Livsfarlig EU-Kommission
Fra : @

Dato : 14-04-06 22:32

Dette viser jo(igen-igen-igen) tydeligt, at når en række forskellige
lande skal køre med ens regler som bliver det efter "laveste
fællesnævner" man kører

det hele bliver således ikke lige godt, men lige dårligt
<<<<<<<
http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article189840.ece

ER EU-KOMMISSIONEN ude på at slå folk ihjel?

Spørgsmålet rejser sig med alarmerende styrke efter det sidste
eksempel på idiotisk bureaukrati hos embedsmænd og politikere i den
europæiske union.

Det drejer sig om noget, masser af mennesker putter i munden, men som
i længden risikerer at tage livet af dem.

PROBLEMETS kerne har det ikke særligt appetitvækkende navn
transfedtsyrer, som øger risikoen for hjertesygdomme.

Det er især fastfood-kæderne, der er i søgelyset. Men her viser en ny
dansk undersøgelse i 20 lande overraskende, at Danmark er Europas
duks, når det f.eks. gælder burgere fra McDonald's eller
kyllingestykker fra Kentucky Fried Chicken.

DET VIL formentlig komme bag på de fleste, at de ellers stærkt
standardiserede produkter faktisk er ganske forskellige. F.eks. er der
op til 30 gange mere transfedtsyre i fastfooden i visse europæiske
lande, end der er i Danmark.

Det skyldes en få år gammel dansk lov, som man skulle tro,
EU-Kommissionen nu ville kopiere.

MEN NEJ, sådan tænkes der ikke i Bruxelles og omegn.
Her er der ikke tale om en forbedring af folkesundheden, men om en
teknisk handelshindring!

Og derfor vil EU nu have Danmark til at lave lovgivningen om.
alene dumt, det er direkte forbryderisk.
Kommissionen vil erstatte en handelshindring med noget, der kan vise
sig at være en livshindring.

Nogen burde stoppe disse gale mennesker.
<<<<<<<<

--
De, der påstår at have en alvidende gud i ryggen,
gør i praksis sig selv til gud.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-04-06 22:45

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> duks, når det f.eks. gælder burgere fra McDonald's eller
> kyllingestykker fra Kentucky Fried Chicken.

Synd af KFC også er involveret her - deres burgere er langt bedre end
MCD's undskyldning for fødevarer.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 04:26

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Synd af KFC også er involveret her - deres burgere er langt bedre end
> MCD's undskyldning for fødevarer.

Burgere - in Kentucky Fried Chickens? Det er da kyllingestykker ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-04-06 10:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Burgere - in Kentucky Fried Chickens? Det er da kyllingestykker ...

OG burgere. Prøv evt. deres Zinger Tower burger, der er masser af
kyllingkød i ift. de sørgelige undskyldninger for burgere soM McDonalds
serverer.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 12:26

> [...]

> OG burgere. Prøv evt. deres Zinger Tower burger, der er masser af
> kyllingkød i ift. de sørgelige undskyldninger for burgere soM McDonalds

Jeg spiser ikke burgere med kyllingekød i. En rigtig burger består af
hakket oksekød.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-04-06 13:16

Per Rønne skrev:

> Jeg spiser ikke burgere med kyllingekød i. En rigtig burger består af
> hakket oksekød.

Det er nok fordi, det er en videreudvikling af 'ham'-burgeren.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 13:40

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Det er nok fordi, det er en videreudvikling af 'ham'-burgeren.

Dictionary siger om etymologien. Det går altså på den gamle, tyske
bystat.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-04-06 09:12

> Jeg spiser ikke burgere med kyllingekød i. En rigtig burger består af
> hakket oksekød.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Du mener hakket soyabønner og fedt og krydderier plus en masse ting som jeg
ikke kan få at vide af en der har lavet dem og så lidt oksekød, når det er
McDonalds burgere der snakkes om.

Ellers er en rigtig burger af hakket oksekød, som du skriver.

Svend

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 11:54

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> Du mener hakket soyabønner og fedt og krydderier plus en masse ting som jeg
> ikke kan få at vide af en der har lavet dem

Jeg troede faktisk at soyabønner var sundere end kød?

> og så lidt oksekød, når det er McDonalds burgere der snakkes om.

Der går måneder imellem at jeg spiser på MacDonald's.

> Ellers er en rigtig burger af hakket oksekød, som du skriver.

Jeg plejer nu ikke at lave burgere herhjemme; så bliver det til
gammeldags hakkebøf med kartofler og ristede løg og champignons. Og
muligvis et spejlæg.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 04:26

@ <1@invalid.net> wrote:

> DET VIL formentlig komme bag på de fleste, at de ellers stærkt
> standardiserede produkter faktisk er ganske forskellige.

Efter at jeg i 2001 prøvede at spise på en Kentucky Fried Chickens i
Oxford, undrer det mig nu ikke det fjerneste. Kyllingestykkerne smagte
aldeles ikke som hjemme i Danmark.

De var væsentligt dårligere. Alt, alt for fedtede.

> F.eks. er der op til 30 gange mere transfedtsyre i fastfooden i visse
> europæiske lande, end der er i Danmark.

Dét er måske grunden?
--
Per Erik Rønne