Flexlån skal skabe overforbrug?
Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-06 18:48

"De ny lånetyper" som gør det let for titusinder af danskere med kun
en folkepension at "bo deres mursten op" , er nok indført for at få
folk til at bruge flere penge så hjulene snurrer i EUs industri og hos
danske handlende.

Det er måske klog nationaløkonomi.
Men den besynderlige lånenægtelse imod mig, tyder på at man kun
respekterer folk med overforbrug - og det er mærkeligt.
Jeg fik i februar et hundredtusindkroners lån på mit glatte ansigt og
min 30 årige brug af banken uden overtræk.
Det har jeg brugt til boligforbedring, ny gulve køkken og VVS, men kun
vedr det indre.
Nogle af lånenægtelserne er sket alene udfra at en kreditmand har kørt
forbi og betragtet huset udefra.
Man skal åbenbart skilte med overforbrug og vise konformintet.
Hvad der er sparet er tjent. At jeg har evnet at spare så huset er
blevet gældfrit, burde hjælpe til kredit-velvilje.
Men man kan åbenbart bedre lide spradebasset ødselhed og ydre
ligegyldig luksus. Mystisk.

Debatører der mener, at jeg klynker og ønsker moralsk støtte til
forargelse over evt straf mod min ytringsfrihed, har intet forstået.
Det kan ikke udelukkes at total usagligt smagsdommeri, der intet har
med sikkerhed, at gøre spiller ind. Den slags er sket før og kan
aldrig bevises murognagelfast.
Folk der er skråsikre på, at man ville risikee penge ved lån til mig,
har på stribe flygtet fra tråden, efter patroniserende nedladende
indlæg, som fik saglige svar. Hvorfor ikke gå efter bolden, og ikke
antyde, at man står i taknemlighedsgæld, fordi nogen svarer. Om det
sker for at hjælpe er ikke afgørende. Afgørende er at få et mysterie
belyst, evt delforklaringerne prioriteret. Tak for bidrag til det.

Fra : N.J.H.

Dato : 20-04-06 07:03

Hmm.
Hej Bo
Ja Fidel Castro har nok ret, når han siger "vores" økonomi er en
bobleøkonomi, som bygger på stigende forbrug osv..
Tænk på Japan hvor det indtil fornylig har været gratis at låne penge. For
at forhindre faldende priser og stagnation.
Så hop du bare med på vognen og få hytten pyntet op.
Men lidt logik er der i ham kreditmanden. Tænk hvis vi andre blev tilbudt
noget mad i en klam indpakning. Eller du bliver tilbudt en bil som ser
herrens ud, men som måske er god nok. Sådan en bil kigger man jo også bare
på og så kører videre uden at tale med bilforhandleren.
God dag til dig gamle dreng.
mvh
njh

Fra : Bo Warming

Dato : 20-04-06 07:45

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> wrote in message
> Ja Fidel Castro har nok ret, når han siger "vores" økonomi er en
> bobleøkonomi, som bygger på stigende forbrug osv..

Læs Politikens kronik idag, den plejer at være på www.pol.dk efter to
dage. Den gennemgår vittigt friværdi-danskernes motiver og
perspektiver.
Hvordan boligforbedringer er typisk resultat af *pardødheds-periode* -
noget som Niels Hausgaard lavede sjov sang om i 1983, den hed "Tre
måneder endnu" om hvordan skilsmisser holdes på afstand ved at
installere ny pejs, få ny badeværelse, ny gulve, en rejse,
havearkitektur osv.

Ti år før havde NewYorker vittighedstegning om par der holdt sammen
mens lejligheden skulle indrettes, men derefter havde de intet sammen
at leve for.

Jeg er også rastløsheds-tosse, og når jeg ikke kan få gjort min bog
sammen, så gørdetselv-er jeg extatisk med VI VIL VINDE påskrift på mit
tag - som er en hån mod friværdidanskernes snobbefine autoriserede
pseudo-forbedringer. Og at ytringfrihed er håne ret og
grundlovssikring betyder ikke, at matriarkatets kredithitmen ikke kan
straffe mig uden om juraen - usagligt men effektivt. Hvem vil være med
til at forbedre de meterhøje bogstaver så de bedre ses, når træerne
springer ud - jeg gir 150 kr sort i timen

> [...]
> også bare
> på og så kører videre uden at tale med bilforhandleren.

Der er samme logik som i levnedsmiddelstyrelsen der ikke lader
blindtest vise om fryseskadet kød har forringet smag, næringsværdi,
lugt - DVS DE PROPAGANDERER FOR AT MAN SKAL SKUE HUNDEN PÅ HÅRENE

Bo 35861000