Geografisk kunststøtte
Fra : @

Dato : 18-04-06 11:21

hvad med at nedlægge Statens Kunstfond og give danske borgere friheden
til selv at vælge deres kunst?

eller mener eliten også her at vide hvad der er bedst for andre?

<<<<
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3675408
KUNSTSTØTTE skal naturligvis ikke fordeles efter postnummer, men de
seneste opgørelser fra Statens Kunstfond afslører, at langt de fleste
støttekroner uddeles til kunstnere, der er bosat i det østlige
Danmark, og det gælder for samtlige kunstgenrer.

152 af de 171 billedkunstnere, der i 2005 har modtaget støtte fra
Statens Kunstfond, bor i Østdanmark, mens kun 13 bor vest for
Storebælt. De sidste seks bor i udlandet.
<<<<<<

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-04-06 11:21

@ skrev:

> hvad med at nedlægge Statens Kunstfond og give danske borgere friheden
> til selv at vælge deres kunst?

Det har min støtte! Danskerne skal ikke tvinges til at betale for
andres subjektive "gode" smag.

> eller mener eliten også her at vide hvad der er bedst for andre?

Absolut - endnu en grund til at nedlægge Statens Kunstfond.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-06 12:05

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> Statens Kunstfond, bor i Østdanmark, mens kun 13 bor vest for
> Storebælt. De sidste seks bor i udlandet.

Måske skulle man i stedet opgøre det ud fra fødestedet? Også kunstnere
vil vel hellere bo på Frederiksberg end i Nørre Ørum - og flytter derfor
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk