Food stamps
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-04-06 23:56

Nu er det for pokker da på tide at vi får "food stamps" - fødevaremærker
her i landet, som man har det i USA.

Mærkaterne skal kun kunne indløses for dagligvarer i varehuse og
dagligvarekæder - dvs. ingen øl, vin, spiritus eller tobak for mærkerne.

Træk så det tilsvarende beløb i modtagerens dagpenge eller kontanthjælp.

Så kan man da sikre en reelt støtte til "folkesundheden" fra statens
side, så de sociale tilfælde ikke hæver deres kontakthjælp til
elefantøllerne nede på bænken (er det iøvrigt socialt ansvarligt at
lukek øjnene for at folk nedbryder sig selv med alkohol? nej vel?).

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jim

Dato : 15-04-06 00:00

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> elefantøllerne nede på bænken (er det iøvrigt socialt ansvarligt at
> lukek øjnene for at folk nedbryder sig selv med alkohol? nej vel?).

Hvad så med de kontanthjælpsmodtagere, der hverken ryger eller drikker?
Hvad skal de undvære?

J.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 00:03

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så med de kontanthjælpsmodtagere, der hverken ryger eller drikker?
> Hvad skal de undvære?
>
> J.

Mener du heller ikke at de spiser??

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jim

Dato : 15-04-06 00:44

> Mener du heller ikke at de spiser??

Selvfølgelig spiser de, men skal de straffes og tages penge fra, hvis de
hverken ryger eller drikker?
Jeg forstår på dig, at du vil veksle en del af deres kontanthjælp til
madkuponer.
Hvis du skal ramme den rigtige gruppe, så skal du begrænse indgrebet til de,
som sidder dagligt og bruger deres kontanthælp til en pose pokalpils og 40
rød cecil og som stadig kommer rendende på sjasen med hatten i hånden for at
få enkeltydelser til sko, tøj og billetten til delebarnet, som også skal
have en weekend med mor eller far.
Der er faktisk kontanthjælpsmodtagere, som kan få pengene til at slå til og
have råd til mere, når måneden er forbi. Det er dem, der hverken ryger eller
drikker eller går i byen hver weekend for at massere en barstol på den
lokale bæverding.

J.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 14:39

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> [...]
> eller drikker eller går i byen hver weekend for at massere en barstol på

Altså har de rigeligt med tid til at arbejde for føden.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 15:17

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Altså har de rigeligt med tid til at arbejde for føden.

Hvis de ellers kunne finde en, der ville ansætte dem. Det er jo ikke
alle der som NoTrabajo er medlemmer af »Foreningen af Bevidst Arbejdssky
Elementer«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 16:35

> Hvis de ellers kunne finde en, der ville ansætte dem. Det er jo ikke
> alle der som NoTrabajo er medlemmer af »Foreningen af Bevidst Arbejdssky
> Elementer«.

Der er job til alle der gider arbejde.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 17:16

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Der er job til alle der gider arbejde.

Der er job til alle hvis potentielle arbejde mindst har den værdi, den
løn [+ afledte omkostninger] de skal have kan betale.

Naturligvis kunne man skaffe flere i beskæftigelse ved at gå ned på en
mindsteløn på $5.15 [32 kroner] i timen, som den kendes fra USA. Men det
finder jeg bare uacceptabelt. Der er endda nogle som ville skulle have
en negativ timeløn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 17:41

> [...]
> mindsteløn på $5.15 [32 kroner] i timen, som den kendes fra USA. Men det
> finder jeg bare uacceptabelt. Der er endda nogle som ville skulle have

Nu er købekraften en ganske anden i USA, hvor der ikke betales skat af så
små indkomster, hvor prisniveauet er lavere osv. Faktisk så jeg gerne
mindstelønnen sat ned, men en forudsætning er lavere skatter.

Og jo, folk må tage sig sammen og selv skaffe til dagen og vejen.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 18:20

> [...]

> mindstelønnen sat ned, men en forudsætning er lavere skatter.
>
> Og jo, folk må tage sig sammen og selv skaffe til dagen og vejen.

Nu er der altså heller ingen synderlig skat af indkomster, som kun
betaler bundskat og moms. De får også netto stadig betydeligt mere i
kontanthjælp i Danmark end på arbejde i USA - kontanthjælpen svarer vist
[efter hukommelsen] til 54 kroner i timen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 20:06

> [...]
> kontanthjælp i Danmark end på arbejde i USA - kontanthjælpen svarer vist
> [efter hukommelsen] til 54 kroner i timen.

Hvor meget får en kontanthjælpsmodtager præcist i Danmark, så skal jeg
fortælle dig hvad han skal betale i skat.

Og så er der lige det der med biler og benzin, afgifter generelt osv.

Næ, Per, der er ingen grund til at være hellig over det danske system, du
har tydeligvis ikke ret megen kendskab til forholdene i USA.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 23:24

> [...]

> Hvor meget får en kontanthjælpsmodtager præcist i Danmark, så skal jeg
> fortælle dig hvad han skal betale i skat.

En enlig voksen, der ikke er forsørger, får i følge:

<http://www3.kk.dk/Service%20til%20dig/Sociale%20forhold/Kontanthjaelp/-
%20hvor%20meget%20kan%20jeg%20faa,-q-,.aspx>

8.577 kroner om måneden før skat, svarende til 60% af dagpengemax.

> Og så er der lige det der med biler og benzin, afgifter generelt osv.

Glem det med »biler og benzin«; kontanthjælpsmodtagere bruger ingen af
tingene, der da heller ikke er nødvendige for os andre. Jeg har da
heller aldrig taget et kørekort. I København er der ikke længere mellem
tingene end at man kan klare sig på cykel, og ellers har vi jo den
kollektive transport.

> Næ, Per, der er ingen grund til at være hellig over det danske system, du
> har tydeligvis ikke ret megen kendskab til forholdene i USA.

Jeg kender skam nok til det. $5.15 svarer 31,75 kroner i timen. 8.577
svarer til 53,50 i timen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 16-04-06 00:10

> [...]
> heller aldrig taget et kørekort. I København er der ikke længere mellem
> tingene end at man kan klare sig på cykel, og ellers har vi jo den

Ja, hvad var det Henry Ford sagde: "En mand over 25 år, der bruger
offentlige transportmidler, er en fiasko"

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 04:55

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Ja, hvad var det Henry Ford sagde: "En mand over 25 år, der bruger
> offentlige transportmidler, er en fiasko"

Det var da vist »a /young/ man« han sagde. Men han var nu også
bilfabrikant, og i USA får de kørekort som 16-årige, og det endda som
led i skolegangen i deres 12-årige folkeskole.

Til gengæld må børn under 21 ikke drikke en øl .... præsidentdøtrene er
da også hyppigt blevet taget i dokumentfalsk, hvor de har løget dem selv
»over 21«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 16-04-06 05:44

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> Ja, hvad var det Henry Ford sagde: "En mand over 25 år, der bruger
> offentlige transportmidler, er en fiasko"

Hvis nu man har købt et vinderhus med solrig stille have, og hvor alt
er i cykleafstand og man hverken har bil eller brug for offentlige
transportmiddel - mon så Ford-tidens bilreklamerende visdom kan
bruges til noget

Fra : @

Dato : 16-04-06 11:33

On Sun, 16 Apr 2006 00:24:26 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Glem det med »biler og benzin«; kontanthjælpsmodtagere bruger ingen af
>tingene, der da heller ikke er nødvendige for os andre.

skal vi tilbage til hestekøretøjer?

jeg er bange for at mælken når at blive sur inden du får den

> Jeg har da
>heller aldrig taget et kørekort. I København er der ikke længere mellem
>tingene end at man kan klare sig på cykel, og ellers har vi jo den
>kollektive transport.

nu er det vist kun københavnere der tror at København er hele verden

kollektiv transport i Danmark uden for KBH. Århus Odense og Ålborg er
ikke offentlig transport det er blot en nytteløs udgift

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 12:13

@ <1@invalid.net> wrote:

> skal vi tilbage til hestekøretøjer?
>
> jeg er bange for at mælken når at blive sur inden du får den

Jeg taler ikke om arbejdskørsel.

> nu er det vist kun københavnere der tror at København er hele verden
>
> kollektiv transport i Danmark uden for KBH. Århus Odense og Ålborg er
> ikke offentlig transport det er blot en nytteløs udgift

Fra mine forældres sommerhus ved Nyrup, Nykøbing Sjælland, tog det nu
aldrig lang tid at komme til Nykøbing på cykel. Men det er da muligt at
det forholder sig anderledes i den vestjyske ødemark?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 16-04-06 12:27

> Fra mine forældres sommerhus ved Nyrup, Nykøbing Sjælland, tog det nu
> aldrig lang tid at komme til Nykøbing på cykel. Men det er da muligt at
> det forholder sig anderledes i den vestjyske ødemark?

Du godeste..........vi lader den stå et øjeblik.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-04-06 13:13

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du godeste..........vi lader den stå et øjeblik.

Hvad er det, jeg så mange gange har sagt, om det tunnelsyn, der altid er
normen på "parnasset"?
Beboerne af omtalte, er jo ikke netop dem, der kar det videste udsyn.
Valby bakke har altid været en mental forhindring for disse klasser.
Som kun overskrides, når man "skal ligge på larndet".

MVH
Egon.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 14:40

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Du godeste..........vi lader den stå et øjeblik.

Du mener at der er noget steds her i riget, hvor der er længere end 20
km mellem købstæderne?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 16-04-06 21:33

> Du mener at der er noget steds her i riget, hvor der er længere end 20
> km mellem købstæderne?

Jeg mener, at du er en idiot! Hvis jeg skulle bruge offentlige
transportmidler til mit arbejde, ville det tage 2,5 timer hver vej. Men det
er typisk for folk som dig

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-06 05:48

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Jeg mener, at du er en idiot! Hvis jeg skulle bruge offentlige
> transportmidler til mit arbejde, ville det tage 2,5 timer hver vej. Men det
> er typisk for folk som dig

Nu talte jeg også om cykel - men i øvrigt kommer jeg da også jævnligt
til at arbejde i Frederiksværk og Holbæk. To timer hver vej med det
offentlige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-04-06 13:52

"Per Rønne" fortalte:

> Nu talte jeg også om cykel - men i øvrigt kommer jeg da også jævnligt
> til at arbejde i Frederiksværk og Holbæk. To timer hver vej med det
> offentlige.

Og du får rejsegodtgørelse?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-06 15:03

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:

> Og du får rejsegodtgørelse?

Næh, men jeg kan trække rejseudgifterne fra i skat.

Det samme med ham jeg tidligere nævnte, som var cand.scient. i matematik
og fysik, boede i Brønshøj, og arbejdede som årsvikar på to forskellige
gymnasieskoler. Odense Katedralskole og Næstved Gymnasium. Samtidig.

Han tog bussen ind til Hovedbanegården, og derefter toget til Odense
eller Næstved. Jeg tvivler på at de to årsvikariater tilsammen gav fuld
tid, men det ville nu også have været svært at få til at hænge sammen,
med al den transporttid. Men det viser lidt om hvor mobile
ikke-fastansatte gymnasielærere faktisk er.

I dag er han tilsyneladende fastansat adjunkt på en frederiksbergsk
skole.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 17-04-06 09:34

On Sun, 16 Apr 2006 22:32:43 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg mener, at du er en idiot! Hvis jeg skulle bruge offentlige
>transportmidler til mit arbejde, ville det tage 2,5 timer hver vej. Men det

folk som bor i større byer kender næsten intet til virkeligheden, alle
de huse spærrer for udsynet,

der hvor jeg bor kan offentlig transport ikke bruges af hverken konen
eller mig til transport til og fra arbejde

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 21:11

> [...]

> kontanthjælp i Danmark end på arbejde i USA - kontanthjælpen svarer vist
> [efter hukommelsen] til 54 kroner i timen.

I Danmark er marginalskatten på folk der betaler bundskat 43%. I USA er
den 10%.

I Danmark er momsen 25% (inklusive fødevarer). I USA betaler man nogle
få procent i moms (højest) og ikke på fødevarer.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 15-04-06 11:55

On Sat, 15 Apr 2006 01:00:00 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad så med de kontanthjælpsmodtagere, der hverken ryger eller drikker?
>Hvad skal de undvære?

ingenting

det vil jo kun være en (mindre) del af hjælpen som udbetales i
madmærker

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 12:26

@ <1@invalid.net> wrote:

> det vil jo kun være en (mindre) del af hjælpen som udbetales i
> madmærker

Her hører så med at det er klart dyrere at købe tingene i det lokale
supermarked end at købe det i Bilka eller Netto.

Men forhåbentlig vil du ikke have at /alle/ kontanthjælpsmodtagere skal
have pengene på den måde?

Og hvad med førtidspensionister?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 15-04-06 13:41

On Sat, 15 Apr 2006 13:25:47 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>supermarked end at købe det i Bilka eller Netto.
>
>Men forhåbentlig vil du ikke have at /alle/ kontanthjælpsmodtagere skal

nej, men hvis de gentagne gange har bevist, at de ikke er i stand til
f.eks. at sørge for betaling af husleje og lign. og desforuden kommer
før tid på udbetalingsstedet får at få yderligere hjælp, så vil jeg
tillade mig at mene, at en del af deres bistandsydelse skal
administreres

>Og hvad med førtidspensionister?

det samme - da en hel del førtids/invalide - pensionister er i et
eller andet misbrug kan økonomisk administration efter min mening
komme på tale

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 14:02

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]

> det samme - da en hel del førtids/invalide - pensionister er i et
> eller andet misbrug kan økonomisk administration efter min mening

Jamen - så er vi jo enige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Johnny Andersen

Dato : 15-04-06 00:40

> [...]
>
> Mærkaterne skal kun kunne indløses for dagligvarer i varehuse og
> dagligvarekæder - dvs. ingen øl, vin, spiritus eller tobak for mærkerne.

Du er syg i roen. Hvorfor vil du nedværdige folk mere, som er helt nede på
bunden?

> [...]
> elefantøllerne nede på bænken (er det iøvrigt socialt ansvarligt at
> lukek øjnene for at folk nedbryder sig selv med alkohol? nej vel?).

Du ser verden som sort eller hvidt, ikke? - Der er åbenbart ingen mellemting
for dig.

Heldigvis lider jeg ingen nød - men hvis den dag skulle komme, hvor jeg får
brug for hjælp - håber jeg ikke at din ideologi er den fremherskende....

/Johnny

/Johnny

Fra : christian

Dato : 15-04-06 04:11

Johnny Andersen wrote:
> [...]
> brug for hjælp - håber jeg ikke at din ideologi er den fremherskende....

Det er da en glimrende ide.
en hvis del af kontant hjælpen bliver øremærket til mad.
DVS folk med et "normalt" indtag af fødevare bare skal aflevere stamps
istedet for kontanter, mens folk med et misbrug får en nedgang i de
tilrådighedsværende midler, men stadig har øremærkede stamps til at købe
fødevarer for.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-04-06 11:13

christian fortalte:

> Det er da en glimrende ide.
> en hvis del af kontant hjælpen bliver øremærket til mad.

Det vil blot ikke sikre at de får noget sundt at spise. For madkuponer
vil kunne omsættes ligesom rationeringsmærker under krigen.
Jeg går ind for folkekøkkener i alle byer, hvor fattige kan spise gratis
eller for symbolsk beløb.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 15-04-06 12:07

On Sat, 15 Apr 2006 12:13:09 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>vil kunne omsættes ligesom rationeringsmærker under krigen.
>Jeg går ind for folkekøkkener i alle byer, hvor fattige kan spise gratis

HØRT
måske der så kunne blive til mad hver dag

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 15-04-06 11:59

On Sat, 15 Apr 2006 01:39:31 +0200, "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Du er syg i roen. Hvorfor vil du nedværdige folk mere, som er helt nede på
>bunden?

du burde i praktik på et socialkontor -
folk kommer dagen efter at de har fået udbetalt den bistandshjælp der
skulle slå til i 14 dage og klager deres nød, alle pengene er på
mystisk vis væk - læs- de er brugt til sprut og sjov tobak-

folk som ikke engang kan administrere deres egen økonomi 14 dage frem
er man nødt til på en eller anden måde at hjælpe -
en af måderne er madkuponer-

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Wilstrup

Dato : 15-04-06 12:01

> On Sat, 15 Apr 2006 01:39:31 +0200, "Johnny Andersen"
>
> folk som ikke engang kan administrere deres egen økonomi 14 dage frem
> er man nødt til på en eller anden måde at hjælpe -
> en af måderne er madkuponer-

Den mulighed findes allerede!
--
Wilstrup

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 14:37

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Du er syg i roen. Hvorfor vil du nedværdige folk mere, som er helt nede på
> bunden?

De er så langt nede de køber alkohol i stedet for mad, det er da ingen
ydmygelse at hjælpe dem til at købe rigtigt ind.

Thorkild

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 15:00

Thorkild Poulsen skrev:

> "Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> De er så langt nede de køber alkohol i stedet for mad, det er da ingen
> ydmygelse at hjælpe dem til at købe rigtigt ind.

Hvorefter de sælger maden til under indkøbspris for derefter at
købe bajere for pengene - hvad er så vundet?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 16:33

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvorefter de sælger maden til under indkøbspris for derefter at
> købe bajere for pengene - hvad er så vundet?

At så kan vi blot sige til dem, bad luck, så skal det såmænd nok stoppe.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 17:16

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> At så kan vi blot sige til dem, bad luck, så skal det såmænd nok stoppe.

Der er folk der ganske simpelt ikke tænker så langt. Og for den ganske
lille gruppe kunne kuponer til en slags folkekøkkener være en idé.
Personlige kuponer med dato på, som kun kunne indløses til en portion
varmt mad, ved fremvisning af billedlegitimation.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 17:38

> [...]
> Personlige kuponer med dato på, som kun kunne indløses til en portion
> varmt mad, ved fremvisning af billedlegitimation.

Er vi virkelig ikke kommet over den form for kollektivistisk socialisme ?

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 18:20

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Er vi virkelig ikke kommet over den form for kollektivistisk socialisme ?

Føler du slet intet medansvar over for folk der er /helt/ nede?

Men det kan da godt være at de burde bo på en slags kollegier, med
kantine der serverer dagligt mad. Og med mad- og husleje fratrukket
deres førtidspension, før den kom til udbetaling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 20:08

> Føler du slet intet medansvar over for folk der er /helt/ nede?

Dem der er helt nede er de hjemløse, og for dem er der så vidt jeg ved, mad
arrangementer.

> Men det kan da godt være at de burde bo på en slags kollegier, med
> kantine der serverer dagligt mad. Og med mad- og husleje fratrukket
> deres førtidspension, før den kom til udbetaling.

Hvis de ikke evner at administrere deres bistand må andre gøre det for dem.

Thorkild

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 17:39

Thorkild Poulsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> At så kan vi blot sige til dem, bad luck,

Det har vi jo hele tiden kunnet sige - nogen med større glæde end
andre.

> så skal det såmænd nok stoppe.

Fordi du siger "bad luck"? Det skal nok hjælpe fedt.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 21:53

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Hvorefter de sælger maden til under indkøbspris for derefter at
> købe bajere for pengene - hvad er så vundet?

Faktisk vil de bare sælge madkuponenere til halv pris, som de gør i USA,
men det gør at de har færre penge til rådighed til alkohol og tobak.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 23:40

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Faktisk vil de bare sælge madkuponenere til halv pris, som de gør i USA,
> men det gør at de har færre penge til rådighed til alkohol og tobak.

Og mad. Opskriften på en hel masse ulykke, mere tiggeri og mere
kriminalitet.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 23:45

> Og mad. Opskriften på en hel masse ulykke, mere tiggeri og mere
> kriminalitet.

Mere kriminalitet og ulykke, fordi vi omlægger fx. 1000 kr/md fra
udbetalte penge til madkuponer? Det tror jeg simpelthen ikke på,
Svendsen. Den må du længere ud på landet med

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-04-06 00:31

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Mere kriminalitet og ulykke, fordi vi omlægger fx. 1000 kr/md fra
> udbetalte penge til madkuponer?

Hvis det skal hindre taber i at få fat på deres elefantbajere,
ja.

> Det tror jeg simpelthen ikke på,

Hvorfor ikke?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-04-06 00:47

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Hvis det skal hindre taber i at få fat på deres elefantbajere,
> ja.

> Hvorfor ikke?

Jeg tror ikke på at vores sociale tilfælde vil ty til kriminalitet for
at få stillet deres behov for elefanter. Jeg tror nærmere de vil ændre
deres dårlige vaner.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-04-06 00:55

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Jeg tror ikke på at vores sociale tilfælde vil ty til kriminalitet for
> at få stillet deres behov for elefanter. Jeg tror nærmere de vil ændre
> deres dårlige vaner.

Det er jo ren tro, og virkeligheden er jo, at taberne allerede i
stort tal skaffer sig ekstra midler ved tiggeri og smårapseri.
Ved at tage kr. 1000 fra dem om måneden ville kun få dem til at
tigge og stjæle mere.

Og så har jeg slet ikke været inde på prostitution, der jo er en
klassiker for kvindelige tabere. Den strategi er som bekendt også
meget i brug allerede.

Den slags vil vi vel ikke ha' mere af?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 05:25

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Og så har jeg slet ikke været inde på prostitution, der jo er en
> klassiker for kvindelige tabere.

Den er nu også ganske almindelig blandt mandlige tabere, så længe de ser
unge nok ud. Men sidstnævnte forbehold, udseendet, gælder nu også for
hunkønnet.

I øvrigt viste en nylig undersøgelse i Trondhjem at der var tre gange så
mange drenge i alderen 15-25 der var prostituerede med flere end 10
kunder, end der var piger.

> Den strategi er som bekendt også meget i brug allerede.

Og alternativet kender vi fra narkomanerne: røverier og indbrud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-04-06 12:11

> [...]

> Og så har jeg slet ikke været inde på prostitution, der jo er en
> klassiker for kvindelige tabere. Den strategi er som bekendt også

Prostitution og Tiggeri krænker ikke andre. SMårapseri er en sag på
politiet - så må de omtalte tilfælde på en kold tyrker i fængslet, hvor
de med sikkerhed ikek få deres elefanter.

Helt ærligt, mener du ikke selv dette er noget af en tangent at gå ud af
i debatten?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-04-06 13:52

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Prostitution og Tiggeri krænker ikke andre.

Det gør elefantdrikkeri så heller ikke. Personligt bliver jeg
stærkt irriteret, når en stinkende bums står og prøver at tigge
penge af mig. Små damer oplever endda, at tiggerne lejlighedsvist
udviser truende adfærd. Prostitution grundet nød og elendighed er
heller ikke noget, jeg bifalder.

> SMårapseri er en sag på
> politiet

Det er tiggeri også, og?

> - så må de omtalte tilfælde på en kold tyrker i fængslet,

Det hjælper ligesom ikke på samfundsudgifterne. Det bliver det
kun dyrere af.

> hvor
> de med sikkerhed ikek få deres elefanter.

De kan få hash og narko. Adskillige misbrugere har haft deres

> Helt ærligt, mener du ikke selv dette er noget af en tangent at gå ud af
> i debatten?

??

Da ikke når det handler om

a) Tabernes sundhed.
b) Samfunds/skatteyderudgifter.

Fra : @

Dato : 16-04-06 11:34

On Sun, 16 Apr 2006 00:44:30 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Mere kriminalitet og ulykke, fordi vi omlægger fx. 1000 kr/md fra
>udbetalte penge til madkuponer? Det tror jeg simpelthen ikke på,
>Svendsen. Den må du længere ud på landet med

herude tror vi slet ikke på den slags

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 04:34

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> [...]
>
> Mærkaterne skal kun kunne indløses for dagligvarer i varehuse og
> dagligvarekæder - dvs. ingen øl, vin, spiritus eller tobak for mærkerne.

Mig bekendt har der hele tiden været lovhjemmel for således at sætte
folk under administration, der ikke selv kan klare det. Så
bistandskontoret betaler huslejen direkte til udlejer, og eventuelt også
at den resterende kontanthjælp udbetales i små rater, eller i form af
kuponer til brug i et bestemt supermarked. Og ikke blot til madvarer,
også til vaskepulver, sæbe, tandpasta og hårshampoo.

Nyt tøj kan der også lejlighedsvist blive brug for.

Men en sådan ordning er naturligvis dyr at administrere, ydmygende for
klienten - og i øvrigt kun sjældent nødvendig. Så den bør kun benyttes
hvor der ikke er andre muligheder.

Men det er måske en anden agenda du er ude i?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 10:30

> [...]

> kuponer til brug i et bestemt supermarked. Og ikke blot til madvarer,
> også til vaskepulver, sæbe, tandpasta og hårshampoo.

Det falder under "dagligvarer".

> [...]
>
> Men en sådan ordning er naturligvis dyr at administrere, ydmygende for
> klienten - og i øvrigt kun sjældent nødvendig. Så den bør kun benyttes

Kommunerne i dag uddeler allerede rekvisitioner til dagligvarer som kan
anvendes i fx. Kvickly. Jeg taler kun for at udvide systemet.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 12:26

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Det falder under "dagligvarer".

Jep.

> Kommunerne i dag uddeler allerede rekvisitioner til dagligvarer som kan
> anvendes i fx. Kvickly. Jeg taler kun for at udvide systemet.

Der er ingen tvivl om at det i dag bruges for lidt. Ellers ville vi jo
heller ikke have de mange, der bliver smidt ud af deres almennyttige
bolig, fordi de ikke får betalt huslejen.

Men at gøre det for /alle/ kontanthjælpsmodtagere, dét ville altså være
at gå for vidt.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 13:14

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]
> elefantøllerne nede på bænken (er det iøvrigt socialt ansvarligt at
> lukek øjnene for at folk nedbryder sig selv med alkohol? nej vel?).

Hvis det kun er misbrug af elefanter, du vil til livs med dine
madkuponer, er strategien dårlig. Der bliver bare flere tiggere
og tyveknægte ud af den ordning.

Desuden synes jeg ikke, man skal blande sig i andre menneskers
brug af elefantøller. Du kunne ligesågodt tale for et
spiritusforbud.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 13:40

> [...]

> Desuden synes jeg ikke, man skal blande sig i andre menneskers
> brug af elefantøller. Du kunne ligesågodt tale for et

Og har man set Café Paradis [film fra 50erne med bl.a. Ib Schønberg som
direktør-drankeren], så ved man også at alternativet kan være
husholdningssprit.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 14:33

Per Rønne skrev:

> Og har man set Café Paradis [film fra 50erne med bl.a. Ib Schønberg som
> direktør-drankeren], så ved man også at alternativet kan være
> husholdningssprit.

Ja, og så får sundhedssystemet endnu større udgifter.

Fra : Jesper

Dato : 15-04-06 22:31

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og har man set Café Paradis [film fra 50erne med bl.a. Ib Schønberg som
> direktør-drankeren], så ved man også at alternativet kan være
> husholdningssprit.

"For enden af alting står der en øl og en snaps" Ib Schønberg, Café
Paradis.

Glimrende film!

OG iøvrigt bliver man alvorligt syg af at drikke denatureret sprit - man
kan faktisk dø af det.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 23:24

> OG iøvrigt bliver man alvorligt syg af at drikke denatureret sprit - man
> kan faktisk dø af det.

Hvilket så alvorligt syge mennesker som disse sprittere ikke tager
hensyn til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 23:08

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og har man set Café Paradis [film fra 50erne med bl.a. Ib Schønberg som
> direktør-drankeren], så ved man også at alternativet kan være
> husholdningssprit.

Det er en rigtig mand!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 15-04-06 13:51

On Sat, 15 Apr 2006 14:14:21 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

> [...]
>
>Desuden synes jeg ikke, man skal blande sig i andre menneskers
>brug af elefantøller. Du kunne ligesågodt tale for et

problemet er, at disse misbrugere render de offentlige kontorer på
dørene for at få yderligere kontanter til "elefanter" når deres
bistandshjælp til 14 dage er drukket op på 2

--
De, der påstår at have en alvidende gud i ryggen,
gør i praksis sig selv til gud.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 14:32

@ skrev:

> problemet er, at disse misbrugere render de offentlige kontorer på
> dørene for at få yderligere kontanter til "elefanter" når deres
> bistandshjælp til 14 dage er drukket op på 2

Det er så sin sag. Man løser bare ikke problemet med madkuponer.

Madkuponer kan kun bruges til at bilde skatteydere ind, at deres
tvangsindbetalte midler ikke smides uhæmmet formålsløst ud på
fattige; men det hjælper madkuponer heller ikke på - det ser bare
sådan ud, og derfor kan der i nogen lande være stemmer i at
foreslå sådanne ordninger.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 14:59

> [...]
> fattige; men det hjælper madkuponer heller ikke på - det ser bare
> sådan ud, og derfor kan der i nogen lande være stemmer i at

Vrøvl, moderne administration af kuponer via et specielt hævekort, kræver
ikke synderlig administration og så kan vi skrotte det med ekstrabetalinger.

Thorkild

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 15:02

Thorkild Poulsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Vrøvl, moderne administration af kuponer via et specielt hævekort, kræver
> ikke synderlig administration og så kan vi skrotte det med ekstrabetalinger.

Administration af ordningen har intet at gøre med det, jeg
skriver.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-04-06 16:34

> Administration af ordningen har intet at gøre med det, jeg
> skriver.

Det gør ikke det du skriver til mindre vrøvl.

Thorkild

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 17:41

Thorkild Poulsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Det gør ikke det du skriver til mindre vrøvl.

Naturligvis ikke - det viser bare, at du misforstod, hvad du
svarede på.

Fra : Spamloes

Dato : 15-04-06 19:31

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 21:21

Spamloes skrev:

> Arh, Hr. Svensen, den maa du laengere ud paa landet med. Hvem skulle de
> dog saelge den til? Hvem helvede ville dog koebe mad af en hjelmloes for
> at skaffe ham penge til bajere?

Folk der gerne vil have en pose sukker, nogen dåser makrel i
tomat osv. billigt f.eks. Der er også masser af mennesker, der
køber "varme" varer, hvilket vel er værre, ikk'?

Hvis du begrænser, hvad virkeligheden kan være, til hvad du kunne
finde på, anlægger du et alt for snævert billede på, hvad der
foregår omkring dig.