billeder som taler for sig selv
Fra : hamselv

Dato : 13-04-06 16:18

Fra : Rune

Dato : 14-04-06 13:47

Pallywood i bedste sendetid.

Hvad skal man med en side hvis mest centrale billedmateriale bygger på en
bevidst manipulation og løgn. I.e. billede med Mohammed al-Dura, som først
påstået blev skudt af Israelske soldater - men siden viste sig, i
virkeligheden blev skudt af Palæstinensiske terrorister som led i en bevidst
propagandastrategi for at skabe medlidenhed fra verdenssamfundet. Gad vide
hvordan du har det med at blive udnyttet i løgn og propagandaøjemed i andres
politiske kamp?

Se f.eks.
German TV: Mohammed a-Dura likely killed by Palestinian gunfire
http://web.israelinsider.com/bin/en.jsp?enPage=ArticlePage&enDisplay=view&enDispWhat=object&enDispWho=Article%5El126&enVersion=0&enZone=Diplomacy

Who Shot Mohammed al-Dura?
http://www.theatlantic.com/doc/prem/200306/fallows

Famous 'martyrdom' of Palestinian boy 'staged'
Shooting of intifada's 12-year-old poster-child called 'street theater'
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=32137

http://www.cnsnews.com/ViewForeignBureaus.asp?Page=%5C%5CForeignBureaus%5C%5Carchive%5C%5C200502%5C%5CFOR20050215c.html

Fra : Joakim

Dato : 14-04-06 14:55

"Rune" <xxx@xyx.kdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gad vide hvordan du har det med at blive udnyttet i løgn og
> propagandaøjemed i andres politiske kamp?

Ja, internettet er fuld af den slags misinformation.

Websidens ophavsmand Hal Turner er en notorisk racist og antisemit. Fra
samme webside kan man f.eks. læse følgende:

"Mossad agents are spread around the world posing as doctors, nurses and
suppliers of all types of food and medical products spreading disease and
other contaminated products to unsuspecting people around the world".

http://www.halturnershow.com/MossadCaughtSpreadingAIDS.html

Ren gakkelak, men pyt, hvad historien her mangler i troværdighed, vinder den
til gengæld i underholdningsværdi.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 20:35

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
(klip)
> Ren gakkelak, men pyt, hvad historien her mangler i troværdighed, vinder
> den
> til gengæld i underholdningsværdi.

Jeg føler mig ikke underholdt af menneskelig lidelse og død, lemlæstede børn
og iturevne kroppe.

Ligesom hans kollega i galningeklubben, Michael Moore, har tossen Turner dog
sin frihed til at sige hvad han vil, hvilket vi andre heldigvis har vores
frihed til at ignorere. De higer efter vores opmærksomhed og kun manglen på
denne kan kvæle dem (i overført betydning, naturligvis).

Mvh, Ulrik

Fra : Joakim

Dato : 16-04-06 21:45

"Ulrik" <v o n d a h e AT u s a DOT c o m> skrev i en meddelelse
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> (klip)
>
> Jeg føler mig ikke underholdt af menneskelig lidelse og død, lemlæstede
> børn og iturevne kroppe.

Den opmærksomme læser bemærker naturligvis at underholdningsværdien er
relateret til historien om Mossad's spredning af aids.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-04-06 23:15

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Ja, internettet er fuld af den slags misinformation.
>
> Websidens ophavsmand Hal Turner er en notorisk racist og antisemit. Fra
> samme webside kan man f.eks. læse følgende:

Hal Turner er også ham der her reklameret for PNL! :)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 20:29

"Rune" <xxx@xyx.kdk> wrote in message
> Pallywood i bedste sendetid.

Hvad er Pallywood?

> Hvad skal man med en side hvis mest centrale billedmateriale bygger på en
> bevidst manipulation og løgn. I.e. billede med Mohammed al-Dura, som først
> påstået blev skudt af Israelske soldater

Jeg er ligeglad, hvem der skød den unge dreng og hans far; de døde begge to
i voldsom frygt og helt unødvendigt! Hvad jeg til gengæld ikke er ligeglad
med er den perverse bevægelse, hvor menneskeliv er så lidt værd, at man ikke
blot opflasker sine børn med had, men også bevidst sender dem ud i farezoner
for at kaste sten på bevæbnede soldater, og glorificerer martyrdøden.

I min optik har skytten eller skytterne af de dræbende skud allerhøjest
halvdelen af drengens og hans fars blod på hænderne - den helt overvejende
del ligger i den kultur/religion de var medlemmer af.

Mvh, Ulrik

Fra : Alucard

Dato : 16-04-06 21:22

On Sun, 16 Apr 2006 21:29:27 +0200, "Ulrik" <v o n d a h e AT u s a
DOT c o m> wrote:

>Hvad er Pallywood?

Palistinensisk Hollywood....

To gode eksempler kan ses på http://seconddraft.org/movies.php

Fra : Alucard

Dato : 16-04-06 22:47

DOT c o m> wrote:

>Jeg er ligeglad, hvem der skød den unge dreng og hans far; de døde begge to
>i voldsom frygt og helt unødvendigt!

Faderen døde da ikke..... Og efter at have set optagelserne af hvad
der skete, så tvivler jeg på at knægten overhovedet er død.....

Fra : Konrad

Dato : 20-04-06 12:26

> [...]
> propagandastrategi for at skabe medlidenhed fra verdenssamfundet. Gad vide
> hvordan du har det med at blive udnyttet i løgn og propagandaøjemed i

Hvad med alle de andre billeder? Er de også bevidst manipulation og løgn?
Jeg tror da i det store og hele de beskriver virkelige begivenheder og
menneskeskæbner - det ser i hvert fald angiveligt sådan ud. Man kunne jo
også, og der er der jo nogen der gør, lave en tilsvarende side med israelske
ofre for selvmordsbomber.

Fra : Konrad

Dato : 20-04-06 12:27

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Hvad med alle de andre billeder? Er de også bevidst manipulation og løgn?
> Jeg tror da i det store og hele de beskriver virkelige begivenheder og
> menneskeskæbner

Ja, altså billedsiden. Hvad der ellers står af ting og sager rager mig en
høstblomst. Jeg tror ikke man behøver at læse det, for at have en
fornemmelse af hvilken "diskurs" der skamrides.