Danmarks omdømme
Fra : Lyrik

Dato : 17-04-06 19:36

Danmarks popularitet er steget i det meste af den vestlige verden.
Muslimstaterne boycotter stadig.

Selv i Sverige er populariteten stigende. På spørgsmålet om Muhammedkrisen
vil få svenskerne til at købe mere dansk var svarene sådan(bladet SD
KURIEN):

Antal stemmer: 1608
Ja: 86%
Nej: 12%
Ved ikke: 2%

Hilsen
Jens

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 20:16

Lyrik skrev:

> [...]
>
> Selv i Sverige er populariteten stigende. På spørgsmålet om Muhammedkrisen
> vil få svenskerne til at købe mere dansk var svarene sådan(bladet SD

Tjah, så kan det med stor rimelighed konstateres, at blandt ca.
samtlige svenskere er Danmarks popularitet steget. De 12 procent
svarer nok meget godt til andelen af muhamedanere i Sveriges
voksenbefolkning.

Fra : @

Dato : 17-04-06 20:50

On Mon, 17 Apr 2006 20:35:42 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Danmarks popularitet er steget i det meste af den vestlige verden.
>Muslimstaterne boycotter stadig.

hvis muhammedanerne er sure på os

så må vi jo have gjort noget rigtigt

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Joakim

Dato : 17-04-06 21:39

> hvis muhammedanerne er sure på os
>
> så må vi jo have gjort noget rigtigt

omvendt:

hvis sveskerne er glade for os

så må vi jo have gjort noget forkert?

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 21:43

Joakim skrev:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> omvendt:
>
> hvis sveskerne er glade for os
>
> så må vi jo have gjort noget forkert?

Det har du desværre en pointe i.

Fra : Joakim

Dato : 17-04-06 21:52

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det har du desværre en pointe i.

Hmm...

Nu kommer jeg pludselig i tvivl.

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 22:08

Joakim skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hmm...
>
> Nu kommer jeg pludselig i tvivl.

Okay, good one ...

Hva' nu?

Fra : Joakim

Dato : 17-04-06 22:19

> Hva' nu?

Ikke andet end hav en fortsat god aften.

Fra : @

Dato : 17-04-06 22:40

On Mon, 17 Apr 2006 22:43:26 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Det har du desværre en pointe i.

man må jo lige huske på, at svenskere altså bare er tyskere forklædt
som mennesker

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Joakim

Dato : 17-04-06 21:39

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selv i Sverige er populariteten stigende. På spørgsmålet om Muhammedkrisen
> vil få svenskerne til at købe mere dansk var svarene sådan(bladet SD

Hva fa'en Jens er du nu begyndt at læse Sverigedemokraterna's tidsskrift,
SD-Kurien?

..

Fra : Lyrik

Dato : 18-04-06 10:03

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hva fa'en Jens er du nu begyndt at læse Sverigedemokraterna's tidsskrift,
> SD-Kurien?
+++++++++++++++++++++++++++++++
Det var jo så vidt jeg husker dem der blev udsat for kgb-agtig censur fra
den svenske politiker der måtte gå af?.
Men grunden til at jeg havnede på siden, var, at der var et link i
swnet.politik, som jeg skimmer engang imellem. mest for at se hvad
svenskerne er for nogen.
Så faldt jeg over meningsmålingen som jeg fandt interessant.
Især fordi TV hele tiden kører frem med "Danmarks omdømme."
O-Key så lad os kigge os lidt omkring i verden og se hvad der rører sig.

A pro pos hvad svenskerne er for nogen, så er der én stor forskel:
Svenskerne FØLER ikke noget for deres medmennesker når de lider. Det er
overraskende og rystende på en gang.

Der er for eksempel mange voldtægter i Sverige. I DK skaber det et
følelsesmæssigt røre og danskerne debatterer sagen og synes at det "er bare
for groft!"

I en svensk avis bliver der refereret nogenlunde på denne måde:
"Dame voldtaget efter indbrud."
"Kvinde voldtaget på vej hjem"
Ingen kommentarer, ingen medfølelse og udpensling af detaljer. Ingen
opfordring til at gøre noget. Og intet signalement af forbryderne.
Oplysning om typer, etniske tilhørsforhold eller i det hele taget en eller
anden detalje er pist væk.

Her er svenskerne diamentralt anderledes. IMHO.

Hilsen
Jens