Verden går snart under!!
Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 00:29

Kort fortalt - Gaia's "far" James Lovelock forudsiger i sin næste
bog, at verdenens dage er talte indenfor dette århundrede, og vi
ikke kan gøre en snus ved det længere.

Planeten bliver så overophedet, at der ikke vil være avlende
mennesker tilbage andre steder end i de arktiske egne.

Civilisationen vil forsvinde og der vil ikke være anden
samfundsorden tilbage end den brutale warlords kan præstere.

http://www.heatisonline.org/contentserver/objecthandlers/index.cfm?id=5725&method=full

Jaja - der kan man bare se. Det sætter jo ligesom sagerne i
perspektiv. Måske man skulle sikre sig en reviera-grund på
Grønland inden priserne eksploderer?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-04-06 00:37

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>
> Jaja - der kan man bare se. Det sætter jo ligesom sagerne i perspektiv.
> Måske man skulle sikre sig en reviera-grund på Grønland inden priserne

Længere nede i artikelen:

"Climate Change Will Kill Billions This Century, Scientist Says
Bloomberg.com, Jan. 16, 2006 Jan. 16 (Bloomberg) -- Climate change
will kill billions of people this century as the Earth warms, passing
into a ``fever' phase from which it may take 100,000 years to recover,
James Lovelock, the scientist who propounded the ``Gaia' theory, said."

Jeg tror at James er blevet tosset på sine gamle dage...

-- regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk http://liberterran.org http://haxor.dk/fanaticism/

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 00:51

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]
> scientist who propounded the ``Gaia' theory, said."
>
> Jeg tror at James er blevet tosset på sine gamle dage...

Jeg går ud fra, du dermed råder mig til ikke at investere i en
hacienda ved Disko-bugten.

Fra : Jesper

Dato : 17-04-06 01:43

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Jeg går ud fra, du dermed råder mig til ikke at investere i en
> hacienda ved Disko-bugten.

Kun hvis du kan li' isbjørne og hvalrosser
--
Jesper
The saw is family!

Fra : J. Nielsen

Dato : 17-04-06 08:55

On Mon, 17 Apr 2006 01:37:29 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Jeg tror at James er blevet tosset på sine gamle dage...

Det kan nok være svært for nogen at forlige sig med tanken om, at
verden går videre, også efter de er væk.

"We do not ask to be born; and we do not ask to die. But born we are and
die we must. We come into existence and we pass out of existence. And in
neither case does high-handed fate await our ratification of its decree"

      Corliss Lamont

--

-JN-

Fra : Bo Warming

Dato : 17-04-06 05:53

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
>
> Planeten bliver så overophedet, at der ikke vil være avlende
> mennesker tilbage andre steder end i de arktiske egne.

Jeg har været i amerikanske hjem, hvor air conditioning gjorde dem
dybfryseragtige.
Mænds testikler menes at skades af varme, men sæd til at mangedoble
jordens befolkning kan nedfryses.
Skønt at gaia-hallucinationerne gøres så effektivt til grin af
selveste ophavsmanden
Tror nogen dansk ministerieansat på global warming, hvis ikke det er
levebrød for vedkommende i miljøministeriet?

Fra : Jim

Dato : 17-04-06 10:09

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> Kort fortalt - Gaia's "far" James Lovelock forudsiger i sin næste
> bog, at verdenens dage er talte indenfor dette århundrede, og vi
> ikke kan gøre en snus ved det længere.

Jeg gad vide, om hans bopæl er et hospital for sindslidende... Mon
hospitalet hedder Belleview?

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 17-04-06 10:37

Nå, I hygger jer rigtigt.

Hvor er det nu, jeg har set den gruppemekanisme før, når en gruppe
bliver konfronteret med en person, "hvis vanvid alle kan forstå" ?
Hvor enigheden og de små muntre (og automatiske) bemærkninger
spreder sig som en løbeild. Rigtig f-e-d hygge i broderskabet.

Nå, jo, hvis jeg kniber det ene øje i, kan jeg se det for mig.

James Lovelock siger ikke andet, end hvad en del af hans kolleger,
f.eks. Patrick Hossay også siger. (I "Unsustainable": London: Zed
Books, 2006).

Når det nok alligevel ikke går, som Lovelock har ekstrapoleret sig
frem til, hænger det sammen med, at vi formentlig inden længe vil
støde ind i en ETI, der efter alt at dømme har en vis egeninteresse
i, at vi overlever. Derfor vil han bl.a. formentlig give os et par
input til at komme over hurdlen med global warming, peak oil m.m. Hvis
vi selv - alene - skulle klare de små paragraffer, ville det
formentlig gå som Lovelock siger: Vi ville være for sent ude, too
little, too late.

Men hyg jer bare videre, og undskyld, hvis jeg forstyrrede den totale
enighed og samdrægtighed. Det er nu alligevel så rart, når det er en
anden, der er godt tosset, ikke ? En af de situationer, der gør
gruppelivet værd at leve, ikke sandt ?

Steen Hjortsø

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-04-06 11:29

<contra@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
> enighed og samdrægtighed. Det er nu alligevel så rart, når det er en
> anden, der er godt tosset, ikke ? En af de situationer, der gør

Hej med dig Steen, lang tid siden.

Jeg plejede faktisk at have respekt for Lovelock før han blev en af
øko-fundierne - hans seneste udmeldinger er faktisk ikke til at tage
alvorligt.

Dog må jeg tilføje at da han meldte ud at menneskeheden bør satse på
atomkraft frem for kulfyrede værker (hvilket jeg er enig i, dog ikke af
samme grunde som Lovelock), så gik hele den grønne venstrefløj amok -
hvilket beviser hvor teknologiforskrækkede og fremskridsthadende de
reelt er.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 18:06

contra@tdcspace.dk skrev:

> [...]
> spreder sig som en løbeild. Rigtig f-e-d hygge i broderskabet.
>
> Nå, jo, hvis jeg kniber det ene øje i, kan jeg se det for mig.

Sig det nu bare - hvor er det, du har set den gruppemekanisme
før?