JP's leder i dag
Fra : NoTrabajo

Dato : 16-04-06 11:44

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3675348

Offentliggjort 16. april 2006 03:00

Leder: Den tomme grav

I DE SENESTE måneder er der talt mere om tonen end om de
samfundsproblemer, som trænger sig på. Bare man taler pænt, er det i orden,
at man ikke taler om noget. Hvem er det så, der ikke taler pænt? Hvis tone
er det, som er hysterisk, falsk eller skinger?

Er tonen i orden, når en af oppositionens ledere kalder
statsministeren for en "farlig" mand? Har han brudt grundloven? Har han
svindlet? Nej! Hvordan så farlig? Intet svar, skønt udtalelsen nok var værd
at drøfte.

Eller er tonen i orden, når en advokat sammenligner statsministeren
med Hitler? Eller er tonen i orden, når man i en avis kan læse, at det »er
mere end på høje tid, vi får sat gang i en ærlig selvrefleksion over,
hvilket xenofobisk, kvælende klaustrofobisk og absurd selvforherligende
samfund, Danmark har udviklet sig til«?

Selvrefleksion synes at ligge forfatteren fjernere end noget andet.
For det er jo de andre, den er gal med! Ikke mig! De "fremmedfjendske" er
altid nogle andre, som man udpeger og fordømmer moralsk. "Tolerance" er
altid noget, som andre skal udvise; "racister" er altid de andre, som man
tordner imod i selvforherligende rethaveri.

Efter at religion i samfundets toneangivende kredse har været i
despekt i over hundrede år, skal vi pludselig - sådan i almindelighed -
udvise "respekt for andres religion" og "religiøse følelser", hvad det så
er.

Medmindre man med "respekt" mener distanceret ligegyldighed, kan
religion i sig selv umuligt gøre krav på respekt, som er noget, som man gør
sig fortjent til. Det gælder også en religion og dens udøvere.

Der er masser af undertrykkende, tåbelige og menneskefjendske former
for religion, som det er en menneskeret at dyrke, men ikke at afkræve andre
respekt for. Med "respekt for andres religion" menes der her respekt for
islam.

Således udtaler domprovsten i Odense, Christian Dickmeis, at »det
ville være meget nyttigt, hvis folkekirken kunne hjælpe til med at sikre
respekten for islam i Danmark«. Siger altså en præst, som har aflagt løfte
om at »bekæmpe sådanne lærdomme, som strider imod kirkens bekendelse«.

Efter domprovstens begreber strider islam altså ikke imod
folkekirkens bekendelse. Men hvad gør så?

Hvorfor al den snak om respekt? Fordi muslimer ellers kan gå hen og
forvandle sig til terrorister. Ordet respekt har i den sammenhæng intet
indhold, for det er synonymt med frygt. Logikken er da, at de, som
forlanger "respekt for andres religion" er islamofober, skønt de i moralsk
forargelse ustandseligt klæber det skældsord på andre.

På lignende måde er ordet "dialog" blevet det store mantra, der
fremhæves som det forløsende: »Sesam, luk dig op!« skønt de færreste ønsker
at praktisere nogen ægte dialog. Var det tilfældet, blev vi ikke dænget til
med alle skældsordene.

"Samtale fremmer forståelsen" hedder en rapport, som et af de danske
biskopper nedsat islamudvalg offentliggjorde i 1998. Men intet tyder på, at
forståelsen er fremmet, for samtalen forudsætter, at begge parter har en
oprigtig og vital interesse i den.

En samtale er sjældent eller aldrig magtfri, hvis ikke parterne er
enige om på lige fod at undersøge og trænge til bunds i et fælles
anliggende.

Dialog forudsætter fælles vilje til enighed. To mennesker, som er
betaget af et kunstværk, kan føre en udbytterig samtale om det. To
politikere, som måske kommer fra hver sit parti, men har et fælles problem,
kan måske samtale sig til et resultat. To ægtefæller kan være i konflikt,
men er de opsat på at redde deres ægteskab og kærlighed, kan de tale sammen
og i samtalens løb blive enige; ellers er dialogen kun et påskud og en
afværgemanøvre, som degenererer til palaver.

Respekten for kristendommen synes ikke udbredt, hvad vel egentlig er
diskriminerende.

Denne manglende respekt kan også være udtryk for en vulgær
religionskritik, der er gjort mulig og legitimeret af akkurat den kristne
tro, som man undsiger så hovmodigt.

I selve kristendommens tilblivelse arbejder tro og fornuft sammen,
hvad enhver, der kan læse indenad, kan forvisse sig om hos Paulus.

Kirkefædrene påberåbte sig ustandseligt fornuften. Kristen tro og
påskens under er tomhedens gåde og ansporing. Den tomme grav er det
selvdementerende fundament, og opstandelsen ser ingen. »Hvad intet øje så,/
det skal kirken holde søndag på«, står der i en af K. L. Aastrups salmer.

Tre jævne kvinder er de første, som fortæller om opstandelsen, hvad
der fik Oldtidens filosoffer til at ryste på hovedet: Hvordan kunne en tro
bygge på noget så vakkelvornt som tre hysteriske kvinders påstand? Men
netop det usandsynlige, det ubegribelige tilskynder uvilkårligt til
granskning og diskussion. Og tomhed vil altid udfyldes. Et tomrum er altid
foreløbigt. Et tomt hus kalder på beboere. Et hul i jorden venter på at
fyldes. Tomme ord på at fyldes af mening og betydning.

Fra påskemorgens tomme grav udspringer den utålmodighed og aktivitet,
den virkelyst og rastløshed, som siden har præget den vestlige verden og
altid er fremadvendt, rettet imod fremtiden og indstillet på, at noget nyt
kan ske, noget nyt blive til, andre muligheder opdages, upåagtede veje
betrædes og uopdagede verdener udforskes. Men altid i retningen fremad.
Dette er formlen for al videnskab.

Derfor taler vi om fremskridt. Det gjorde man ikke før påskemorgen,
og det gør ingen anden trosform. For det hører til enhver religions væsen,
at den er afsluttet.

Allah har fuldt og helt åbenbaret sig i Koranen. Intet kan lægges
til, intet trækkes fra, intet betvivles.

Kristendommens tomme grav er stadig tom, og Kristus har ikke vist sig
endnu. Den begivenhed hører fremtiden til, og hvad der hører fremtiden til
udfordrer både fornuften og fantasien, virkelysten og forventningen.

Deraf kommer den dynamik, som har præget de vestlige samfund og
stadig er deres inderste energi og fremtid.

Glædelig påske!

Fra : Wilstrup

Dato : 16-04-06 11:49

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3675348

Typisk at JP, der bestemt ikke er sart når det gælder at defamere og
dæmonisere andre religioner, har det så slemt ved at kristendommen bliver
defameret.
Typisk er det at NoTrabajo med sine udfald mod de fremmede som
samfundsnassere, selvom han selv er samfundsnasser nummer 1, citerer
Morgenfascisten JyllandsPesten. Men krage søger jo mage.
--
Wilstrup

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-04-06 12:12

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
> samfundsnassere, selvom han selv er samfundsnasser nummer 1, citerer
> Morgenfascisten JyllandsPesten. Men krage søger jo mage.

Meget kan man sige om NoTrabajo, men han er ikke bindegal.

Personligt har jeg mere til overs for NoTrabajo, end en kommunist der i
utrær totalitarisme overstiger Johnny Hansen, lidt sygt at Wilstrup ikke har
forstået hans ideologi er lige så syg som nazismen.

Thorkild

Fra : Wilstrup

Dato : 16-04-06 12:46

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Meget kan man sige om NoTrabajo, men han er ikke bindegal.

jo, det er han! akkurat som dig!

> Personligt har jeg mere til overs for NoTrabajo, end en kommunist der i
> utrær totalitarisme overstiger Johnny Hansen, lidt sygt at Wilstrup ikke
> har forstået hans ideologi er lige så syg som nazismen.

jeg forstår godt at Sorte-Thorkild er bange for kommunismen -tænk at den vil
tage hans tilsvindlede midler og dele dem ud til befolkningen. Så vil han
ikke længere kunne sidde på Miami Beach og nikke nådigt til de underbetalte
og undertrykte cubanske flygtninge, der serverer hans drinks, medens han med
en håndbevægelse, som viftede han en flue bort,
"afskediger" ham når han har udført sit job med at bringe
rigmandsopkomlingen en whisky on the rocks medens han sidder og ser på de
halvnøgne tøsebørn, der leger lifligt i strandkanten. Ih, ja - det må være
livet for ham - hvorfor fanden mon han ikke rejser bort og bosætter sig
langt fra dette skatteplagede land,hvor næsten alt er gratis: sygehuse,
skoler, veje, museer m.v. til det land, hvor skatten er lav, men hvor han
kan få førsteklasses behandling, hvis han blot vil betale for det.

--
Wilstrup

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 16-04-06 13:24

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skoler, veje, museer m.v. til det land, hvor skatten er lav, men hvor han
> kan få førsteklasses behandling, hvis han blot vil betale for det.

Du drømmer dig tilbage til 8 baggård på Nørrebro.

Fra : Wilstrup

Dato : 16-04-06 18:26

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du drømmer dig tilbage til 8 baggård på Nørrebro.

I modsætning til dig så har jeg faktisk prøvet at bo sådan et sted - det er
ikke spor romantisk -og jeg giver mig ikke af med at drømme om fattigdom.
Men at jeg føler for de svageste i vort samfund, vil hverken du eller
Sorte-Thorkild kunne forstå.
--
Wilstrup

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 19:28

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
(klip)
> Du drømmer dig tilbage til 8 baggård på Nørrebro.

Næh, mon det ikke snarere er det tredjesidste kommunistiske paradis, Cuba?
Det ser også meget pænere ud end de to sidste forbrydere, Nordkorea og Kina.

Selv om Arnie ikke just er nogen magnet for sympati, synes jeg vi må tage
lidt hensyn til ham. Det kan ikke være sjovt når alle ens yndlingslande er
blevet afsløret som ondskabsfulde dikaturer og ens livsfilosofi som en
forhistorisk utopi. Jeg ville i hvert fald selv være slemt skuffet, hvis
personlig frihed og demokrati viste sig at være hat og briller.

Mvh, Ulrik

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-04-06 13:26

> [...]
> skoler, veje, museer m.v. til det land, hvor skatten er lav, men hvor han
> kan få førsteklasses behandling, hvis han blot vil betale for det.

Tjah Wilstrup ved jo ikke meget om USA.

Underligt Miami er hjemsøgt af flygtninge - FRA CUBA.

Thorkild

Fra : Wilstrup

Dato : 16-04-06 18:29

> Tjah Wilstrup ved jo ikke meget om USA.

jeg ved tilstrækkeligt om USA -og jeg har bestået en universitetseksamen om
samfundsforhold i USA - men du har ret, jeg har aldrig været der og jeg er
bestemt ingen ekspert , hvilket jeg heller aldrig har hævdet -men jeg kan
også læse aviser og se medier, og lære af dem og jeg taler lejlighedsvis med
amerikanere, så jo, jeg har en hel del at have mine påstande i.

Du har besøgt landet og boet der -javel, men det gør dig ikke til ekspert.

> Underligt Miami er hjemsøgt af flygtninge - FRA CUBA.

Ikke spor underligt, hvis man kender til baggrunden for det. Men det er
rigtignok en helt anden tolkning end du har, jeg kunne komme med -og den
ville bestemt ikke bekomme dig vel, så det undlader jeg -sig så ikke at jeg
ikke er menneskelig mod folk som dig selvom I ikke har fortjent det.
--
Wilstrup

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-04-06 05:30

> [...]
> påstande i.
>
> Du har besøgt landet og boet der -javel, men det gør dig ikke til ekspert.

Det gør mig i hvert fald i stand til at konstatere dine fordomme er i strid
med virkeligheden.

> [...]
> ville bestemt ikke bekomme dig vel, så det undlader jeg -sig så ikke at
> jeg ikke er menneskelig mod folk som dig selvom I ikke har fortjent det.

Mon ikke du vil få et noget andet syn på sagen, hvis du talte med cubanere i
eksil.

Thorkild

Fra : Wilstrup

Dato : 17-04-06 07:01

> Det gør mig i hvert fald i stand til at konstatere dine fordomme er i
strid
> med virkeligheden.

Ikke det der ligner - hvis du ikke har besøgt Fuglebjerg, kan du alligevel
godt danne dig et indtryk af byen ved at læse om den - og det samme gælder
naturligvis USA.

> Mon ikke du vil få et noget andet syn på sagen, hvis du talte med cubanere
> i eksil.

Slet ikke - jeg har talt med sådanne, og de er naturligvis farvet af deres
oplevelser - jeg har også talt med cubanere, der har boet i Cuba og som IKKE
er flygtet -og de er yderst positive over for landet. Så det sete afhænger
af øjnene der ser.,

Jeg har såmænd også talt med en sømand, der ikke kunne lide daværende
Sovjetunionen. Det viste sig at han var blevet anholdt for drukkenskab og
sat i detentionen og dagen efter var fulgt til skibet - det kalder jeg
service- han kaldte det overgreb. Men sådan er der så meget.
--
Wilstrup

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-04-06 07:22

> [...]
>
> Ikke det der ligner - hvis du ikke har besøgt Fuglebjerg, kan du alligevel
> godt danne dig et indtryk af byen ved at læse om den - og det samme

Hvilket ikke ændrer på at folk der har besøgt Fuglbjerg er i stand til at
vurdere sandhedsværdien af de udsagn der kommer fra dem der ikke har besøgt
Fuglebjerg. Dine udsagn om USA er så stupide og forkerte, at man må tage sig
til hovedet. Dit rabiate ideologiske sindelag er åbenbart en blokade for
sund fornuft.

> [...]
> sat i detentionen og dagen efter var fulgt til skibet - det kalder jeg
> service- han kaldte det overgreb. Men sådan er der så meget.

Jeg er fortsat af den opfattelse du kunne lære en del af en gåtur på
stranden i Miami. Det kan du naturligvis bestride, men det har jeg kun hån
latter til overs for.

Thorkild

Fra : @

Dato : 16-04-06 13:54

On Sun, 16 Apr 2006 13:45:55 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>
>jeg forstår godt at Sorte-Thorkild er bange for kommunismen -tænk at den vil
>tage hans tilsvindlede midler og dele dem ud til befolkningen.

dele ud -

hvad med at lade befolkningen være selvforsørgende og frie?

nåe nej frihed og socialisme er to modsat rettede størrelser

> Så vil han
>ikke længere kunne sidde på Miami Beach og nikke nådigt til de underbetalte
>og undertrykte cubanske flygtninge,

og du stiller slet ikke spørgsmålstegn ved at disse cubanere ikke
længere ønsker at være på Cuba

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Wilstrup

Dato : 16-04-06 18:34

> [...]
>
> hvad med at lade befolkningen være selvforsørgende og frie?
>
> nåe nej frihed og socialisme er to modsat rettede størrelser

tværtimod - det er netop en forudsætning for at blive fri at man er
socialist. Her er der nemlig tale om en frihed, der ikke betyder ufrihed for
de mange, men en frihed, der er for de mange og ufrihed for de få. Det er
netop DET, der er kendetegnet ved socialismen.

> og du stiller slet ikke spørgsmålstegn ved at disse cubanere ikke
> længere ønsker at være på Cuba

Ork, jo - visse forbrydere har jo heller ikke lyst til at være i et land,
hvor de kan blive fængslet for landsskadelig virksomhed, eller fordi de skal
arbejde hårdt for at bidrage til fællesskabet. Dovendidrikkere der flygter
fra Cuba opdager hurtigt at Miami heller ikke byder en dans på roser, men nu
er de jo her og har fået den politiske goodwill, de kan tilkomme, så er de
glemt eller kan slå sig sammen med andre cubanere og sælge narko og udføre
forbrydelser blandt pensionisterne dér, der lever af deres sammenskrabede
formuer. Jo, det er et rent slaraffenland for forbrydere og andre
charletaner - og så rige pensionister.

--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-04-06 19:32

> [...]

> deres sammenskrabede formuer. Jo, det er et rent slaraffenland for
> forbrydere og andre charletaner - og så rige pensionister.

Du lyder mere og mere desperat, og selvfølgelig ved du selv, at det er det
er regederligt vås du disker op med, - håber jeg da for din skyld.

Men man får et godt indtryk af hvordan det var i Østlandene, hvis man ikke
støttede *partiet*, så var man automatisk kriminel, narkohandler, og det der
var værre. Du kunne næsten rejse med nummeret: "Spørg Arne", så kunne folk
høre hvor forfærdeligt, det var at leve under kommunismen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-04-06 20:41

Knud Larsen fortalte:

> [...]
> narkohandler, og det der var værre. Du kunne næsten rejse med
> nummeret: "Spørg Arne", så kunne folk høre hvor forfærdeligt, det var

Arne er en meget generøs og tolerant skabsstalinist. Har du ikke lagt
mærke til den påskeamnesti han givet fangerne gulag-filtret?
(Sandsynligvis fordi han er døddrukken )

Mvh
Martin

Fra : Alucard

Dato : 16-04-06 20:50

On Sun, 16 Apr 2006 21:40:38 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Arne er en meget generøs og tolerant skabsstalinist. Har du ikke lagt
>mærke til den påskeamnesti han givet fangerne gulag-filtret?

Ja, det undrede også mig...

Som en god samfundsborger må man jo forsøge at oplyse staklen, indtil
man ryger til "gulag" igen...

Fra : Wilstrup

Dato : 17-04-06 06:56

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det undrede også mig...
>
> Som en god samfundsborger må man jo forsøge at oplyse staklen, indtil
> man ryger til "gulag" igen...

At blive "staklet" af højrefjolser som dig, tager jeg som et kompliment -
det viser hvor dybt jeg har ramt.
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 17-04-06 08:11

On Mon, 17 Apr 2006 07:55:35 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>At blive "staklet" af højrefjolser som dig, tager jeg som et kompliment -
>det viser hvor dybt jeg har ramt.

Nå ja.... Du ved jo ikke bedre.....

Fra : Wilstrup

Dato : 17-04-06 06:55

> Knud Larsen fortalte:

> Arne er en meget generøs og tolerant skabsstalinist. Har du ikke lagt
> mærke til den påskeamnesti han givet fangerne gulag-filtret?
> (Sandsynligvis fordi han er døddrukken )

tsk! tsk! -jeg har ikke rørt en dråbe spiritus i påsken, (hvis man da ikke
regner whisky med)

Men da du som skabsnazist udtaler dig -kunne du så ikke gøre det efter at du
har indtaget din sædvanlige dosis antabus?
--
Wilstrup

Fra : Wilstrup

Dato : 17-04-06 06:53

> Du lyder mere og mere desperat, og selvfølgelig ved du selv, at det er det
> er regederligt vås du disker op med, - håber jeg da for din skyld.

naturligvis er det ikke det - og jeg er ikke desperat, hvorfor i alverden
skulle jeg dog være det? Det er snarere jer højrefjolser, der er desperate
siden I hele tiden forsøger at skabe skræmmebilleder - i dag er det så Cuba,
der er en lille ø, som ikke kan true nogen - men ak og ve - den går jo ikke
i propagandaens navn - så nu gælder det om at gøre øens indflydelse større
end den er. I er sandelig desperate.

> [...]
> der var værre. Du kunne næsten rejse med nummeret: "Spørg Arne", så kunne
> folk høre hvor forfærdeligt, det var at leve under kommunismen.

Sikke da noget skinbarligt nonsens. Tror du virkelig selv på det dér?
Tilsyneladende -men det sidste fjols er ikke født endnu

--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-04-06 10:04

> [...]
> jo ikke i propagandaens navn - så nu gælder det om at gøre øens
> indflydelse større end den er. I er sandelig desperate.

Sagen har jo intet med Cubas indflydelse at gøre, men DU hævder at alle der
flygter er kriminelle og narkohandlere, det viser din desperation over at
landet, og dets system, er en kæmpefiasko.

> Sikke da noget skinbarligt nonsens. Tror du virkelig selv på det dér?
> Tilsyneladende -men det sidste fjols er ikke født endnu

Det er jo ikke et spørgsmål om tro, du demonstrerer det jo fuldstændig
tydeligt i dine kommentarer, - prøv at læse hvad du selv skrev om dem der
flygter fra diktaturet på Cuba. Du ER jo helt afklaret med, at dem der ikke
deler et kommunistpartis ideologi under et kommunistisk styre, de skal
forfølges eller fængsles eller det der er værre. Det ER simpelthen på linje
med hvad islamister mener om dem der ikke deler DERES tro, når de får
indført deres system, - og det gælder også fx Hamas i Palæstina.

Det er jo en tragedie at de venlige mennesker på Cuba skal behandles som
Castros personlige ejendom. Nu har Castro så fået en ny ven i Hugo fra
Venezuela, som tager olien fra de fattige i det land og sælger den til halv
pris til Castro. Og straks har Castro slået hårdere ned på små bitte
familieforetagender med lidt servering og en seng til turister.

En fra min nærmeste familie, og en nær ven var på Cuba sidste år, - i en
måned og mere. De to kvinder fik ægteskabstilbud hver eneste dag, det
myldrede med mænd, som ville bruge dem som visa til den vestlige verden, -
og disse mænd var IKKE kriminelle eller narkohandlere, det var almindelige
cubanere som ville stemme med fødderne. Men selvfølgelig må man indhegne
borgerne i de paradisiske kommunistiske lande, som kun ledelsen får gavn af,
men DE hygger sig da også gevaldigt.

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-04-06 20:02

> [...]

> deres sammenskrabede formuer. Jo, det er et rent slaraffenland for
> forbrydere og andre charletaner - og så rige pensionister.

Du kan simpelthen ikke være virkelig velforvaret. Mage til idoitiske
udtalelser skal man lede længe efter ...

--
Kurt Lund

Fra : Wilstrup

Dato : 17-04-06 06:56

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev:
>
> Du kan simpelthen ikke være virkelig velforvaret. Mage til idoitiske
> udtalelser skal man lede længe efter ...

ih, ja - du er ikke enig, så derfor er udtalelserne idiotiske - ak, ja -
sådan er der så meget - huskede du at tage din natmedicin?
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 16-04-06 20:41

On Sun, 16 Apr 2006 19:33:31 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Ork, jo - visse forbrydere har jo heller ikke lyst til at være i et land,
>hvor de kan blive fængslet for landsskadelig virksomhed,

Du mener altså at det er OK at smide folk i fængsel fordi de
kritiserer magthaverne.....

>eller fordi de skal
>arbejde hårdt for at bidrage til fællesskabet.

Ja, bare i spjældet med dem der ikke vil arbejde hårdt for
"fællesskabet"...... )))

Fra : Wilstrup

Dato : 17-04-06 06:58

> Du mener altså at det er OK at smide folk i fængsel fordi de
> kritiserer magthaverne.....

næ! naturligvis ikke. Men jeg synes det er OK at smide folk i fængsel for
landsforædderi - sådan da! ;.-)
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 17-04-06 08:14

On Mon, 17 Apr 2006 07:57:31 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>næ! naturligvis ikke. Men jeg synes det er OK at smide folk i fængsel for
>landsforædderi - sådan da! ;.-)

I Cuba er det jo landsforrædderi at kritisere styret....!!!!

Fra : Allan Riise

Dato : 17-04-06 08:17

> I Cuba er det jo landsforrædderi at kritisere styret....!!!!

Ligesom man bliver betegnet landsforræder når man siger integration og ikke
ekspatriatering her i Danmark!.

Eller man er landsforræder når man er imod Irak krigen etc.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-04-06 09:08

On Mon, 17 Apr 2006 09:17:19 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Ligesom man bliver betegnet landsforræder når man siger integration og ikke
>ekspatriatering her i Danmark!.
>
>Eller man er landsforræder når man er imod Irak krigen etc.

Forskellen er at i Cuba bliver du smidt i spjældet og i Danmark bliver
du bare til grin....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-04-06 09:47

> Forskellen er at i Cuba bliver du smidt i spjældet og i Danmark bliver
> du bare til grin....

Næ, jeg føler mig ikke til grin, men hvis de der kalder folk som jeg for
landsforrædere, får magt som de har agt, så nøjes man jo heller ikke med at
blive lagt for grin, og jeg venter kun på det første voldelige "attentat"
begået af en af højre/kristen fundamentalisterne, det er vidst kun et
spørgsmål om tid.

Jeg ved jo godt hvem der er til grin, når man mener at USA og Danmark har
ført Irak krigen på åbne, klare og reelle hensigter.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-04-06 16:42

On Mon, 17 Apr 2006 10:47:01 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>blive lagt for grin, og jeg venter kun på det første voldelige "attentat"
>begået af en af højre/kristen fundamentalisterne, det er vidst kun et

Jeg venter også, for indtil videre er det kun venstrefløjen der bruger
voldelige overfald (måske lige med undtagelse af et lille antal
hjernedøde "fodboldfans", der ikke kender forskel på højre og
venstre).....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-04-06 16:47

> [...]
> voldelige overfald (måske lige med undtagelse af et lille antal
> hjernedøde "fodboldfans", der ikke kender forskel på højre og

Jeg er så ikke enig med at f.eks. lidt rød vandmaling er at sidestille med
vold.

--
ALlan Riise

Fra : @

Dato : 17-04-06 17:29

On Mon, 17 Apr 2006 17:46:46 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg er så ikke enig med at f.eks. lidt rød vandmaling er at sidestille med
>vold.

overfald på både stats- og udenrigsminister

brostenskast benzin-brand-bomber overfald på fredelige demonstranter

jo den politiske venstrefløj i Danmark er voldelig

--
De, der påstår at have en alvidende gud i ryggen,
gør i praksis sig selv til gud.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-04-06 17:46

> overfald på både stats- og udenrigsminister

Ja, man kan jo se at *du* er en af dem der ikke har været til Maj taler i
fælledparken i 70'erne og 80'erserne.

> brostenskast benzin-brand-bomber overfald på fredelige demonstranter

Det er højrefløjen lige så gode til, her tænkes på hardcore fodboldbøller og
Johnni's venner.

> jo den politiske venstrefløj i Danmark er voldelig

De Autonome kan dårlig kaldes for en del af venstreføjen IMHO.

Men hvordan er det nu det har været op igennem arbejderbevægelsens historie,
hvem der det så der har brugt vold?

Kender du til slaget på fælleden, kender du til "brunskjorterne" ?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-04-06 18:16

On Mon, 17 Apr 2006 18:46:23 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Ja, man kan jo se at *du* er en af dem der ikke har været til Maj taler i
>fælledparken i 70'erne og 80'erserne.

Det var jeg sgu heller ikke, men vi er altså i det 21. århundrede....

>Det er højrefløjen lige så gode til, her tænkes på hardcore fodboldbøller og
>Johnni's venner.

Jeg har nu aldrig set fodboldbøller eller den hjernedøde forening i
Greve bruge benzin-brand-bomber.....

>De Autonome kan dårlig kaldes for en del af venstreføjen IMHO.

Hvad vil du så kalde den....?

>Men hvordan er det nu det har været op igennem arbejderbevægelsens historie,
>hvem der det så der har brugt vold?

Halloooooo..... Vi er altså i år 2006.....!!!!!

>Kender du til slaget på fælleden, kender du til "brunskjorterne" ?

Der var sikkert også nogle voldspsykopater i år 1800-grønlangkål...

Fra : @

Dato : 17-04-06 20:39

> [...]

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ja, man kan jo se at *du* er en af dem der ikke har været til Maj taler i

overfaldet blev udført af nogle af P.R. Teils gæster

altså temmelig sikkert at disse attentatmænd er venstrefløjs

>Det er højrefløjen lige så gode til, her tænkes på hardcore fodboldbøller og
>Johnni's venner.

hvornår har hansen med venner brugt broten og benzinbomber mod en
demonstration?

og jeg vil også gerne se dokumentation for fodboldbøllers politiske
orientering

>De Autonome kan dårlig kaldes for en del af venstreføjen IMHO.

så må du være temmelig dårligt orienteret

http://www.socialister.dk/socrevy/05/sry05s19.htm
http://da.wikipedia.org/wiki/De_autonome
http://www.balder.org/articles/Odense-Badstuen/Autonome-Fredericia-DFU.php
http://www.salt-online.dk/visartikel.php?id=181
http://www.uriasposten.net/?p=1831
http://www.aakb.bib.dk/respons/svar/1999/r03631.htm

her noget om de autonomes voldelige foretagsomhed

<<<<
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/02/04/160725.htm
Ballade med de autonome
I Hillerød foretog politiet masseanholdelser af autonome under den
antiracistiske demonstration i byen. Ifølge ordensmagten havde der
været så meget ballade med de autonome aktivister, at politiet til
sidst valgte at skille de autonome ud fra de fredelige demonstranter i
den lovligt anmeldte demonstration.
<<<<<<
<<<<<<<<
http://www.balder.org/articles/Odense-Badstuen/Autonome-Fredericia-DFU.php
Autonom, FAF, AFA, SUF, Militzen, Arafat?
Betegnelserne på venstreekstremisterne skifter, men et har de
tilfælles: de er aldeles udemokratiske og viger ikke tilbage for vold.

Rote Armee Fraktion og Blekingegadebanden er deres forbilleder, og vi
gør allerede nu godt i at forberede os på det der er på vej.

Ja der er forskel på folk... Ved Moses Hansen demoen på Nørrebro fik
de autonome med deres ulovlige aktioner sat en stopper for hele
arrangementet.
Ved Frit Folk mødet den 1 december 2002 fik voldsbøllerne ødelagt
mødet, og deltagerne måtte flygte under politibeskyttelse.
Ved Badstuemødet mellem Morten Messerschmidt og Bashy Qaireshy
forstyrrede man mødet og overfald en mødedeltager bagefter.

Tre personer fra det autonome miljø blev i går varetægtsfængslet
sigtet for vold mod tjenestemand i funktion ved at have kastet sten
eller flasker mod politiet. De kærede fængslingerne. Sigtelserne mod
de øvrige anholdte drejer sig om vold, samt overtrædelse af våbenloven
og politivedtægten.
<<<<<<<<<<
http://www.kristeligt-dagblad.dk/tema:fid=100001308:aid=7966
Autonome anholdt for indtrængen, hærværk og tyveri mod den kristne
frimenighed Faderhuset. Optøjer ses som en protest mod Faderhusets køb
af Ungdomshuset på Jagtvej i København

Et møde hos den kristne frimenighed Faderhuset blev i går ramt af
alvorlige optøjer, da 20-30 unge fra det autonome miljø trængte ind i
frimenighedens lokaler og begyndte at smide rundt med stolene, male
grafitti på væggene og hælde øl på frimenighedens medlemmer.
<<<<<<<<<<<<
http://www.rettentilliv.dk/mod_pub_textpage.php?id=25
men ved Christiansborg kom flere til, og en flok på ca. 50 autonome
med bannere forsøgte at forstyrre afviklingen. Autonome bombarderede
deltagerne, og især scenen, med vandposer og æg. Således blev
formanden, sognepræst Orla Villekjær, ramt af et æg i panden, - og
billedet heraf blev utrolig ofte anvendt i aviser landet over.
Billedet blev iøvrigt året efter sendt landet rundt på udstilling
sammen med øvrige udvalgte pressefotos. De autonome nøjedes ikke med
på afstand at bombardere arrangementet med vandposer og æg. De trængte
frem til scenen og forsøgte med fløjter at standse arrangementet
samtidig med at de optrådte truende
<<<<<<<

<<<<<<<
http://www.bgf.nu/danmark/intresse.html
de autonome i Sverige kan også vold vold vold vold

Liste over overgreb mod Sverigedemokraterna.

2002, 25. marts: Kenneth Sandbergs villa i Kävlinge omringes af
autonome og han trues.

2002, 09. april: Et møde for Sverigedemokraterna i Trelleborg bliver
afbrudt af autonome

2002, 05. juni: I hundredevis af autonome blokerede et SD-møde i
Medborgerhuset i Stockholm. Flere af Sverigedemokraterne blev
overfaldet og mishandlet - blandt andre blev Gun Kullberg slået ned.

2002, 08. juni: I Lund ødelagde maskerede venstreekstremister et møde,
arrangeret af SDs ungdom.

2002, 13. juni: Kenneth Sandberg i Kävlinge fik sine vinduer smadret
af brosten, mens autonome råbte trusler.

2002, 22. juli: SDs spidskandidat i Jönköping, Janne Ljungberg får
telefoniske mordtrusler: "Dö din jävla rassejävel." Truslerne
fortsætter natten igennem.

2002, 24. juli: I Helsingborg fik en af SDs byrådsmedlemmer sten
kastet igennem vinduet i sit hjem.

2002, 25. juli: På Indymedia blev SDs byrådsmedlemmer og deres
adresser listet op - med opfordring til at gå til angreb.

2002, 17. august: Et SD-møde på Knud den Stores Torv i Lund blev
angrebet af en snes maskerede autonome, som smed ting mod taleren,
Kenneth Sandberg og de øvrige SDere.

2002, 07. september: Et SD-valgmøde på Södergatan i Malmø blev
standset af venstreekstremister. Ved mødet talte partilederen Mikael
Jansson, riksdagsmand Sten Andersson og direktør Kenneth Sandberg.
Politiet var på plads med et stort antal betjente med hunde, men
politiet bad SD om at afbryde mødet, idet man ikke kunne garantere
SDernes sikkerhed.

2003, 27. februar: 30 autonome ødelagde SDs møde i Medborgarhuset i
Södermalm.

2003, 19. april: I Lidköping gennemførte en gruppe af
venstreorienterede fra gruppen "Syndikalisterna" mordforsøg mod en
Sverigedemokrat, da denne var i færd med at dele løbesedler ud. Først
blev SDeren slået til jorden med en sten mod hans hoved, siden
sparkede de autonome mod hans hoved, ligesom han blev trampet på i
hovedet. På Lidköpings Hospitals skadestue kunne lægerne konstatere,
at SDeren havde været tæt på døden.

2003, 09. juli: I Visby på Gotland blev SDs leder, Mikael Jansson
overfaldet og slået ned af fire maskerede mænd et par timer efter et
møde han havde haft ved Østerport i Visby. En anden SDer blev sparket
og slået med baseball-køller, mens han lå på jorden. Politiet fik fat
i gerningsmændene.

2003, 26. juli: Lørdag formiddag blev to sverigedemokrater ved et møde
i Nyköping mødt af en gruppe venstreekstremister. De to SDere blev
udsat for røveri, idet kameraer, punge og partimateriale blev dem
frarøvet. Yderligere blev de spyttet på at de autonome.

2003, 29. juli: I Lidköping blev en bil, tilhørende et fremtrædende
SD-medlem smadret med køller - på bilvraget var malet hagekors og
ordet "SD".

2003, 10. oktober: Natten til fredag blev en mordbrand forsøgt mod et
SD-medlem i Örebro. Igennem brevsprækken blev først smidt en lap papir
med ordene "Hata SD" - og derefter blev der smidt en fakkel ind
igennem brevsprækken. Politi og brandfolk kom til stede, og fik
hurtigt ilden under kontrol. Havde SDeren ikke været vågen, da
papirslappen kom gennem brevsprækken, ville han være blevet brændt
inde.

2004, 29. juli: Sverigedemokraternas næstformand, Johan Rinderheim,
som bor i Nynäshamn, blev mishandlet af to unge banditter på Södra
Station. Overfaldet havde et klart politisk motiv, idet de to, som var
i 18-20-års alderen først havde råbt skældsord efter Rinderheim og
bl.a. kaldt ham nazi-svin. Øjeblikket efter fik Rinderheim de første
knytnæveslag mod sit ansigt, og faldt om.
<<<<<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 17-04-06 20:58

> overfaldet blev udført af nogle af P.R. Teils gæster
>
> altså temmelig sikkert at disse attentatmænd er venstrefløjs

De havde adspurgt om hun kunne træffes, og Enhedslistens sekretariat havde
givet dem et pas, det har faktisk været i pressen, så det...

> hvornår har hansen med venner brugt broten og benzinbomber mod en
> demonstration?

Hvad med at køre dem ned og true med skarpladte våben?

> og jeg vil også gerne se dokumentation for fodboldbøllers politiske
> orientering

Du kan jo bare gå til en Brøndby/FCK eller AGF kamp, det er meget tydeligt
at det er højredrejede skinheads.

> så må du være temmelig dårligt orienteret

> [...]

Nej det er jeg ikke, men jeg vil stadig ikke kalde dem venstre fløj, derfor
mit IMHO.

--
Allan Riise

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 21:18

Allan Riise skrev:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Hvad med at køre dem ned

Var det mod en demonstration eller var det mod motorsavsbevæbnede
venstreorienterede kriminelle ekstremister, der var i gang med at
bryde ind på Jonni og venners ejendom og bopæl?

> og true med skarpladte våben?

Hvornår har de truet med skarpladte våben?

Og hvad bliver det til med eksemplerne på brosten og
benzinbomber?

Var der ikke nogen alligevel?

Fra : @

Dato : 17-04-06 22:38

On Mon, 17 Apr 2006 21:58:07 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>De havde adspurgt om hun kunne træffes, og Enhedslistens sekretariat havde
>givet dem et pas, det har faktisk været i pressen, så det...

enhedslistens sekretariat gav altså grønt lys for voldsmænd - jae det
undrer mig faktisk ikke

>Hvad med at køre dem ned og true med skarpladte våben?

kunne du virkelig komme med hele to eksempler

imponerende

>Du kan jo bare gå til en Brøndby/FCK eller AGF kamp, det er meget tydeligt
>at det er højredrejede skinheads.

Ikke IMHO

ikke dårligt

de er en del af venstrefløjen

>Nej det er jeg ikke, men jeg vil stadig ikke kalde dem venstre fløj, derfor
>mit IMHO.

heder du Wilstrup?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 21:10

@ skrev:

> hvornår har hansen med venner brugt brosten og benzinbomber mod en
> demonstration?

Ja, det kunne være interessant at høre om. De danske medier har
godt nok svigtet deres opgave i sjælden grov grad, hvis der er
noget om den snak.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-04-06 23:19

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Det er højrefløjen lige så gode til, her tænkes på hardcore fodboldbøller
> og Johnni's venner.

Nå, er fodbold fans nu politisk engagerede på højrefløjen.

Fra : @

Dato : 17-04-06 23:42

On Tue, 18 Apr 2006 00:18:32 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

>Nå, er fodbold fans nu politisk engagerede på højrefløjen.

ja det er det nærmeste Allah Riise kan komme noget der bare ligner
voldelige folk på de politiske højrefløj

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : Alucard

Dato : 17-04-06 18:10

>Jeg er så ikke enig med at f.eks. lidt rød vandmaling er at sidestille med
>vold.

Det var nu ikke lige det jeg tænkte på, men jo, der er OGSÅ vold (og
hvis du ikke kan se det, så er du fandeme for dum)...

Fogh kunne risikere at blive blind p.g.a. et venstreorienteret fjols
(eller to).... Uanset hvad malingen var lavet af, så kan det sgu ikke
være "helbredende" at få det i øjnene.....

Fra : Egon Stich

Dato : 18-04-06 18:58

> [...]
> voldelige overfald (måske lige med undtagelse af et lille antal
> hjernedøde "fodboldfans", der ikke kender forskel på højre og

Jeg ved ikke, om du har taler mod bedre vidende, og altså er uoplyst,
eller du ganske simpelt er en løgner.

Højrefløjen har altid været førende på dette område.
Og har rekorden, nemlig mord.
Det ved enhver, der kan huske 50 år tilbage.
Ligesom vi ganske nøje ved, hvem der i den tid er blevet støttet af
myndighederne, og hvem ikke, når det drejede sig om voldelige opløb.

MVH
Egon

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 18-04-06 21:14

On Tue, 18 Apr 2006 19:58:00 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>at

>Jeg ved ikke, om du har taler mod bedre vidende, og altså er uoplyst,
>eller du ganske simpelt er en løgner.

Gaaaaaaaaaab.....

>Højrefløjen har altid været førende på dette område.
>Og har rekorden, nemlig mord.
>Det ved enhver, der kan huske 50 år tilbage.

Som jeg tidligere skrev så befinder vi os altså i det 21. århundrede..

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-04-06 21:11

Egon Stich skrev:

> [...]
>
> Højrefløjen har altid været førende på dette område.
> Og har rekorden, nemlig mord.
> Det ved enhver, der kan huske 50 år tilbage.

Altså til 1956.

Så får vi selvfølgelig ikke Stalin med; men f.eks. Mao og Pol Pot
må vel tages med i regnskabet.

Men nu taler vi vel om danske forhold indenfor ca. den seneste
generation, og hvordan synes du, at det forholder sig med vold på
de politiske fløje - ud fra den betragtning?

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-04-06 10:08

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message

> Forskellen er at i Cuba bliver du smidt i spjældet og i Danmark bliver
> du bare til grin....

Jamen, det mener AR, er "det samme".

Fra : @

Dato : 17-04-06 10:10

> [...]

>ekspatriatering her i Danmark!.
>
>Eller man er landsforræder når man er imod Irak krigen etc.

forskellen på Cuba og Danmark er at i Danmark kan man sige alt(næsten)
uden at blive straffet for det af domstolene

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-04-06 10:07

> [...]
> ikke ekspatriatering her i Danmark!.
>
> Eller man er landsforræder når man er imod Irak krigen etc.

Er det regeringens politik? hvem er det der er kommet flere år i fængsel?

Får journalister her, otte år i fængsel for at kritisere Fogh?

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-04-06 04:18

On Mon, 17 Apr 2006 09:17:19 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>ekspatriatering her i Danmark!.
>
>Eller man er landsforræder når man er imod Irak krigen etc.

Helt ærlig, Allan, du kan gøre det bedre end den slags ubegavet vrøvl.
Der er ingen, der bliver fængslet i Danmark for at sige integration
istedet for ekspatriering eller for at være imod irak-krigen.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-04-06 09:30

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Helt ærlig, Allan, du kan gøre det bedre end den slags ubegavet vrøvl.
> Der er ingen, der bliver fængslet i Danmark for at sige integration
> istedet for ekspatriering eller for at være imod irak-krigen.

Ikke endnu, men det kan ske, opbruddet er på vej, nu lovgives der p.t. i
folketinget hvor man ved at ytre sig *for* en given org. kan betragtes som
terrorist.

Det kommer bare ind ad bagdøren, D.F.'s pris for at støtte regeringen.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 19-04-06 10:54

On Wed, 19 Apr 2006 10:30:14 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Ikke endnu, men det kan ske, opbruddet er på vej, nu lovgives der p.t. i
>folketinget hvor man ved at ytre sig *for* en given org. kan betragtes som
>terrorist.

Pladder.... Du bliver sgu aldrig smidt i spjældet selvom du synes at
Hamas er nogle flinke, fredelige og misforståede mennesker...

Fra : Allan Riise

Dato : 19-04-06 11:46

> Pladder.... Du bliver sgu aldrig smidt i spjældet selvom du synes at
> Hamas er nogle flinke, fredelige og misforståede mennesker...

Det synes jeg nu ikke, men der er tale om at f.eks. Greenpeace skal på
terrorlisten, og så har *jeg* et problem.

Det kunne også være en humanitær org. som vælger at yde støtte i områder
hvor der er Taliban, fordi de ikke skelner imellem om det er en Taliban's
liv de redder eller en ikke Taliban, men at det er *liv* de redder.

Man kunne også tænke sig at Røde Kors hjælper medlemmer af en terror org.
vidende eller uvidende, hvad skal der så ske med dem der har givet penge til
Røde Kors, eller med Røde Kors bestyrelser?

Og det er jo problemet, at terror er et diffust begreb.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 19-04-06 12:14

On Wed, 19 Apr 2006 12:45:44 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

>Det synes jeg nu ikke, men der er tale om at f.eks. Greenpeace skal på
>terrorlisten, og så har *jeg* et problem.

hvorfor?

grønpisserne har efterhånden gjort en hel del mere skade end gavn,

og ved at lade hensigten hellige midlet har Greenpeace flere gange
optrådt som lovbrydere og terrorister

>Og det er jo problemet, at terror er et diffust begreb.

du har ret derhen at det er et diffust problem,

hvis man giver midler til nødhjælp så kan man indirekte komme til at
støtte terror, da den nødhjælp man giver kan frigive andre midler til
f.eks. indkøb af våben

ovenstående skal nu ikke forhindre mig i at tilbyde en seng til en
trængende hvis en nødsituationen skulle opstå i det område hvor jeg
bor, eller at støtte f.eks. folkekirkens nødhjælp

det er _min_ afgørelse hvem jeg ønsker at tilbyde husly -
eller støtte økonomisk

når uret bliver ret
bliver modstand pligt

problemet er at der er så få tilbage som føler sig forpligtet

Fra : Alucard

Dato : 19-04-06 12:42

> [...]
>Røde Kors, eller med Røde Kors bestyrelser?
>
>Og det er jo problemet, at terror er et diffust begreb.

Ring efter Ghostbusters..... Du ser jo spøgelser allevegne.... ))

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-04-06 14:49

On Wed, 19 Apr 2006 10:30:14 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>folketinget hvor man ved at ytre sig *for* en given org. kan betragtes som

Det holder altså ikke. Der lovgives, så du kan straffes, hvis du
sender penge eller på anden måde AKTIVT støtter en terrororganisation.
>Det kommer bare ind ad bagdøren, D.F.'s pris for at støtte
regeringen.

Er det DF, der har presset på for terror-pakken?

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 19-04-06 12:27

On Tue, 18 Apr 2006 20:18:29 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Helt ærlig, Allan, du kan gøre det bedre end den slags ubegavet vrøvl.
>Der er ingen, der bliver fængslet i Danmark for at sige integration
>istedet for ekspatriering eller for at være imod irak-krigen.

Læs den nye terrorlovgivning og sig så at den ikke er problematisk
anvendt mod civile interesseorganisationer.

Det er en gang makværk fra ende til anden, og kun et par enkelte
liberale politikere har mod og mandshjerte til at tale imod.

Regards Croc®

Fra : @

Dato : 19-04-06 12:50

On Wed, 19 Apr 2006 13:26:57 +0200, sbm@pc.dk wrote:

> [...]
>
>Det er en gang makværk fra ende til anden, og kun et par enkelte
>liberale politikere har mod og mandshjerte til at tale imod.

ved f.eks. massivt at yde såkaldt humanitær hjælp til en befolkning i
Palæstina eller Etiopien aftager presset på andre organisationer,
som man kan vælge at kalde for frihedskæmpere eller terrorister,
dette afhænger af hvor man står religiøst/politisk

ved at hjælpe civilbefolkningen støtter man derfor dem som af den ene
eller anden retfærdige/uretfærdige grund laver krig og ballade

så kort fortalt - humanitær bistand til områder med konflikt er
bistand til krig/terror

og så længe olie- og andre økonomiske interesser ser deres fordel i at
der ikke hersker ordnede forhold bliver det ikke anderledes

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-04-06 14:50

On Wed, 19 Apr 2006 13:26:57 +0200, in dk.politik sbm@pc.dk wrote:

>Læs den nye terrorlovgivning og sig så at den ikke er problematisk
>anvendt mod civile interesseorganisationer.

Der er masser af problemer med den lov. Men så vidt jeg kan se, så
bliver man stadig ikke straffet for hvad man siger. Hvilke civile
interesseorganisationer er den forresten blevet anvendt mod?

>Det er en gang makværk fra ende til anden, og kun et par enkelte
>liberale politikere har mod og mandshjerte til at tale imod.

Enig, og det er du vist også klar over.

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 19-04-06 23:58

On Wed, 19 Apr 2006 06:50:21 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Der er masser af problemer med den lov. Men så vidt jeg kan se, så
>bliver man stadig ikke straffet for hvad man siger. Hvilke civile
>interesseorganisationer er den forresten blevet anvendt mod?

Den er endnu ikke anvendt, men der kom en pressemeddelelse fra
Greenpeace med eksempler på aktioner de før har foretaget som nu ville
falde ind under den nye terrorpakke.
Forstå det ikke sådan er at jeg er ubetinget enig med Greenpeace, for
det er jeg langt fra, men de har en pointe i at der skal en forskruet
tankegang til at blande deres aktioner sammen med terrorisme.

>Enig, og det er du vist også klar over.

Helt sikkert.

Jeg er total uforståelig overfor at en sådan lovgivning overhovedet
kan få en fod til jorden i dette land. ;-(

Regards Croc®

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-04-06 15:05

"sbm@pc.dk" <sbm@pc.dk> skrev i

> Jeg er total uforståelig overfor at en sådan lovgivning overhovedet
> kan få en fod til jorden i dette land. ;-(

(Nå, så er Svenning tilbage igen)

Vi er nogle, der ud af to onder foretrækker det mindste.

Hellere en politistat end en muhamedanerstat.

Desværre får vi nok sidstnævnte alligevel, da der stadig findes alt for
mange muhamedanerleflere i Danmark.
--
NoTrabajo

Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-04-06 22:09

> Hellere en politistat end en muhamedanerstat.
>
> Desværre får vi nok sidstnævnte alligevel, da der stadig findes alt for
> [...]

Hvis du med en muhammeddanerstat mener en stat der er baseret på sharia
lovgivning....tja....det får vi hvis flertallet af danskerne ønsker dette.
Der skal dog mange til da grundloven først skal ændres..og det er faneme
svært.
Men er flertallet af de danske statsborgere muslimere engang...så
måske....kigger man på statistik ser det sort ud....etniske danskere føder
for få børn :(

Fra : @

Dato : 21-04-06 23:36

On Fri, 21 Apr 2006 23:09:12 +0200, "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men er flertallet af de danske statsborgere muslimere engang...så
>måske....kigger man på statistik ser det sort ud....etniske danskere føder

eller der er andre der formerer sig alt for meget

Fra : Egon Stich

Dato : 18-04-06 18:55

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> I Cuba er det jo landsforrædderi at kritisere styret....!!!!

Det ken det da sandelig også være i danmark.
Og har helt givet, også i min levetid, været demonstreret.
Ikke ved fængslinger som regel, men ved andre tiltag.
Og når vi nu får vort nye Geheime Staaatspolizei, undskyld PET, ser vi det
såmænd nok igen.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 18-04-06 21:19

On Tue, 18 Apr 2006 19:54:44 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Det ken det da sandelig også være i danmark.

Vrøvl..... Kom med et eksempel....!!!!

>Og har helt givet, også i min levetid, været demonstreret.
>Ikke ved fængslinger som regel, men ved andre tiltag.

Hvilke (og lad være med at nævne WW2)....?

>Og når vi nu får vort nye Geheime Staaatspolizei, undskyld PET, ser vi det
>såmænd nok igen.

Hvis og hvis min røv var spids..................... (fortsæt selv hvis
du kender den)...

Fra : Egon Stich

Dato : 18-04-06 18:52

> [...]
> de mange, men en frihed, der er for de mange og ufrihed for de få. Det er
> netop DET, der er kendetegnet ved socialismen.

Man har jo efterhånden fået inddoktrineret den gennemsnitlige borger til at
tro, at "Frihed" er det samme som "stort forbrug"
Altså, at frihed kun kan måles i penge.
Dette er jo ganske forkert, og opfattelsen kan alene opstå hos mennesker
uden besiddelse af kultur.

At denne opfattelse passer de kapitalister, der financierer borgerlige
partier, er jo til at forstå.
At vælgerne hopper på limpinden, derimod ikke.

Man kan endog få stemmekvæget til at gå ind for, at mennesker skal leve uden
tag over hovedet og gå sultne i seng.
For at få dem til at trælle for udbytterne.
Stemmekvæget er liberale, går ind for "frihed", samtidig med at de slider
sig op i ulønnede "interessetimer"..!!
Det er da en idioti, der vil noget.

Med tag over hovedet, tilstrækkelig ernæring og tøj på kroppen, kan man da
sandelig være betydelig mere fri end den der sover dårligt om natten, af
frygt for at udbyttet ikke bliver som forventet.

Der er ikke een eneste af alle de stakkels lønslaver, der aner, hvad frihed
vil sige.

Se blot skrækexemplet Thorkild, der bruger uanede mængder af tid på at
forfægte, at han skal have flere penge.
Så han kan blive, hvad han tror er "fri".
Han er jo en stakkels slave af egene tanker.

> [...]
> forbrydelser blandt pensionisterne dér, der lever af deres sammenskrabede
> formuer. Jo, det er et rent slaraffenland for forbrydere og andre

På ganske samme måde, som nogle af de mennesker, vi her til lands kalder
"bekvemmelighedsflygtninge".
Kom de fra et socialistisk land, ville det borgerlige danmark behandle dem
som grever og baroner.
Og stemmekvæget ville købe løgnen.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 18-04-06 21:27

On Tue, 18 Apr 2006 19:52:11 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Altså, at frihed kun kan måles i penge.
>Dette er jo ganske forkert, og opfattelsen kan alene opstå hos mennesker

Kun tåber måler frihed i penge.....

> [...]
>For at få dem til at trælle for udbytterne.
>Stemmekvæget er liberale, går ind for "frihed", samtidig med at de slider

Du har da vist ikke forstået ret meget.... Du kører bare løs med dine
fordomme og tror at de bliver sande, hvis du bare gentager dem ofte
nok.....

>Med tag over hovedet, tilstrækkelig ernæring og tøj på kroppen, kan man da
>sandelig være betydelig mere fri end den der sover dårligt om natten, af
>frygt for at udbyttet ikke bliver som forventet.

Selvfølgelig....

>Der er ikke een eneste af alle de stakkels lønslaver, der aner, hvad frihed
>vil sige.

Jo da.... (selv om der er en del fjolser imellem)...

>Se blot skrækexemplet Thorkild, der bruger uanede mængder af tid på at
>forfægte, at han skal have flere penge.
>Så han kan blive, hvad han tror er "fri".
>Han er jo en stakkels slave af egene tanker.

Ligesom du er slave af dine tanker....

> [...]
>"bekvemmelighedsflygtninge".
>Kom de fra et socialistisk land, ville det borgerlige danmark behandle dem

Det ved du jo godt er noget vrøvl....

>Og stemmekvæget ville købe løgnen.

Ja du har da overbevist dig selv om det sludder....

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-04-06 17:00

NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:

> [...]
> mere end på høje tid, vi får sat gang i en ærlig selvrefleksion over,
> hvilket xenofobisk, kvælende klaustrofobisk og absurd selvforherligende

"Restriktionerne" på hvad man må udtale sig om glæder kun for folk der
ikke er på venstrefløjen og hos de kulturradikale. De må nemlig sige
lige hvad der passer dem!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk