Kommunalpisken _ventetid_
Fra : Bo Warming

Dato : 21-04-06 14:58

Kommunalpisken _ventetid_

Administratorer af hjemmehjælp sætter helt klart en ære i at chikanere
pensionisterne ved, at aftaler ikke holdes, dvs at man skal vente og
vente og vente, og hvis man er heldig, ringes op om en tidsubestemt
forsinkelse.

Mellemchefer har oplyst mig, at de mener, at halvtimers forsinkelser
er en menneskeret for alle ansatte og i dårligt vejr mere.

Selvfølgelig er det elendig planlægning, hvis forsinkelse sker ofte -
og det er normen

Folk, der er ensomme ser frem til besøg. MEN DE SKAL IKKE TRO DE ER
NOGET, så fra højere sted sikres, at almindelig dansk ordholdenhed er
forbudt-forbudt på mellemchefniveau og dermed også på laveste niveau,
uanset at etikken hos den der knokler, ofte er i top.

I et halvt år har jeg oplevet konsekvens i undertrykkelsesstrategien,
så jeg er sikker på at en hel del "paranoid(t-lydende)
sammensværgelsesteori" er på sin plads.

Man har sammenlignet min "journalistik" om emnet med
Springerskribenten Günther Wallraffs .- han klædte sig ud som muslim
for at afsløre en tilsvarende form for racisme(en mere uskyldig
racisme), nemlig tyske arbejdskollegers modvilje imod
fremmedarbejdere.

Det er let at nedgøre min kritik med, at når jeg har to ben og to
arme, der fungerer, så behøver jeg jo slet ikke hjemmehjælp, og så
skal jeg være glad for de mindste smuler fra de riges bord og ikke
hvæse af løftebrud-på-løftebrud.

Jeg har fra 9 hjemmehjælpere med stor erfaring fået oplyst, at det er
yderst få pensionister, der får hjælp, som ikke sagtens kan klare sig
uden. Men samfundet har råd og der er arbejdsløshed

Jobs er et gode, og det hele bør ikke bulldozes væk, sådan som mange
kræver at mit hus bør pga mine meninger.

Men som Nyrup sagde "Det må vi kunne gøre bedre"

De første 8 hjemmehjælpere fandt mig ukritisabel ifølge dem selv -
chefer opdigtede at jeg gjorde dem utrygge, for i deres univers afgør
politik alt - men kun den sidste har givet mig sit mobiltelefonnummer,
så jeg kan få mulighed for at vide om ventetiden bliver - som idag -
mange timer og om der overhovedet kommer nogen. De omkring-bilende
skrankepaver, der nok godt kan lide at lade folk vente, har ofte blot
sagt: "det bliver en gang senere idag". Er det ikke hån at mene "når
folk er bundet til sengen, kan det sgu være det samme hvornår vi gider
komme"

Nej, verden går ikke under af sådanne løftebrud. Er der andet
statsligt end *skadestuer og kriminalpoliti*, som ku få verden til at
gå lidt under, hvis det sparedes væk?

"Showbusiness is worse than dog eat dog, it is dog does not return
other dog's phone calls". WOODY ALLEN

"Making them WAIT. A sure way to provoke people and to put evil
thoughts into their heads, is to make them wait a long time".
Nietzsche