Er du imod børnearbejde?
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 22:33

http://www-hoover.stanford.edu/pubaffairs/we/current/henderson_0200.html

Hvis du er imod børnearbejde, er du med til at sende børn i dødel eller
værre: prostitution.

"What happens when people persuade companies not to hire children to
work long hours? Oxfam, the British charity, reported that when factory
owners in Bangladesh were pressured to fire child laborers, thousands of
the children became prostitutes or starved."

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Lyrik

Dato : 15-04-06 23:49

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> http://www-hoover.stanford.edu/pubaffairs/we/current/henderson_0200.html
>
> Hvis du er imod børnearbejde, er du med til at sende børn i dødel eller
> værre: prostitution.
++++++++++++++++++++++++++++++
Du er dog en ren satan!
Mit fromme påskeønske er at du bliver lam i begge dine hænder så man bliver
fri for at se det egoistiske djævelskab du udsender i en lind strøm.
Du vil forgylde de rige og sende de fattiges børn i kulminerne.
Det har været gjort i slutningen af 18-hundredetallet, men anstændige
mennesker har taget afstand til det i Europa.
Der er overhovedet ingen anstændighed i dig.
Du er et lille egoistisk svin!

Jens

Fra : Henri Gath

Dato : 15-04-06 23:58

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mennesker har taget afstand til det i Europa.
> Der er overhovedet ingen anstændighed i dig.

Hørt!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-04-06 00:01

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
> mennesker har taget afstand til det i Europa.
> Der er overhovedet ingen anstændighed i dig.

Sjovt at du slet ikke forholder dig til indholdet af mit indlæg.

Måske du skulle tage noget imod at det galde du har i dit korpus. Du
lader til at have brug for det.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-04-06 00:13

Lyrik skrev:

> [...]
> mennesker har taget afstand til det i Europa.
> Der er overhovedet ingen anstændighed i dig.

Fromme påskeønske?

Det lyder måske strengt, som Peter stiller det an; men tager han
fejl?

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-04-06 00:45

HrSvendsen fortalte:

> Fromme påskeønske?
>
> Det lyder måske strengt, som Peter stiller det an; men tager han
> fejl?

Nej, det er latterligt at tro at civilisationens normer uden videre kan
trækkes ned over primitive samfund.
Det er det samme med muhammedanerne for hvem pædofili, flerkoneri,
kvinde- og børnemishandling, slaveri etc etc er naturligt.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-04-06 00:52

Martin Larsen skrev:

> [...]
> Det er det samme med muhammedanerne for hvem pædofili, flerkoneri,
> kvinde- og børnemishandling, slaveri etc etc er naturligt.

Høhø, det var så også en hård opstilling. Men det er jo rigtigt,
at grundet det ekstremt primitive stade Bangladesh og banglaerne
er på - koblet med en reproduktionsrate på amfetamin, så skal de
jo sætte børnene til at lave et eller andet for at overleve. Hvis
ikke det så det andet. Det eller de dør af sult og sygdom
tidligere end de eller ville have gjort det.

Det rigtige er ikke at forbyde børnearbejde. Det gør kun noget
ved vores egen dårlige samvittighed og ønske om ikke at ville
udnytte små børn - så hellere ludfattige voksne. Det gør ikke
noget for børnene.

Det rigtige er at stoppe det, der er grunden til deres primitive
samfund og vanvittige reproduktionsrate.

En god start ville være et massivt oplysningsfremstød for at få
stoppet det religiøse vanvid banglaerne lever i.

Dét ville give noget. Forbud mod børnearbejde gavner intet i
Bangladesh.

Fra : GB

Dato : 16-04-06 15:40

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> Det lyder måske strengt, som Peter stiller det an; men tager han
> fejl?

Næ. Da jeg var 10-12 år, tjente jeg en god lommeskilling ved at gå med
aviser. Det gjorde mine kammerater også, og det er der sgu ingen af os, der
har taget skade af.

Folk født senere end 1968 er røv-forkælede - I skulle prøve, hvordan der
var i 50'erne og de tidlige 60'ere.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-04-06 01:31

Lyrik skrev:
> [...]
> mennesker har taget afstand til det i Europa.
> Der er overhovedet ingen anstændighed i dig.

Vi har altså haft børnearbejde herhjemme et ganske pænt stykke op i det
20. århundrede herhjemme, Jens.

Tag nu blot Stauning, der fra 10-årsalderen havde arbejde ved siden af
skolegangen. Eller efterårsferierne, der langt op i vor tid er blevet
kaldt "kartoffelferie" af dèn simple grund at man satte skolebørn til at
hjælpe til med kartoffelhøsten. Mange ældre mennesker fra bondefamilier
her i kommunen har mere eller mindre hjulpet til på forældrenes gårde
lige så snart de kunne gå, hvilket jeg kun kan opfatte som ganske
naturligt. Mange af denne generations børn har, da de var unge knægte,
f.eks. været købmandsbude a la "Busters Verden" for at tjene egne
lommepenge.

Idag er det hele blevet så hysterisk forkælet herhjemme, at børn på 10
år ikke engang må løbe med aviser om lørdagen - hvilket ellers
kærkomment kunne redde dem fra deres stillesiddende Playstationspilleri
og give dem noget sund motion, som de jo mangler! - og i U-landene, hvor
det altså er økonomisk nødvendigt for familierne at børnene arbejder ved
siden af skolegang vil man nu forsøge at forhindre dette af rendyrket
misforstået "politisk korrekthed". Som Peter siger: Hvis børnene
forhindres i almindeligt, ærligt arbejde, så risikerer man blot at de
tvinges ud i alt muligt farligere, ja ligefrem ulovligt arbejde med
større skadeeffekt.

Det klart bedste ville være at man lod de virksomheder, børnene arbejder
på, være forpligtede og ansvarlige på at børnene faktisk også får lært
noget, de kan bruge videre. F.eks. kunne man gøre arbejde og skolegang
gensidigt betinget, ligesom man ser det med studerende på
sports-stipendier i USA: Hvis enten sportsresultaterne eller
karaktererne er for dårlige, riskikerer man at ryge ud!

Således ville man måske kunne sikre at børnene både kunne supplere
forældrenes indkomst og uddanne sig samtidigt.

At vedtage "fine" højtragende konventioner om at børn under en vis alder
absolut aldrig nogensinde under nogen omstændigheder må løfte en finger
og bestille noget blot tilnærmelsesvist fornuftigt, men udelukkende skal
lege og læse er derimod skingrende idiotisk og udtryk for vor egen
historieløse og verdensfjerne overforkælethed...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 05:25

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Vi har altså haft børnearbejde herhjemme et ganske pænt stykke op i det
> 20. århundrede herhjemme, Jens.

Det har vi altså stadig her i begyndelsen af det 21. århundrede. Jeg
finder da tit ud af at jeg har elever på 16-17 år, der arbejder i Netto
efter skoletid til 54 kroner i timen.

> [...]
> kærkomment kunne redde dem fra deres stillesiddende Playstationspilleri
> og give dem noget sund motion, som de jo mangler!

Ja, jeg vil nu altid sige:

Først skolearbejde.

Hvis der er tid til overs: så leg.

Først derefter erhvervsarbejde. For børn under 18, der ikke har arbejdet
som led i et uddannelsesforløb.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-04-06 05:58

> [...]
>
> Først skolearbejde.
>
> Hvis der er tid til overs: så leg.
>
> Først derefter erhvervsarbejde. For børn under 18, der ikke har arbejdet

Hvad med alle de problemer der er med mange unge når de starter på
erhvervsarbejde, når de ikke kan få lov til kun, at få det på deres måde og
det kun er deres behov deres skal tilfredsstilles ?

Hvad alle de børn der allerede som 14 årige er smækfede, fordi de ikke har
dyrket leg sammen med skolegang, hvad der øger indlæringen ?

Hvad med mange af de børn som voksne får diabetes 2 som voksne, fordi de har
været fede hele deres liv ?

Svend

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 06:29

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> Hvad med alle de problemer der er med mange unge når de starter på
> erhvervsarbejde, når de ikke kan få lov til kun, at få det på deres måde og
> det kun er deres behov deres skal tilfredsstilles ?

Mon ikke det er et spørgsmål om moderne pædagogik i folkeskolen, som man
på erhvervskolerne søger at gøre noget ved?

> [...]
> dyrket leg sammen med skolegang, hvad der øger indlæringen ?
>
> Hvad med mange af de børn som voksne får diabetes 2 som voksne, fordi de har

En dobbeltlektion med gymnastik hver dag, fra »ny 1. klasse« til 3g
kunne gøre underværker.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-04-06 17:15

Per Rønne skrev:

> Det har vi altså stadig her i begyndelsen af det 21. århundrede. Jeg
> finder da tit ud af at jeg har elever på 16-17 år, der arbejder i Netto
> efter skoletid til 54 kroner i timen.

Dèt har virkelig seriøst svært ved at forarge mig. Jeg har selv arbejdet
i supermarked for 33 kr i timen, da jeg var 16-17 år.

> Ja, jeg vil nu altid sige:
>
> Først skolearbejde.
>
> Hvis der er tid til overs: så leg.
>
> Først derefter erhvervsarbejde. For børn under 18, der ikke har arbejdet
> som led i et uddannelsesforløb.

Det er altså temmeligt begrænset, hvor meget unge mennesker over 12-13
år "leger", Per. De kan lige så godt arbejde - og derved få brugt deres
krop et par timer og indgå i fornuftige arbejdsmæssigt fællesskab med
andre - i stedet for bare at hænge ud med vennerne og lave ingenting på
eet eller andet obskurt teenagerværelse. Det er for mig at se langt
sundere opdragelse for dem end denne decideret uhyggelige
teenageroverforkælethed, der oparbejdes i visse overklassemiljøer. Dèt
er nemlig om noget at gøre børn en bjørnetjeneste...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 18:40

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Det er altså temmeligt begrænset, hvor meget unge mennesker over 12-13
> år "leger", Per.

Jeg oplever faktisk, som lærer, drenge i 19-års alderen, der leger i
timerne. Med et apparat gemt under bordet, i stedet for at lave det
arbejde som de skal lave.

Og jeg oplever som censor drenge, der som projekt til studentereksamen
har programmeret Lego-legetøj. Og som er ganske begejstrede over
legetøjet.

Jeg har også mens jeg lavede mit speciale, oplevet drenge på 1. år af
datalogistudiet organisere Dragons & Dungeons-lege i skovene, med en
ugentlig mødedag i DIKUs kantine, hvor de også spillede D&D, her dog
ikke udklædt.

Jeg har overvejet om det kunne have sammenhæng mod at børnehaverne i
årevis forbød drengene at lege drengelege, med seksløbere og den slags.
For i 60erne og 70erne var det noget der aldrig fandt sted.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-04-06 19:31

Per Rønne skrev:

> [...]
> årevis forbød drengene at lege drengelege, med seksløbere og den slags.
> For i 60erne og 70erne var det noget der aldrig fandt sted.

Der var ikke AD&D dengang - derfor.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-06 05:48

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Der var ikke AD&D dengang - derfor.

Og der fandtes vel heller ikke dengang pumpguns, hvormed drenge [»unge
mænd«?] i 20erne kunne lege røvere og indianere i skovene? Pumpgun, et
legetøj forbudt for børn under 18 ...

Og computerspil - er det andet end leg?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 09:39

Per Rønne skrev:

> Og der fandtes vel heller ikke dengang pumpguns, hvormed drenge [»unge
> mænd«?] i 20erne kunne lege røvere og indianere i skovene? Pumpgun, et
> legetøj forbudt for børn under 18 ...
>
> Og computerspil - er det andet end leg?

Homo Ludens er af meget gammel dato. Religion er også en leg. Før
i tiden brugte folk en masse tid på krybbespil og forskellige
andre religiøst inspirerede rollespil.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-04-06 21:37

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:44426d6e$0$47091$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Det lærer man mere af end af at gå i skole

Leg er ikke så sjov som arbejde

> [...]
> uhyggelige teenageroverforkælethed, der oparbejdes i visse
> overklassemiljøer. Dèt er nemlig om noget at gøre børn en

Som så ofte er vi meget enige.

Men jeg vil lige prale af at jeg i ti år har doceret dette på
internettet og i læserbreve
- og det samme med at korstog var ukritisabelt forsvar

'Glistrup praler af at være "den første advarer" - sammen med dyrlæge
Riemann og Enoch Powel i UK
Hans antimuhamedaner-emne er det vigtigste i tusind år

TID TIL CITATER, især om beskedenhed som ikke er en dyd

"As I look ahead, I am filled with foreboding. Like the Roman, I seem
to see "the River Tiber foaming with much blood". Enoch Powell 1912 -
1998

" Kun de sølle er beskedne - de dygtige fryder sig ved
gerningen. Goethe
bsk "Through modesty many of the choicest intellects perish.
Nietzsche

Bsk Ægte storhedvanvid er bedre end falsk beskedenhed.
Erik Clausen

bska En god opdragelse består i at man skjuler hvor højt man sætter
sig selv. Marie von Ebner-Eschenbach

Bska God opdragelse består i at skjule, hvor meget vi mener om os
selv, og hvor lidt vi tænker på andre. Mark Twain (1835-1910)

Bska He who speaks without modesty will find it difficult to make his
words good.Confucius

Bska Ved beskedenhed udslettes nogle af de bedste intellekter.
Nietzsche

bskac Good breeding consists in concealing how much we think of
ourselves and how little we think of other person. . Mark
Twain

Bskb Gamle Rousseau havde mode til at sige, at han var den
ædleste mand i verden. Alle vi andre nøjes med i stilhed at tro det
samme os selv. Aldous Huxley

Bskb A modest mad is usually admired-if
people ever hear of him.Edgar Watson Howe, Ventures in Common Sense,
1919

Bskb Beskedenhed er fra før klædernes tid og vil genopstå, når klæder
ikke mere bruges. Beskedenhed døde, da klæderne blev opfundet.
Beskedenhed døde, da falsk beskedenhed blev født. Mark Twain

bskb Vi indrømmer de små fejl blot for at overbevise om, at vi ingen
store har. La Rochefoucauld

bskc It is equally a mistake to hold one's self too high,
or to rate one's self too cheap.Goethe

bskc Beskedenhed er kunsten at se ydmyg ud, når man fortæller folk,
hvor dygtig man er. Lee Jackson

bskc Beskedenhed er vigtigere for lykken end rigdom og pragt.
Kristina af Sverige

BSKc Beskedenhed og ærgerrighed finder man aldrig sammen. Beskedenhed
er sjælens ligegyldighed og bekvemmelighed, ærgerrigheden derimod er
virksomhed og glødende iver. La Rochefoucauld

bskc He who does not think too much of himself, is much more esteemed
than he imagines.Goethe

BSkc Hver gang man udretter noget, skaffer man sig en fjende. Man skal
forblive middelmådig for at være populær. -Oscar Wilde

Bskc Hvis du vil vide, hvor uundværdlig du er, så stik fingeren i er
fad vand, træk den op og se, hvor stort hul den efterlader.
Kinesisk ordsprog

bskc It is as proper to have pride in oneself as it is ridiculous to
show it to others. La Rochefoucauld

bskd A true gentleman is a man who knows how to play the bagpipes-but
doesn´t.Anon

bskd Al selvkritik i andres nærvær er indirekte ros. Den er til for
at vise, hvor meget man har råd til at undvære. Samuel Johnson

Bskd Stor beskedenhed finder altid sammen med fremragende
karakterer.Niccolo Niccolo Machiavelli(1469-1527) og Francois de La
Rochefoucauld

bskf An author who speaks about his own books is almost as bad as a
mother who talks about her own children. Benjamin Disraeli 1804 -
1881

Bskf Beskedenhed hos en elsker er egenskab, som af kvinder prises
mere, end den værdsættes. Richard Sherridan

bskf The more you let yourself go, the less others let you
go.Friedrich Nietzsche

Bskf Undervurder aldrig en mand der overvurderer sig selv. Franklin
Roosevelt

bskf What does one repent most? One's modesty. Nietzsche

Bskg Beskedenhed kan vanskeligt betegnes som en dyd. Den er mere en
følelse end en tilbøjelighed. Den er en art frygt for at få et dårligt
RY. Aristoteles

Bskg Hans beskedenhed er næsten påtrængende. Jens Otto Krag om
K.B. Andersen

Bskg Mennesket bilder sig ofte ind at være klog. Det hjælper ham dog
aldeles ikke, når Gud ikke har sagt ja til det. Sindbad
Søfareren, 1001 nats eventyr

bskh Do you wish men to speak well of you? Then never speak well of
yourself. Pascal (1623-1662)French Scientist and
Religious Philosopher

bskh Når vi påpeger egne fejl, er det for at andre ikke skal have ret
til at kritisere os. Det er bekendelsen og ikke præsten der giver
syndsforladelse. Oscar Wilde

bskh Womens modesty generally increases with their beauty. Nietzsche

bskj I am not a man. I am dynamite.Nietzsche

Fra : GB

Dato : 16-04-06 15:42

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

....(snip)...
> [...]
> udelukkende skal lege og læse er derimod skingrende idiotisk og udtryk
> for vor egen historieløse og verdensfjerne overforkælethed...

100% enig!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-04-06 05:26

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> [...]
> mennesker har taget afstand til det i Europa.
> Der er overhovedet ingen anstændighed i dig.

Jeg kan se en højhellig person skal pleje sin politisk korrekte religion.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-04-06 06:12

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se en højhellig person skal pleje sin politisk korrekte religion.
>
> Thorkild

Ai Thorkild er du blevet lukket ud igen ?

Velkommen tilbage igen, så vi kan få styr på igen hvem du synes er stupide
idioter og er mindre begavet alt efter om de nu fornægter fakta, som du ikke
kan lide eller tillader sig at have en anden mening end dig.

Velkommen tilbage.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-04-06 06:33

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> idioter og er mindre begavet alt efter om de nu fornægter fakta, som du
> ikke kan lide eller tillader sig at have en anden mening end dig.

Mange tak, det er rart at få input hvor forståelsestærsklen er lav.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-04-06 09:05

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Mange tak, det er rart at få input hvor forståelsestærsklen er lav.
>
> Thorkild

Var så lidt Thorkild, som sagt før, er jo nød til at skrive på det niveau
hvor du forstår det, ved at bruge de ord som du belærer os andre med, er din
måde at kommuniker på.

Fortsat god påske.

Svend

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 05:25

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> [...]
> owners in Bangladesh were pressured to fire child laborers, thousands of
> the children became prostitutes or starved."

Til gengæld fremmer man også en udvikling, hvor folk ikke får flere børn
end de kan forsørge, og sende i skole.

I Bangla Desh synes man stadig at det er i orden at folk får 12 børn, så
de har nok til at forsørge forældre når de bliver gamle.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-04-06 10:31

Per Rønne skrev i meddelelsen <1hdvi3f.n84yj2rqy4avN%per@RQNNE.invalid>...

>Til gengæld fremmer man også en udvikling, hvor folk ikke får flere børn
>end de kan forsørge, og sende i skole.

Hvordan vil du opnå det i en kultur, hvor kvinder ikke bestemmer over deres
egen krop ?

Med mindre man går meget hårdt frem fra magthavernes side, som man gør
i Kina tror jeg ikke du opnår noget - og i de lande vi normalt taler om er
det
jo lige modsat - altså magthavernes magt bunder i et normsæt der siger det
er
godt at få så mange børn som muligt.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 11:24

Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:

> Hvordan vil du opnå det i en kultur, hvor kvinder ikke bestemmer over deres
> egen krop ?

Heller ikke fædrene er vel interesserede i at få flere børn end de kan
forsørge - hvis de vel at mærke skal forsørge dem i hen ved 20 år.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-04-06 12:19

Per Rønne skrev i meddelelsen <1hdvzh9.1gy62z7vkrzhpN%per@RQNNE.invalid>...

>Heller ikke fædrene er vel interesserede i at få flere børn end de kan
>forsørge - hvis de vel at mærke skal forsørge dem i hen ved 20 år.

Manglende evne til at forsørge sine børn har åbenlyst aldrig afholdt mænd
fra at få mange børn i den 3. verden.

Og manglende interesse i at få børn hjælper ikke så længe der er en
interesse i at dyrke sex - ofte er prevention direkte forbudt.

Se bare vores lokale eksempel i Rumænien.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-04-06 12:28

> [...]

> interesse i at dyrke sex - ofte er prevention direkte forbudt.
>
> Se bare vores lokale eksempel i Rumænien.

Eller bare katolikkerne - Paven siger jo stadig NEJ til prævention :(

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 14:40

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Eller bare katolikkerne - Paven siger jo stadig NEJ til prævention :(

Paven er jo ikke imod prævention, han mener bare at enhver da kan gøre
som en god katolsk præst: leve i livsarigt cølibat, når det da ikke lige
er nødvendigt at formere sig.

Sex bør nemlig kun ske med det formål, at få børn ... og katolikker der
gør andet, må indse deres synd, skrifte den i skriftestolen, og
underlægge sig præstens straf: 50 Ave Maria'er afsagt på en rosenkrans
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 16-04-06 05:31

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> http://www-hoover.stanford.edu/pubaffairs/we/current/henderson_0200.html
> Hvis du er imod børnearbejde, er du med til at sende børn i dødel
> eller
> værre: prostitution.

Netop hvad jeg har skrevet over hele internettet i ti år. Dog er jeg
ikke dømmesyg mod glædespiger, trækkerdrenge og turistpædofili
Børnearbejdet er bedre end skolegang i mange tilfælde. Kun de forældre
der har råd at betale privatskole, har gavn af at deres børn lærer at
læse.

Men læseevner gør det let at hjernevaske den ny middelklasse - se hvor
lydigt og slavisk autonome hopper og danser efter godhedsindustrien
had-kampager.

"Undersåtternes rationalitet er altid de regerendes våben"
Zygmunt Bauman i "Modernity and Holocaust" 1987

Fra : @

Dato : 16-04-06 11:15

On Sat, 15 Apr 2006 23:32:57 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>owners in Bangladesh were pressured to fire child laborers, thousands of
>the children became prostitutes or starved."

der er et eller andet som siger mig at der er alt for mange folk i det
land

--
De, der påstår at have en alvidende gud i ryggen,
gør i praksis sig selv til gud.

Fra : Trans

Dato : 16-04-06 15:47

Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> Og manglende interesse i at få børn hjælper ikke så længe der er en
> interesse i at dyrke sex - ofte er prevention direkte forbudt.
>
> Se bare vores lokale eksempel i Rumænien.

Rumænien havde en hårdhændet politik til fremme af
befolkningstallet. Men blev den ikke afskaffet, da Claus kludesko blev
styrtet?

Bent

Fra : Trans

Dato : 16-04-06 16:14

Lyrik wrote:

> [...]
> mennesker har taget afstand til det i Europa.
> Der er overhovedet ingen anstændighed i dig.

Ifølge David R. Henderson, så er det fagforeningsmedlemmerne i
U.S.A.s beklædningsindustri, der er egoistiske. De er ligeglade med,
hvad der sker med de afskedigede teen-agers i Nicaragua.

Henderson's teori går ud på, at industrien i landene med
børnearbejde gradvist vil
blive mere avanceret, således at børnearbejde vil forsvinde, og ,man
vil koncentrere sig om teknisk uddannelse. Det er sandelig sket f.eks.
på f.eks. Taiwan og i Sydkorea. Men disse lande er ikke muslimske, som
Bangladesh er det. Hvis de vil have det bedre i Bangladesh, må de så
ikke vende røven mod Mekka?

I Thailand talte man for 30 år siden om, at det ikke var så godt, at
folk fik for mange børn. Det taler man slet ikke om nu. Der er, så
vidt jeg kan se, tp årsager hertil:
(1.) P-pille- og kondom-revolutionen. Thailænderne har taget disse
hjælpemidler til sig.
(2.) Den økonomiske aktivitet, beskæftigelsesmulighederne og den
almindelige levestandar er steget meget, efter at landet slækkede på
sin nationalistiske politik og i et vist omfang tillod fremmede at
investere i Thailand, ligesom man - presset af WTO - mindskede
toldsatserne. Det har på én eller anden måde bevirket, at folk får
færre børn.

Bent

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-04-06 17:57

Trans skrev:

> [...]
> på f.eks. Taiwan og i Sydkorea. Men disse lande er ikke muslimske, som
> Bangladesh er det. Hvis de vil have det bedre i Bangladesh, må de så

Jo; men de ville få det meget bedre, hvis de lod være.

Fra : Trans

Dato : 16-04-06 16:50

@ wrote:

> der er et eller andet som siger mig at der er alt for mange folk i det
> land

Næh, der er bare for mange muslimer. Befolkningstætheden i Hong Kong
er også enormt stor. Lad os prøve at sammenligne de to områder:
Bangladesh / Hong Kong:

Befolkningstal: 147 millioner / 6,9 millioner
Gennemsnitsalder: 22,2 år / 40,7 år
Fødselsrate: 29,8 / 7,29 (pr. 1000 indbyggere)
GDP per capita: $2.100 / $37.400

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 17:40

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
>
> Befolkningstal: 147 millioner / 6,9 millioner
> Gennemsnitsalder: 22,2 år / 40,7 år
> Fødselsrate: 29,8 / 7,29 (pr. 1000 indbyggere)

Mangler du ikke »middellevetid for 0-årige«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk