Religion og forårsmode
Fra : Norma

Dato : 20-04-06 20:10

Klart, at i en moderne og global tidsalder, bør vi alle tilslutte os den
religion, hvis forårsmode vi finder smartest og mest klædelig for os selv.

Store piger i burkaer,

små i korte nederdele og t-shirts.

Jeg ved endnu ikke hvilken religion, jeg skal tilslutte mig i år, da jeg kun
har set den muslimske forårsmode, og da den helt klart vil tilsløre min
smækre bagdel og store fordele samt dække over mit lyse hår, så den vil nok
ikke lige noget for mig.

Men hvad siger kristendommen om årets mode?

Budisterne?

Hinduerne?

Eller skal jeg blot endnu engang tilslutte mig den nordiske hedenske tro,
hvor piger går i netundertrøjer og korte skørter om sommeren.
Det er trods alt det lækreste at have på, naturligvis afhængig af vejret.

Hvis det bliver regnvejr, så måske jeg vil konvertere til Islam, især, hvis
min gudeskønne halvfætter i Lemvig kommer over og tilbringer et par hede
nætter med mig omkring Midsommer, hvor jeg plejer at kunne levitere.

Norma

Fra : Allan Riise

Dato : 20-04-06 20:28

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hede nætter med mig omkring Midsommer, hvor jeg plejer at kunne levitere.

Du skal selvfølgelig følge Asatroen, hvad ellers!!

--
Allan Riise

Fra : Norma

Dato : 21-04-06 17:27

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal selvfølgelig følge Asatroen, hvad ellers!!
>
> --
> Allan Riise

Tak:)

Det er så også det, jeg selv er nået frem til :)

Norma

Fra : Tim

Dato : 21-04-06 18:55

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tak:)
>
> Det er så også det, jeg selv er nået frem til :)

Så mangler du bare at kombinere Asatroen med Islam, og Allan vil lefle for
dig.

Tim

Fra : Norma

Dato : 21-04-06 19:05

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så mangler du bare at kombinere Asatroen med Islam, og Allan vil lefle for
> dig.
>
> Tim

Ligemeget, jeg er hedning, og ingen i hedningesamfundet brokker sig over
regnfrakker.

Norma

Fra : Allan Riise

Dato : 21-04-06 20:14

> Ligemeget, jeg er hedning, og ingen i hedningesamfundet brokker sig over
> regnfrakker.

Må man spørge om du er med i en blótgruppe, og hvis ja, hvilken?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 21-04-06 20:55

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Må man spørge om du er med i en blótgruppe, og hvis ja, hvilken?

Kan du ikke bare holde dine vamle seksuelle fantasier inden for dit lille
½muslimske rum?

Vi gider ikke høre på dem.

Allan Riises seksuelle fantasier FUT dk.sexforvirrede

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 21-04-06 23:34

> [...]
> ½muslimske rum?
>
> Vi gider ikke høre på dem.
>
> Allan Riises seksuelle fantasier FUT dk.sexforvirrede

Det er da dig der har underlige tanker, og svarer på et indlæg hvor du ikke
ved hvad der står, da det er åbenlyst at du ikke ved hvad en blótgruppe er,
ligesom så godt som alt andet du skriver om herinde, men lad mig dog oplyse
dig.

En blótgruppe er for Aser det samme som et sogn er for kristne, så stik du
bare piben ind igen.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 22-04-06 01:03

> [...]
> lad mig dog oplyse dig.
>
> En blótgruppe er for Aser det samme som et sogn er for kristne, så stik du

Smut du bare tilbage til din blottergruppe.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 22-04-06 08:37

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Smut du bare tilbage til din blottergruppe.

Tim, lad nu være med at udstille dig mere end nødvendigt, du laver FUT uden
at lave en egentlig FUT og det du FUTTER til det eksisterer ikke, og så aner
du jo ikke hvad en blótgruppe er men fortsætter med at tro at det har noget
med sex at gøre!!

Tror du ar Vi render nøgne rundt om natten og boller til højre og venstre?

Men jeg vil da gerne hjælpe dig ud af din forlegenhed, og give dig links til
et par af grupperne, ikke at du benytter dig af linksene eller indser at du
er til grin, men så kan andre herinde jo tage stilling til dig og dine
direkte usandheder.

http://www.uias.blotlaug.dk/blotlauget.htm

http://groa.dk/

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 22-04-06 08:47

On Sat, 22 Apr 2006 09:37:24 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>er til grin, men så kan andre herinde jo tage stilling til dig og dine

Humor er åbenbart ikke din stærke side... )))

Fra : Allan Riise

Dato : 22-04-06 08:49

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Humor er åbenbart ikke din stærke side... )))

???

Tim mener det skam alvorligt, han er ellers den der bruger Smiley's mest
herinde, i hans tråd til mig der er der ikke et eneste.

Manden(?) er bare ignorant.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 22-04-06 09:04

On Sat, 22 Apr 2006 09:48:46 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>???
>
>Tim mener det skam alvorligt, han er ellers den der bruger Smiley's mest
>herinde,

Jeg troede at det var mig....

>i hans tråd til mig der er der ikke et eneste.
>
>Manden(?) er bare ignorant.

Muligvis, men i dette tilfælde var humoren så tyk at den dårligt kunne
komme gennem kablet op til skærmen...

Fra : Allan Riise

Dato : 22-04-06 09:18

> Jeg troede at det var mig....

Du savler knap så meget.

> Muligvis, men i dette tilfælde var humoren så tyk at den dårligt kunne
> komme gennem kablet op til skærmen...

Sludder.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 22-04-06 09:32

On Sat, 22 Apr 2006 10:17:59 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Du savler knap så meget.

Savler...????

>Sludder.

At DU ikke kunne se det betyder ikke at det er sludder...

Fra : Tim

Dato : 22-04-06 12:40

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message

> Savler...????

> At DU ikke kunne se det betyder ikke at det er sludder...

Det øger tværtimod sandsynligheden for, at der er noget om det.

Tim

Fra : Tim

Dato : 22-04-06 09:22

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message

> Jeg troede at det var mig....

> Muligvis, men i dette tilfælde var humoren så tyk at den dårligt kunne
> komme gennem kablet op til skærmen...

Glem det... han fatter det ikke, hvilket egentlig blot gør det endnu mere
sjovt

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 22-04-06 09:42

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message

> Glem det... han fatter det ikke, hvilket egentlig blot gør det endnu mere
> sjovt

Nåee Tim, det var da godt at Alucard kommer og forsøger på at redde dig, men
både Du og Jeg ved jo godt at du er en ignorant og har ment hvert et ord du
har skrevet til mig herinde, pånær dette skriv jeg svarer på her.

Hvad sjov er der ved at kalde det for

"vamle seksuelle fantasier inden for dit lille
½muslimske rum?

Vi gider ikke høre på dem.

Allan Riises seksuelle fantasier FUT dk.sexforvirrede"

Du er afsløret som et lille mennske der kan ikke kan tåle andres tro, og så
er den egentlig ikke længere.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 22-04-06 12:39

> [...]
> men både Du og Jeg ved jo godt at du er en ignorant og har ment hvert et
> ord du har skrevet til mig herinde, pånær dette skriv jeg svarer på her.

Sure sure Allan )

> [...]
>
> Allan Riises seksuelle fantasier FUT dk.sexforvirrede"
>
> Du er afsløret som et lille mennske der kan ikke kan tåle andres tro, og

Sure sure Allan. Dum dig bare videre, LOL )

Tim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-04-06 22:24

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> Smut du bare tilbage til din blottergruppe.
>
> Tim

*henter popcornene*

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-04-06 22:24

> [...]

> ∏muslimske rum?
>
> Vi gider ikke høre på dem.
>
> Allan Riises seksuelle fantasier FUT dk.sexforvirrede

LOL!

Blotgruppe, er det ligesom en swingerklub? ;)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Norma

Dato : 22-04-06 16:45

> [...]
>
> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Må man spørge om du er med i en blótgruppe, og hvis ja, hvilken?

Det må man gerne; men jeg er ikke med i nogen gruppe,
selv om jeg i grunden godt kunne tænke mig det.

Det forholder sig bare således, at sidst jeg undersøgte mulighederne, fandt
jeg alle mulige mærkelige grupper.

Alle syntes foreksempel tilsyneladende at tro på, at blot betød blod, og
mødtes for at slagte og kaste blod på forskellige genstande,

hvor blot i følge min overbevisning, blot er et old-nordisk navn for lod,
som i lodtrækning,

en metode der blev anvendt, såfremt folk ikke på anden måde kunne nå til
enighed.

I det hele taget tror jeg ikke på "ofringer".

Det er et kristent eller mellemøstligt begreb, der af en eller anden grund
er blevet tolket ind i gammel, nordisk religion.

Hvor styret naturligvis godt nok var ledsaget af fest og spisning; men ikke
"dumt", så som troen på at man kunne milde guderne ved at ofre til
dem. Altså på anden måde end, i respekt for det ophøjede og den natur, der
blev os givet, aldrig at udrydde hele bestande af dyr samt aldrig at høste
mere, end hvad man plantede igen.

Desuden, finder jeg, at nordisk hedenskab, misbruges af så mange forskellige
suspekte grupper, hvilket jeg ofte over nettet har forsvaret mig imod, men
ikke længere, eller i hvert fald ikke for tiden, orker og har tid til at
gøre, hvorfor jeg holder mig væk.
Det misbruges af alverdens racister, jeg tænker for eksempel på noget som
"Aryan nations", og erindrer engang, hvor jeg havnede på deres hjemmeside,
uden at kende noget som helst til dem. Men fandt dog ud af, at de intet
havde med, hvad jeg tror på at gøre, og så da også fornyligt en lang
artikelserie om dem, hvor der klart gøres rede for, hvorledes deres gruppe
opstod i et fængsel, som en modreaktion på, hvad andre etniske grupper i
verden kan slippe af sted med at kalde sammenhold; mens de som hvide fanger
i USA intet fællesskab havde.

Det har jo selvfølgeligt intet med min personlige tro at gøre :)

Dagligt møder jeg mennesker, der har samme tro, som jeg selv har; men vi
har ikke dannet nogen gruppe,
skønt vi måske har et åndeligt fællesskab.

Jeg møder mennesker, der f.eks. bærer en Thorshammer omkring halsen, og i
reglen finder jeg dem langt mere vidende og bevidste omkring tilværelsen og
livet som sådan;
men selv bærer jeg blot en Thorshammer i min pung.

Fordi hedenskabet netop for mig ikke er noget manifest, men blot et
trosspørgsmål.
Og hvor jeg måske nogengange har brug for en "amulet" at forholde mig til,
så har jeg ikke selv noget som helst behov for hverken at manifestere mig
eller at provokere, på grund af min tro.

Men back to nature, og jeg har skrevet det herinde et hav af gange, hvorfor
jeg ikke fatter, hvordan det kan komme bag på dig, Allan,
så er det helt logisk for mig, at der hvor de mellemøstlige religioner og
alle deres forbrydelser kommer til kort,
Så er den mest naturlige modreaktion vel, at gå tilbage til sit folks
tidligere religion, uanset hvor fordrejet, den end er blevet, og uanset,
hvor mange kilder til dens eksistens, der er blevet udslettet og brændt.

Der støtter jeg mig i stedet til nordisk tradition, og de moralbegreber vi
stadig har, men som intet sted kan genfindes i Biblen, og der finder jeg til
gengæld en gennemtrængende røst, der aldrig bliver hørt og lyttet til, men
hvor danskere ikke rokker sig en tøddel.
Lige præcis der, hvor vi sætter moral højere end nogen som helst religion.
I noget, vi i reglen alle kan blive enige om, uanset påstået trosretning.
Og jeg vil så gerne påstå, hvilket jeg mange gange herinde har gjort, nemlig
at danskere stadig i ånden, er hedninge.

En opblomstring af religionen som sådan, er jeg ligeglad med, fordi, det vil
næppe internationalt blive accepteret; men tværtimod kritiseret, såfremt
danskere og nordboere i hob fraskriver sig en international religion til
fordel for vores egen gamle.

Så hvad skal jeg sige andet, end at jeg føler mig som et særdeles undertrykt
mindretal i en global verden.

For, vi har jo hverken ytringsfrihed eller trosfrihed.

Norma

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-04-06 20:30

On Sat, 22 Apr 2006 17:44:46 +0200, Norma wrote:

Dette er værd at gentage.

> [...]
> mindretal i en global verden.
>
> For, vi har jo hverken ytringsfrihed eller trosfrihed.

Eneste punkt hvor vi er uenige.

/|\
/\
Bruno

Fra : Norma

Dato : 23-04-06 14:20

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 22 Apr 2006 17:44:46 +0200, Norma wrote:

> [...]

Ja, OK, jeg overdriver, for rent faktisk blev tidligere dansk tro for få år
siden endelig anerkendt som retmæssigt trossamfund, og det er tilladt at
tale for det, samt at kritisere andre religioner.
Eller, er det?

Norma

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-04-06 20:26

On Thu, 20 Apr 2006 21:09:42 +0200, Norma wrote:

> Eller skal jeg blot endnu engang tilslutte mig den nordiske hedenske tro,
> hvor piger går i netundertrøjer og korte skørter om sommeren.

Snoreskørter !

Om jeg må be'

/|\
/\
Bruno

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 20-04-06 20:37

Norma wrote:
> [...]
> min gudeskønne halvfætter i Lemvig kommer over og tilbringer et par hede
> nætter med mig omkring Midsommer, hvor jeg plejer at kunne levitere.

Øh - æhm, vil det sige, at du går på vandet til midsommer, sådan
bare med en netundertrøje på ?

Steen Hjortsø

Fra : Tim

Dato : 20-04-06 21:48

<contra@tdcspace.dk> wrote in message

Norma wrote:
> [...]
>
> Norma

Øh - æhm, vil det sige, at du går på vandet til midsommer, sådan

-----

Det er vist mere Kim Larsen's og Croc's stil.

Tim

Fra : Norma

Dato : 22-04-06 17:14

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> <contra@tdcspace.dk> wrote in message

> Øh - æhm, vil det sige, at du går på vandet til midsommer, sådan
> bare med en netundertrøje på ?

Nej, det er bare noget min kæreste påstår at jeg kan, fordi jeg nogen gange
falder ud af sengen :)

Norma

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-04-06 22:24

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> Det er vist mere Kim Larsen's og Croc's stil.
>
> Tim

Det fede ved netunderbukser er at man ikke behøver tage dem af når man
skal skide! (ifølge Kim Larsen)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-04-06 17:12

Norma skrev:

> [...]
> religion, hvis forårsmode vi finder smartest og mest klædelig for os selv.

Den har jeg også tænkt over i anledning af DRs krav om tækkelig
beklædning til småpiger. Selv muhamedanerne synes at have mere
frisind en DR, når det kommer til børns påklædning.

> [...]
> ikke lige noget for mig.
>
> Men hvad siger kristendommen om årets mode?

Sæk, aske og jesussandaler - undtagen for paven og kardinalerne
og biskopperne, der skal klæde sig i purpur og guld osv.

> Budisterne?

Noget med mave og lange øreflipper?

> Hinduerne?

Ifølge deres templer i Tamil Nadu - smid al klunset og hold
enormt meget af hinanden.

> [...]

> min gudeskønne halvfætter i Lemvig kommer over og tilbringer et par hede
> nætter med mig omkring Midsommer, hvor jeg plejer at kunne levitere.

Nu du siger Lemvig, så er det sådan her, at mændene har fundet ud
af at bruge net til at lande sild; men sildene bruger ikke
netundertrøje til at fange mændene. Der var nok noget, de kunne
lære der.

Fra : Norma

Dato : 25-04-06 18:30

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Den har jeg også tænkt over i anledning af DRs krav om tækkelig
> beklædning til småpiger. Selv muhamedanerne synes at have mere
> frisind en DR, når det kommer til børns påklædning.

OK, så ellers mit forslag til mode optaget i en vits i berlingske søndag.
Og nu skifter du emne, så det, OK, gør jeg også.
Finder det OK, om junior grand prix, ikke ligesom sidste år, pludseligt
invaderes af professionelle sangskrivere, der intruerer snåpiger som
småludere, men forventer visse minimumsgrænser, for at deres grand-prix kan
kan kaldes for børn.
Så som at de selv har skrevet numrene, samt at de ikke styles som voksne.
Uden at have sat mig totalt ind i detaljerne, men så finder jeg det helt i
orden at voksne holder sig væk fra børns egne projekter.
Selv om voksne tilsyneladende ofte synes at mangle noget selv at give sig
til, hvorfor de ofte tilsyneladende har behov for næsten tægeagtigt at sætte
sig på deres børns opvækst.

> [...]
> af at bruge net til at lande sild; men sildene bruger ikke
> netundertrøje til at fange mændene. Der var nok noget, de kunne

Nej, det er blot således at folk, udenfor København forstår at værdsætte en
at sove i arm med, uanset om vedkommende måske ikke er rigtigt "stylet".
Det handler om at forstå at kærlighed er andet og mere end farven på
sokkerne.
I aktuelle tilfælde handler det blot om den joke, det er, at jeg finder
flere af mine fjernere familiemedlemmer langt mere tiltrækkende end så mange
andre mænd, jeg møder, men som jeg på forhånd afskriver, fordi vi netop i
Danmark har en gigantisk modvilje overfor vores egne slægtninge.

Og det kan man så tænke over eller lade være, men andre lande har ikke samme
modvilje over for deres egne, som vi har.

Norma

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-04-06 20:16

Norma skrev:

> [...]
> Finder det OK, om junior grand prix, ikke ligesom sidste år, pludseligt
> invaderes af professionelle sangskrivere,

Hvorfor ikke - det gør det voksne grand prix ellers? Man kan jo
lige så godt gøre det så seværdigt som muligt - for dem der gider
se den slags.

> der intruerer snåpiger som
> småludere,

Nu strammer du den.

> men forventer visse minimumsgrænser, for at deres grand-prix kan
> kan kaldes for børn.

> Så som at de selv har skrevet numrene, samt at de ikke styles som voksne.

Hvad skal de så "styles" som? Det er jo et show, og selv små
piger og drenge "styler" sig som noget helt naturligt.

> Uden at have sat mig totalt ind i detaljerne, men så finder jeg det helt i
> orden at voksne holder sig væk fra børns egne projekter.

Nu er det jo ikke børnenes egne projekter, og man får nok svært
ved at finde en grund til, at forældrerne skulle holde sig væk.
De voksne forældrer kan sagtens være proffessionelle indenfor
branchen, og nogen af dem er det sikkert også, så den slags
rådgivning/hjælp/styling skal de andre børn vel ikke nægtes?

> Selv om voksne tilsyneladende ofte synes at mangle noget selv at give sig
> til, hvorfor de ofte tilsyneladende har behov for næsten tægeagtigt at sætte
> sig på deres børns opvækst.

Helt uenig. Forældrerne burde tage sig endnu mere af deres børn,
end de gør i disse travle tider, hvor børn smides i institution
det meste af deres vågne døgn og derefter tilbringer timer foran
tv og Playstation/PC.

> [...]
> at sove i arm med, uanset om vedkommende måske ikke er rigtigt "stylet".
> Det handler om at forstå at kærlighed er andet og mere end farven på

Okay, men så skal det også siges, at fruentimmerne forlader
Lemvig, når de skal have deres uddannelse - og de kommer sq' ikke
tilbage, for ved endt uddannelse har de fundet kæreste/mand, der
ikke vil bo eller kan finde arbejde heroppe/ude.

Resultatet ses tydeligt i Lemvigs bybillede. Masser af thai-koner
til Lemvigs mænd.

Så hvis københavnske mænd skulle synes en smule mere kræsne, så
har det måske noget at gøre med udbud og efterspørgsel.

> [...]
>
> Og det kan man så tænke over eller lade være, men andre lande har ikke samme
> modvilje over for deres egne, som vi har.

Til gengæld har de en større mængde borgere, der er ramt af
arvelige sygdomme.