Mor og tre børn koster 5 mill på 13 månede~
Fra : Tveskaeg

Dato : 22-04-06 09:06

Endnu et eksempel på den racisisme, mennefjendskhed
og det fremmedhad som gennemsyrer det danske samfund.

Eller hur?

Man føler sig hensat til midten af firserne hvor cirkus flygtning
optrådte for fulde huse hver aften!

Fra : @

Dato : 22-04-06 10:04

On Sat, 22 Apr 2006 10:05:37 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>
>Eller hur?
>
>Man føler sig hensat til midten af firserne hvor cirkus flygtning

intet under at alle "vennerne" helst ikke ser antallet af folk på
asylcentre nedbringes, det vil jo mindske deres egen indkomst

dem som har mest gavn af de penge der bruges på flygtninge er de
danske ansatte i Røde Kors

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Kim2000

Dato : 22-04-06 10:43

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Endnu et eksempel på den racisisme, mennefjendskhed
> og det fremmedhad som gennemsyrer det danske samfund.
>
> Eller hur?

Hvis man nu læser hele artiklen står der også at mange af de problemer der
er er opstået pga deres indkvartering. Det både nemmeste og sikkert det
billigeste ville være at man indkvartede flygtningene i fx sandholmlejren i
maksimalt 1-2 måneder, derefter ud i en lejlighed, lejet hus, forældre og
børn kom i skole, forældrene naturligvis i en form for aktivering på fx
10-12 timer (plus skolegangen, så er vi oppe på 37 timer) mens sagen blev
behandlet.

Det er jo fuldstændig vanvittigt at flygtningene ikke selv må lave mad, ikke
må klippe græsset osv osv. Det er fuldstændig grotesk at vi ser børn og
voksne der har været i landet i 7 år på et flygtningehjem i 7 år ikke kan
tale et ord dansk. Hvis de får asyl er det lykkes for os at skabe nogle
borgere, der med stor sandsynlighed vil ligge landet til last. Hvis de med
min model ikke får asyl, ja så kan de altså dansk, det er det så vidt jeg
ved ingen der har taget skade af.

Men der får det virkelig er galt er at man ikke ser at få sparket dem ud,
der er afvist. Hvad laver en albaner her som flygtning? Til tider støder vi
endda på en russer!! Hvad bliver det næste, en nordmand eller en englænder?
Når man nu endda hører politiet at nu vil de se at få sendt en række
flygtninge hjem, så spørger man sig selv, hvorfor er det ikke sket for 3 år
siden? Hvorfor fanxxx sker der først noget, når pressen opdager tingene?

mvh
Kim

Fra : Trans

Dato : 22-04-06 11:56

Kim2000 wrote:

> Men der får det virkelig er galt er at man ikke ser at få sparket dem ud,
> der er afvist.

Enig. Danmark skal ikke være hele verdens sindssygehospital.

Bent

Fra : Kim2000

Dato : 22-04-06 12:42

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Kim2000 wrote:

> Men der får det virkelig er galt er at man ikke ser at få sparket dem ud,
> der er afvist.

Enig. Danmark skal ikke være hele verdens sindssygehospital.

----

Er du også enig i at flygtningene skal behandles ordentlig mens de er her?

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 22-04-06 13:18

On Sat, 22 Apr 2006 13:42:20 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>----
>
>Er du også enig i at flygtningene skal behandles ordentlig mens de er her?

jeg mener at man må skille skarpt mellem indvandrere og flygtninge

flygtninge bør være i lejre, da det jo ikke er meningen at de skal
blive permanet i landet

at vi her i landet så har råd til at indrette sådanne lejre bedre end
i så mange andre lande skal jo ikke forlede til at de af danske
domstole _afviste_ asylansøgere i årevis skal tage pladsen op for
reelle flygtninge

folk som er blevet afvist som flygtninge skal ekspederes ud af landet
når deres sag er behandlet(for min skyld gerne med et pengebeløb i
lommen til starthjælp i deres hjemland)

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : Kim2000

Dato : 22-04-06 13:43

> jeg mener at man må skille skarpt mellem indvandrere og flygtninge
>
> flygtninge bør være i lejre, da det jo ikke er meningen at de skal
> blive permanet i landet

Så kan vi jo en god mulighed for at gentage den "enorme succes" vi havde med
flygtninge fra Juguslavien. At 90% af dem ikke er endt som rablende
vanvittige er mildst talt et mirakel. Man satte dem kort sagt i et rum, de
måtte ikke lave mad, de måtte ikke gøre rent, de måtte ikke lave noget i de
grønne områder, de måtte kort sagt intet. På 3 år fik vi forvandlet 20.000
arbejdere til luddovne bistandsklienter. Gruppen endte jo som bekendt med at
få lov til at blive i Danmark, de havnede naturligt nok på bistandshjælp,
for selvom de havde været i landet i årevis kunne de ikke et ord dansk,
enhver arbejdskultur var pillet af dem og det er et mindre mirakel at så
mange overhovedet i dag er kommet i arbejde og at så mange af deres børn
klare sig selv.

Der er i hvert fald ingen skade til at flygtningen lære dansk fra dag 1, det
værste der kan ske er at flygtningen må rejse hjem sammen med
danskkundskaberne, en dansk bistandsklient må finde sig i aktivering, det
kan en flygtning også, og så går dagene også hurtigere, og endelig kan jeg
spørge hvorfor faxxxx vi skal opvarte dem med mad og rengøring. Det kan de
selv lave, så får det også det de kan lide. Der er vel forhåbentlig ingen
der mener man kun er dansk, hvis man spiser kartofler og flæsksteg.

> [...]
>
> folk som er blevet afvist som flygtninge skal ekspederes ud af landet
> når deres sag er behandlet(for min skyld gerne med et pengebeløb i

Absolut, og det kan kun gå for langsomt, men man må dog forholde sig til at
de danske myndigheder bruger både op mod 2 år på at behandle en sag (hvilket
er 21 måneder for lang tid).

Fra : GB

Dato : 22-04-06 16:48

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in

....(snip)...
> i et rum, de måtte ikke lave mad, de måtte ikke gøre rent, de måtte
> ikke lave noget i de grønne områder, de måtte kort sagt intet. På 3 år
> fik vi forvandlet 20.000 arbejdere til luddovne bistandsklienter.

Det mest anstændige - og samtidig mest pragmatiske for alle parter - er at
få AFVISTE (bemærk: AFVISTE) asylansøgere ud af klappen så hurtigt som
muligt. Om nødvendigt med tvang.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-04-06 16:50

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> [...]
>>

> Absolut, og det kan kun gå for langsomt, men man må dog forholde sig til
> at de danske myndigheder bruger både op mod 2 år på at behandle en sag

Hvem gider begynde at lære dansk hvis man kunne få en afgørelse på 3
måneder? Men det kan man jo heller ikke, der er utallige måder at trække en
sag i langdrag på.

Jeg ramte lige et beslutningsforslag fra 2001, - hvor meget mon er det samme
i dag?

Beslutningsforslag fremsat af Birthe Rønn Hornbech, Inge Dahl-Sørensen,
Karsten Nonbo, Helge Adam Møller, John Vinther, Gitte Seeberg

En historie fra hverdagen :

Asylsøger A. har fået afslag i både Udlændingestyrelsen og i
Flygtningenævnet. Det er han ikke tilfreds med og fremsender en ny
klageskrivelse på 20 sider på sit modersmål.

Da Udlændingestyrelsen er bagud med sagerne, og det er vanskeligt at få
tilstrækkeligt med tolke, går der flere uger før sagen sendes til tolk.

Derefter indkaldes asylsøgeren til ny afhøring. Men da han er sikret gratis
ophold og lommepenge, er han interesseret i at trække sagen. Derfor møder
han ikke op til afhøring. Og sådan kan sagen forsinkes i det uendelige.

------------

En historie fra hverdagen:

En asylsøger får afslag fra myndighederne og forsvinder. Politiet betragter
ham som udrejst, og han optræder ikke i nogen statistikker, og ingen
interessere sig for, hvor han er. Flere år efter bliver den pågældende
anholdt efter at have stjålet en bil og kørt vildt og hasaderet. Ved
anholdelsen beder han om at ringe til en advokat. Derefter anmoder han om
asyl.

Udlændingestyrelsen giver politiet ordre til at løslade den pågældende. For
nu er han jo asylsøger. Og selvom han tidligere har fået afslag på asyl og
har opholdt sig ulovligt i Danmark i årevis, begynder asylsagen forfra.
Asylsøgeren har igen krav på gratis kost og logi, tandlæge-behandling , nye
briller o.s.v.

Forslagsstillerne finder sådanne eksempler fra dagligdagen oprørende. Men må
igen påpege, at sådanne historier er en konsekvens af regeringens insisteren
på, at asylsøgere altid skal have lov til at opholde sig i Danmark, så længe
asylsagerne er under behandling.

Da regeringen åbenbart ikke er til sinds, at følge forslagsstillernes
forslag om, at der skal søges asyl fra tilflugtssteder i nærområderne,
foreslås det, at det i hvert fald ikke efter afslag på asyl skal være
muligt, at opholde sig i Danmark under en ny asylsag.

En person, der som nævnt i punkt. 7 har fået afslag bør ikke kunne spekulere
i at indsende den ene klage efter den anden, for at udstrække opholdet i
Danmark.

--------

En historie fra hverdagen.

En asylsøger, der har smidt alle sine papirer væk har i årevis trukket en
asylsag i langdrag. Omsider og efter mange bekostelige undersøgelser, og
efter at asylsøgeren i et par år har haft gratis ophold i et asylcenter,
mener myndighederne, at have afsløret den pågældendes identitet og hjemland.

Der skal udstedes nye identitetspapirer. Men asylsøgeren nægter overhovedet
at medvirke og nægter at tage med til ambassaden.

Da det endelig lykkes at få udstedt identitetspapirer, sætter hjemlandet sig
imod modtagelsen af egen statsborger.

----------

Det er ikke en simpel sag at få folk ud af møllen. Anne Knudsen på
Weekendavisen har en anden ide end den med danskundervisning:

Hun mener at børnene burde komme i nyoprettede internationale skoler, og
lære engelsk og på engelsk, DET vil være noget de kan bruge hvorsomhelst når
de endelig bliver sendt hjem, - eller rejser til USA eller Canada.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-04-06 12:46

Trans fortalte:

> Enig. Danmark skal ikke være hele verdens sindssygehospital.

Hvis en asylantfamilie kom til lufthavnen i Kastrup og politiet sagde: åh
vil I ikke være søde at rejse tilbage så får I 5 mio kr.

Ville det *så* være mere tydeligt at godhedsindustrien = galehus.

Mvh
Martin

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-04-06 19:48

On Sat, 22 Apr 2006 13:46:17 +0200, Martin Larsen wrote:

> Hvis en asylantfamilie kom til lufthavnen i Kastrup og politiet sagde: åh
> vil I ikke være søde at rejse tilbage så får I 5 mio kr.

I kan få 100000 kr + en flyvebillet til hvor I ønsker, vi skal blot have en
DNA prøve, så I ikke kommer igen.

/|\
/\
Bruno

Fra : Jan Nielsen

Dato : 22-04-06 14:20

> [...]
>
> Eller hur?
>
> Man føler sig hensat til midten af firserne hvor cirkus flygtning

Får man ikke nemt den tanke, at nogen sidder og spinder guld på andres
ulykke? gad vide om det er de afviste asylsøgere der ikke vil hjem, eller
det er sagsbehandlerne osv. der har set en god indtægt ved at stikke dem
blår i øjnene og holder dem her....
Jan Nielsen

Fra : Tveskaeg

Dato : 23-04-06 01:55

On Sat, 22 Apr 2006 15:19:47 +0200, "Jan Nielsen"
<woodhorse<fjern>@gmail.com> wrote:

> [...]
>det er sagsbehandlerne osv. der har set en god indtægt ved at stikke dem

Ja dele af advokat standen har spundet guld på cirkus flygtning i
årevis.

Laue Trabjerg-Schmidt er en af dem.

Engang medlem af folketinget for venstre hvor han ikke var særligt
stort geni.

Senere formand for Red barnet hvor han misbrugte kredit kort på
natklubber i paris og forsøgte at bortforklare det med at han
efterforskede misbrug af børn.

Og nu fungerer han så som flygtningeadvokat med speciale i at trække
sager i langdrag mens kasseaparatet (han eget) klinger lystigt.

En anden af slagsen der tilmed var en slags formand for flygtninge
advokater i danmark sammenlignede fornyelig Fogh Rasmussen med Hitler.

Et tydeligt tegn på at forretningen må være truet.

Fra : Trans

Dato : 22-04-06 19:06

Kim2000 wrote:

> Er du også enig i at flygtningene skal behandles ordentlig mens de er her?

Jeg er mere tilhænger af, at danske statsborgere behandles ordentligt,
hvis de af den ene eller den anden grund bliver interneret i udlandet.
Jeg ser ingen grund til, at fremmede internerede i Danmark skulle
behandles bedre end danske i det fremmede.

Bent