Flertalsdiktatur=seletvang
Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-06 07:45

Demokrati, der holder sig fri af flertalsdiktatur, lærte jeg i
gymnasiet beskrevet således

"Hvis hele menneskeheden undtagen en havde et synspunkt, og den ene
tænkte modsat, ville menneskeheden have lige så lidt ret til at
censurere mod den ene, som han, hvis han havde magt, ville have ret
til at censurere mod menneskeheden". John Stuart Mill l806-l873

Er du uenig er du muslimagtigt intolerant, så er du censurliderlig og
afstumpet

Folk der tror, at nogle tal om sikkerhedsselers påståede sikkerhed,
gør deres tvangskrav legitime, er anti-demokratiske i betydningen
_formynderiske_, og de sandheder, de tror på, er delvis irrelevante.

Den interessante sandhed er den, som individet oplever, når han af
egen fri vilje får lyst at beskytte sig med sele. Lysten skal drive
værket. Moral skal komme indefra, når ikke andre end du og naturens
kræfter er involveret.Skattegaver om gratisydelser er ikke godt alibi
for at gå imod dig. Hensyn til at du skylder dit liv til din slægt
eller din gud, er også gammeldags præstesnak.

" Overbevisninger er ofte sandhedens farligste fjender.
Nietzsche

Kontrol-freaks har en subjektiv sandhed, om gode leve- og
trafik-regler. Den er ikke objektiv. Den bør afvises som uvæsentlig
for hin enkelte, og hjemmehørende i pøbelvælde

Fra : kk

Dato : 24-04-06 09:52

> [...]
> dig. Hensyn til at du skylder dit liv til din slægt eller din gud, er også

Klip

Dit synspunkt vedr. seletvang, kunne måske være relevant, såfremt du kunne
fraskrive dig enhver hjælp, hvis du kom til skade ved et trafikuheld. Men
det kan du ikke, for sådan er samfundet ikke indrettet og menneskerne heller
ikke - måske du er, men det er ikke nok, derfor må du indordne dig.
Du kan så gøre vrøvl, jvf. ytringsfriheden, men du må så acceptere at mange
måske vil blive lidt trætte af dig. Det har du sikkert erfaret.
Derudover er det endelig ved at blive forår, så du må have det så godt. O
vær rolig for, at jeg påskønner underholdningsværdien i dine skriverier.
mvh
kk