Nuklear gengældelse mod Bin Laden ?
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 23-04-06 17:26

Bin Laden's seneste udtalelser som bragt af Al Jazeera kan meget vel
antyde, at Al Qaeda er i besiddelse af et eller flere nukleare våben,
f.eks. "snavsede" atombomber, som er sammensat at det højeksplosive
materiale Semtex og brugte brændselsstave fra et kernekraftværk, se

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2001/12/05/wbomb05.xml

Hvad gør man ved det ? Hvordan kan man forhindre/gengælde et nukleart
angreb på f.eks. Jerusalem eller København ? Jeg tror, I skal spørge
israelerne eller amerikanerne om det.
De ved det. Jeg selv ved det desværre også, se

http.//www.contrapublishing.com

(Men sådan noget er jo direkte og meget ubehageligt og kan derfor ikke
være rigtig virkeligt, kan det vel ? Mon ikke jeg er tosset ? Tja,
hvad synes I, når I skal være helt ærlige, og er det stadigvæk i
orden, at I overlader de største idioter her i gruppen at "do away
with" det lille problem, som er mig ? Naragtigt hattepladder, osv.
Medens I andre så passer og skynder jer at beskæftige jer med andre
og vigtigere ting - hvad det så kan være).

Steen Hjortsø

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-04-06 10:28

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Dine tossehovedbetragtninger, tvivler jeg på ret mange vil tage seriøst.

/fl

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 24-04-06 10:43

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. "snavsede" atombomber, som er sammensat at det højeksplosive
> materiale Semtex og brugte brændselsstave fra et kernekraftværk, (...)

Jeg hader bare, når formuleringer som "kan meget vel antyde" bruges til at
oppiske en frygt i befolkningen. I min verden er det terror.

> Hvad gør man ved det ? Hvordan kan man forhindre/gengælde et nukleart
> angreb på f.eks. Jerusalem eller København ? Jeg tror, I skal spørge
> israelerne eller amerikanerne om det.

Hvorfor skal vi spørge isralerne eller amerikanerne om det?

> De ved det.

Det er godt nok for mig. Jeg skal nemlig ikke foretage mig noget i den
forbindelse. Derfor har jeg faktisk ikke brug for at vide, hvad der evt.
skal gøres.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-04-06 11:06

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hader bare, når formuleringer som "kan meget vel antyde" bruges til at
> oppiske en frygt i befolkningen. I min verden er det terror.

Netop .. Den gode Steen Hjortø går for fuld kraft Osama bin Ladens ærinde i
DK. Terror fungerer ikke uden frygt. Manden gør det bedste for at oppiske en
stemning. Enten er manden dum, eller også er han terroriststøtte. Jeg skal
anerkendelsesvis sige at jeg tror det er det første.

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-04-06 11:08

[...]

Fortæl det nu - New Age ? Jehovas Vidner? Scientology?

Det ville klæde dig at bekende kulør

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-04-06 11:10

[...]

Var du nødt til absolut til at finde en artikel fra 2001 (dengang USA
spredte misinformation i stor stil for at få gang i sine egne dagsordner)

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-04-06 11:34

[...]

Artiklen er 5 år gammel. Bomben var tæt på udvikling !

Alligevel har der ikke været anvendt dirty bomb selv da Osama var tæt på
udryddelse.

Hvordan forklarer du det?

/FL

Fra : Vidal

Dato : 24-04-06 12:30

contra@tdcspace.dk wrote:

> [...]
> Medens I andre så passer og skynder jer at beskæftige jer med andre
> og vigtigere ting - hvad det så kan være).

Det er da vist noget sludder. Der bliver ikke meget
'international' samfund efter en generel atomkrig.

Alene EMP'en vil standse al kommunikation.

"En unik, global - uafsluttet og reversibel - plasmafase vil blive
skabt. At den vil være reversibel betyder, at alle vil overleve
Dommedag."

Det er da vist rent sludder? Det vil ihvertfald kræve, vi alle
folder en alufoliehat og sætter den på hovedet og måske
endda trækker den ned over ørerne. Og det er begrænset,
hvor mange der ved det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-04-06 21:34

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse news:1145878179.231581.241330@y43g2000cwc.googlegroups.com...

>Det er da vist noget sludder. Der bliver ikke meget
>'international' samfund efter en generel atomkrig.

Vores opfattelse af konsekvenserne ved en global atom krig,
er sikkert ikke særligt realistisk, men udspringer af den kold krigs
anti atom-krig "propaganda."

Jeg kan anbefale at bladere i denne bog.
Ch. 1: The Dangers from Nuclear Weapons: Myths and Facts
http://www.ki4u.com/free_book/s73p912.htm

----

Efter WW1 blev League of Nations oprettet.
Efter WW2 blev United Nations oprettet.
Efter WW3 bliver John lennon's - Imagine sunget af rigtig mange på én gang.

>Alene EMP'en vil standse al kommunikation.

brevduer

>Det er da vist rent sludder?

Ja for fanden.

Jan Rasmussen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 25-04-06 08:56

"Jan Rasmussen" <7@7.7> skrev i en meddelelse

> Vores opfattelse af konsekvenserne ved en global atom krig,
> er sikkert ikke særligt realistisk, men udspringer af den kold krigs
> anti atom-krig "propaganda."

Netop derfor har atomvåben det paradoks, at de nok virker bedst, når de ikke
bliver brugt.

Børge

Fra : Jesper

Dato : 24-04-06 21:46

<contra@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
> Medens I andre så passer og skynder jer at beskæftige jer med andre
> og vigtigere ting - hvad det så kan være).

1. Reaktorstænger og sprængstof kan du ikke lave en atombombe ud af uden
at udvinde plutoniumen først.

2.Reaktorstænger er så højradioaktive, at terroristerne næppe vil komme
levende frem med bomben, vi taler om at de vil få en helkropsdosis på
over 8.000 cGy (røntgen) i løbet af ganske kort tid. Det medfører
centralnervesystemssvigt.

3. En sådan konvensionel bombe vil kun svine meget lokalt, dvs. indenfor
nogle få hundrede meter.

4. Du trænger til at få udskiftet din sølvpapirshat.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-06 10:04

[...]

---------

Slap dog af, de sidste par tusinde år har folk ævlet om dommedag, jorden går
ikke under hverken i dag eller i morgen eller om fem tusinde år, der er fem
milliarder år til solen opsluger jorden, så plant du roligt kartoflerne.

Faktisk tænker jeg på, hvad gør "alle I" der siger at jorden går under her
til sommer (hvem alle så end er), planter I haven til? Og i så fald hvorfor?

[...]

Når ens formål nu helt åbenlyst er at reklamere for ens hjemmeside og dermed
ens bog, så er det en fin ide at skrive en række indlæg, hvor man nævner sin
hjemmeside, men at gøre dette når man ikke har noget at tilbyde på ens
hjemmeside, så er det altså lidt dumt. Tror du virkelig vi husker din
hjemmeside den 22. maj??

mvh
Kim

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 25-04-06 12:26

Kim2000 wrote:
> [...]
> til sommer (hvem alle så end er), planter I haven til? Og i så fald hvorfor?

Nej, jeg planter ikke haven til. Jeg har ikke nogen. Jeg tænker i
stedet på alle de tåber, der stillet overfor en den hastige vækst af
antallet af atomvåben og atommager siger:
"it can't happen - we shall never experience a nuclear war." De skulle
få deres hovede undersøgt - alle sammen.
Steen Hjortsø
> [...]
> hjemmeside, men at gøre dette når man ikke har noget at tilbyde på ens
> hjemmeside, så er det altså lidt dumt. Tror du virkelig vi husker din

For nu at svare på dit sidste spørgsmål først: Nej.
Reklame og reklame. Eftersom bogen er gratis synes jeg, det er en grov
insinuation, du fremkommer med. Jeg "reklamerer" for mit budskab - med
eller uden efterfølgende bog. Det er så vidt jeg kan se i orden, og
ingen burde få kvababbelse af den grund, snarere tværtimod. Hvad
nager dig egentlig ?

Steen Hjortsø

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-06 12:58

Kim2000 wrote:
> [...]
"it can't happen - we shall never experience a nuclear war." De skulle
få deres hovede undersøgt - alle sammen.

Ikke desto mindre oppisker du en frygt blandt alle mennesker ...

og nej .. alle mennesker er ikke tåber .. du er tåben.

Du er ligesom en aidspatient der fordi han er smittet mener sig berettiget
til at smitte flest mulig andre. Du er ikke berettiget til at smitte andre
med din sindsygdom selv om du selv mener det.

Jeg har hele mit liv hørt på tåber som dig fortælle at "i morgen sker det"
Endnu er det ikke sket.

Lev livet i dag - du skal alligevel dø ...

Lad være at forsøge at forpeste livet for andre..

/FL

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-06 14:02

Kim2000 wrote:
> [...]
"it can't happen - we shall never experience a nuclear war." De skulle
få deres hovede undersøgt - alle sammen.

------------

Man kan i hvert fald undre sig over at det er nødvendigt at have a-våben nok
til at springe jorden i stykker en 7-800 gange, er en enkelt ikke nok. Der
er andet at bruge pengene på end at fremstille den slags lort. Fx
udforskning af rummet med henblik på en kolonisering af Mars, så vi igen kan
forære jord væk ligesom i 1870' ernes USA. En såkaldt "Mars rush" kunne
verden godt bruge til at tage trykket.

> [...]

eller uden efterfølgende bog. Det er så vidt jeg kan se i orden, og
ingen burde få kvababbelse af den grund, snarere tværtimod. Hvad

Sådan set har jeg intet imod at du bringer dit budskab frem eller at du
reklamere for din hjemmeside på den måde, som jeg synes er en helt både
tilladelig og fin måde, men det nager mig - eller måske nærmere irriterer
mig, at du starter debatten og henviser til bogen og så er bogen ikke på
hjemmesiden. Hvis jeg var dig havde jeg lige ventet 3 uger med at starte
debatten til vi faktisk kunne læse bogen. Det er sådan set bare det.

mvh
Kim