Dr 2 Tema om Islam
Fra : Norma

Dato : 22-04-06 21:25

Det har vel kørt i en times tid nu, håber programmet bliver genudsendt, for
jer der ikke kigger med.
Men det er altså den mest pudsige amerikanske "moon-agtige" fortolkning af
Islam, jeg nogen sinde har hørt.

Det får det til at lyde som en sand fredbevægelse, og af alt, hvad Mohammad
siges af have sagt af godt og ondt, får de ham til at fremstå som en global
fredsmægler.

Alt tages ud af sin sammenhæng, eventuelle Mohammad-citater er
ugenkendelige, muslimske kvinder, hvide amerikanere forstås, opfører sig som
nonner, hovedpointen synes at dreje sig om at mænd anlægger overskæg og så
videre og så videre.

Enhver nævnelse af konflikter på det tidspunkt, hvor Mohammad levede, er
klinisk ryddet af vejen, folk folkevandrede blot til ham, for at høre hans
glædelige budskab.

Det er næsten for uhyggeligt at høre på.

Norma

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-04-06 21:46

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glædelige budskab.
>
> Det er næsten for uhyggeligt at høre på.

Jamen -- jeg tror da på mange måder at islam er en "rar" religion.

Problemet er bare at ganske mange fortolkere og dyrkere af det i dag, ikke
følger "de rare budskaber" i Muhammeds lære.

Kristne fundamentalister er jo også på mange måder mere i pagt med satan end
med gud.

/FL

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-04-06 23:09

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> [...]
>
> Problemet er bare at ganske mange fortolkere og dyrkere af det i dag, ikke
> følger "de rare budskaber" i Muhammeds lære.

Islam er IKKE en rar religion, den bygger som bekendt på had til
ikke-muslimer og på grov undertrykkelse af kvinder. Så er der mennesker i
vore dage der fortolker den som om Muhammed var en slags zen-buddhistisk
fredsapostel, i stedet for brutal krigsherre. Og HVIS alle var enige i den
fortolkning så kunne vi alle være fuldstændig ligeglade med hvad
"virkeligheden" dengang var. Desværre er der jo nogle millioner mennesker
som har læst vers og hadit om hvordan ikke-muslimer skal udryddes, hvis de
ikke konverterer, - og almindelige fredelige muslimer kan ikke rigtig stille
noget op fordi de mener at hvert eneste ord i Koranen er direkte fra Gud, OG
at haditterne er langt mere ægte og hellige end fx vores Nye Testamente
regnes for.

Bemærkede du, at nogle islamstuderende i England var "berørte" af, at de
skulle lære fra flere gamle muslimske lærde tekster, at ikke-muslimer er at
betragte som affald, og som efterkommere efter aber og svin. Det sidste
hører man igen og igen i fredagsprædikerne om jøderne, fordi universets gud
har skrevet det om dem i Koranen en to - tre gange, og så må det jo passe.
Vores egen Luther holdt sig heller ikke tilbage, men så vidt jeg ved sidder
man ikke og tæsker i hans tekster om jødernes nederdrægtighed, og vi HAR jo
overgivet vores altgennemtrængende tro, og er blevet sekulære - som bekendt.

> Kristne fundamentalister er jo også på mange måder mere i pagt med satan
> end med gud.

Mange kristne fundamentalister er også rabiate og halvgale, men de har som
regel kun en tre-fire ting de går op i, og de fiser normalt ikke rundt på
banegårde med rygsække fyldt med sprængstoffer, eller sidder med skoene
fyldt med trotyl i rutefly.
De tre-fire ting er: modstand mod fri abort, modstand mod at homoseksuelle
skal have lov at gifte sig, modstand mod sex før ægteskabet, og et par ander
sager. De rabiate militante muslimer har snesevis af ting, der skal laves om
i vores samfund, og kan heller ikke lide det nævnte, og de tager ikke nej
for et svar, - som du vel ved?

Forskellen mellem farligheden af de to grupper kan bl.a ses i hvordan man
ikke er bange for at gøre grin med kristendommen eller med Jesus, mens man
nok skal holde sig fra at grine af islam eller profeten.

Bluitgen havde ret i at udsendelsen lød som noget man kunne forvente i
Nordkorea om "Den Kære Leder". Det kedelige ved sådan en udsendelse er jo at
folk som intet vidste om islamisk historie, nu er blevet grundigt
misinformeret, noget som de måske aldrig vil få rystet af sig.

Fra : Norma

Dato : 23-04-06 14:11

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Jamen -- jeg tror da på mange måder at islam er en "rar" religion.

Rar for hvem?

> [...]
> følger "de rare budskaber" i Muhammeds lære.
>
> Kristne fundamentalister er jo også på mange måder mere i pagt med satan

I enhver befolkning vil omkring 1 % være skizofrene og endnu flere sindssyge
under særlige omstændigheder.
For dem kan religion gå hen og blive er skør besættelse, hvor de tager
enkelt-budskaber ud af en større sammenhæng og ud af et historisk perspektiv
og opfatter de religiøse tekster ganske konkret.

Således opfatter det kristne samfund nok i al almindelighed, de såkaldte
kristne fundamentalister,
altså som småskøre individer,

mens det modsatte synes at være tilfældet indenfor dem muslimske verden,
hvor flertallet stadig opfatter den såkaldte koran ganske bogstaveligt;
mens de der tager det mere roligt, fordømmes af deres egne og af deres
samfund og opfattes som en slags overløbere.

Norma

Fra : @

Dato : 22-04-06 23:24

On Sat, 22 Apr 2006 22:24:55 +0200, "Norma"
<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jer der ikke kigger med.
>Men det er altså den mest pudsige amerikanske "moon-agtige" fortolkning af

den film de viser er lavet af muhammedanere, det oplystes i halvlegen

hvor man snakkede om profetens skæg

>Det får det til at lyde som en sand fredbevægelse, og af alt, hvad Mohammad
>siges af have sagt af godt og ondt, får de ham til at fremstå som en global
>fredsmægler.

hvis TV2 i aften skal forestille at være oplysende og nuanceret
så vil jeg nødig se TV den aften de viser noget enøjet og fordrejet

de kører vist lige nu på et ensidighedsprincip

> [...]
>nonner, hovedpointen synes at dreje sig om at mænd anlægger overskæg og så

gad vide hvorfor dansk TV lige pludselig skal bruges til at fremføre
dette løgnagtige skønmaleri af koranfascismen?

> [...]
>glædelige budskab.
>
>Det er næsten for uhyggeligt at høre på.

hvis licensbetalte TV-kanaler er pålagt et alsidighedsprincip
bør der snarest dedikeres en hel TV-aften til at fortælle sandheden om
denne koranfascisme- den største trussel mod menneskeheden

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : HC

Dato : 23-04-06 04:43

> [...]
> jer der ikke kigger med.
> Men det er altså den mest pudsige amerikanske "moon-agtige" fortolkning af

Jeg kom ind midt i den sidste dokumentarfilm, og kunne straks se at det var
én stor omgang propaganda... Hvorfor fa'en DR-2 har sendt det lort, er mig
en gåde... Og dog... *G*

Og nu forstår man pludselig hvorfor der kom spam mails, med information om
tema-programlægningen... Ikke? =)

HC

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-06 11:41

HC fortalte:

> [...]
> lort, er mig en gåde... Og dog... *G*
>

> Og nu forstår man pludselig hvorfor der kom spam mails, med
> information om tema-programlægningen... Ikke? =)

De er mildest talt lidt for dygtige!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Egon Stich

Dato : 23-04-06 09:51

> [...]
> glædelige budskab.
>
> Det er næsten for uhyggeligt at høre på.

Enhver kristen må nødvendigvis opfatte denne udsendelse som krænkende og
overskridende grænsen for blasfemi..!!

MVH
Egon

Fra : Norma

Dato : 23-04-06 14:54

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Enhver kristen må nødvendigvis opfatte denne udsendelse som krænkende og
> [...]

Enhver tænkende må opfatte den udsendelse for historieforfalskning og forsøg
på indoktrinering og manipulation.

Norma

Fra : Konrad

Dato : 23-04-06 14:54

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jer der ikke kigger med.
> Men det er altså den mest pudsige amerikanske "moon-agtige" fortolkning af

Den svarer nu meget godt til den version jeg blev bekendt med, for 15 år
siden.

> [...]
Mohammad
> siges af have sagt af godt og ondt, får de ham til at fremstå som en

Hvilket også er det centrale i islam. 95% af det, de fleste mennesker
forbinder med islam anno 2006 var helt ukendt i 1990. Dengang var det helt
åbenbart for mig, at det var den mest perfekte af de tre store
mellemøstreligioner.

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-04-06 17:01

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> forbinder med islam anno 2006 var helt ukendt i 1990. Dengang var det helt
> åbenbart for mig, at det var den mest perfekte af de tre store

Det sidste har du ret i, det mest perfekte nonsens.

Jeg ved godt du sidder og klukker i skægget over at folk ryger på dine
islam-indlæg med samlede ben.

Fra : Konrad

Dato : 24-04-06 09:07

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Det sidste har du ret i, det mest perfekte nonsens.

Sådan kan det godt formuleres

> Jeg ved godt du sidder og klukker i skægget over at folk ryger på dine
> islam-indlæg med samlede ben.

Det har du nemlig helt ret i - haft skæg det sidste års tid. Tror det giver
mig lidt streetrespect og større kreditværdighed når jeg skal klodse
bjørnebryg nede i den lokale islamiske Spar

Fra : Martin K

Dato : 23-04-06 18:41

> [...]

Mohammad
> siges af have sagt af godt og ondt, får de ham til at fremstå som en

Jeg så ca. den første time. Jeg synes, det var interessant, at Mellemøsten
allerede før Muhammed startede sin religion var præget af en voldelig
kultur. Det underbygger min tese om, at det ikke er islam, der har gjort
muslimerne voldelige, men at det i højere grad er et spørgsmål om, at
forskellige folkeslag har forskellige medfødte personlighedstræk.

Religion og kultur ser jeg mere som et udtryk for folks sjælelige tilstand.
Man vælger at tro på noget, som man synes virker rigtigt. I vores del af
verden synes vi, at et budskab om tilgivelse og næstekærlighed virker
rigtigt, mens man i Mellemøsten er blevet tiltrukket af en religion, der i
højere grad går ind for had og vold.

Derfor tror jeg, at hele integrationsprojektet er dødfødt fra starten. Selv
om vi så fik muslimerne konverteret til kristendom tror jeg stadig, at de
fleste grundlæggende ville være uegnede til at indgå i det danske samfund.

--
Martin K