Den moderne racisme i bank og hjemmehjælp
Fra : Bo Warming

Dato : 21-04-06 15:14

Den moderne racisme i bank og hjemmehjælp

Godhedsindustrien har besluttet at fjerne ordet "racisme" fra al
væsentlig tilknytning til racer. Muslimer har jo intet at gøre med
racer.

Racime betyder generaliseret fordomsfuldhed.

Hvis en bank lader sine ansatte forstå , at det er et frynsegode for
dem at sætte sig på den høje hest og mobbe lavindtægts-kunder udover,
hvad bankens økonomiske matematik og markedsprincipper kræver, så er
det racisme.

Når idag og sidste uge min hjemmehjælper bryder aftaler, med afbud
eller med få-minutter-før-afbud, så er det racisme hos
mellemcheferne.(hun kommaneredes kortvarslet andetstedshen pga afbud,
og hun fik ikke besked om at mellemcheferne ikke gad sende en email om
løftebruddet)

Det er helt OK, hvis de siger, at hvad der står i det uddelte ringbind
herom passer ikke i virkelighedens verden, og at de er nødt til at
prioritere og lade lav-rang pensionister få lav-rang hjemmehjælpere
som skydes over til andre forpligtigelser, når det pludselig passer
høj-rang hjemmehjælperne at lægge sig syge.

Det er OK, at opdele pensionister i A og B , hvis man lader B forstå,
at de ikke anses for at være så trængende som A-gruppen, og derfor vil
blive sjoflet uvarslet nu og da.

Racisme-paragraffen har siden halvfjerdserne blevet brugt konsekvent
imod folk, der ytrer modvilje mod homosexuelle. De har heller ikke
særlig hudfarve eller race-DNA. Man er dummere-end-et-mongolbarn og
helt uden situationsfornemmelse og musikalitet, hvis man ikke kan
indse, at det værste af det værste af, hvad nazisme og stalinisme stod
for, det stortrives som racisme hos Godhedsindustrien. Uvoldeligt
idag, men når man får magt som agt, kan det ændres.

Da jeg første gang klagede over mine første hjemmehjælperes
"racistiske" ulovligheder, der klart var produkt af mellemchefers
instrukser, så svarede den øverste chef, at det var helt korrekt,at
man havde fire gange i træk givet kun ½ times service, selvom
papirerne utvetydigt sagde, at opholdet i mit hjem skulle vare 2
timer.

I intet tilfælde var der, sådan som denne og forrige uge, tale om at
en anden pensionistis behov prioriteredes højere - hvilket kunne
undskylde. Man gik blot, når man havde udført lidt symbolsk hjælp, for
man ved, at så kan man snakke sig ud af en evt klage, og svare "han
benægter jo ikke, at jeg var der og hjalp, og vi har jo ikke
minut-tyrani i vor humanistiske kommune"

Jeg har føjet til min klage et ønske om at vide, om centerchefens
erkendelse af lovbrud, fører til at aflønningen af disse
over-hjemmehjælpere får deres betaling for besøget nedsat til 1/4.

Det har jeg ikke fået svar på. Centerchefen er nok ligesom sin direkte
chef, min nevø borgmesteren vistnok er, en magtesløs marionet, der
underskriver, hvad fagforeningerne forlanger og ikke tilstræber
lovlydighed.