/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Nye Muhamed-tegninger
Fra : Per Rønne


Dato : 15-04-06 22:37

På;

<http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=722884/>

kan man se at det katolske magasin /Studi Cattolicis/ i martsudgaven
viser to digtere, den romerske Virgil og den florentinske Dante, mens de
betragter Muhamed i helvede. Magasinet er tilknyttet den velkendte
katolske lægmandsorden Agnus Dei.

Og så er der lige det med at Muhamed rent faktisk afbilledes som værende
i helvede af Dante, i hans Guddommelige Komedie.

Lad os se hvad gadens parlament i den islamiske verden siger til det ...

På:

<http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=722876/>

kan man i hvert fald se nye sammenstød mellem kristne og muslimer som
følge af de jyske tegninger. Muslimer har i hvret fald angrebet
begravelsen af en ældre koptisk kristen, efter at han var blevet myrdet
af en 25-årig muslim som hævn over tegningerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Knud Larsen (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 15-04-06 22:47


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hduzpc.1mhs34210c6fkgN%per@RQNNE.invalid...
> På;
>
> <http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=722884/>
>
> kan man se at det katolske magasin /Studi Cattolicis/ i martsudgaven
> viser to digtere, den romerske Virgil og den florentinske Dante, mens de
> betragter Muhamed i helvede. Magasinet er tilknyttet den velkendte
> katolske lægmandsorden Agnus Dei.
>
> Og så er der lige det med at Muhamed rent faktisk afbilledes som værende
> i helvede af Dante, i hans Guddommelige Komedie.
>
> Lad os se hvad gadens parlament i den islamiske verden siger til det ...
>
> På:
>
> <http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=722876/>
>
> kan man i hvert fald se nye sammenstød mellem kristne og muslimer som
> følge af de jyske tegninger. Muslimer har i hvret fald angrebet
> begravelsen af en ældre koptisk kristen, efter at han var blevet myrdet
> af en 25-årig muslim som hævn over tegningerne ...


I Spanien har man i århundreder brændt store statuer af Muhammed hvert år
under festivaler, - men nu tør man ikke gøre det mere. (med det er slet ikke
selvcensur, iflg Tøger Seidenfaden, det er regeringen Foghs skyld )


Der er en masse gode links på http://pages.infinit.net/qalam/


og her er snesevis af tegninger af Muhammed:


http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/







By David Rennie in Valencia

An annual festival of satire in Valencia has fallen foul of censorship after
more than four centuries following the furore over Danish cartoons of the
Prophet Mohammed.

In the Fallas festival, giant sculptures of the high and mighty are placed
in the streets for the public to mock before being destroyed in an orgy of
gunpowder and flames. It has survived attacks by the Roman Catholic church,
various puritanical rulers and the Franco dictatorship.


Clergy and nuns are caricatured at the festival
This year's figures will include President George W Bush, several of the
Spanish prime minister, José Luis Rodriguez Zapatero, and the Prince of
Wales dancing, in Highland dress, with the Duchess of Cornwall. But
self-censorship has seen Muslim and Arab figures modified to avoid offence.

The Fallas season is now underway until March 19 but as it approached,
Valencians watched global protests against newspaper cartoons of Mohammed
with growing alarm. Last month, the mayor, Rita Barberá, urged artists to
"temper freedom with a sense of responsibility" when referring to religious
subjects.

At least one well known local Fallas artist admitted to removing elements
from his display of comic sculptures.

He had sculpted three life-size figures of illegal Arab immigrants storming
the Spanish border, in a reference to last year's crisis in Ceuta and
Melilla, Spain's enclaves in North Africa, involving thousands of migrants.
The artist has now removed details that identified them as Arabs.

The artist asked not to be named, partly for fear of reprisals, partly
because he did not feel proud of such "self-censorship". But this year was
"different", he said. Radical Muslim leaders appeared to be looking for
excuses to cause trouble.

"We saw what happened in Denmark," he said. "Those artists may have had the
freedom to draw Mohammed, but now they're living as virtual prisoners. They
have much less freedom than before. I felt responsible not just as an
artist, but as a citizen of this city."

Félix Crespo, the senior official in charge of the Central Fallas Council
that runs the festival, urged the neighbourhood committees that raise funds
to build the sculptures to avoid mixing humour with religion, "because that
can be misunderstood".

Everyone assumed these warnings referred to Islam because sculptures of
Roman Catholic priests, nuns, even of God, are a central part of the Fallas.

"The ordinary people do not know all the intricacies of Islam, they just saw
that there was a very extreme reaction to these [Danish] cartoons, they
heard that embassies were attacked, and so people felt cautious," said Mr
Crespo.

In the countryside near Valencia, many villages have their own festivals,
involving mock battles between "Moors and Christians", in an ancient
recreation of the Catholic reconquest of Spain from Arab rule.


--------------




However, according to this site, I read today that some villages are
cancelling the effigy part after they saw some Muslim nations' reactions
over the cartoons as they do not trust the sensibility of the reaction if
the tradition is made international. A village of Bocairent near Valencia
has decided this year to discontinue the century old tradition of burning
the effigy.

This news must be a great disappointment to some of Muslims because some
believe that they will bring Spain under Islam again. The dream exploded in
their brains that they believe that the entire continent of Europe will have
Islam as a religion. The problem that religions are not forced especially
when you see people on TV blown up in trains and metro stations or innocent
people beheaded in the name of allah and prophet Muhammed.However, according
to this site, I read today that some villages are cancelling the effigy part
after they saw some Muslim nations' reactions over the cartoons as they do
not trust the sensibility of the reaction if the tradition is made
international. A village of Bocairent near Valencia has decided this year to
discontinue the century old tradition of burning the effigy.

This news must be a great disappointment to some of Muslims because some
believe that they will bring Spain under Islam again. The dream exploded in
their brains that they believe that the entire continent of Europe will have
Islam as a religion. The problem that religions are not forced especially
when you see people on TV blown up in trains and metro stations or innocent
people beheaded in the name of allah and prophet Muhammed.

------------


The point is simple. There are so many ways applied in different parts of
the world that are considered insulting to Islam or prophet Muhammed.
However, no one knew about the Danish cartoons except when evil extremist
radical Muslims living in Europe went to the Middle East and Asia to play
the people there through other radical Muslim leaders. In a world where
illiteracy rates are so high, it is easy to manipulate the truth.

The tradition of Spain has been running for decades and no one used it to
play the people. There are so many Muslim Spaniards living in Spain who are
aware of the tradition, however they do not kill each other over it as the
case with the cartoons.

The final point which I believe, most important, is that when someone
depicts anyone in an insulting way, the answer should not be torching
buildings and terrorising civilians or diplomats. There are so many channels
where humans can talk to each other than killings and burnings. The reaction
should have been different, especially that there are so malicious people in
our world that use Islam and the name of Prophet Muhammed to apply terrorist
ideologies. I wonder why Muslims are not doing anything seriously to curb
the evil of those people. Why Muslims were not so outraged by the bombing of
the Golden Dome Mosque in Iraq? And it is a holy Muslim Shiite Shrine.

----------









Peter Bjørn Perlsø (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 15-04-06 23:05

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> På;
>
> <http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=722884/>
>
> kan man se at det katolske magasin /Studi Cattolicis/ i martsudgaven
> viser to digtere, den romerske Virgil og den florentinske Dante, mens de
> betragter Muhamed i helvede. Magasinet er tilknyttet den velkendte
> katolske lægmandsorden Agnus Dei.
>
> Og så er der lige det med at Muhamed rent faktisk afbilledes som værende
> i helvede af Dante, i hans Guddommelige Komedie.

HAHAHAHAH! Så kan de lære det!

Lad os se hvad muhammedanerne siger til det! :)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

GB (16-04-2006)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 16-04-06 15:35

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in
news:1hdv1ad.cyck9n1h2o84xN%peter@DIESPAMMERDIE.dk:

>> betragter Muhamed i helvede. Magasinet er tilknyttet den velkendte
>> katolske lægmandsorden Agnus Dei.

Kommentar til PER (som er i filter): OPUS dei. Ikke AGNUS dei. Det er
anden gang du skriver forkert, klogesen.

Jim (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-04-06 10:04

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hduzpc.1mhs34210c6fkgN%per@RQNNE.invalid...
> På;
>
> <http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=722884/>
>
> kan man se at det katolske magasin /Studi Cattolicis/ i martsudgaven
> viser to digtere, den romerske Virgil og den florentinske Dante, mens de
> betragter Muhamed i helvede. Magasinet er tilknyttet den velkendte
> katolske lægmandsorden Agnus Dei.
>
> Og så er der lige det med at Muhamed rent faktisk afbilledes som værende
> i helvede af Dante, i hans Guddommelige Komedie.
>
> Lad os se hvad gadens parlament i den islamiske verden siger til det ...
>
> På:
>
> <http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=722876/>
>
> kan man i hvert fald se nye sammenstød mellem kristne og muslimer som
> følge af de jyske tegninger. Muslimer har i hvret fald angrebet
> begravelsen af en ældre koptisk kristen, efter at han var blevet myrdet
> af en 25-årig muslim som hævn over tegningerne ...

Hvis Berlingske ønsker, at vi skal vide noget om den tegning af den delte
Muhamed, hvorfor sætter de så ikke billedet i deres artikel?
Er de mon bange for at vise den omtalte tegning?
Og hvad er de i så fald bange for?



hanzen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 16-04-06 11:22


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:4442088d$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis Berlingske ønsker, at vi skal vide noget om den tegning af den delte
> Muhamed, hvorfor sætter de så ikke billedet i deres artikel?
> Er de mon bange for at vise den omtalte tegning?
> Og hvad er de i så fald bange for?
>
>

Fatwa fra Tøger?
--
hilzen
hanzen



Per Rønne (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-04-06 11:54

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Hvis Berlingske ønsker, at vi skal vide noget om den tegning af den delte
> Muhamed, hvorfor sætter de så ikke billedet i deres artikel?

Artiklen synes slet ikke at være med i papirudgaven.

> Er de mon bange for at vise den omtalte tegning?
> Og hvad er de i så fald bange for?

Spørg Flemmenig Rose et.al. om det .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jim (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-04-06 12:12

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hdw019.1rpkst4otdjx3N%per@RQNNE.invalid...
> Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
>
>> Hvis Berlingske ønsker, at vi skal vide noget om den tegning af den delte
>> Muhamed, hvorfor sætter de så ikke billedet i deres artikel?
>
> Artiklen synes slet ikke at være med i papirudgaven.
>
>> Er de mon bange for at vise den omtalte tegning?
>> Og hvad er de i så fald bange for?
>
> Spørg Flemmenig Rose et.al. om det .

Det er ikke mange dage siden, at jeg havde en af Berlingskes telefonsælgere
i telefonen... Han ville sælge mig et abonnement på avisen.
Jeg takkede pænt nej. Jeg synes ikke rigtig, at jeg kunne huske Berl.Tidende
bakke op om JP i muh.sagen.
Og hvis Berl. virkelig ønskede at bakke op om JP, så havde de nok også vist
denne tegning.
Måske skulle man spørge Berl. i en mail.

J.



Per Rønne (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-04-06 12:23

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hdw019.1rpkst4otdjx3N%per@RQNNE.invalid...
> > Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
> >
> >> Hvis Berlingske ønsker, at vi skal vide noget om den tegning af den delte
> >> Muhamed, hvorfor sætter de så ikke billedet i deres artikel?
> >
> > Artiklen synes slet ikke at være med i papirudgaven.
> >
> >> Er de mon bange for at vise den omtalte tegning?
> >> Og hvad er de i så fald bange for?
> >
> > Spørg Flemmenig Rose et.al. om det .
>
> Det er ikke mange dage siden, at jeg havde en af Berlingskes telefonsælgere
> i telefonen... Han ville sælge mig et abonnement på avisen.
> Jeg takkede pænt nej. Jeg synes ikke rigtig, at jeg kunne huske Berl.Tidende
> bakke op om JP i muh.sagen.
> Og hvis Berl. virkelig ønskede at bakke op om JP, så havde de nok også vist
> denne tegning.
> Måske skulle man spørge Berl. i en mail.

Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
holder ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jim (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-04-06 13:15

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
> Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1hdw019.1rpkst4otdjx3N%per@RQNNE.invalid...
>> > Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
>> >
>> >> Hvis Berlingske ønsker, at vi skal vide noget om den tegning af den
>> >> delte
>> >> Muhamed, hvorfor sætter de så ikke billedet i deres artikel?
>> >
>> > Artiklen synes slet ikke at være med i papirudgaven.
>> >
>> >> Er de mon bange for at vise den omtalte tegning?
>> >> Og hvad er de i så fald bange for?
>> >
>> > Spørg Flemmenig Rose et.al. om det .
>>
>> Det er ikke mange dage siden, at jeg havde en af Berlingskes
>> telefonsælgere
>> i telefonen... Han ville sælge mig et abonnement på avisen.
>> Jeg takkede pænt nej. Jeg synes ikke rigtig, at jeg kunne huske
>> Berl.Tidende
>> bakke op om JP i muh.sagen.
>> Og hvis Berl. virkelig ønskede at bakke op om JP, så havde de nok også
>> vist
>> denne tegning.
>> Måske skulle man spørge Berl. i en mail.
>
> Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
> holder ...

Nej, der er nok ikke mange fra hovedstadsområdet, der læser JP, men der er
jo et Kbh-tillæg, som kunne have interesse for tjøwenhavnerne.
Og så er der alle jobannoncerne fra virksomheder i Jylland, som gerne vil
have jyderne hjem til Jylland og abejde igen.. ;0)

J.



Thorkild Poulsen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 16-04-06 13:18


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...

> Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
> holder ...

Kun hvis man vil vide mere.

Thorkild


Jim (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-04-06 13:27

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:4442362f$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
>
>> Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
>> holder ...
>
> Kun hvis man vil vide mere.
>
Nyt slogan til JP:

"JP, avisen der tør, når andre tuder og Thøger ikke tør".

J.



Per Rønne (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-04-06 15:10

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
>
> > Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
> > holder ...
>
> Kun hvis man vil vide mere.

Ribe-borgere holder næppe heller Thisted Tidende i store tal ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jim (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-04-06 15:17

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hdw8u0.ls9ah41mqc5loN%per@RQNNE.invalid...
> Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
>>
>> > Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
>> > holder ...
>>
>> Kun hvis man vil vide mere.
>
> Ribe-borgere holder næppe heller Thisted Tidende i store tal ...
>
Thisted Tidende er ikke en internationalt-dækkende avis, som JP er det.
Selv Stiften i Århus er større end Thisted Tidende, og Stiften i Århus har
ikke de store aftagere i Kbh.
JP har altså et format, der strækker langt..



Thorkild Poulsen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 16-04-06 16:07


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
news:444251d8$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hdw8u0.ls9ah41mqc5loN%per@RQNNE.invalid...
>> Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>>
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>>> news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
>>>
>>> > Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
>>> > holder ...
>>>
>>> Kun hvis man vil vide mere.
>>
>> Ribe-borgere holder næppe heller Thisted Tidende i store tal ...
>>
> Thisted Tidende er ikke en internationalt-dækkende avis, som JP er det.
> Selv Stiften i Århus er større end Thisted Tidende, og Stiften i Århus har
> ikke de store aftagere i Kbh.
> JP har altså et format, der strækker langt..
>

A
Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer og nogle hundre tusinde
danskere.

Thorkild


NoTrabajo (16-04-2006)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 16-04-06 17:58


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i
news:44425dc5$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> A
> Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer og nogle hundre tusinde
> danskere.

Velkommen tilbage, Thorkild!

Er du stadig fuldstændig ligeglad med muhamedaniseringen af Danmark, eller
har de seneste måneders begivenheder fået dig til at fatte situationens
alvor?
--
NoTrabajo

*** Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com ***

Thorkild Poulsen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 17-04-06 05:23


"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message
news:44426a17$0$14491$6d36acad@titian.nntpserver.com...
>
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i
> news:44425dc5$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> A
>> Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer og nogle hundre tusinde
>> danskere.
>
> Velkommen tilbage, Thorkild!
>
> Er du stadig fuldstændig ligeglad med muhamedaniseringen af Danmark, eller
> har de seneste måneders begivenheder fået dig til at fatte situationens
> alvor?
> --
> NoTrabajo

Næ, jeg følger såmænd ganske udmærket med. Du vil ikke se mig støtte
islamister, men du vil ej heller se mig fordømme muslimer over en kam.
Faktisk betragter jeg islamisme som værre end nazisme.

Thorkild


Alucard (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 16-04-06 19:17

On Sun, 16 Apr 2006 17:07:02 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer

Så har de godt nok formeret sig siden i går...

Thorkild Poulsen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 17-04-06 05:45


"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message
news:jf254212qlaloavmshqitdsug227gpphst@4ax.com...
> On Sun, 16 Apr 2006 17:07:02 +0200, "Thorkild Poulsen"
> <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>
>>Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer
>
> Så har de godt nok formeret sig siden i går...

Ja det går stærkt. Sorry, 1,2 Mia.

Thorkild


Jim (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 17-04-06 09:38

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:44431d77$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message
> news:jf254212qlaloavmshqitdsug227gpphst@4ax.com...
>> On Sun, 16 Apr 2006 17:07:02 +0200, "Thorkild Poulsen"
>> <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>>
>>>Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer
>>
>> Så har de godt nok formeret sig siden i går...
>
> Ja det går stærkt. Sorry, 1,2 Mia.
>
Også selvom halvdelen er analfabeter og resten er hundehamrende elendige til
dansk?

J.



Knud Larsen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-04-06 10:11


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message
news:44431d77$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message
> news:jf254212qlaloavmshqitdsug227gpphst@4ax.com...
>> On Sun, 16 Apr 2006 17:07:02 +0200, "Thorkild Poulsen"
>> <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>>
>>>Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer
>>
>> Så har de godt nok formeret sig siden i går...
>
> Ja det går stærkt. Sorry, 1,2 Mia.


Det officielle tal er nu tæt på 1,5 mia, - og det vil sige tre milliarder om
30 år. Det bliver sikkert festligt, med så mange flere arbejdsløse uden
fremtidsudsigter.











Martin Larsen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 17-04-06 11:48

Knud Larsen fortalte:

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message
> news:44431d77$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message
>> news:jf254212qlaloavmshqitdsug227gpphst@4ax.com...
>>> On Sun, 16 Apr 2006 17:07:02 +0200, "Thorkild Poulsen"
>>> <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>>>
>>>> Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer
>>>
>>> Så har de godt nok formeret sig siden i går...
>>
>> Ja det går stærkt. Sorry, 1,2 Mia.
>
>
> Det officielle tal er nu tæt på 1,5 mia, - og det vil sige tre
> milliarder om 30 år. Det bliver sikkert festligt, med så mange flere
> arbejdsløse uden fremtidsudsigter.

Til den tid vil Ummah'en disponere over 100'vis af atomsprænghoveder og
ballistiske fremføringsmidler. Og følges normen fra Iran vil der være 2
mio i martyrbrigader med dynamitbælter og sorte hætter

Mvh
Martin
--
Befri DK


@ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 17-04-06 09:06

On Sun, 16 Apr 2006 20:16:59 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

>On Sun, 16 Apr 2006 17:07:02 +0200, "Thorkild Poulsen"
><thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>
>>Jeg glemte at sige JP læses af 6 Mia. muslimer
>
>Så har de godt nok formeret sig siden i går...

der er to ting muhammedenare er rigtig gode til

at ødelægge andres ting

og formere sig




--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Per Rønne (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-04-06 16:09

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hdw8u0.ls9ah41mqc5loN%per@RQNNE.invalid...
> > Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> >> news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
> >>
> >> > Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
> >> > holder ...
> >>
> >> Kun hvis man vil vide mere.
> >
> > Ribe-borgere holder næppe heller Thisted Tidende i store tal ...
> >
> Thisted Tidende er ikke en internationalt-dækkende avis, som JP er det.
> Selv Stiften i Århus er større end Thisted Tidende, og Stiften i Århus har
> ikke de store aftagere i Kbh.
> JP har altså et format, der strækker langt..

Men det er nu mere naturligt for københavnere at holde internationalt
dækkende /københavnske/ aviser, end for os at holde tilsvarende
/århusianske/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jim (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-04-06 16:49

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hdwcjq.1ucxurupxd2u4N%per@RQNNE.invalid...
> Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1hdw8u0.ls9ah41mqc5loN%per@RQNNE.invalid...
>> > Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>> >
>> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> >> news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
>> >>
>> >> > Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
>> >> > holder ...
>> >>
>> >> Kun hvis man vil vide mere.
>> >
>> > Ribe-borgere holder næppe heller Thisted Tidende i store tal ...
>> >
>> Thisted Tidende er ikke en internationalt-dækkende avis, som JP er det.
>> Selv Stiften i Århus er større end Thisted Tidende, og Stiften i Århus
>> har
>> ikke de store aftagere i Kbh.
>> JP har altså et format, der strækker langt..
>
> Men det er nu mere naturligt for københavnere at holde internationalt
> dækkende /københavnske/ aviser, end for os at holde tilsvarende
> /århusianske/.

Jeg er ikke sikker på, at JP opfatter sig som decideret århusiansk.
De har også en redaktion i Kbh.

J.



Per Rønne (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-04-06 18:10

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hdwcjq.1ucxurupxd2u4N%per@RQNNE.invalid...

> > Men det er nu mere naturligt for københavnere at holde internationalt
> > dækkende /københavnske/ aviser, end for os at holde tilsvarende
> > /århusianske/.

> Jeg er ikke sikker på, at JP opfatter sig som decideret århusiansk.
> De har også en redaktion i Kbh.

Det er de jo nødt til, hvis de også vil dække folketinget. Men
perspektivet, der er og bliver altså århusiansk.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 17-04-06 08:56

On Sun, 16 Apr 2006 17:49:12 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>news:1hdwcjq.1ucxurupxd2u4N%per@RQNNE.invalid...
>> Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
>>
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:1hdw8u0.ls9ah41mqc5loN%per@RQNNE.invalid...
>>> > Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>>> >
>>> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>>> >> news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
>>> >>
>>> >> > Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
>>> >> > holder ...
>>> >>
>>> >> Kun hvis man vil vide mere.
>>> >
>>> > Ribe-borgere holder næppe heller Thisted Tidende i store tal ...
>>> >
>>> Thisted Tidende er ikke en internationalt-dækkende avis, som JP er det.
>>> Selv Stiften i Århus er større end Thisted Tidende, og Stiften i Århus
>>> har
>>> ikke de store aftagere i Kbh.
>>> JP har altså et format, der strækker langt..
>>
>> Men det er nu mere naturligt for københavnere at holde internationalt
>> dækkende /københavnske/ aviser, end for os at holde tilsvarende
>> /århusianske/.
>
>Jeg er ikke sikker på, at JP opfatter sig som decideret århusiansk.
>De har også en redaktion i Kbh.

det er bare navnet københavnerne ikke kan klare, JP er landsdækkende

og international

og IMO er den bedre end både den tyske Berlin(g)ske tidende
og

PolPotitiken



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Thorkild Poulsen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 16-04-06 16:05


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hdw8u0.ls9ah41mqc5loN%per@RQNNE.invalid...
> Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...
>>
>> > Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
>> > holder ...
>>
>> Kun hvis man vil vide mere.
>
> Ribe-borgere holder næppe heller Thisted Tidende i store tal ...

Nu er Thisted Dagblad ej heller Danmarks største dagblad (køb).


Thorkild


NoTrabajo (16-04-2006)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 16-04-06 17:55


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i
news:1hdw24d.x1jribt97x4nN%per@RQNNE.invalid...

> Ja, men som københavner er det jo ikke ligefrem Jyllandsposten man
> holder ...

Jyllands-Posten er en landsavis - og den bedste af dem alle.
--
NoTrabajo

*** Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com ***

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste