Fugleinfluenza panikken
Fra : Kim2000

Dato : 23-04-06 14:52

Er der nogen der kan give en fornuftig begrundelse til at isolere flyet, når
vi nu ved at fugleinfluenza kun kan smitte fra dyr til menneske og ikke fra
menneske til menneske?? Ren og skær panik.

mvh
Kim

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-04-06 15:21

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan give en fornuftig begrundelse til at isolere flyet,
> når vi nu ved at fugleinfluenza kun kan smitte fra dyr til menneske og
> ikke fra menneske til menneske?

Nej, men der er så meget, jeg ikke kan give nogen fornuftig begrundelse for.
Ikke mindst kan jeg ikke give nogen fornuftig forklaring på, at politiet
afspærrer området og tilkalder bomberydderne på grund af efterladte tasker
etc., når det mest er selvmordsbomber, der udgør en trussel, og en terrorist
jo nok ikke vil vente med at bringe sin bombe til sprængning, til politiet
har afspærret området og bomberydderne nået frem.

Den eneste mulige grund, jeg lige kan komme i tanke om, er, at politikerne
og myndighederne ønsker at vise handlekraft.

Fra : Kirsten

Dato : 23-04-06 15:47

> [...]
> almindelige mennesker, for mig lyder det som om de modsiger sig selv i ord

mvh
Kirsten

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-06 07:08

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan give en fornuftig begrundelse til at isolere
> flyet, når vi nu ved at fugleinfluenza kun kan smitte fra dyr til
> menneske og ikke fra menneske til menneske?? Ren og skær panik.

Igen et eksempel på at ansættelse i stat og kommune fostrer
anti-frihedsmentalitet

I offentlige job bliver folk sadister og kontrolfreaks og vil kun
blande sig for at blande sig, og glemmer at de bør være medborgerens
tjener og kun udføre, hvad er ønsket

Loven bør være til for menneskets skyld(Jesus svar til farisæerne),
ikke for jura-systemets. Lægehjælp bør være brug for patientens skyld,
ikke for lægens