En liberal regering?
Fra : Norma

Dato : 12-04-06 20:11

At vi har en liberal regering, har jeg i og for sig intet imod.

Hvis blot de var liberale!

Men som det fungerer for tiden, er jeg bare bekymret!

OK, you huu, vi har, surprice, surprice, pludseligt tilbagebetalt vores
udlandsgæld.

Og dermed har jeg og de på nmin alder, formået, langt før tiden, formået at
tilbagebetale tidligere tiders gæld, på rekord stor tid.

Fint nok for mig, i og for sig, jeg er ikke ret materiel, så længe jeg har
det godt. Købte eget hus, meget ung, så skønt jeg har arbejdet som få, og
intet fået ud af det, så har jeg i det mindste opnået en såkaldt friværdi i
min bolig, der kunne have fået mig til at rende stresset rundt i et forsøg
på at bruge den, blot for at stille mi i større og større gæld.
Selv om priserne klart er så opskruede, at jeg kun ville kunne betale min
gæld tilnbage, ved større og større lån, indtil banken siger stop.
Jeg mener, jeg er ikke engang færdig med at betale min studielån tilbage!

Det., jeg vil brokke mig over, er den førte politik, hvor man immervæk mere
og mere, begynder at føle sig som født i et Østblok-land!

Ind af døren vælter nyheder om, hvorledes unge nu, skal bestå deres
uddannelse på kortere og kortere tid, hvorledes deres uddannelse bliver
gjort mere og mere ufri, hvorledes de får større og større mødepligt og mere
og mere kontrol.

Fjumreår, kalder man nu, dannelsesrejser med mere!

Hvor er vi henne?

Fint at den danske regering tager den danske økonomi så højtideligt, men
hvorfor bekymrer de sig så så meget om udlandets mening om os, som land?

Har vi ikke lov til at være, som vi er?
Og lige så fjumrede som vi er?

Det er jo lige akkurat det, der har gjort os til "tænketanke".'

Hvad vil vi stille op, med en ungdom, hvoraf der kræves to gode indkomster
for at købe en to-værelses lejlighed i København?
Forvente at de alle vil pentle fra Malmø eller Lolland?

Det er da idiotisk, hvis vi ønsker vækst.

Der står en række begave unge parat til at tage over, men, hvad laver de?

Sidder ved kasseapparater i Netto, for at tjene til deres fornødenheder.

Mens det "grå guld", der gerne vil og som kan, sidder og græder, hvis de
bliver fyret, fordi de ved, at der sidder så mange andre på spring for at
overtage deres jobs, med nye og mere tidsvarende uddannelser.

Hvor vil vi hen?

Aviserne er fulde af " agurker", der ævler løs om såkaldte
"Mohammad-tegninger", alt i mens regeringen indfører særdeles liberale
regler for indførsel af fremmede studerende og arbejdere, uden at nogen
tilsyneladende opdager det.

De er fulde af billeder af afbrænding af danske flag, samtidigt med at de
sædvanlige "hverve-kampagner" for EU og for at vi skal droppe vores
forbehold er ophørt!

Hvad vil regeringen os?

Næste gang de sætter EU-forbeholdene til valg, vil alle med garanti stemme
for at droppe dem, fordi, nu har vi fået en fælles fjende, der hedder Islam
og som afbrænder vores flag!

Jeg siger, at der manipuleres med os.

Og jeg er træt af det, og bekymret over det, for jeg kan ikke finde et
parti, der er vakse nok, til at fatte, hvad der foregår.

Jeg mener, blot som et par eksempeler: Hvorfor er Danmarks omdømme så
vigtigt, hvis vi blot er en del af EU?
Og hvorfor er det så vigtigt for os danskere, at betale vores udlandsgæld
tilbage, langt før forventet tid, hvis vi blot er en del af gældsatte
Europa?
Hvorfor skal vi knokle så meget, i forhold til det øvrige Europa, således at
økonomer kan sidde på deres bagdel og regne på, hvor mange kloge udlændinge
vi skal have hertil, for at erstatte os?

For tiden vælter det i Danmark ind med kloge, og det er måske bedre end
ørkenstammer?

I mens laver regeringen i stilhed arveloven om, således at børn ikke længere
automatisk arver deres forældre. Nej, det er nu f.x. en tilfældig person de
bor sammen med i deres alderdom, f.x. en au-pair.

Og uægte børn arver nu ikke længere det samme som ægte børn. Hvilket jeg
finder er et moralsk mareridt.

Men, naturligvis.
Det vil reducere ældrebyrden, såfremt en hvilken som helst tilfældig person,
der er flyttet ind hos en single, automatisk arver næsten alt, uanset om
vedkommende i det meste af sin livstid har haft et familieliv og måske netop
ikke har gift sig igen, for at børnene skulle arve.

Velkommen til golddigger land, og hvor er alle de unge henne, hvis arv
frarøves den uden advarsel og store overskrifter?????

Endelig?

Hvorfor ´har Danmark tilsyneladende mistet sin nationale selvstændighed?

Og ikke mindst, hvorfor bliver politikerne ved med at lades som om, at vi
stadig har den, samtidigt med, at de ikke kan træffe nogen som helst
nationale beslutninger?????

Persónligt er jeg med garanti mindst lige så krænket, når Dannebro brændes
af, som andre er, når noget tegner et billede af den såkaldte sidste profet,
hvis spådomme, aldrig gik i opfyldelse, indenfor det tidsrum, han havde
talt om, hvorfor han bør anses som obsolet.

Norma

PS. Undskyl, hvis jeg får semdt dette indlæg to gange, men jeg skrev det for
nogen tid siden, og kan ikke se, at det dukker op.

Fra : Torben Bach

Dato : 13-04-06 06:21

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
Snip

> [...]
> bliver fyret, fordi de ved, at der sidder så mange andre på spring for at
> overtage deres jobs, med nye og mere tidsvarende uddannelser.

snap

Jeg forstår sådan set dine frustrationer langt hen ad vejen, MEN denne her
påstand bliver jeg nødt til at protestere over. Hvordan er du kommet frem
til begrebet "nye og mere tidssvarende uddannelser".
Det grå guld kan vel ikke sammenlignes med feks. en bil, der er fabrikeret i
år xx og derfor bestående af komponenter, der ikke længere er tidssvarende.
Har det slet ikke strejfet dig en tanke, at det grå guld hele vejen igennem
årene i langt de fleste tilfælde har opdateret deres færdigheder på det ene
og andet område?
Udover det - hvem har så klædt de unge på med ny og tidssvarende
uddannelser? Det skulle vel ikke være det grå guld?

Fortsat god påske.

Torben

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Norma

Dato : 13-04-06 17:50

"Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Udover det - hvem har så klædt de unge på med ny og tidssvarende
> uddannelser? Det skulle vel ikke være det grå guld?

Jeg er slet ikke uenig med dig.
Men har måske bare, i et anfald af "nu kan det være nok", været lidt hurtig
ved tasterne - sådan er nettet :)

Var måske også lidt ekstra forarget, efter kort inden at have talt med en
59-årig IT-programmør, der lige var blevet fyret og derfor skulle ud og
finde sig et nyt job.
Hans uddannelse kan måske blive anset for "forældet" af visse arbejdsgivere,
uden at jeg selv tror, at den er det, for det var et meget begavet og
"vedligeholdt" menneske, jeg sad overfor.

Men forstå min frustration over kontrasten!

Altså at "blomsten af Danmarks ungdom" skal sidde ved kasseapperater, alt
imens regeringen forlanger større kontrol med uddannelser og mødepligter,
når det er så oplagt, at lige akkurat deres individuelle forskelle på et
tidspunkt, kan komme os alle tilgode!

Det er uforskammet at kalde deres individuelle interesser for "fjumren", og
det må da være anti-liberal tankegang at tro på, at alle skal være ens og
have ens uddannelser, tilmed ens efter-uddannelser, tilmed lovpligtig, måske
endda så lovpligtig, at man skal tvinges til at lægge sin efteruddannelse ud
på nettet!

Og, for at besvare dit sidste spørgsmål, så jo, det "grå guld" klæder de
unge på, og der er alt for lidt focus på "mester-lære", selv om, det vil jeg
tro, de fleste ved,
at man lærer bedst ved at finde et problem, man ønsker at kende løsningen
på, læse om det, høre hvad andre mener om det (det grå guld), læse om det
igen, drøfte, hvad man har læst med en erfaren, få lidt feed-back, måske
læse lidt mere, prøve sin viden af, finde ud af, hvad man har erfaret, eller
ikke kan få til at fungere, læse igen, spørge igen, danne sig sin egen
mening, følge med i nyt omkring sin viden.

Og dette nye, kan måske ikke skaffes ved at deltage i mere formaliseret
undervisning, da man allerede er "ekspert", selv om den efterfølgende debat,
måske kan udvide ens horisont, men så bare ærgerligt, hvis der ikke er nogen
efterfølgende debat!

Så står man alligevel der alene med sin viden og erfaring.

Og det oplever jeg faktisk oftere og oftere, altså, at det sociale omkring
undervisning og foredrag er afskaffet.
Vi går tit bare hjem efter foredrag, der måske er planlagt til at vare 2
timer, og der hvor det holdes, er det 2 timers parkering, og det bliver ikke
udleveret parkeringsbilletter eller serveret så meget som en kop kaffe bag
efter.

Et sidespring, indrømmet.

Men hvorfor i alverden åbner et liberalt parti ikke op for uddannelse?

Jeg oplevet, at de helt unge i Danmark, stilles ganske urimelige krav. Både
i form at faste studieplaner, mødepligt samt selvforsørgelse.

Det hidser mig i grunden op, fordi, unge tænker fint på stranden, mens de er
sammen, mens de sover ud.

Der er brug for, ikke bare uddannede mennesker, men også selvstændigt
tænkende mennesker, her i landet.

Lad det dog blive et fedt land at bo i, hvis man er tænker og filosofisk
indstillet, samt hvis det er intelligensen vi satser på skal redde vores
fremtid i Danmark,
hvad det så end betyder.

Norma

Fra : @

Dato : 13-04-06 13:48

On Wed, 12 Apr 2006 21:11:06 +0200, "Norma"
<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

>At vi har en liberal regering, har jeg i og for sig intet imod.
>
>Hvis blot de var liberale!

nu er jeg ikke hverken en ørn eller høg til udendanske sprog

men

liberal libre liberty ?

gad vide om det ikke har noget med frihed at gøre?

hvordan kan et liberalt parti være EU-tilhænger?

>OK, you huu, vi har, surprice, surprice, pludseligt tilbagebetalt vores
>udlandsgæld.

Noma hvor meget har _du_ lånt i udlandet?

spøg til side, den danske stat har på vores vegne optaget lån udenfor
landets grænser - topmålet af tåbelighed

denne gæld ser ud til at være betalt

men ulykkerne er ikke slut af den grund

privat låntagning i udlandet er lige så stor en ulykke for Danmark som
offentlig låntagning i udlandet

renterne ryger over grænsen

>Og dermed har jeg og de på nmin alder, formået, langt før tiden, formået at
>tilbagebetale tidligere tiders gæld, på rekord stor tid.

du får lige et + i bogen

> [...]
>min bolig, der kunne have fået mig til at rende stresset rundt i et forsøg
>på at bruge den, blot for at stille mig i større og større gæld.

hvem har bedt dig bruge friværdien i dit hus??

>Selv om priserne klart er så opskruede, at jeg kun ville kunne betale min
>gæld tilnbage, ved større og større lån, indtil banken siger stop.

du har ikke overvejet om dit forbrug er for stort til din indkomst?

>Jeg mener, jeg er ikke engang færdig med at betale min studielån tilbage!

og? man skal ikke låne mere end man kan overkomme at betale tilbage

>Det., jeg vil brokke mig over, er den førte politik, hvor man immervæk mere
>og mere, begynder at føle sig som født i et Østblok-land!

politikken her i landet er jeg heller ikke tilfreds med, slet ikke den
økonomiske politik

> [...]
>gjort mere og mere ufri, hvorledes de får større og større mødepligt og mere

hvis skatteyderne betaler for undervisning er det mindste man kan
forlange da at den forkælde unge generation møder til forelæsningerne,

eller overlader studiepladesn til en som vil udnytte den

>Fjumreår, kalder man nu, dannelsesrejser med mere!

folk må fjumre og danne sig i alle de år de bare kan ønske sig, bare
de ikke kræver at jeg skal betale for dem

>Hvor er vi henne?

her

det kan aldrig være en fejl at stille krav til de unge, det vil kun
gøre dem stærkere

>Fint at den danske regering tager den danske økonomi så højtideligt, men
>hvorfor bekymrer de sig så så meget om udlandets mening om os, som land?

et er at fornærme profeten

det er straks mere alvorligt at fornærme profitten -
bare spørg ARLA eller landbrugsrådets præsident Peter Gæmelke

gad vide hvad de siger til at jeg til sankt Hans brænder en falsk
profet og en koran på et bål?

>Har vi ikke lov til at være, som vi er?

jo jo jo og ytringsfrihed har du også - så længe du ikke bruger den

>Og lige så fjumrede som vi er?

jo - ku' du ikke fjumre en lille gris ind i en moske

>Det er jo lige akkurat det, der har gjort os til "tænketanke".'

det synes "eliten" nu om dage helt at have glemt,
de "skæve" eksistenser har altid været dem som bragte frisk "luft" og
fornyelse i samfundet

nu skal man være strømlinet og køre i midtersporet hvis man vil frem

>Hvad vil vi stille op, med en ungdom, hvoraf der kræves to gode indkomster
>for at købe en to-værelses lejlighed i København?

den var næsten for nem

flytter dem væk fra København selvfølglig

>Forvente at de alle vil pentle fra Malmø eller Lolland?

på Lolland kan d nøjes med en lønindkomst, så kan den unge mor gøre
det natyren har bestemt hende til - passe yngel

>Det er da idiotisk, hvis vi ønsker vækst.

vækst -- skal vi nu til at indkøbe flere unødvendighedsartikler?

>Der står en række begave unge parat til at tage over, men, hvad laver de?

beklager sig over alle andre end sig selv

>Hvad vil regeringen os?

sjældent noget godt (og det uanset hvilken regering)

>Næste gang de sætter EU-forbeholdene til valg, vil alle med garanti stemme
>for at droppe dem, fordi, nu har vi fået en fælles fjende, der hedder Islam
>og som afbrænder vores flag!

den største katastrofe vil være at gå ind i den fælles valuta, det vil
være enden på Danmark

>Jeg siger, at der manipuleres med os.

selvfølgelig - endda for dine egne licenspenge

>Og jeg er træt af det, og bekymret over det, for jeg kan ikke finde et
>parti, der er vakse nok, til at fatte, hvad der foregår.

de ved sikkert udmærket hvad der foregår, og det rager da dem en
høstblomst - bare de kan blive valgt en gang til

>Jeg mener, blot som et par eksempeler: Hvorfor er Danmarks omdømme så
>vigtigt, hvis vi blot er en del af EU?

Danmark er faktisk et "brand" som er penge værd så derfor penge

>For tiden vælter det i Danmark ind med kloge, og det er måske bedre end
>ørkenstammer?

at importere kloge hoveder til specifikke opgaver er gavn -
på længere sigt vil det nok være gavn at uddanne egen

> [...]
>bor sammen med i deres alderdom, f.x. en au-pair.
>
>Og uægte børn arver nu ikke længere det samme som ægte børn. Hvilket jeg

ja Muhammedkrisen har været brugt til at skjule en hel del

>Velkommen til golddigger land, og hvor er alle de unge henne, hvis arv
>frarøves den uden advarsel og store overskrifter?????

min holdning afskaf arveloven den er formynderisk

>Og ikke mindst, hvorfor bliver politikerne ved med at lades som om, at vi
>stadig har den, samtidigt med, at de ikke kan træffe nogen som helst
>nationale beslutninger?????

fordi politikerne udmærket godt ved, at de ikke kan luske hele
EU-cirkuset ind på en gang, derfor lader de endnu som om Danmark er et
selvstændigt land

> [...]
>hvis spådomme, aldrig gik i opfyldelse, indenfor det tidsrum, han havde
>talt om, hvorfor han bør anses som obsolet.

det værste ved disse undermenneskers afbrænding af Dannbrog var, at vi
ikke reagerede, det var næsten synd for dem, nu havde de i dyre domme
købt både flag og petroleum fået fat i et kamerahold fra en TV-station

og lavet en vældig happening - fra Danmark - - - ikke en lyd

surt show hæ hæ hæ hæ

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Norma

Dato : 13-04-06 19:21

> [...]
>
> liberal libre liberty ?
>
> gad vide om det ikke har noget med frihed at gøre?
>
> hvordan kan et liberalt parti være EU-tilhænger?

Fatter jeg i grunden heller ikke!

Men hvor er EU-debatten blevet af?

Gætter på at flertallet af danskere, efter at have set Dannebrog afbrændt,
vil søge tryghed, fuldt og helt, inden for et EU-fællesskab.

Selv Juni-bevægelsen er blevet stumme!

> Noma hvor meget har _du_ lånt i udlandet?

Intet, gælden blev optaget inden jeg blev voksen.

> spøg til side, den danske stat har på vores vegne optaget lån udenfor
> landets grænser - topmålet af tåbelighed
>
> denne gæld ser ud til at være betalt

Ja!
Jeg har været med til at betale den.

> men ulykkerne er ikke slut af den grund
>
> privat låntagning i udlandet er lige så stor en ulykke for Danmark som
> offentlig låntagning i udlandet
>
> renterne ryger over grænsen

Er ikke økonom, men optager heller ikke selv forbrugslån.

> du får lige et + i bogen

Tak :)
Det var så meget.

> hvem har bedt dig bruge friværdien i dit hus??

Det har jeg så heller ikke gjort, så jeg er "på papiret" mange-millionær"
ved et tilfælde.

> du har ikke overvejet om dit forbrug er for stort til din indkomst?

OK, gælder så ikke for mig personligt, men for langt de fleste af mine
naboer.
Men jeg beskattes alligevel som om, jeg ejede meget, skønt min egen indkomst
i grunden ikke er steget nær så meget, hvorfor, jeg da godt kan regne ud, at
gæld på et tidspunkt skal betales tilbage samt at mit hus, kun på papiret
er blevet mere værd. Men det er jo ikke reelt. Det eneste, der er reelt, er
hvad jeg skal betale pr. måned i forhold til hvad jeg tjener.

Samt i virkeligheden.
I et liberalt samfund!
Hvornår jeg kan tillade mig at trække mig tilbage fra arbejdsmarkedet, i
forvisning om, at jeg har ejer min egen bolig.
Og derfor kan vælge at leve af, hvad jeg kan tjene tilfældigt, gerne nok til
at dække mit forbrug, men ikke nødvendigvist mere!
Det må være ethvert frit menneskes ret, at skaffe sig selv fred i sin
alderdom.

> og? man skal ikke låne mere end man kan overkomme at betale tilbage

Rigtigt!
Lånte engang 50000 for at rejse, endte med at skylde 450000 da jeg var
færdig med min uddannelse.
Det er ret ulækkert at tænke på, hvad "det offentlige" år for år har
konfiskeret af min løn, for at få deres påståede penge tilbage.
De tager jo bare for sig af ens løn. Brokker man sig, får man intet svar, de
henviser til en såkaldt "studiegældsekspert" der tilsynelandende aldrig er
ansat i længere tid af gangen, hvorfor man altid skal tale med en ny, der
igen skal sætte sig ind i sagen. Selv min revisoror kan ikke finde ud af
det, så jeg vil godt nok vædde på, at jeg har betalt den "studiegæld"
tilbbage mindst 5 gange, med renter og renters rente.

Det er så vildt. Jeg har brugt adskillige fridage på at finde ud af, hvordan
deres regnstykke er lavet, men det er aldrig lykkedes for mig at få noget
svar.
Blot alle har sagt, at det ikke kan passe. Alligevel tager de pr. automatik
altid alle de penge fra mig, jeg har tilgode fra det offentlige.
Uden kvittering!
Og uden regnskab!
Uden noget som helst jeg selv har kunnet bruge, heller ikke selv om jeg har
fået både advokat og revisor til at ringe.
Det er altid endt i ingenting?
Men det er snart slut :)

> politikken her i landet er jeg heller ikke tilfreds med, slet ikke den
> økonomiske politik

Det er mindt lige så meget, den politik, der dikterer hvordan danskere
optimalt bør opføre sig, jeg er ved at brække mig over.
Hvor er der plads til frihed henne?
Det virker som om de tror vi er lego-klodser, de bare lige kan flytte rundt
på, afhængig af, hvor deres lego-borg er ved at vælte!

> hvis skatteyderne betaler for undervisning er det mindste man kan
> forlange da at den forkælde unge generation møder til forelæsningerne,
>
> eller overlader studiepladesn til en som vil udnytte den

Fint for mig, at folkeskoleelever og måske også gymnasie og HF elever møder
til undervisning.
Men latterligt, i mine øjne, at forlange af unge universitetsstuderende,
ikke at de ikke selv skal kunne vurdere, om de lærer mest ved at gå til
forelæsning end ved at blive hjemme og læse.
At uddannelsen er gratis, betyder intet!
Når man ser på livs-lønninger, tjener akademikere jo intet eller stort set
ikke mere end skraldemænd.
Så, jeg mener, enten indser man, hvordan samfundet er skruet sammen, og
betaler de kloge hoveder en overlevelsessum for at sikre vores samfunds
fortsatte eksistens, eller også kræver man betaling for undervisning. Men ,
jeg mener, hvis studerende selv skal betale for derer uddannelse, så vil de
nok forlange betydeligt mere i løn, når de er færdiguddannede.
+ det vil give social slagside, således at kun børn af velhavende forældre-
eller ultra-begavede, multi-tasking unge, kan tage en videregående
uddannelse.
Er det det, vi ønsker???????

> folk må fjumre og danne sig i alle de år de bare kan ønske sig, bare
> de ikke kræver at jeg skal betale for dem

De sidder jo nede i Netto og tjener til deres "fjumren".
Jeg ville da hellere se dem rejse rundt i verden, mens de andre kører
varerne gennem magnetlæseren.
Det kan ikke være meningen, at de multiglobale selskaber skal udnytte
intelligentsiaen her i landet, eller at de skal gå rundt som
hjemmehjælperassistenter, blot fordi den offentlige arbejdsgiver via deres
IT-kommunikation, ved, at de nok hverken er røvere eller psykopater, og
derfor kan "tørre røv" på de gamle uden at frarøve dem deres kontanter!

> her
>
> det kan aldrig være en fejl at stille krav til de unge, det vil kun
> gøre dem stærkere

Nej, vi er derhenne, hvor de ledende i Danmark, er blevet så etablerede, at
de bekymrer sig mere om Danmarks omdømme udadtil,
end til deres eget landts befolkning, og hvor unge i Danmark, uanset, hvad
de gør, aldrig bliver i stand til at købe så meget som en et-værelses
lejlighed i København.
En generation, der har lært mere om tolerance og landsbyer i Afrika, end
noget andet, som har et sprog indbyrdes, der mere end noget andet lyder som
stereotype tekster fra deres computerspil, som ikke ved, hvad de skal tro
på, fordi ingen ved, hvad det er der er at tro på.

> [...]
> bare spørg ARLA eller landbrugsrådets præsident Peter Gæmelke
>
> gad vide hvad de siger til at jeg til sankt Hans brænder en falsk

Forældre magter ikke at svare deres børn på den slags spørgsmål, lærerne
slet ikke.
De kan ikke længere bare have fag som geografi eller engelsk, uden at blive
tvunget til at drøfte racisme.

Som om???????

Som om lige akkurat Danmarks børn ikke har tilstrækkeligt mange fremmede
skolekammerater til for længst at have lært at skelne mellem venner og
fjender uanset etnisk afstamning. Som om??????
De ikke selv ved, hvem de kan invitere til deres private fester, såfremt de
ønsker at møde 20 medfølgende fætre; men ingen kusiner, eller de ønsker en
fest med blandet kønsfordeling.

> jo jo jo og ytringsfrihed har du også - så længe du ikke bruger den

Ja, og det har, ikke mindst de mindre liberale partier i Danmark, for tiden
vist ganske glimrende.

> jo - ku' du ikke fjumre en lille gris ind i en moske

Havde engang en gris som kæledyr, den hed Øffi, men jeg måtte ikke få den
med hjem:)

> [...]
> fornyelse i samfundet
>
> nu skal man være strømlinet og køre i midtersporet hvis man vil frem

Og, hvor langsigtet tænkt, er det så lige???

> den var næsten for nem
>
> flytter dem væk fra København selvfølglig

Ja. God ide. Det råder jeg også alle de unge jeg kender til for tiden. At
studere andre steder end i København.

> på Lolland kan d nøjes med en lønindkomst, så kan den unge mor gøre
> det natyren har bestemt hende til - passe yngel

Du mener, have nøglen til hjemmet, mens far er sejler på havet eller knokler
med at fjerne sten for sten, for at hans efterkommere skal få et lettere
liv?

> vækst -- skal vi nu til at indkøbe flere unødvendighedsartikler?

Det kan vi jo næsten ikke, kan vi?
Alt bras fås i Netto for nothing.

Og uden for København bor folk som i nybygget fordi det er meget billigere
for dem at få sat boliger i stand.
Så de ønsker sig vel ikke mere?

> beklager sig over alle andre end sig selv

Jeg har slet ikke hørt dem beklage sig.
De har for travlt med at arbejde til at tænke.

> sjældent noget godt (og det uanset hvilken regering)

Så er de jo ikke ildsjæle.

> den største katastrofe vil være at gå ind i den fælles valuta, det vil
> være enden på Danmark

Enig!
Men i øjeblikket holdes vi hen i spekulationer om en fjende, og det er det,
jeg hele tiden har sagt, at der kun kommer flertal for EU, såfremt vi får en
fælles fjende.
Den synes nu skabt!

> selvfølgelig - endda for dine egne licenspenge

Det har intet med penge at gøre, det har noget at gøre med, at jeg finder
for mange ikke tænker selv!

> de ved sikkert udmærket hvad der foregår, og det rager da dem en
> høstblomst - bare de kan blive valgt en gang til

Hvis de vil vælges igen, så læser de, hvad jeg skriver, for jeg er aldrig
den eneste, der tænker, hvad jeg skriver herinde.
Jeg læser det i reglen i nyhederne nogle dage efter.
Sikkert pga den der såkaldte kollektive bevidsthed, mange taler om, men som
ingen kan beskrive.
For vi er jo ikke myrer, vel?

> Danmark er faktisk et "brand" som er penge værd så derfor penge

Ja, altså, såfremt vi fastholder tanken om Danmark som en selvstændig
nation, men da ikke, såfremt vi blot er en del af EU!

> at importere kloge hoveder til specifikke opgaver er gavn -
> på længere sigt vil det nok være gavn at uddanne egen

Ja, men vores egne unge har så andre meninger om, hvad en god uddannelse er,
end importerede kinesere.
Spørgsmålet er så, hvem vi skal tro på?
Vores egne unge, end regeringens firkantede uddannelsesregler?

> ja Muhammedkrisen har været brugt til at skjule en hel del

Ja,. uhyggeligt meget!

> min holdning afskaf arveloven den er formynderisk

Ja, altså, jeg mener, børn skal arve deres forældre, de har jo bidraget til
familien i mange år, i reglen, inden forældrene dør.
Men en hvilken som helst au-pair, skal altså ikke automatisk arve, blot
fordi hun har boet hos en gammel far i et par år, og
uægte og ægte børn skal arve deres forældre ligeligt.
Det må være slut med onde stedmødre.
Eller, hvad skal jeg sige, jeg fatter ikke reglerne.

> fordi politikerne udmærket godt ved, at de ikke kan luske hele
> EU-cirkuset ind på en gang, derfor lader de endnu som om Danmark er et
> selvstændigt land

Ja, altså, de har jo prøvet mange gange, men nu forsøger de så med den
fælles fjende samt glemsel.
Tilsyneladende.

> [...]
> købt både flag og petroleum fået fat i et kamerahold fra en TV-station
>
> og lavet en vældig happening - fra Danmark - - - ikke en lyd

Jeg tror, det var fordi, det ikke var Dannebrog de brændte af, men en grim
kopi.
Så du ikke?
De kunne ikke engang finde ud til at sætte ild til den, den ville ikke
brænde!!!!!!!

OG DEN VIL IKKE BRÆNDE :)

> [...]
> det,
> giver vi samtidig køb på at være et åbent og demokratisk samfund.

Jeg synes altså også det handler om at anerkende nationalstater på lige fod
med reliøse-fællesskaber.

Er det overflødigt at sige????

Norma

Fra : @

Dato : 13-04-06 21:08

On Thu, 13 Apr 2006 20:21:02 +0200, "Norma"
<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det har jeg så heller ikke gjort, så jeg er "på papiret" mange-millionær"
>ved et tilfælde.

nå så misforstod jeg,

men dine (mange) millioner der er bundet i musten kan du bruge på to
måder

flytte til et billigere hus så har du rede penge i kassen
eller
belåne dine mursten og blive renteslave

>OK, gælder så ikke for mig personligt, men for langt de fleste af mine
>naboer.

jeg har også familie og venner som i en relativt høj alder skylder
flere milioner væk

> [...]
>er blevet mere værd. Men det er jo ikke reelt. Det eneste, der er reelt, er
>hvad jeg skal betale pr. måned i forhold til hvad jeg tjener.

indkomstskat er og bliver en uting det er rent tyveri og medvirkende
til at folk ikke gider gøre en indsats da andre render med
broderparten af overskuddet

>Det er ret ulækkert at tænke på, hvad "det offentlige" år for år har
>konfiskeret af min løn, for at få deres påståede penge tilbage.

en gammel sandhed -

det er dyrt at være fattig - man betaler ikke bare hvad ting koster
man betaler også renter til de rige

> [...]
>det, så jeg vil godt nok vædde på, at jeg har betalt den "studiegæld"
>tilbbage mindst 5 gange, med renter og renters rente.

studiegæld er en grim ting

min svoger havde sådan en, som han så ville betale tilbage rub og
stub,
det kunne han ikke få lov til sagde de, lånet var uopsigeligt

svoger standsede betaling på lånet meldte fraflytning fra DK til Dubai

næste gang han besøgte DK kunne han pludselig få lov til at indfri
lånet

>Det er så vildt. Jeg har brugt adskillige fridage på at finde ud af, hvordan
>deres regnstykke er lavet, men det er aldrig lykkedes for mig at få noget
>svar.

der er nok slet ikke noget svar

>Det er mindt lige så meget, den politik, der dikterer hvordan danskere
>optimalt bør opføre sig, jeg er ved at brække mig over.
>Hvor er der plads til frihed henne?

ike her i landet, i Danmark findes der ikke i folketinget et eneste
liberalt parti

at give borgerne frihed vil jo netop fratage politikere og eksperter
en del af deres magt

>Det virker som om de tror vi er lego-klodser, de bare lige kan flytte rundt
>på, afhængig af, hvor deres lego-borg er ved at vælte!

lige nøjagtig

frit efter Niels Hausgaard:

"Såå ska' vi spåer, så ska' vi brooeg, parolen den skywter trej gåeng
po en oeg"

> [...]
>ikke at de ikke selv skal kunne vurdere, om de lærer mest ved at gå til
>forelæsning end ved at blive hjemme og læse.

bortset fra, at der har været en del eksempler på "studerende" der
aldrig blev færdige

så et eller andet system i tingene må man vel som hårdt plaget
skatteyder vel kunne forlange

>At uddannelsen er gratis, betyder intet!
>Når man ser på livs-lønninger, tjener akademikere jo intet eller stort set
>ikke mere end skraldemænd.

hvorfor skulle de også det,
rugbrød koster det samme for ufaglærte og højt uddanede

de ufaglærte som holder rent producerer og distribuerer mad kan vi
ikke undvære ret mange dage

derimod tror jeg ikke engang nogen ville opdage det hvis de såkaldte
økonomiske vismænd forsvandt

> [...]
>+ det vil give social slagside, således at kun børn af velhavende forældre-
>eller ultra-begavede, multi-tasking unge, kan tage en videregående

der er bare nogle mærkværdigheder

børn er vores håb/investering for fremtiden alligevel er personale i
børnehaver og skoler betydeligt lavere lønnet end folk i
finanssektoren

det er da mærkeligt?

>De sidder jo nede i Netto og tjener til deres "fjumren".
>Jeg ville da hellere se dem rejse rundt i verden, mens de andre kører
>varerne gennem magnetlæseren.

hvilke andre?

og angående ungdommen,
jeg mener ikke det kan være rigtigt at størstedelen af ungdommen ikke
kan blive selvforsøgende før de fylder 30, så at stramme op nogle
steder i uddannelsessystemet er helt OK,

og jeg kan heller ikke se nogen grund til at forkælede unge skal bruge
måske et helt år til at rejse rundt i verden, hhvis der er brug for
deres kundskaber og arbejdskraft her i landet

> [...]
>kopi.
>Så du ikke?
>De kunne ikke engang finde ud til at sætte ild til den, den ville ikke

jo jeg så det godt, og møder jeg en palæstinenser eller syrer vil jeg
da sikkert også påtalde denne opførsel TEMMELIG kraftigt

>OG DEN VIL IKKE BRÆNDE :)

ja de havde problemer :-]

>Jeg synes altså også det handler om at anerkende nationalstater på lige fod
>med reliøse-fællesskaber.
>
>Er det overflødigt at sige????

blandt alle de "politisk korrekte" er ordet nationalstat FYFY

det er helt umoderne i den globale landsby,

den globale landsby har dog et par alvorlige fejl - der er aalltt for
mange muhammedanske landsbytosser og alt for mange folk der ikke
forsørger sig selv ovre i Afrikagade og i Mellemøststræde

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Norma

Dato : 14-04-06 16:33

> nå så misforstod jeg,

Ja, det gjorde du, hvad jeg mener er, at vi har betalt vores udlandsgæld
tilbage,
men det har da selvfølgelig også kostet noget, selv om folk måske mener sig
rigere, fordi det ser således ud på papiret,
eller fordi de har fået råd til et par forbrugsgoder, der i realiteten intet
er hver, fordi priserne på den slags ting er faldet så meget mere, end deres
forestillingsevne fatter.

> [...]
> måder
>
> flytte til et billigere hus så har du rede penge i kassen

Tak, for dine gode råd.
Tilfældigvis er jeg glad for mit hus og for dets beliggenhed.
Det kunne være i bedre stand, men det kan jeg kun få det til at blive, ved
at låne flere penge.
Men det gider jeg ikke.
Fordi jeg føler mig ufri ved at skylde penge væk.

Jeg mener virkeligt, at i et liberalt samfund, må det være enhver forundt at
købe sig et sted at bo, betale gælden ud, og så kunne bo der foreverafter,
uden at nogen blander sig.
Såfremt de ikke forventer nogen hjælp fra det offentlige.

Er det ikke det, alle sunde mennesker drømmer om?

Derfor siger jeg også, at jeg ikke har tjent noget, reelt set, fordi jeg har
ikke ud af min egen løn kunnet betale ret meget for hjælp til
vedligeholdelse af "min mere-end-hundrede-årige-drøm".

Men jeg har da arbejdet meget, så i og for sig, havde jeg da forventet at
min løn efterhånden ville have givet mig råd til at ringe efter håndværkere
lidt oftere.

Eller, hvorledes skal man ellers måle rigdom og succes, hvis ikke i, hvor
mange man kan ansætte og hvor meget hjælp man kan betale sig til.
For den indkomst man har?

> jeg har også familie og venner som i en relativt høj alder skylder
> flere milioner væk

Jeg tror vi taler forbi hinanden, og denne her samtale er vel efterhånden
også for personlig,
men jeg skylder da meget mindre væk, end jeg ejer.
Det jeg prøver at forklare er da blot, at det er tal, vi taler om.
Tal, der i mine øjne ikke er reelle.

> indkomstskat er og bliver en uting det er rent tyveri og medvirkende
> til at folk ikke gider gøre en indsats da andre render med
> broderparten af overskuddet

Jeg er glad for mit arbejde og gider det godt, ville formentligt arbejde
ulønnet, såfremt samfundet gik i betalingsstandsning,
så det er ikke det, jeg taler om.
I øvrigt handler det her ikke om mig personligt.

> en gammel sandhed -
>
> det er dyrt at være fattig - man betaler ikke bare hvad ting koster
> man betaler også renter til de rige

Vi har jo, min generation, betalt hele den udlandsgæld tilbage, som de gamle
68ere stiftede.
De færreste ved det bare ikke, fordi de kigger på tal, uden at se, f.x. for
nu at tvære i det, at de mursten de har, naturligvis aldrig bliver mere
værd, end de mursten de er!

Selv om tallene gør, at ingen unge kan så meget som drømme om at bo, som
deres forældre boede, med mindre de flytter til Bulgarien eller lignende,
og hvor rimeligt er det lige?

> der er nok slet ikke noget svar

Nej, det er blot en trist kendsgerning, at alle der føler sig som
"skyldnere" er ydmyge, hvilket systemet formentligt har regnet ud.
Send en person videre, fra den ene til den anden instans, lad dem betale for
den hjælp, de forsøger, lad dem betale for det, og gør dem trætte.
De fleste giver op til sidst, det gjorde jeg også, og har nu nok betalt
mange millioner for en rejse, jeg foretog for mange år siden.
Det er helt vildt provokerende og urimeligt.

Men OK, måske, hvis jeg var dum nok, jeg ville advare alle og enhver imod at
"fjumre" :)

Selv om jeg personligt har fundet mine "dannelsesrejser" ret meningsfulde
for min personlige udvikling og senere profession,
og selv om man i en global verden, hvor man rask væk beskyldes for at leve
sit liv i et :

KOLONIHAVEHUS,

eller at leve i:

DEN HJEMLIGE ANDEDAM,

med mindre man rask væk tager fremmed kultur til sig, OK, de mener
tilsyneladende ikke,
at danske unge skal rejse ud og selv stifte bekendtskab med dem,
men blot at de skal åles,
såfremt de ikke blindt accepterer alt fremmed, som noget unikt og specielt,
som de gamle selv oplevede det, første gang de satte fødderne på
Mallorcas jord!

Som om!

> ike her i landet, i Danmark findes der ikke i folketinget et eneste
> liberalt parti

Nej, jeg kan heller ikke lige få øje på det.

> at give borgerne frihed vil jo netop fratage politikere og eksperter
> en del af deres magt

Ja, og tilsyneladende sidder de alle i hob, som om de har en pistol rettet
imod sig, samtidigt med at de indfører EU-regler,
som om det var noget de selv havde fundet på, endsige drøftet.
Nej, pludseligt er det tilsyneladende sådan og sådan de mener, uden
forudgående drøftelse, uden aktualitet og især, uden at nogen overhovedet
nogen sinde har brokket sig over de danske regler, som de er?

Jeg håber nogen vil stille dem til ansvar på et tidspunkt!

> [...]
> aldrig blev færdige
>
> så et eller andet system i tingene må man vel som hårdt plaget

De får mindre i SU end i kontanthjælp, glæd dig over det, enhver, der
muligvis en dag blivet til et geni, er nationalt set, værd at samle på.
Vi har ikke brug for ret mange genier i Danmark, måske blot et enkelt eller
5-10 afhængig af standarden, men det er det vi skal satse på at få!
Og som vi altid har fået!

> [...]
> ikke undvære ret mange dage
>
> derimod tror jeg ikke engang nogen ville opdage det hvis de såkaldte

Jeg er så ikke helt enig med dig, skønt delvist.
Men selv har jeg en funktion i samfundet, som folk efterlyser.
Desværre er jeg ofte nødt til at holde op med at foretage mig det, jeg er
god til, og som efterlyses, fordi mine børn skal have mad, mit hus gøres
rent og mit græs slås.
Samfundsmæssigt kan det ikke betale sig, at have mig til at rende rundt og
gøre rent, men for mig kan det betale sig, frem for at ansætte nogen til at
gøre rent for mig!
Men det er jo samfundets valg:)

For det må vel være logik for burhøns, at medmindre en højtuddannet får
mindst tre gange så meget i løn, som en der gør rent,
så kan det bedre betale sig, selv at gå hjem og gøre det (marginalskat, du
ved ).

> [...]
>
> børn er vores håb/investering for fremtiden alligevel er personale i
> børnehaver og skoler betydeligt lavere lønnet end folk i

Både og.

> hvilke andre?

De, der ikke evner eller orker andet.

> [...]
> måske et helt år til at rejse rundt i verden, hhvis der er brug for
> deres kundskaber og arbejdskraft her i landet

Vi lever i en global verden og i en global virkelighed.
Og de unge lærer helt vildt hurtigt.
Og uanset, hvad de lærer eller om de bare spilder deres tid, så er
virkeligheden, at kommer der blot en ud af tusinde hjem med inspiration til
at skrive så meget som en sang, der topper en global hit-liste eller kan
opfinde en skrue, der kan bruges globalt set, så kan resten af os danskere,
drive dem af, mens vedkommende forsyner vores betalingsbalance med et kæmpe
overskud!

> jo jeg så det godt, og møder jeg en palæstinenser eller syrer vil jeg
> da sikkert også påtalde denne opførsel TEMMELIG kraftigt

Du vil jo nok ikke møde en af de ansvarlige, blot en landsmand, der ikke kan
stilles til ansvar.

> ja de havde problemer :-]

Ja, det havde de :)

> [...]
> mange muhammedanske landsbytosser og alt for mange folk der ikke
> forsørger sig selv ovre i Afrikagade og i Mellemøststræde

Det har vi som et demokratisk land, selv valgt skal være en mulighed.

> [...]
> at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,
> og som følgelig er sikker på at fortjene paradiset ved at

Der er ikke særligt store forskelle mellem kristendommen og Islam, truslen
om at brænde op i helvede påstås det, fra officiel side, at Jesus fandt på.

Men for de, der tager den slags trusler alvorligt, må det jo virke ret
angstprovokerende at sige den såkaldte, men falske profet imod.

Norma