Skattetrykkets udvikling i Danmark siden W~
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-04-06 22:45

http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1564/

Skattetrykket er på 50 år stedet med 150%.

Har vi det 150% bedre end for 50 år siden? Det vil jeg sige klart nej
til.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : GB

Dato : 23-04-06 09:08

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Har vi det 150% bedre end for 50 år siden? Det vil jeg sige klart nej
> til.

Det kan du jo af gode grunde ikke vide, vel?

Men det kan jeg forsikre dig for, at vi har: i 1956 var det almindeligt at
selv børnerige familier boede i små lejligheder, de færreste i byerne havde
bad eller centralvarme (man fyrede med koks!), toilettet lå tit nede i
gården, biler og TV var noget man kunne drømme om, og sokkerne blev
stoppet, til de ikke længere kunne hænge sammen (=alt blev repareret).

Vi har det i dag rent materielt væsentlig bedre end 150% i forhold til
1956, snarere 2-300% bedre.

Fra : @

Dato : 23-04-06 11:52

On 23 Apr 2006 08:07:35 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>selv børnerige familier boede i små lejligheder, de færreste i byerne havde
>bad eller centralvarme (man fyrede med koks!),

og folk havde ikke nær så mange luftvejssygdomme som i dag

> toilettet lå tit nede i
>gården,

så fik man da motion

>biler og TV var noget man kunne drømme om,

er folk blevet mere lykkelige og tilfredse af at fylde deres
tilværelse med unødvendighedsartikler

> og sokkerne blev
>stoppet, til de ikke længere kunne hænge sammen (=alt blev repareret).

og i dag smider vi væk, indtil vi står i eget "lort" til halsen

>Vi har det i dag rent materielt væsentlig bedre end 150% i forhold til
>1956, snarere 2-300% bedre.

hvis folk har fået det bedre hvorfor er antallet af selvmord så
steget?

antallet af narkomaner og alkoholikere er steget hvorfor?

der bruges nervemedicin og "lykkepiller" i enormt omfang hvorfor?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : GB

Dato : 23-04-06 12:08

"@" <1@invalid.net> wrote in

> og folk havde ikke nær så mange luftvejssygdomme som i dag

Til gengæld havde man tuberkulose. Men det har vores kære nydanskere jo
fået slæbt med herop igen - vi fik ellers udryddet sygdommen i 60'erne
her i landet.
Og så havde man polio. Det problem har vi også løst.

> så fik man da motion

Ja, du bevæger dig vel aldrig lngere end fra skærmen og ud til køkkenet,
vel?

> er folk blevet mere lykkelige og tilfredse af at fylde deres
> tilværelse med unødvendighedsartikler

Til en vis grad er de nok.

> og i dag smider vi væk, indtil vi står i eget "lort" til halsen

Ja. Det kan ikke betale sig at lappe strømper - vi er nemlig blevet meget
rigere.

> [...]
> antallet af narkomaner og alkoholikere er steget hvorfor?
> der bruges nervemedicin og "lykkepiller" i enormt omfang hvorfor?

Fordi folk er blevet nogle skvatnavler af den klientgørende behandling,
de er blevet udsat for af forskellige SR-regeringer.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-06 15:38

GB fortalte:

> "@" <1@invalid.net> wrote in
>
> Fordi folk er blevet nogle skvatnavler af den klientgørende
> behandling, de er blevet udsat for af forskellige SR-regeringer.

På en en måde er det sødt og rørende, som en tegnefilm med små kære
tuttenut-dyr. Men de er absolut uegnede til at overleve i en verden med
fx muhammedanere.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-04-06 16:27

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>
> antallet af narkomaner og alkoholikere er steget hvorfor?
>
> der bruges nervemedicin og "lykkepiller" i enormt omfang hvorfor?

Præcis!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-04-06 16:27

> [...]

> stoppet, til de ikke længere kunne hænge sammen (=alt blev repareret).
>
> Vi har det i dag rent materielt væsentlig bedre end 150% i forhold til

Hvad er friheden værd?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : GB

Dato : 23-04-06 20:46

> Hvad er friheden værd?

Meget. Vil du måske skrue den teknologiske udvikling tilbage til 1956-
niveau? Det bliver nok svært...

Det er da blandt andet ekstremt fedt at eje en computer - selv om nogen
stakler må nøjes med MacIntosh, ZX Spectrum og hvad har vi.

Fra : GB

Dato : 23-04-06 20:58

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns97AEDD5D9BD78Youremail@
62.243.74.162:

> Det er da blandt andet ekstremt fedt at eje en computer - selv om nogen
> stakler må nøjes med MacIntosh, ZX Spectrum og hvad har vi.

- fordi de ikke har råd til en rigtig PC.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-04-06 21:03

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns97AEDD5D9BD78Youremail@
> 62.243.74.162:

> - fordi de ikke har råd til en rigtig PC.

PC = Piece of Crap... nyd de 50,000+ virusser der er ude til din
computer FOO!!!

;D

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : GB

Dato : 23-04-06 21:32

> PC = Piece of Crap... nyd de 50,000+ virusser der er ude til din
> computer FOO!!!

Jeg har ikke haft virus eller malware siden 1993...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-04-06 21:03

> [...]

> Det er da blandt andet ekstremt fedt at eje en computer - selv om nogen
> stakler må nøjes med MacIntosh, ZX Spectrum og hvad har vi.

LOL, PC-børge :P

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 24-04-06 10:14

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> GB <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
> Hvad er friheden værd?
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Det finder du først for alvor ud af, når du en dag går på pension

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 24-04-06 02:38

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> stoppet, til de ikke længere kunne hænge sammen (=alt blev repareret).
>
> Vi har det i dag rent materielt væsentlig bedre end 150% i forhold til

Det er nok sandt, men hvor er det nu lige du nævner grunden skulle være den
offentlige sektor ?

Thorkild

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-04-06 21:58

Thorkild Poulsen skrev:

> "GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Det er nok sandt, men hvor er det nu lige du nævner grunden skulle være
> den offentlige sektor ?
>
> Thorkild
Fordi de er det offentlige, som betaler for vores udannelse system.

Det er de længere uddannelser som giver de høje løninger.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-04-06 13:58

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message

> Fordi de er det offentlige, som betaler for vores udannelse system.
>
> Det er de længere uddannelser som giver de høje løninger.

Så er det da underligt man i højere grad tager en længerevarende uddannelse
i USA, men det kan måske skyldes det bedre kan betale sig at tage en
uddannelse her.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 23-04-06 09:49

> [...]
>
> Skattetrykket er på 50 år stedet med 150%.
>
> Har vi det 150% bedre end for 50 år siden? Det vil jeg sige klart nej

Det kan du, på grund af din alder, overhovedet ikke have en mening om.
Os, der ved selvsyn har oplevet samfundet for 50 år siden, kan stille og
roligt betro dig, at du har ganske uret.
Ligesom vi kan fortælle, at ikke så lidt af "pynten" er blevet pillet af
under den borgerlige regering.
Det er vel derfor, du har fået denne misopfattelse?
Du har ikke fattet sammenhængen, men forveksler årsag og virkning.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-04-06 16:27

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
> Det er vel derfor, du har fået denne misopfattelse?
> Du har ikke fattet sammenhængen, men forveksler årsag og virkning.

Bifalder du også at vi har fået mindre frihed med vefærdsstatens komme?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 24-04-06 02:41

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Ligesom vi kan fortælle, at ikke så lidt af "pynten" er blevet pillet af
> under den borgerlige regering.

Der er der vist kun dig der kan berette om. Generelt har vi fået det langt
bedre under den borgerlige regering, langt flere i arbejde osv.

Analyse er ikke din stærke side Egon, hold dig til floskler og paroler, og
søg så den stilling som kustode på arbejdermuseet.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 24-04-06 10:18

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Analyse er ikke din stærke side Egon, hold dig til floskler og paroler, og
> søg så den stilling som kustode på arbejdermuseet.

Problemet for dig er, at du alene ser på tal.
Og lever i en Mirror World.
Oven i købet med spejle fra spejlsalen i Tivoli--
Dine påstande er lige så utroværdige, som vandet i samme forlystelse, der
tilsyneladende løber opad-
Den slags hedder "herregårdsvand".
Men findes, ligesom dine fantasterier, ikke i virkeligheden.

Egon

Fra : GB

Dato : 24-04-06 14:15

> Problemet for dig er, at du alene ser på tal.
> Og lever i en Mirror World.

Helt ærligt, Egon - er det mon ikke dig selv, du her beskriver?

At jeg har arbejde, anskaffet efter min 50. fødselsdag, har du jo gentagne
gange forsøgt at bortforklare som "held", samtidig med, at du ynker de 100%
arseholes her i gruppen, som klynker over, at de ingen penge har, fordi de
ikke gider lave noget.

At der iøvrigt er flere tyrkiske indvandrere i lederstillinger der, hvor
jeg arbejder, passer måske heller ikke så godt i dit billede af borgerligt
fremkaldt elendighed?

Fra : Egon Stich

Dato : 24-04-06 19:54

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in

> Helt ærligt, Egon - er det mon ikke dig selv, du her beskriver?

Njah - det tror jeg sgu ikke---
Det er da helt klart vanvid, når f.ex. djøfere for ministeren laver
beregninger, der har som udgangspunkt, at benzin koster 5,- kr. literen.
Men når blot sluttallet er pænt, er alt godt?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-04-06 02:46

> [...]
> jeg arbejder, passer måske heller ikke så godt i dit billede af borgerligt

Når det kommer til stykket er Egon nok Danmarks suverænt største nasserøv.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 25-04-06 12:18

> "GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>
> Når det kommer til stykket er Egon nok Danmarks suverænt største nasserøv.
>
> Thorkild

Hvis det passer, må det vel skyldes, at jeg er klogere end dig?
Jeg har rigeligt til udkommet, oplever total frihed, hvorimod du blot render
rundt og piver over din skat

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-04-06 14:02

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> Hvis det passer, må det vel skyldes, at jeg er klogere end dig?

Det skyldes nok snarere jeg har en vis etisk grænse.

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 25-04-06 14:10

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Det skyldes nok snarere jeg har en vis etisk grænse.

Utvivlsomt. Spørgsmålet er vel snarere, om den er høj eller lav

Fra : Egon Stich

Dato : 25-04-06 16:59

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Det skyldes nok snarere jeg har en vis etisk grænse.
>
> Thorkild

Det er man ikke i tvivl om.
Problemet er blot at den ligger der, hvor det for alle andre forlængst er
blevet til, ikke etik, men simpel umenneskelighed.

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-04-06 18:29

> [...]

> Problemet er blot at den ligger der, hvor det for alle andre forlængst er
> blevet til, ikke etik, men simpel umenneskelighed.

Så nemt for socialisterne at lænse andres bankkonti og påberåbe sig
højere medmenneskelig.

Stik mig din adresse, Egon, så kommer jeg forbi og henter dine møbler.
De kan jo goodt bruge dem nede hos Folkekirkens Genbrug. Det er trods
alt en god sag.

(se hvor medmenneskelig jeg er!)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Martin

Dato : 24-04-06 14:23

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1564/
>
> Skattetrykket er på 50 år stedet med 150%.
>
> Har vi det 150% bedre end for 50 år siden? Det vil jeg sige klart nej
> til.

Det kan ikke stige med mere end 99,99%

Mvh
Martin

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-04-06 02:49

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

> Det kan ikke stige med mere end 99,99%

Hvis skattetrykket - i traditionel målestok - stiger fra 25 % til 62,5 % er
det steget med 150 %

Thorkild