Skattefolk vil ikke flytte
Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 07:20

I JP kan man på:

<http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3677208/>

set at kun 2 af de 231 der af skatteministeriet er blevet udpeget til
forflyttelse, har accepteret at flytte til Ringkøbing. I alt syv har
accepteret at flytte til et af de fire »kundecentre« i Odense, Roskilde,
Ribe og altså Ringkøbing {artiklens formuleringer virker dog lidt
flertydige}.

Det medfører så to ting:

1. De fleste af disse 231 skattefolk bliver fyret.
2. Vi får et statsligt skattekaos, da det vil tage år, inden der er
oplært nye skattefolk i Ringkøbing.

Men det er naturligvis også svært at flytte, når ægtefællen er
gymnasielærer eller direktør i det private erhvervsliv, når alle
bekendtskaber ligger i København, og når nu Det kongelige Teater også
ligger her ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JYH

Dato : 15-04-06 09:46

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> gymnasielærer eller direktør i det private erhvervsliv, når alle
> bekendtskaber ligger i København, og når nu Det kongelige Teater også

Det var da en besynderlig holdning.
Hvorfor tror du, at skattefolk er gift med direktører og gymnasielærere?
Mon ikke det også skyldes, at børnene skal skifte skole, ægtefællen
også skal have et nyt job, der bliver langt til vennekredsen og famile osv?
At der skal sælges og købes hus?
At de faktisk hellere vil bo i et storbyområde end i en mindre by?
Ellers var de jo nok flyttet for længst.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 12:26

JYH <jyh@no.spam> wrote:

> Det var da en besynderlig holdning.
> Hvorfor tror du, at skattefolk er gift med direktører og gymnasielærere?

Borgmesteren i Ringkøbing snakkede om at det var let nok at finde job
til ægtefællerne, især inden for tømrer- og byggebranchen.

Jeg tvivler på at skattefolkene, hvadenten de er HKere eller jurister,
er gift med ufaglærte arbejdere.

> [...]
> At der skal sælges og købes hus?
> At de faktisk hellere vil bo i et storbyområde end i en mindre by?
> Ellers var de jo nok flyttet for længst.

Ja, jeg gad heller ikke bo i Ringkøbing. Men lad os nu se om ulysten til
at flytte dertil medfører, at regeringen må omgøre beslutningen, og lade
centret ligge i København ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-04-06 13:02

Per Rønne skrev:
> [...]
> gymnasielærer eller direktør i det private erhvervsliv, når alle
> bekendtskaber ligger i København, og når nu Det kongelige Teater også

Lige præcis dèn med Det Konegelige Teater finder jeg nu lidt fisefornemt
fimset at bruge som argument. Du kunne have nøjedes med at skrive at man
måtte undvære det spændende københavnske kulturliv, der ved Gud er meget
mere og andet end Det Kongelige Teater og for dèn sags skyld Tivoli.

Ellers er jeg skam meget enig i at det er tåbeligt at ville flytte folk,
der i en moden alder forlængst har indrettet sig i byen.

Desværre stinker det langt væk af populistiske provinspolitikere, der
ligesom vi har set det med forsvaret nu tilsyneladende desperat prøver
at suge alt hvad de kan af offentlig administration til sig ovre i
Jylland for at undgå hjerneflugten - og dermed skattegrundlagets
forsvinden - til hovedstaden.

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 13:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> 1. De fleste af disse 231 skattefolk bliver fyret.
> 2. Vi får et statsligt skattekaos, da det vil tage år, inden der er
> oplært nye skattefolk i Ringkøbing.

Fint! Færre røvere!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 15-04-06 17:06

On Sat, 15 Apr 2006 08:20:28 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>gymnasielærer eller direktør i det private erhvervsliv, når alle
>bekendtskaber ligger i København, og når nu Det kongelige Teater også

Vor herre bevares. Og hvis man så endnu engang (mod al sund fornuft)
skulle vælge at samle hele den offentlige aktivitet i Københavnstrup,
så ville de selv samme ansatte sikkert begynde at skabe sig over, at
slet ikke har råd til at bo der med de lønninger, som staten betaler.

Nej, lad os se på det fra den anden side. Ved fordelingen af de nye
jobs har man jo efter al sandsynlighed gjort det sådan, at de bedst
kvalificerede i størst omfang har fået opfyldt deres ønsker om
fremtidig placering. Det ville i hvert fald undre mig meget, hvis man
ikke har gjort det på den måde.

Dem, der nu har fået besked på at flytte 80 eller 100 km væk er med
andre ord sandsynligvis dem. som den lokale chef ikke har gjort noget
ekstra for at beholde. Hvis de nu ender med at blive fyret, så kan det
kun gavne effektivitteten.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 18:20

Lars J. Helbo <fornavn@efternavn.org> wrote:

> [...]
> andre ord sandsynligvis dem. som den lokale chef ikke har gjort noget
> ekstra for at beholde. Hvis de nu ender med at blive fyret, så kan det

Mig bekendt har man fortrinsvist set på alder, da man har udvalgt dem
der skulle flytte. Jo ældre, des større flytterisiko.

Så må man jo se hvor mange gifte kvinder på 58 der flytter med til
Ringkøbing for at bo i en campingvogn [og så hjem til mand og parcelhus
i Søllerød hver weekend] - og hvor mange der vælger arbejdsløshed og
derefter efterløn.

Derudover tror jeg faktisk at en god del af arbejdet ville kunne klares
fra et hjemme-kontor, over internettet. Men så ville man jo ikke tilføre
Ringkøbing den ekstra befolkning af forholdsvist veluddannede mennesker,
der er hele formålet med operationen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 16-04-06 08:43

On Sat, 15 Apr 2006 19:20:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>fra et hjemme-kontor, over internettet. Men så ville man jo ikke tilføre
>Ringkøbing den ekstra befolkning af forholdsvist veluddannede mennesker,

Sikke noget sludder. Det her handler slet ikke om Ringkøbing. Der
oprettes skattecentre over hele landet, og deres hovedopgave er
kontrolforanstaltninger i forhold til virksomhederne. Det er altså
ikke en oplagt opgave til hjemmearbejdspladser.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 11:54

> [...]

> kontrolforanstaltninger i forhold til virksomhederne. Det er altså
> ikke en oplagt opgave til hjemmearbejdspladser.

Sådan er det i hvert fald ikke blevet fremstillet i pressen. Her tales
om et centret i Ringkøbing skal behandle en vis type sager /for hele
landet/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snuden

Dato : 19-04-06 19:31

On Sun, 16 Apr 2006 12:53:53 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Sådan er det i hvert fald ikke blevet fremstillet i pressen. Her tales
>om et centret i Ringkøbing skal behandle en vis type sager /for hele
>landet/.

Centeret i Ringkøbing er et Betalingscenter - deres opgaver bliver
overordnet set:

- Behandling af selvangivelser
- Modregning af moms, A-Skat mv.
- Div. forvaltningsopgaver
- Behandling af angivelser, fejllister mm i et hav af forskellige
systemer.

De 30 skattecentre Lars Helbo taler om er ganske rigtigt oprettet over
hele landet.
--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 19-04-06 20:13

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> [...]
> - Modregning af moms, A-Skat mv.
> - Div. forvaltningsopgaver
> - Behandling af angivelser, fejllister mm i et hav af forskellige

Kan sagtens foretages fra hjemmet. Det behøver ikke at ligge i
Ringkøbing.

Selvangivelser - det er jo bare et elektronisk dokument.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snuden

Dato : 19-04-06 20:43

On Wed, 19 Apr 2006 21:13:10 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Kan sagtens foretages fra hjemmet. Det behøver ikke at ligge i
>Ringkøbing.

Næ, men det er der altså politkere der mener det skal. Og nu er det
ikke alle der ønsker at arbejde hjemmefra. Det er et tilbud, ikke en
pligt.

>Selvangivelser - det er jo bare et elektronisk dokument.

For dig måske. Der er stadig mange der bruger papirversionen, og
selvom de rettelser der foretages så vidt muligt maskinaflæses, er der
nogen der har så elendig håndskrift, at det er nødvendigt at indtaste
ændringerne manuelt.
--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-06 07:01

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> Næ, men det er der altså politkere der mener det skal.

Og det er så her vi må angribe dem for at have en helt umenneskelig
grundholdning til deres ansatte. Lidt à la Enver Hoxha.

> Og nu er det ikke alle der ønsker at arbejde hjemmefra. Det er et tilbud,
> ikke en pligt.

Næh, men mon ikke en 59-årig kvinde, der bor sammen med sin mand i en
villa i Hellerup, ville foretrække at arbejde hjemmefra, fremfor at
skulle bo i en campingvogn i Ringkøbing, og så rejse hjem til familien i
weekeenden?

> [...]
> selvom de rettelser der foretages så vidt muligt maskinaflæses, er der
> nogen der har så elendig håndskrift, at det er nødvendigt at indtaste

Det kan så foretages af almindelige HKere. Her kræves jo ingen særlig
ekspertise.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-06 21:08

On Wed, 19 Apr 2006 21:13:10 +0200, Per Rønne wrote:

> Kan sagtens foretages fra hjemmet. Det behøver ikke at ligge i
> Ringkøbing.
>
> Selvangivelser - det er jo bare et elektronisk dokument.

Efter hvad jeg hørte i TVAvisen omkring E-fakturaer, så skal man være på
stedet for at kunne tage papirerne ud af printeren.

/|\
/\
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-06 07:01

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> Efter hvad jeg hørte i TVAvisen omkring E-fakturaer, så skal man være på
> stedet for at kunne tage papirerne ud af printeren.

1. Nu kan man vist printe sådanne ting ud mange steder, og printeren kan
stå mange steder.

2. Denne sag viser blot at der er nogle rutiner der trænger til at blive
set efter. Jeg er vidende om at man i min A-kasse, Magistrenes A-kasse,
rutinemæssigt indscanner alle modtagne breve, og derefter destruerer
papir-originalerne. Alle dokumenter behandles og opbevares altså i
edb-systemet. Men tilsyneladende har man i den offentlige administration
lidt vanskeligt ved at bevæge sig væk fra de gamle gåsefjerpennebaserede
IT-systemer - eller holder man sig stadig til traditionel sumerisk
IT-teknologi, med kileskrift på lertavler?

Der må stadig være mange penge at spare i den offentlige administration.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Aksel

Dato : 15-04-06 19:23

> [...]
> andre ord sandsynligvis dem. som den lokale chef ikke har gjort noget
> ekstra for at beholde. Hvis de nu ender med at blive fyret, så kan det

Ud af de 150 medarbejdere der har fået "tilbud" om at flytte til Ringkøbing
er 44 over 60 år, og 70 er mellem 50 og 59, så der er helt klart tale om
aldersdiskriminering.

Hilsen Aksel

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 23:24

Aksel <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> Ud af de 150 medarbejdere der har fået "tilbud" om at flytte til Ringkøbing
> er 44 over 60 år, og 70 er mellem 50 og 59, så der er helt klart tale om
> aldersdiskriminering.

Og dem der når at fylde 55 inden 1. juni 2009, og som har ret til
efterløn når de fylder 60, vil nok kunne vide sig på den sikre side.
Tidligere kan man nemlig ifølge regeringen ikke ophæve dagpengeforliget,
hvor også SF er med.

Men der er naturligvis tale om at der her er tale om den gruppe, der vil
have sværest ved at finde nyt arbejde. Samtidig er der tale om den
gruppe, der vil have sværest ved at falde til i Ringkøbing - og her ses
så helt bort fra problemerne med ægtefællen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Aksel

Dato : 15-04-06 23:55

> [...]
> gruppe, der vil have sværest ved at falde til i Ringkøbing - og her ses
> så helt bort fra problemerne med ægtefællen.

Der er meget stor forskel på lønnen i skattevæsenet og dagpenge.

Hilsen Aksel

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 04:25

> Der er meget stor forskel på lønnen i skattevæsenet og dagpenge.

Det vil jeg gerne tro. Det var sikkert derfor man i tv-avisen kunne se
en dybt ulykkelig 58-årig kvinde snakke om muligheden for at bo i
campingvogn i Ringkøbing, indtil hun som 62-årig ville gå på efterløn.
Samtidig med at hun så i weekenden ville tage hjem til København - hvor
man må formode at manden bor. Samt hele den øvrige familie + vennekreds.

Installerer du i øvrigt QuoteFix til Outlook Express ville du bl.a.
slippe for at »quote« andres signatur.

<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 16-04-06 09:02

On Sat, 15 Apr 2006 20:22:31 +0200, "Aksel"
> [...]

>er 44 over 60 år, og 70 er mellem 50 og 59, så der er helt klart tale om

Eller også viser det et generelt problem i hele skatteforvaltningen.

Dengang disse medarbejdere blev ansat, var deres vigtigste opgave at
kontrollere alle de selvangivelser, som dengang blev indsendt af
almindelige lønmodtagere. Problemet er bare, at de opgaver, som disse
folk er uddannet til, for længst er forsvundet, og de er ikke
kvalificerede til at foretage den komplicerede ligning i større
virksomheder. Nogle er selvfølgelig blevet efteruddannet. Andre skal
med vold og magt beskæftiges indtil pensionen - selv om der reelt ikke
længere findes opgaver, som de magter.

Jeg har selv et par gange haft fornøjelsen af, at stifte bekendskab
med sådan en medarbejder. Jeg er nemlig selvstændig med en relativt
beskeden omsætning. Det er i princippet ret simpelt og egentlig ikke
værd at beskæftige sig med for skattevæsenet; men jeg har dog en
såkaldt "udvidet selvangivelse".

Et par gange er jeg nu blevet bedt om, at indsende samtlige bilag for
et bestemt år. Det er naturligvis i princippet i orden; men jeg har så
kunnet iagttage, hvordan en af disse medarbejdere har brugt masser af
tid på at gennemgå en mængde trivialiteter. Samtidig var det helt
tydeligt, at hun bevidst gik udenom de bare lidt mere komplicerede
områder, og i pressen kunne man læse, at store virksomheder ikke blev
kontrolleret, fordi der ikke var folk til det.

Hvis man nu kan overtale en del af disse ukvalificerede til at gå på
efterløn, så er meget vundet.

Fra : Snuden

Dato : 19-04-06 19:45

On Sun, 16 Apr 2006 10:01:49 +0200, Lars J. Helbo
<fornavn@efternavn.org> wrote:

>Eller også viser det et generelt problem i hele skatteforvaltningen.

Nej. Det viser et generelt problem med vores politikere - især dem der
med djævelens vold og magt *vil* have en portion af de offentlige
forvaltningsopgaver placeret i hans/hendes valgkreds. Så kan
vedkommende nemlig bryste sig af at have skaffet arbejdspladser til
området. At de pågældende arbejdspladser besættes med folk fra andre
områder af landet vil de dog helst ikke tale om.

Placeringen i Ringkøbing er politisk bestemt - det er ikke noget SKAT
har fundet på helt alene.

> [...]
>folk er uddannet til, for længst er forsvundet, og de er ikke
>kvalificerede til at foretage den komplicerede ligning i større

Ævl. Der er knald-dygtige og mindre dygtige folk ansat - præcis som i
alle andre virksomheder. Man kan ikke forvente andet i en virksomhed
med 10.000 ansatte. Du har så haft en uheldig oplevelse med de mindre
dygtige, men det gør altså ikke SKAT's ansatte generelt til flok
tågehjerner. Til gengæld kan det være svært at følge med, når de
politiske vinde skifter hurtigere end man kan nå at omstille sig. Det
er især slemt lige op til 'tingets sommerferie - der vælter det ind
med vedtagne love, der bærer *tydeligt* præg af at være hastet igennem
så de ikke ligger og venter når ferien er slut.
--
Snuden

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-06 21:10

On Wed, 19 Apr 2006 20:44:37 +0200, Snuden wrote:

> [...]
> med vedtagne love, der bærer *tydeligt* præg af at være hastet igennem
> så de ikke ligger og venter når ferien er slut.

Nogen kunne jo komme til at tænke sig om i sommerferien, derfor skynder de
sig sådan med at vedtage lovene.

/|\
/\
Bruno

Fra : Snuden

Dato : 19-04-06 21:53

On Wed, 19 Apr 2006 22:10:19 +0200, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
wrote:

>Nogen kunne jo komme til at tænke sig om i sommerferien, derfor skynder de
>sig sådan med at vedtage lovene.

Det ville da også være frygteligt hvis de for én gangs skyld skulle
levere et solidt og gennemtænkt stykke arbejde.
--
Snuden

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-04-06 06:22

"Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre ord sandsynligvis dem. som den lokale chef ikke har gjort noget
> ekstra for at beholde. Hvis de nu ender med at blive fyret, så kan det

Hvorfor skulle man eks. ikke kunne tvinge dem der bor 100 km væk til at
arbejde i Ringkøbing ellers skal det da bare være sådan at de mister retten
til understøttelsen, det er da under 3 timers transport til arbejde og
kravet for arbejdsløse er i dag at de ikke kan nægte at rejse så langt for
et arbejde.

Svend

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 06:29

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> [...]

> til understøttelsen, det er da under 3 timers transport til arbejde og
> kravet for arbejdsløse er i dag at de ikke kan nægte at rejse så langt for

De kan naturligvis sagtens rejse 100 km hver vej. Det hjælper dog ikke
de ældre københavnere, der har fået besked på at flytte til Ringkøbing,
efterlandende ægtefælle og vennekreds i København.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-04-06 11:03

Per Rønne skrev i meddelelsen <1hdvm1n.1g7734r2ff97tN%per@RQNNE.invalid>...

>De kan naturligvis sagtens rejse 100 km hver vej. Det hjælper dog ikke
>de ældre københavnere, der har fået besked på at flytte til Ringkøbing,
>efterlandende ægtefælle og vennekreds i København.

Nogen skal jo passe det arbejde der skal laves i Ringkøbing og hvis ikke
man kan flytte medarbejdere andre steder fra dertil, så skal man ansætte
nye folk til at arbejde i Ringkøbing og betale løn i 3 år til de "ekstra"
ansatte man ikke har behov for i København.

Så hvis en ansat i Kbh. vil flytte til Ringkøbing er det fint og hvis en
ansat
heller vil sige op er det jo også fint, idet man så slipper af med en
arbejdskraft
man ikke har brug for - der skulle jo alligevel ansættes en mere i
Ringkøbing
til at passe jobbet der, så denne omkostning vil være der alligevel.

At man så lader det gå ud over de medarbejdere man bedst kan tåle at
undvære er vel logik for burhøns.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 11:54

Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Så hvis en ansat i Kbh. vil flytte til Ringkøbing er det fint og hvis en
> ansat heller vil sige op er det jo også fint,

De siger jo netop ikke op, men skal i givet fald fyres. Og skal de have
løn i 3 år ved opsigelsen, så vil det vel passe dem ganske fint.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-04-06 12:06

Per Rønne skrev i meddelelsen <1hdw069.juq0w4nur2qsN%per@RQNNE.invalid>...

>De siger jo netop ikke op, men skal i givet fald fyres. Og skal de have
>løn i 3 år ved opsigelsen, så vil det vel passe dem ganske fint.

Siden hvornår har tjenestemænd ret til at bestemme hvor i landet
deres tjeneste skal foregå ?

Mig bekendt er en tjenestemand enten tvunget til at arbejde der
hvor hun får besked på det eller selv sige op.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Wilstrup

Dato : 16-04-06 12:05

> De siger jo netop ikke op, men skal i givet fald fyres. Og skal de have
> løn i 3 år ved opsigelsen, så vil det vel passe dem ganske fint.

Det er ikke korrekt, Per- hvis en tjenestemand vægrer sig ved at tage
arbejde i en anden afdeling, så er det opsigelsesgrund, og så er der ikke
nogen 3-års-regel.
Den opstår kun hvis der nedlægges et område p.g.a. arbejdsmangel, og der
ikke kan anvises andet arbejde.
Hvis en tjenestemand som skolelærer bliver overtallig på sin skole, skal man
sikre sig at han får job et andet sted, og kan man det bliver han ikke
fyret.
3-års-reglen gælder kun ved fyringer, hvor en skole fx nedlægges og der ikke
kan anvises andet arbejde i kommunen. Skattevæsenet er en del af staten,
derfor er hele Danmark statens arbejdsplads, og de pågældende bliver ikke
fyret, men tilbudt andet arbejde.
Vil de ikke have det, så vil der være tale om arbejdsvægring, og det fører
til fyring - uden 3 års løn.

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 12:23

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Det er ikke korrekt, Per- hvis en tjenestemand vægrer sig ved at tage
> arbejde i en anden afdeling, så er det opsigelsesgrund, og så er der ikke
> nogen 3-års-regel.

Jeg brugte med vilje den formulering jeg brugte, for at indicere at jeg
ikke var klar over om der ville være tale om at de skulle have tre års
opsigelse. Men jeg forstår pludselig de ansatte, der kort før de ville
kunne gå på pension eller efterløn, nu vil bo i campingvogn i
Ringkøbing. En ældre kvinde i dagens Berlinger, på besøg i Ringkøbing,
taler om 8,5 måneder i en sådan campingvogn. Før hun kan flytte hjem til
manden igen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-04-06 14:06

> [...]
> de ældre københavnere, der har fået besked på at flytte til Ringkøbing,
> efterlandende ægtefælle og vennekreds i København.

Der kan jeg kun give dig ret, at hvis man tvinger dem til at flytte fra
København til Ringkøbing er det rent tvangsflytning og tvangsarbejde, de
vil blive udsat for.

Svend

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 16-04-06 08:36

On Sun, 16 Apr 2006 07:22:01 +0200, "Svend Poulsen"
> [...]

>til understøttelsen, det er da under 3 timers transport til arbejde og
>kravet for arbejdsløse er i dag at de ikke kan nægte at rejse så langt for

Nemlig, og derfor er der heller ikke noget reelt problem.

Fra : Snuden

Dato : 19-04-06 19:50

On Sun, 16 Apr 2006 09:36:23 +0200, Lars J. Helbo
<fornavn@efternavn.org> wrote:

>Nemlig, og derfor er der heller ikke noget reelt problem.

.... medmindre kompetencerne bor mere end 3 rejsetimer væk, og det er
der mange af dem der gør. Husk, at der er ansættelsesstop i SKAT - og
det ansættelsesstop bliver særdeles hårdt administreret.
--
Snuden

Fra : Egon Stich

Dato : 16-04-06 12:57

> [...]
> gymnasielærer eller direktør i det private erhvervsliv, når alle
> bekendtskaber ligger i København, og når nu Det kongelige Teater også

Tjah--
Jeg finder nu både både sagen og din kommentar ganske latterlig.
Hvorfor?
Jo - da -
I hvor mange år, har vi ikke hørt disse veletablerede sataner skrige op om
"Arbejdskraftens bevægelighed".
Man har foreslået, at ville arbejdsmanden ikke flytte til f.ex. skagen,
burde det koste retten til understøttelse.
"man" sad jo selv i "sikre" stillinger..

Nu, hvor det er de "finere klasser", har piben en ganske anden lyd.

De burde skamme sig..!!

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 15:10

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
> Man har foreslået, at ville arbejdsmanden ikke flytte til f.ex. skagen,
> burde det koste retten til understøttelse.

Har jeg udtalt mig således? I øvrigt er reglen at folk skal finde sig i
at tage arbejde, der ligger så langt væk fra bopælen, at de kan få op
til tre timers daglig transporttid.

Og jeg kender altså eksempler fra ikke-fastansatte gymnasielærere, der
har taget to årsvikariater. Bopæl: Brønshøj. Arbejdsplads 1: Odense.
Arbejdsplads 2: Næstved. Noget sådant giver mere end tre timer i bus og
tog om dagen.

Men naturligvis ville det ikke gå at folk der bor på Samsø kun ville
holde sig til Samsø. København har dog trods alt 1/3 af landets
befolkning, og en tilsvarende andel af arbejdspladserne, så her burde
det sandelig ikke være nødvendigt at flytte - men for nogle nok være
villige til at tage arbejde på hele den sjællandske øgruppe.

> "man" sad jo selv i "sikre" stillinger..
>
> Nu, hvor det er de "finere klasser", har piben en ganske anden lyd.
>
> De burde skamme sig..!!

Ja, dit notoriske akademikerhad fornægter sig jo ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 18-04-06 19:34

> [...]
> villige til at tage arbejde på hele den sjællandske øgruppe.

> Ja, dit notoriske akademikerhad fornægter sig jo ikke.

Det er jo ganske godt begrundet.
Som jeg sagde:

> [...]
> Man har foreslået, at ville arbejdsmanden ikke flytte til f.ex. skagen,
> burde det koste retten til understøttelse.

Jo, borgerskabet fornægter sig ikke

MVH
Egon