www.rolf-martens.com: Fågelflunse-ankan ha~
Fra : Rolf Martens

Dato : 15-04-06 15:03

Jag har idag lagt till på min hemsida, under "News with
brief comments":

Lördag 15 april 2006 (NWBC 149, Swedish) Fågelflunse-ankan
har blivit fetare!

2006-04-15, 12:17 GMT:

I varje fall över hela förstasidan (pappersupplagan) idag av
en tidning som ges ut här i Malmö och som redan sedan länge i
dagligt tal kallas för "Kvällspesten" - detta idag t.o.m.
mera passande än någonsin. Där står det nämligen, med rätt
fet stil:

"DANSK VÅRDAS FÖR FÅGELINFLUENSA
- isolerad i Köpenhamn i natt"

Redan på motsvarande websida har den förstås, nu nyligen,
hunnit magra av lite grann igen. Där heter det, "försiktigt-
vis", samtidigt som ankan annars fortsätter i sin fetstilta
rubrikversion, med tillhörande artikel, i de tidningsexemplar
som fortsätter att säljas:

[http://susning.nu/Kv%E4llsposten]

"Dansk man isolerades i natt - misstänktes ha smittats av
fågelvirus - Den 25-årige danske mannen från Lollan är inte,
som man först befarade, smittad av fågelinfluensa. Det säger
professor Peter Skinhøj från Rigshospitalets epidemiologiska
avdelning till Danmarks Radio."

Men även på websidan göds förstås samtidigt ankan också lite
ytterligare, genom tillägget "DISKUTERA: Är du orolig för att
drabbas av fågelinfluensan? ( inlägg) - ", dvs en fingervis-
ning om att folk "absolut borde" vara oroliga för denna -
icke-existerande, helt och hållet påhittade - "smittsamma
sjukdom".

Vad har nu denna helgalna massmedie- och politiker-anka, som
redan är flera år gammal och som nyligen har blivit inter-
nationellt vida utbredd också - diese ganz tolle Ente, ce
canard très sauvage, this very savage canard - för syfte
egentligen?

Jo, som redan nämnt i ett tidiage NWBC på svenska på denna
sida, nr 108 från den 1 mars, "Fågelflunse-ankan-har
landat!":

Avsikten med denna helt förljugna skrämselpropaganda, som
framför allt härstammar från regeringen i USA, är att försöka
få folk att acceptera masskampanjer, som en rad olika rege-
ringar nu förbeder, med utdelande av det påstådda "skydds"-
medlet Tamiflu och med vaccineringar i stor skala "mot H5N1"
eller mot en påstådd "möjlig mutation" av detta icke-existe-
rande, påhittade "virus" Sådana påstådda "skydds"kampanjer
skulle just faktiskt göra många sjuka och även orsaka några
dödsfall. Vilket de styrande då skulle ta till intäkt för
att säga: "H5N1- pandemin som vi har berättat om sedan länge
är nu faktiskt här! Nu måste ännu fler vaccineras mot den!"
(Dvs ännu flera dö av biverkningar av sådana ämnen, som inte
har minsta positiva hälsoeffekt heller).

Detta försöks nu därför att dessa regeringar, som alla är
mycket dåliga, har blivit mer och mer rädda för motståndet
mot deras ständiga förbrytelser från folk i allmänhet. De
skulle gärna vilja "kväsa" "sina egna" folk på detta sätt.

Just deras tilltänkta påstådda "skydds"kampanjer är det som
man behöver skydda sig mot i detta fall, och om möjligt för-
hindra att sådana genomförs.

Detaljer angående några medicinska och biologiska fakta om
"fågelflunsan" som faktiskt var och en kan konstatera utan
att på minsta sätt vara "expert" och angående den politiska
bakgrunden till den nuvarande "flunse"-skrämselpropaganda-
kampanjen finns i några artiklar på engelska på min hemsida.
Se "UNITE! Infos" #251en, 'Stefan Lanka interview on "bird
flu" etc', #252en, '"klein-klein" and Bangkok Post on "bird
flu"' och #256en, "Another tool against the "bird flu" scam'.

_____________________

Meddelande sänt av:
Rolf Martens
Malmö, Sverige
Telefon och fax:
+46 - 40 - 124832
rolf.martens@comhem.se
www.rolf-martens.com
______________________

Fra : /Mr.X

Dato : 16-04-06 19:43

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i meddelandet
> [...]
> flu" etc', #252en, '"klein-klein" and Bangkok Post on "bird
> flu"' och #256en, "Another tool against the "bird flu" scam'.

Det känns ganska förutsägbart att en "knäppgök" som du intresserar dej för
"fågelinfluensan faktiskt..

/Mr.X

Fra : Marcus Stromberg

Dato : 16-04-06 20:17

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 16-04-06 21:07

"Marcus Stromberg" ha scritto nel messaggio

>Är Usenetgruppen eunet.politics svenskspråkig?

Eftersom "ROFL" Martens är den enda som postar regelbundet i gruppen är
eunet.politics att betrakta som svenskspråkig.

Historiskt sett var eunet.* ganska frisinnad med vilket språk man använde, under
90-talet "tilläts" alla de officiella EU-språken samt interlingua. Numera är det
ingen som bryr sig.

--
This row is intentionally left blank.

"Jag ser inte mig själv som rasist eller nazist.
Jag tyckte bara inte om invandrare."
- John Ausonius "Lasermannen"

Fra : Rolf Martens

Dato : 17-04-06 08:16

Fra : /Mr.X

Dato : 16-04-06 21:09

"Marcus Stromberg" <m9370@abc.se> skrev i meddelandet

> Är Usenetgruppen eunet.politics svenskspråkig?
>

> Marcus
>
> m9370@abc.se

Ingen aning faktiskt..
Men Sverige är med i EU, så varför inte..
Dom som inte kan läsa/förstå Svenska skiter jag i iaf..

/Mr.X

Fra : Lars Johansson

Dato : 25-04-06 23:29

Halloj!
"Marcus Stromberg" <m9370@abc.se> skrev i meddelandet news:Pine.GSO.4.58.0604162115320.1326@atle.abc.se...

| Är Usenetgruppen eunet.politics svenskspråkig?

Åtminstone jag förstår vad du skriver. Hurså?

"A man can't just sit around."
Lars Johansson

On the turntable:
Boban Markovic (som spelar i Gbg på onsdag...)

Fra : Rolf Martens

Dato : 17-04-06 08:13