Egyptens kristne trygler verden om hjælp!
Fra : NoTrabajo

Dato : 23-04-06 07:11

Nyhedsbrev fra Den Danske Forening, 22. april 2006

Egyptens kristne trygler verden om hjælp!

Demonstrationer i Egypten og flere andre lande imod overgrebene på Egyptens
oprindelige indbyggere, de kristne koptere

Tiltagende overgreb i form af mord, overfald, bortførelser og
vandaliseringer af kirker har fået tusindvis af kristne i Egypten til at
trodse muslimers vold og politiets brutalitet og gå på gaden i protest.

D. 14. april blev 17 kirkegængere stukket med knive, da muslimer angreb 4
kirker i Alexandria på samme tid. En af de angrebne døde af sine sår.

Politiet arresterede en mentalt forstyrret person og påstod, at han var den
eneste skyldige. Hvordan han skulle have kunnet angribe 4 kirker på samme
tid, står hen i det uvisse.

D. 15. april deltog 3000 kristne i begravelsen af den myrdede. Mange af de
kristne demonstrerede udenfor kirken imod den manglende sikkerhed for
kristne i Egypten.

Rasende muslimer angreb den beskyttende politikæde udenfor kirken og en
muslim mistede livet.

Palmesøndag d. 16. april forsøgte en knivbevæbnet militant muslim igen at
komme ind i en kirke, men han blev arresteret før han nåede at angribe
nogen.

Myndighederne påstod bagefter, at der blot var tale om en tyv, som oven i
købet var ubevæbnet.

Myndighederne forsøger til stadighed at benægte eller bagatellisere
overgrebene imod det kristne mindretal.

Frygtløse gik tusindvis af kristne på gaden i Alexandria d. 16. april for
at protestere imod overgreb og undertrykkelse. De trodsede store grupper af
truende muslimer, og de trodsede politiet, som i flæng slog løs på de
demonstrerende og trampede på deres medbragte kors.

Egyptens forfulgte kristne får nu opbakning fra udlandet.

D. 19. april demonstrerede koptere og sympatisører i Washington imod den
egyptiske regerings manglende beskyttelse af det kristne mindretal. Samme
dag var der demonstration i Cypern.

D. 20. april demonstrerede koptere i Athen nær Egyptens ambassade, og d.
24. april vil koptere demonstrere foran FNs bygning i New York for at
påkalde sig verdenssamfundets opmærksomhed.

Samme dag vil koptere og sympatisører demonstrere i bl.a. Los Angeles.

D. 27. april er der demonstrationer i bl.a. Sydney i Australien.

Så vidt vides har ingen endnu taget initiativ til en demonstration i
København.

Kopterne er efterkommere af Egyptens oprindelige befolkning. De har levet
som andenrangs borgere siden araberne invaderede landet i år 641.

På trods af massiv undertrykkelse og tvangsomvendelser udgør kopterne
omkring 10 % af Egyptens indbyggere og er det største kristne samfund i
Mellemøsten.

Eksempler på overgreb mod de kristne koptere:

21. marts fik munkene i klosteret Dare Saleeb nær byen Millawi besked på,
at deres kloster vil blive jævnet af jorden, da jorden skal bruges til
andet formål. De fik 5 dage til at gøre indsigelse.

1. marts meddeler den muslimske professor Dr. Dr. Salem Ahmad Sallam, at
han fratræder sin stilling som leder af afdelingen for børnesygdomme ved El
Minya Universitet i protest mod diskriminationen af kristne
stillingsansøgere.

23. februar blev den 56-årige Mokhles Tharwat arresteret for at have købt
og spist en dansk ost. Samtidig erklærer den danske regering og danske
erhvervsorganisationer, at der ikke kan påvises officiel medvirken i den
såkaldte forbrugerboykot.

21. februar blev 8 såret, da en muslimsk pøbel gik til angre på et
kulturcenter i Al-Ayat, som de kristne netop havde færdigbygget. Muslimer
tåler ikke, at kristne opfører sig som ligeværdige borgere og opfører egne
centre.

20. januar angreb en muslimsk pøbel en kirke og kristnes huse i el-Udaysaat
nær Luxor. To kristne blev dræbt og 11 såret.

18. januar angreb en muslimsk pøbel et gæstehus, som i 35 år havde fungeret
som uofficiel kirke, og satte ild til bygningen. En kristen blev dræbt, da
han blev ramt af en hakke. Politi så passivt til under angrebet på den
ulovlige kirke. I muslimske lande må kristne ikke opføre nye kirker, så den
uofficielle kirke var det eneste sted, områdets kristne kunne dyrke deres
tro.

3. januar blev en 19-årig Theresa Ghattass Kamal bortført. Det lykkedes
hende få dage senere at kontakte sin familie med mobiltelefon. Hun
fortalte, at hendes bortførere ville have hende til at konvertere til
islam.

Politiet nægtede at gribe ind.

D. 30. marts lykkedes det pigens familie at finde ud af, hvor hun holdes
fanget.

Politiet nægtede stadig sat at gribe ind.

Hun er nu formodentlig både tvangsomvendt, tvangsgift og voldtaget.

4. december blev en præst ved Egyptens protestantiske kirke kørt ned af en
taxi i Cairo efter at være blevet truet af Egyptens sikkerhedspoliti.
Medlemmer af det lille protestantiske samfund er jævnligt blevet overfaldet
af naboer til deres mødelokale. D. 19. september blev hans bror stukket ned
med kniv.

28. september forsvandt den 21-årige Heba Nabil Narouz Ghali. Familien
fandt ud af, hvor pigen holdes fanget og kontaktede en advokat, som vil
begære et møde mellem pigen og familien. Men advokaten er ikke optimistisk.
Hvis mødet kommer i stand, vil pigen vil være tilhyllet og omgivet af
muslimske mænd. "Jeg kender kun et tilfælde, hvor en pige havde modet til
at sige, at hun blev tilbageholdt imod sin vilje".

14.oktober gik flere tusinde rasende muslimer til angreb på Mari Girgis
(St. George) Kirken i Alexandria i fornærmelse over et kirkespil om tvungne
omvendelser af kristne til islam. Optøjerne fortsatte i flere dage og
kostede 3 kristne livet, bl.a. en nonne.

8. juni forsvandt den 20-årige Rezk Shafik Attallah under indkøb. Tre
måneder senere fandt hendes far ud af, at hun var blevet bortført af en
tidligere politiofficer, som holdt hende som husslave i Sohag i det sydlige
Egypten.

Politiet nægter at gribe ind og advarede pigens familie mod at foretage sig
yderligere i sagen.

13. maj 2005 blev 30-årige Gaser Mohammed Mahmoud spærret inde på
sindssygehospitalet El-Khanka Hospital, efter at han havde konverteret til
kristendommen. Han har fået besked på, at han ikke kommer ud, før han er
vendt tilbage til islam.

Til slut skal det understreges, at de kristnes situation i Egypten på ingen
måde er værre, end den er i alle andre muslimske lande.

Kilder:

http://www.copts.net/index.asp

http://www.freecopts.blogspot.com/

http://www.freecopts.net/

http://www.persecution.org/newsite/index.php

www.dendanskeforening.dk

danskerenFJERN@danskeren.dk

--
NoTrabajo

Fra : @

Dato : 23-04-06 11:45

On Sun, 23 Apr 2006 08:11:27 +0200, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

> [...]
>vandaliseringer af kirker har fået tusindvis af kristne i Egypten til at
>trodse muslimers vold og politiets brutalitet og gå på gaden i protest.

<klip - en masse overgreb foretaget af muhammedanere>

der er jo ikke noget nyt i at muhammedanere bruger vold mod alt og
alle som ikke er muhammedansk

det nye kunne jo være at verden efterhånden får øjnene op for hvad
disse muhammedanske verdensforbrydere foretager sig i mange lande

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-04-06 21:42

"@" <1@invalid.net> skrev i

> [...]
>
> det nye kunne jo være at verden efterhånden får øjnene op for hvad
> disse muhammedanske verdensforbrydere foretager sig i mange lande

Det er jo det, som jeg prøver at yde mit beskedne bidrag til her i
nyhedsgruppen news:dk.politik
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 23-04-06 11:42

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message
> [...]
> hende få dage senere at kontakte sin familie med mobiltelefon. Hun
> fortalte, at hendes bortførere ville have hende til at konvertere

Søren Givertsen, professor i dødehavsruller der forsker i disse lande
i årtier, har i årtier fortalt om hvordan koptiskkristne er 2.rang
borgere og myrdes straffrit

SÅDAN SOM DANSKERE BLIVER I DANMARK OM FÅ ÅRTIER
Udvis alle - incl Naser Khader

Vi skal ikke modtage een koptisk flygtning, - eller andre flygtninge -
men HVIS vi skal blande os i fremmede kulturers interne holocaustning,
så er der ti gange mere grund vedr Ægypten end vedr Irak, og titusind
gange mere end der var vedr nazierne. hvor de allierede forværrede
jødernes kår.

Hvis vi skal respektere dømmesyge mod intern holocaust på den anden
side jorden, så er også Zimbabwe værd at bombe, men de har heller
ikke olie, så det sker ikke

Vi spilder penge i Irak, og vi burde ikke have et forsvar, men måske
vi får ordrer til Mærsk for mere end vi spilder

At vi får dræbt danskere ved vejsidebomber er OK - det er højtbetalte
selvhadere, der er lejesoldater

-- Fem amerikanske soldater dræbt af vejsidebomber --
To vejsidebomber dræbte lørdag i alt fem amerikanske soldater uden
for Bagdad, meddelte det amerikanske militær.
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3689280

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-04-06 20:22

NoTrabajo skrev:

> Nyhedsbrev fra Den Danske Forening, 22. april 2006
>
> Egyptens kristne trygler verden om hjælp!

Åh, at være en dhimmie

Hvilken skøn ting.