Politiske styreformer
Fra : Basil

Dato : 16-04-06 06:42

Hej Gruppe.
I de sidste par dage har der været meget snak om Italien og dens
politiske styreform med under- og over-hus.
Hvordan fungerer det egentligt ?
Kai

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 08:06

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> I de sidste par dage har der været meget snak om Italien og dens
> politiske styreform med under- og over-hus.
> Hvordan fungerer det egentligt ?

Jeg tvivler på at der er nogen her i gruppen der kender så meget til den
italienske forfatning, så måske skulle du spørge i denne nyhedsgruppe:

it.politica

Der er naturligvis også muligheden i den engelsksprogede nyhedsgruppe:

soc.culture.italian
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Trans

Dato : 16-04-06 15:12

Basil wrote:

> Hej Gruppe.
> I de sidste par dage har der været meget snak om Italien og dens
> politiske styreform med under- og over-hus.
> Hvordan fungerer det egentligt ?

I 1992, da jeg en kort overgang arbedjede for et italiensk
entreprenørfirma i Thailand, var der som så ofte før
regeringsdannelseskrise i Italien. "Det var dog en kedelog situation,"
sagde jeg til en af mine italienske kollegaer. "Næh," svarede han,
"Italien fungerer bedst uden regering."

Bent

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-04-06 18:02

Fra : Egon Stich

Dato : 17-04-06 18:57

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Går det egentlig ikke også bedst her i landet, de måneder folketinget er på
ferie?
I den tid ved vi da i det mindste, hvad vi har at rette os efter:)

MVH
Egon