vesten: »Denne nye terrorisme har været under opsejling i mange år. Meget af
den skyldes frustration og misundelse over for Vesten, fordi den ser så højt
udviklet og succesrig ud på tv.«

Så enkelt er det nok desværre.

MEN at skulle føre til udbredelsen af en selvmordkultur, der er villig til
at ødelægge sig selv for at tage resten af den forhadte verden med i købet -
det overgår vist vores fantasi.

Men ikke desto mindre er det billedet som tegner sig. Når den muslimske
kulturs svar blandt andet er en voksende antal koranskoler med lange rækker
af rokkende elever, der lærer koranen udenad og deltager i massemøder, hvor
der brøles »Udslet USA!«

På mange måder minder situationen mig om 1970’erne, hvor man på alle mulige
måder undskyldte totalitære tanker og regimer. Disse regimer og deres
støtter lagde ikke skjul på hvad de ville - lige så lidt som de nazistiske
og fascistiske regimer gjorde det i før Anden Verdenskrig - alligevel ville
vi så gerne sige, at så enkelt er det ikke - vi skal prøve at forstå dem.

Men nogle gange er det så enkelt.

Det betyder ikke at vi skal føre én lang konfrontationskrig, selvfølgelig
skal vi forhandle og øve indflydelse hvor vi kan på fredelige måder. Men vi
skal ikke foregøgle os, at de - de fundamentalistiske muslimer - ikke mener
hvad de siger. Irans præsident mener virkelig at Israel bør udslettes og at
Holocaust ikke fandt sted og at vestlig kultur er fordærvelig osv.

Så enkelt er det. Her er ikke så meget at forstå."

----------

Det er så også det Udenrigsministeriet mener om sagen, og som andre ikke
tror KAN være sandt.

Fra : Mark Jensen

Dato : 24-04-06 18:41

On Mon, 24 Apr 2006 16:54:49 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>den virker umiddelbart til at være blottet for bare antydningen af ræson og

Ja det er godt nok absurd.
Man skulle jo mene at hvis manden vitterligt ville gøre hvad han kunne
for at få sine våben, så ville det være smartest at køre den
tidlige-Hitler-stil med at virke som fredselsker.

Men med sin retorik, er det da soleklart at man ikke kan give det
land(den leder) mulighed for at få a-våben.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-04-06 18:55

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on mandag 24. april 2006 at 18:47
+0100 wrote:
>Muldvarpe og skorpioner.

>Måske du kan hjælpe med ideer?

Nåeh, det var altså bare snak???
Du tør ikke udpege hvem det er, og hvordan du mener vi skal skille os af
med disse 5. kolonne-folk?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-04-06 20:02

Frank Løkkegaard fortalte:

> Nåeh, det var altså bare snak???
> Du tør ikke udpege hvem det er, og hvordan du mener vi skal skille os
> af med disse 5. kolonne-folk?

Jeg ville kalde det information. Og så fik jeg ikke nævnt
vandregræshopper og myg.

Mvh
Martin

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-04-06 20:50

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on mandag 24. april 2006 at 21:02
+0100 wrote:
>Jeg ville kalde det information. Og så fik jeg ikke nævnt
>vandregræshopper og myg.

Ak herrejemeni

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : GB

Dato : 25-04-06 16:46

> Ak herrejemeni

Jeg siger til dig - skal du spotte min Gud?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-04-06 00:19

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> Jeg siger til dig - skal du spotte min Gud?

STOOOOOONE HIM!!!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : GB

Dato : 26-04-06 13:59

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> STOOOOOONE HIM!!!

Jeg sværger ved Messias' skæg - den vantro hund skal DØØØ!

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-04-06 12:59

Konrad skrev:

> [...]
> den virker umiddelbart til at være blottet for bare antydningen af ræson og

Sammelignet med hvad?

Misforstå mig ikke. Verdenen opfører et blodigt cirkus i disse
år, og det bliver hele tiden værre grundet stigende befolkninger
og ressourcer, der udmarves. Irans præsident er ikke den værste,
der er andre, som er lige så desperate og tilsyneladende
kugleskøre.

Forskellen på Irans præsident og mange despoter i Mellemøsten er,
at Irans præsident skal holde sine vælgere glade, så han er nødt
til at sige tingene, hans vælgere vil høre. Ellers er det bye bye
Mahmoud. De fleste andre mellemøstlige ledere kan bare lade som
ingenting og i stilhed gøre det samme som Mahmoud.

Jeg ville f.eks. blive overrasket, hvis ikke Saudi Arabien, der
til forskel fra Iran faktisk _er_ i krig med Israel (ingen
fredsslutning mellem de to lande), allerede har atomvåben. Så
vidt jeg har orienteret mig (vil en dag finde tingene frem), så
var det saudierne, der financierede Pakistans atomvåbenprogram
under en aftale om pakistansk know how og saudisk kapital og
atomvåben til begge parter.

Er saudierne mindre ekstreme end iranerne? Jeg mener nej - de
snakker bare ikke så højt - de behøver det ikke.

Ja, Iran provokerer; men det er ikke for at provokere. Det
Mahmoud siger, er det, som den menige iraner vil høre. Derfor
siger han det.

Fra : Martin

Dato : 26-04-06 20:55

Knud Larsen skrev:

> [...]
> samlet reaktion fra omverdenen i form af en besættelse af oliefelterne, som
> vil være uendelig kostbar på alle måder.

Bjørnvig har sikkert lige læst "Powersat" af Ben Bova (2005). Bogen
behandler temaet at de arabiske oliepenge financierer international
muslimsk terror. Men at hver gang indtil nu har det betydet amerikansk
intervention; Afghanistan, Irak og næste gang bliver det en
besættelse af de vigtigste oliefelter. For at undgå dette må den
arabiske verden, der kulturelt og udviklingsmæssigt står bomstille,
lave skjult terror mod stærke alternative energiformer, så at verden
i lang tid fremover er afhængig af olien der er den muslimske verdens
reelt eneste indtægtskilde, bortset fra dadler og ægte tæpper
naturligvis.

Mvh
Martin