Grin med DF
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-06 09:32

Selvom DF'ernes eskapader naturligvis ikke er nær så interessante som den
åbenlyse splittelse mellem DF og K, så skal I ikke snydes for dette guldkorn
fra DF's Hans Kristian Skibby.

Han vil have bilkørsel iført burka forbudt. Et forslag, som han motiverer på
følgende interessante måde:

»Det svarer jo til at have skyklapper på ligesom travhestene, så
orienteringsevnen og udsynet er rigtig dårlig«.

Endvidere forklarer Hans Kristian Skibby sit forslag med, at "kriminelle
måske finde på at iføre sig burka, idet de kan se deres fordel ved ikke at
blive genkendt i forbindelse med kriminelle handlinger".

Folk, der ikke respekterer et forbud mod at begå bankrøverier, forventes at
respektere et forbud mod bilkørsel iført burka...!!??? "Jeg kan godt røve
en bank, men bilkørsel i burka - der sætter jeg altså grænsen..."

Ritzau-journalisten, som vist også har moret sig lidt over forslaget, har
ikke undladt at spørge den agtpågivende DF'er, om han nogensinde set en
bilist iført burka.

Hertil svarer han: »Nej det har jeg godt nok ikke, men nu kører jeg heller
ikke så meget rundt de steder, hvor sådan noget foregår«.

Endvidere siger han:

»Det er et principielt spørgsmål, der handler om, hvornår det er i orden at
kræve, at man ikke benytter religiøse ting og sager som kan sløre ens
identitet og i dette tilfælde også gå ud over trafiksikkerheden. Det falder
ind i samme problemstilling som maskeforbuddet og debatten om slør på
arbejdsmarkedet«.

Det er åbenbart kun religiøse (læs: muslimske) beklædningsgenstande, Skibby
vil have forbudt. Han ser åbenbart ingen problemer i bilkørsel iført paryk,
teatersminke, elefanthuer og fastelavsmasker.

Nogle vil kalde det diskriminerende og hyklerisk, men det er j oegentlig
stærke ord over for en mad som den stakkels Skibby, der vel ikke engang selv
kan se, hvor morsom, han er.

I øvrigt kan jeg da lige tilføje, at det allerede i dag er forbudt at køre
bil iført beklæadningsgenstande, som hæmmer udsynet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-04-06 10:11

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> respektere et forbud mod bilkørsel iført burka...!!??? "Jeg kan godt røve
> en bank, men bilkørsel i burka - der sætter jeg altså grænsen..."

Hvis du skal køre langt for at komme til banken, - eller skal til at klæde
dig ud i burka ude på gaden, så *kunne* det vel godt gøre det lidt
vanskeligt?

> [...]
>
> I øvrigt kan jeg da lige tilføje, at det allerede i dag er forbudt at køre
> bil iført beklæadningsgenstande, som hæmmer udsynet.

Der skal vist ikke ret meget til at more dig, - jamen vi andre ligger da
også på gulvet og hulker af grin, dog mest over dine analogier:

"Teatersminke"? - selvfølgelig er det det første man tænker på, som ligner
en burka, - og en paryk? ja alle ved jo, at man intet kan se med paryk på
=

Sig mig har du allerede drukket her til morgen?

Men det ER da et pjattet forslag fra denne Skibby, - som åbenbart mener det
er almindeligt, at burka-kvinder får lov at køre bil af deres mænd. I Saudi
Arabien er man konsekvent, - da mange af de saudiske burkaer kun tillader ÉT
øje at kigge ud gennem et gitter i hovedbeklædningen, så har man skåret
igennem, og simpelthen forbudt kvinder at køre bil. En sådan fromhed kunne
vi lære en masse af, - og det vidunderlige familiesammenhold, og den
fornemmee måde man behandler kvinder på, som du selv engang med rette
bemærkede.

Så du forresten den totale lubhudling af Profeten (Guds fred og sytten
trompeter med englelyd klinge over ham) på DR2 i går aftes, det var lige, så
man måtte knibe en tåre over, at en så vidunderlig person virkelig har levet
her på jorden. Om det lykkedes at fordumme folk i forhold til hvad manden,
iflg kilderne, reelt stod for, det er vel noget, man kun kan håbe på. Vi må
og skal aktivt fordumme os, først så får vi den helt rigtige tone frem.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-04-06 11:28

> [...]
>
> »Det svarer jo til at have skyklapper på ligesom travhestene, så
> orienteringsevnen og udsynet er rigtig dårlig«.

SF er da lige så sjove - omend i en anden forbindelse.
De foreslår, at unge skal bestå en modenhedstest, før de kan få kørekort.

Partiets trafikordfører motiverer iflg. TV2 tekst-tv på følgende måde:
"På den måde vil de mest umodne og uansvarlige bilister blive forhindret i
at være en dødsensfarlig risiko for sig selv og andre i trafikken."

Hvordan er det lige, det forhindrer, at nogen kører bil uden at have
kørekort?

Fra : hanzen

Dato : 23-04-06 12:18

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> SF er da lige så sjove - omend i en anden forbindelse.
> De foreslår, at unge skal bestå en modenhedstest, før de kan få kørekort.

Så er der ingen SF'ere med kørekort.
--
hilzen
hanzen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-04-06 12:37

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> "Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> motiverer

> Så er der ingen SF'ere med kørekort.
> --
Så kom der da også fot alvor vægt bag deres krav om mere kollektiv traffik

/FL

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-06 12:47

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in message
> SF er da lige så sjove - omend i en anden forbindelse.
> De foreslår, at unge skal bestå en modenhedstest, før de kan få kørekort.

Enig - totalt stupidt.

Fra : Mark Jensen

Dato : 23-04-06 18:07

On Sun, 23 Apr 2006 13:47:25 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in message
>
>Enig - totalt stupidt.

Og de radikale - De foreslår at besiddelse af happy slapping videoer
skal straffes.
Total populistisk nonsense. (bare det faktum at nogen åbenbart så
skal afgøre hvad der er fiktivt og hvad der er rigtig, etc)

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-06 11:38

Christian R. Larsen fortalte:

> Selvom DF'ernes eskapader naturligvis ikke er nær så interessante som
> den åbenlyse splittelse mellem DF og K, så skal I ikke snydes for
> dette guldkorn fra DF's Hans Kristian Skibby.

Et generelt forbud mod burka i det offentlige rum inkl ved bilkørsel
ville være på sin plads.
Alternativt kunne man overveje nummerplade på burkaen, men det ville de
snedige muhammedanere nok finde ud af at fuppe med, - så det går ikke.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-06 12:48

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> Christian R. Larsen fortalte:

> Et generelt forbud mod burka i det offentlige rum inkl ved bilkørsel
> ville være på sin plads.

Eller hvad med et generelt forbud mod fastelavnsmasker, røde kondisko eller
.... præstekjoler?

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-06 13:21

Christian R. Larsen fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> Eller hvad med et generelt forbud mod fastelavnsmasker, røde kondisko
> eller ... præstekjoler?

Eller forbud mod tåbelige og falske analogier..

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-06 19:12

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> Christian R. Larsen fortalte:

> Eller forbud mod tåbelige og falske analogier..

Hvori består forskellen?

Fra : @

Dato : 23-04-06 12:07

On Sun, 23 Apr 2006 10:31:37 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fra DF's Hans Kristian Skibby.
>
>Han vil have bilkørsel iført burka forbudt. Et forslag, som han motiverer på

muhammedanere m/k bør rent faktisk forbydes at køre bil/MC/45knallert

færdselsloven påbyder nemlig at førerens fulde opmærksomhed skal være
rettet mod kørslen

koranen påbyder muhammedanere at have deres gud i tankerne altid

så den går altså ikke

> [...]
>stærke ord over for en mad som den stakkels Skibby, der vel ikke engang selv

alle ikke-muhammedanere bliver faktisk diskrimineret,

maskeforbud ved demonstrationer for _alle_
øhh undtagen de religiøse klude muhammedanerkvinder bruger

jeg har set skilte på døren ind til tankstationer der forbyder folk at
bære styrthjælm i butikken, aldrig et skilt forbudende f.eks. burka

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-06 12:49

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> muhammedanere m/k bør rent faktisk forbydes at køre bil/MC/45knallert

Allerede der viste du, at du ikke er værd at spilde tid på. Det krævede ikke
mange linier.

Fra : Martin K

Dato : 23-04-06 17:15

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Allerede der viste du, at du ikke er værd at spilde tid på. Det krævede
ikke
> mange linier.

Med din platte ikke-argumetation har du for længst vist, at du ikke er værd
at spilde tid på.

--
Martin K

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-04-06 17:19

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Med din platte ikke-argumetation har du for længst vist, at du ikke er
> værd
> at spilde tid på.

Hvorfor gjorde du det så?

Fra : Martin K

Dato : 23-04-06 17:26

> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Hvorfor gjorde du det så?

For at forklare, hvorfor jeg normalt ikke gider svare på CRL's indlæg.

--
Martin K

Fra : Kim2000

Dato : 23-04-06 14:34

> Ritzau-journalisten, som vist også har moret sig lidt over forslaget, har
> ikke undladt at spørge den agtpågivende DF'er, om han nogensinde set en
> bilist iført burka.

Det er også for galt at en politiker tillader sig at reagere på noget der
kan blive et problem, før EB og BT har fortalt det er et problem. Ros til
Skibby for at have tænkt en smule fremad. Forslaget er jeg selvfølgelig
fuldstændig enig i.

mvh
Kim

Fra : Konrad

Dato : 23-04-06 14:52

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> [...]
> kan blive et problem, før EB og BT har fortalt det er et problem. Ros til
> Skibby for at have tænkt en smule fremad. Forslaget er jeg selvfølgelig

Jeg synes det burde være forbudt at køre med styrthjelm. Det ødelægger
udsynet, og er til fare for andre passagerer. Se f.eks, hvor mange
motorcyklister der er involveret i ulykker på de danske veje hvert år!

Fra : News Reader

Dato : 23-04-06 15:41

Christian R. Larsen wrote:
> Han vil have bilkørsel iført burka forbudt.

Et rigtig godt forslag. Men forbuddet bør ikke kun gælde for bilkørsel, et
totalforbud mod burka bør indføres.

--
Min email adresse slettes om 22 timer
My email address will be deleted in 22 hours

Fra : Wilstrup

Dato : 23-04-06 16:07

"News Reader" <tj6ma6yj3tsag37@jetable.net> skrev i en meddelelse

> Et rigtig godt forslag. Men forbuddet bør ikke kun gælde for bilkørsel, et
> totalforbud mod burka bør indføres.

ligesom idiotiske udtalelser som dem fra din side også burde være
totaltforbudte.
--
Wilstrup

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-04-06 16:43

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> ligesom idiotiske udtalelser som dem fra din side også burde være
> totaltforbudte.

Nah. Det er ikke umagen værd at prøve at formulere et sådant forbud.