Den falske Brian Mikkelsen
Fra : @

Dato : 23-04-06 13:04

jeg mangler stadig en forklaring på hvorfor en studievært skal have
lov til i en licensbetalt TV-kanal at reklamere ensidigt for een
bestemt ideologi

<<<<<<<<<
12/4 TILSLUTTEDE kulturminister Brian Mikkelsen sig DR's Lisbeth
Knudsenske linje mht. til studieværter i propaganda-outfit.

Buddhister, nazister, katolikker, autonome, Hare Krishna m.fl., som
også har signaldragter, skulle nu iflg. denne falske analogi have krav
på stillinger som værter i DR. Det ville være så meget mere
berettiget, som de således overhovedet kommer på skærmen. For lad os
indrømme det:

Al snak om mangfoldighed og multikulti betyder muslimer. Der er to
menneskekategorier i medie-Danmark: Danskere af alle slags - og
muslimer af alle slags. Ingen andre tæller i praksis

Program-vampyr
Nu ser vi et klimaks: Asmaa Abdol-Hamid og hendes tørklæde er "vampire
video", et idiom hentet fra reklamebranchen for en visuel effekt, der
stjæler opmærksomheden fra budskabet/varen. DR bruger dette helt
bevidst, når programmet triumferende annonceres således: »Nu kommer
Deadline efterfulgt af Adam og Asmaa - med tørklæde!«

Når programværtindens påklædning ovenikøbet er et selvstændigt
debattema i studiet, bliver Asmaa Abdol-Hamid (hendes tøj, tro,
tanker, frihed, opdragelse osv.) en ekstrem programvampyr.

De mange protestanter, som gerne vil se den licensbetalte debat om et
vigtigt emne uden igennem otte programmer at skulle tirres af en
studieværts idiosynkrasi, bekræfter, hvor meget blod "vampire video"
kan suge ud af det levende ord.

»The medium is the message« iflg. professor Marchal McLuhan. Det
vidste allerede Jens Jørgen Thorsen, hvis tv-optræden i leopardbukser
og Esso-kasket gjorde ham lige så berømt som Asmaa Abdol-Hamid. Han
slog igennem i programmerne - som gæst, ikke som vært.

Tørklæde-Asmaa er et selvstændigt medium, som brænder igennem skærmen
25 gange i sekundet, uanset emnet i øvrigt.

Alt dette ved de på DR, men de har jo deres interne agenda.

Kulturministeren ved det også, for dum er han jo ikke. Når han nu
blander værter og programmer sammen i samme kategori, skyldes det
derfor næppe falsk bevidsthed - snarere bevidst falskhed.
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3688576
<<<<<<<<<<

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-04-06 15:15

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> Tørklæde-Asmaa er et selvstændigt medium, som brænder igennem skærmen
> 25 gange i sekundet, uanset emnet i øvrigt.
>
> Alt dette ved de på DR, men de har jo deres interne agenda.

Det er nok rigtigt, men i denne situation er kæden hoppet af, jeg tror
kampagnen har den modsatte effekt af hvad DR ønsker, den fremmer den
generelle antipati mod muslimer.

Thorkild

Fra : Martin K

Dato : 23-04-06 17:03

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> Buddhister, nazister, katolikker, autonome, Hare Krishna m.fl., som
> også har signaldragter, skulle nu iflg. denne falske analogi have krav
> på stillinger som værter i DR.

Eller hvad med en venstremand, iført sådan en kasket her? Islam er jo ikke
kun en religion, men også en ideologi.

http://shop.venstre.dk/beklaedning.php?pid=2

--
Martin K