Vilstrup: Fortsat S-tilbagegang
Fra : Per Rønne

Dato : 13-04-06 08:50

På:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/04/13/091156.htm>

kan ses at S nu står til 21,3% af stemmerne. Målingen giver derudover
fremgang til R, SF, DF, V og Enh, mens De Konservative går 1,3%point
tilbage.

Der er fortsat et pænt flertal bag VKO-koalitionen på 52,!%, mens VKR
ville få 48,8%.

Som bekendt plejer Vilstrup, som Politiken står for, at være »pæne« over
for især S og R.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 13-04-06 11:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> ville få 48,8%.
>
> Som bekendt plejer Vilstrup, som Politiken står for, at være »pæne« over

....og mindre pæne overfor DF.

Men da tallene er indsamlet 9-11. ds., så er der noget der tyder på at
HTS' seneste velfærdsudspil ikke er den store vælgermagnet.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 13-04-06 11:51

> ...og mindre pæne overfor DF.

De er nu her gået frem fra 15,0% til ?

S tilbage fra 22,05 til 21,3% - altså ikke statistisk signifikant. Men
man må nok regne med at partiet ligger mellem valgresultaterne fra 1901
[18,4%] og 1903 [22,5%].

> Men da tallene er indsamlet 9-11. ds., så er der noget der tyder på at
> HTS' seneste velfærdsudspil ikke er den store vælgermagnet.

Det er en fuser. Jeg lægger i øvrigt mærke til at de snakker om at
nedlægge ghettoerne. Om de vil gøre noget ved det?

Næh, huslejerne skal bare reduceres med 30%. I stedet for at udstykke
dem til ejerlejligheder, og beholde 1-2 lejligheder i hver opgang til
boligsociale formål - antallet må afhænge af antallet af lejligheder i
opgangene.

Huslejereduktionerne skal naturligvis tages fra Landsbyggefonden, der
ellers er beregnet til at bygge nyt for. De burde hellere bruge pengene
til at opkøbe ejerlejligheder [1-2 i hver opgang] til boligsociale
formål, indtil de har fået solgt ghetto-lejlighederne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 13-04-06 12:49

> [...]

> til at opkøbe ejerlejligheder [1-2 i hver opgang] til boligsociale
> formål, indtil de har fået solgt ghetto-lejlighederne.

Tallene står på DR Tekst TV s. 169 underside 1/2

A 21,3
B 12,0
C 9,0
D 0,0
F 9,1
K 1,9
M -
O 15,3
V 27,8
Ø 3,3

Nu er problemerne med mange af Danmarks ghettoer at det er det rene
slum. Tag f.eks. Brøndby Stand. Ingen vil betale for at købe en
lejlighed i de siloer. Det samme gælder mange andre steder. Derfor skal
mange af dem rives helt ned. Det er dårligt byggeri der ikke står til at
redde.

Det der er mest perspektiv i, er at få gang i repatrieringen af de
fremmede fra den tredie verden som ikke har dansk statsborgerskab, det
vil frigøre en masse almennyttige boliger og løse en lang række
probelemer samtidigt.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 13-04-06 13:39

> [...]
> lejlighed i de siloer. Det samme gælder mange andre steder. Derfor skal
> mange af dem rives helt ned. Det er dårligt byggeri der ikke står til at

Den 40 m^2 1-værelses ejerlejlighed jeg havde i Ishøj [vel på størrelse
med din i Gentofte] så jeg sidste år til 800.000 kroner. Altså en
tilsvarende lejlighed, i samme bebyggelse, Ishøj Centrum. I øjeblikket
afslører google at der ikke er nogen til salg.

Det tog mig for seks år siden /timer/ at sælge lejligheden, da jeg købte
/ arvede mine forældres 70 m^2 store 2,5-værelses lejlighed.

Der er ganske simpelt enorm mangel på ejerlejligheder i
hovedstadsregionen. Og ejer folk deres egen bolig, forfalder den ikke -
ejer- og andelsboligforeninger skal nok sørge for vedligeholdelse, lige
som hærværk minimeres.

> [...]
> fremmede fra den tredie verden som ikke har dansk statsborgerskab, det
> vil frigøre en masse almennyttige boliger og løse en lang række

Dén kan du godt glemme alt om. Det det nu drejer sig om er at få
indvandrende fordansket, så hurtigt og så gennemgribende som muligt.

En del af vejen går igennem nedlæggelsen af ghettoerne, så børnenes
legesprog bliver dansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-04-06 14:12

Per Rønne wrote:

> S tilbage fra 22,05 til 21,3% - altså ikke statistisk signifikant. Men
> man må nok regne med at partiet ligger mellem valgresultaterne fra 1901
> [18,4%] og 1903 [22,5%].

Helt i tråd med deres synspunkter.

Thorkild