Salg bør ske efter leje, hvis muligt
Fra : Bo Warming

Dato : 16-04-06 23:34

Skorsten er som fryseskadet kød - funktionelt OK, men snob-fjolser
insisterer på sprit-nyt

Så jeg annoncerer nu i Den blå avis således

> Nørrebrovilla mod stillevej med konstant sol nær Runddel. Kun til
> køber

> Nyistandsatte 71 m2 i førstesal, 20 m2 hems derover med udgang til
> egen tagterasse. Fælles have.

> 8000 kr/md og 3 mio (6½ for det hele) efter lejeperiode. 35861000

JEG MENER AT boligmarkedets stive opdeling i leje og ejerlejlighed er
uklog - men sikkert god for ejendomsmæglere.

Hvis man starter med at bo til leje, køber man ikke katten i sækken.
Naboskab er væsentlig og man kender kun folk til tænderne ved et
enkelt møde. I et tilfælde som mit, hvor overfladiske gemytter kan
føle risiko for funktionsnedsættelse, vil et års bolig til leje være
en særlig god sikkerhed.

På onsdag kommer igen den ejendomsmægler der vurderede øverste
lejlighed til 2,75 mio og ser om prisstigninger siden samt de store
forbedringer lejerne har udført (fyrsteligt lønnet af mig) kan øge den
startpris han ville gå efter, hvis han skulle sælge for mig.

Jeg mener, at det bedste måske er, at samme rige person køber begge
lejlighederne, og jeg får livsvarig lejekontrakt på stuen.Og hvis man
har boet til leje først, vil man kunne vurdere, om der er plus eller
minus ved at have mig som nabo.

Ovenstående annonce er til rubrikken LEJE - 4 vær og derover

I annonce om EJERLEJLIGHEDER SÆLGES kan fx stå