Danmarks anseelse
Fra : @

Dato : 19-04-06 10:02

<<<<<<<<<<
muslimske lande lægger afstand til Danmark,« meddeler Ugebrevet Mandag
Morgen, ihærdigt citeret i de elektroniske medier.

Det er dog besynderligt, som ting ind imellem kan vendes på hovedet.
Baggrunden for dette tab af anseelse, som i parentes bemærket er mest
udtalt blandt mellemøstlige diktaturstater, er statsautoriserede
bølleoptøjer, nedbrænding af ambassader, afbrænding af danske flag,
skudhuller i billeder af den danske statsminister og nu på det seneste
også knivstikkeri og blodige opgør mellem forskellige religioner i
Mellemøsten.

Hvordan er det lige, at det kan påvirke Danmarks anseelse?

Man kunne stilfærdigt indvende, at det er lande som Egypten,
Saudi-Arabien, Jordan, Syrien og Pakistan, hvis anseelse burde
betvivles. Det er nemlig dem og ikke Danmark, der har ladet bøller
husere og afbrænde flag og ambassader. Det er ikke Danmark, men de
mellemøstlige diktaturstater, der har boykottet danske varer.

Det er ikke danskere, men pakistanere og egyptere, der har råbt op om,
at nogle tegnere skulle have deres tarme flået ud og kastet for
hundene, hvorefter de skulle brænde i helvede.

Den slags skader åbenbart ikke den internationale anseelse, hvorimod
spørgsmålene kan lægges sådan til rette, at det er offeret for
vanviddet, der mister anseelse.

Godt hjulpet på vej af brede kredses nationale masochisme bliver
Mandag Morgens fortegnede spørgeskemaundersøgelse fremstillet, som om
vores nationale anseelse ligger i ruiner.

Ved nærmere eftersyn viser det sig, at det er de mellemøstlige
diktaturstater, der igen spiller fornærmet, mens vores anseelse er
steget i USA.

Det er ganske forunderligt at se, at den egyptiske befolkning ifølge
Mandag Morgen tillader sig at betegne den danske befolkning som
uærlig, upålidelig og ubehøvlet og den danske regering som
uberegnelig, farlig og skadelig.

Sådan kan vi se meget forskelligt på tingene, og det har vi da
heldigvis lov til.
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3681104
<<<<<<<<<<
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Tim

Dato : 19-04-06 16:58

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> <<<<<<<<<<
> muslimske lande lægger afstand til Danmark,« meddeler Ugebrevet Mandag
> Morgen, ihærdigt citeret i de elektroniske medier.

snip

Det er slet ikke så galt, som _de_ gerne vil gøre det til.

Det er kun tågehovederne og de muslimske lande, der ikke bryder sig om
Danmark.

De civiliserede lande placerer Danmark som #2 på listen m.h.t., hvor de
helst vil udstationeres.

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3657028/

Tim

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-04-06 20:15

Tim skrev:

> [...]
> Danmark.
>
> De civiliserede lande placerer Danmark som #2 på listen m.h.t., hvor de

Der er nogen for hvem sådan noget ikke tæller. Danmarks Radio
f.eks.

Fra : Tim

Dato : 19-04-06 20:27

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Der er nogen for hvem sådan noget ikke tæller. Danmarks Radio
> f.eks.

Tydeligvis... og det er jeg tvangsindlagt til at betale for, blot fordi jeg
har et TV

Mage til arrogance skal man lede efter.

Det er fuldstændigt at sammenligne med, da folk blev tvunget ind i bestemte
fagforeninger og per automatik betalte til deres politiske modstandere.

Tim

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 20-04-06 12:58

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

bestemte
> fagforeninger og per automatik betalte til deres politiske

Hvad mener du med "da"? - sådan er det jo *stadigvæk*!

Fra : Tim

Dato : 20-04-06 17:00

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:e27svn$lac$1@news.al.sw.ericsson.se...

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> bestemte
> modstandere.
>>

> Hvad mener du med "da"? - sådan er det jo *stadigvæk*!

Nej.

Idag har man faktisk muligheden for at vælge det fra, omend det skal gøres
aktivt... altså betaler man pr. automatik til sosserne, hvis man ikke aktivt
melder fra.

Sådan har jeg i hvertfald forstået det. Muligt jeg tager fejl.

Tim

Fra : Alucard

Dato : 20-04-06 17:29

On Thu, 20 Apr 2006 18:00:18 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Nej.

Reelt JO....!!!!

>Idag har man faktisk muligheden for at vælge det fra, omend det skal gøres
>aktivt... altså betaler man pr. automatik til sosserne, hvis man ikke aktivt
>melder fra.

Sludder....

Du slipper IKKE billigere selvom du aktivt melder dig fra....

>Sådan har jeg i hvertfald forstået det. Muligt jeg tager fejl.

Du er bare blevet snydt som så mange andre....