At jeg lærer af Japan, gør mig kredit-uegn~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-04-06 18:29

At jeg lærer af Japan, gør mig kredit-uegnet?

Jeg lærer ikke af min kones land ved at kopiere eller "være som en
japaner". Jeg suger til mig, hvad passer ind i mit lifescript og de
glistrupske reformplaner, jeg har kærlighed for, og som jeg føler kan
provokere og derved gavne.

Jeg er aparte på en måde, som alle objektivt set finder ukritisabel,
men alligevel er jeg pga rygter om meninger eller lignende en hund i
et spil kegler, når lån søges om, så jeg håber at trænge ned i nogle
mysterier og selvmodsigelser i samfundet.

Når jeg ringer til 70-telefonnumrene på låneudbyderne, der i TV synes
vilde efter at udlåne, så svares at selvfølgelig kan jeg låne. Men
siden får jeg sendt uklart afslag om at "fremtræden og stand" gør
låntagning umuligt, selvom de ikke har været indenfor, kun kørt forbi.

Hvad kan man være grunden - som min advokat skriver til udlånerne er
der ingen risiko for dem.

BREV FRA MIN ADVOKAT

Vedr.:
Bo Warming , Bjælkes Alle´46, 2200 København N - Låneansøgning

I et par forskellige henseender har jeg repræsenteret Bo Warming, og
han har nu rettet henvendelse til mig som følge af, at hans ansøgning
om lån gennem Danske Bank hos Realkredit Danmark er blevet afslået.

Jeg har forstået, at der har været en længere forudgående proces med
bl.a. besigtigelse af ejendommen, i hvilken forbindelse der var
stillet krav om gennemførelsen af forskellige udbedrings- og
forbedringsarbejder på ejendommen, som oven for angivet, og jeg har
også forstået, at disse krav er blevet opfyldt, herunder at der er
tegnet sædvanlig forsikring på ejendommen. Alligevel er der givet
afslag.

Nogen begrundelse for afslaget er vist ikke givet, men min klient
føler selv, at den reelle begrundelse skulle være, at man ikke bryder
sig om hans person og muligt også, at ejendommens fremtoning næppe er
helt "sædvanlig".

Bo Warming synes ikke, at han behandles helt fair, navnlig ikke da
ejendommen sine ejendommeligheder til trods er vurderet til flere
millioner kroner, og da der intet skulle være udtalt om eventuel
manglende økonomisk formåen.

Jeg skal henstille, at der ydes lån på sædvanlige vilkår og så stort,
som banken eller kreditforeningen efter de foreliggende omstændigheder
mener, at ejendommen og min klients økonomi kan bære, respektivt at
banken eller kreditforeningen meddeler mig, hvad der på ejendommen
skal yderligere skal foretages, for at lånetilbud kan fremsendes,
eller at det som et minimum meddeles mig, hvad afslaget er begrundet
med.

Min klient har i visse henseender nogle lidt særprægede synspunkter,
men disse må vist siges at være uden enhver betydning for
lånesikkerheden eller for økonomiske betragtninger overhovedet.

Jeg ser frem til at høre fra banken eller kreditforeningen, og jeg
forbeholder mig naturligvis at kunne fremkomme med supplerende
oplysninger, såfremt der måtte være behov derfor.

Fra : Vidal

Dato : 12-04-06 19:37

Bo Warming wrote:

> Men
> siden får jeg sendt uklart afslag om at "fremtræden og stand" gør
> låntagning umuligt, selvom de ikke har været indenfor, kun kørt forbi.

Vi har jo her på usenet kunnet læse andres mening,
end din om dits hus' "fremtræden og stand", og det
var næsten enslydende med kreditgivernes,
tilsyneladende.

Så du kan nok godt regne med, at det er derfor, du får
afslag og give slip på dine tanker om, det skulle være
din egen mærkværdige fremfærd på usenet, der skulle være
den udslagsgivende faktor.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 12-04-06 21:16

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> afslag og give slip på dine tanker om, det skulle være
> din egen mærkværdige fremfærd på usenet, der skulle være

Vidal er anti-videnskabelig
han tror blindt på sladder
Intet på usenet om forfærdeligheder vedr mit hus har haft stor
sandhedsværdi.

Ville Nybolig vurdere til 2,75 mio kr for den mindst attraktive at
mine ejerlejligheder, hvis ikke der ialt var mindst 5 mio kr
friværdi.?

Og jeg søger kun lån på ½ mio.

Men Vidal mener at hvis en har kritiseret BW så er det sandhedEN,
Tsk tsk

Eneste udsagn på usenet om mit hus er fra Jens Bruun der på lang
afstand beså og kaldte "skræmmende" og ikke ville kommentere nærmere,
for så ville han blive grebet i selvmodsigelser. Generalisererende
mudderkastning er mere sikker. Eet popsmart ord. Ingen begrundelser.
Kik omkring Vidal og lad os vædde på at du ikke kan finde noget der er
kritisabel STAND og kun vedr polisitke slogans der kan fjernes på ½
time er FREMTRÆDEN ikke HeltSolgt/Hammerslag

Vidal er aldrig sandhedsvidne - han dømmer Nietzsche sindsyg og
erkender siden at have nul viden, men det var der en anden
sladdertante der sagde, hvad han gerne vil tro, og det er nok.

Fra : Vidal

Dato : 13-04-06 11:16

Bo Warming wrote:

> [...]

> siden at have nul viden, men det var der en anden sladdertante der
> sagde, hvad han gerne vil tro, og det er nok.

"Det er næsten ikke til at fatte at din og din nabos halvdel
faktisk er to dele af samme hus. Prøv en dag at stille dig
ud på vejen og se forskellen.

Dit hus trænger til en solid gennemrenovering, hvis det
overhovedet står til at redde. "

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-06 12:38

> [...]
> ud på vejen og se forskellen.
> Dit hus trænger til en solid gennemrenovering, hvis det

Skal vi vædde et par tusser på at en bygningssagkyndig kan ikke finde
risiko for vand-indtrængning eller andre funktionelle fejl, der kan
betyde, at et hus skal rives ned

Nybolig har vurderet den øverste af ejerlejlighederne til 2,75 mio -
og mange finder min have og hus-soignering kunstnerisk og naboens
fantasiforladt og kedelig. Smag og behag.

Det "fingeraftryk" jeg har sat på hus og have, kan een mand fjerne på
under ½ dag, og måske han også kan nå at pletreparere de
centimeterstore steder, hvor maling er skallet af pussen -der er hel
overalt.

Skorsten er uden fejl, men ser ud SOM OM, der kunne være svaghed.
Skaf to mænd med lægter og reb og se om den kan hives ned fra en af
husets to tagterasser under skorstenen. Det havde jeg venner til at
forsøge for to år siden. Alt holdt. Mursten og mørtel fra 1897 er kun
helt overfladisk forvitret. Hammershus har aldrig tabt en mursten pga
vejr, kun pr hammer og mejsel og menneskeihærdighed
Lad os tage væddemål på det antal tusser du foreslår på, at de kan
ikke rokke den. Den er ikke i brug pga fjernvarme, men den betyder at
folk kan få pejs installeret (7 steder i huset)på under en time (der
har været kakkelovn mens jeg har boet her, men oliefyr var bærende
for det fejlfri centralvarmeanlæg)
Der er mere sol i min have end i nogen anden på vejen - det kan man
ikke købe for penge.
Trist du ikke kikkede ind da du var forbi at spionere for at kunne
rakke ned - altid sker det inkompetent, men forsøg igen, nu du er
blevet vejledt om facts.

Naboens hus har 10% større have end jeg, men boligareal er præcis det
samme - jeg har en millionfordel, der hedder byens bedste tagterasse
på tilbygningen bag huset, som ikke ses fra vejen.
Men folk ser HeltSolgt/Hammerslag og bliver overfladiske snobber uden
sans for ægte funktionelle boligværdiger og livskvalitet.
Kreditforeninger er ikke långivere men propagandister for unødvendigt
håndværkerarbejde.DET ER MÅSKE MIT PROBLEM, mere end mine
internetudgydelser
Beliggenheden er afgørende for at naboen nok kan sælge sit for 8 mio
efter et langt sagsforløb, og jeg mit for 10 mio. Men det er lån der
er problemet, hvor racisterne mobber mig
(ifølge Information er det racisme, når en pige ikke vil bolle med en
pige - altså fordomme mod homosex - så chikanen mod mig baseret på
luftige åndsforskelle er ret ens også vedr kreditforeninger ctr mig).
Per Stig Møller har i sin ungdom skrevet en bog om at racisme skal
bekæmpes ved tvangsægteskaber over racegrænserne. Med hans intolerance
imod japaner.normer, er det legitimt at behandle mig som
race-mindretal behandles i bananrepublikker.

Plankeværk og havelåge er forstærket, fordi der sidste efterår var
system i """Ungdomshus"""autonomes hærværk - de udførte mordforsøg og
nedrivninger af terasse fredag-lørdag med stor regelmæssighed. Da de
ikke kunne komme ind i haven pga forstærkningerne, der aflåstes
weekendnætter, så ændrede de stil og holdt op at smadre vinduer.
Det lader jeg blive til, at de snart bliver dømt væk fra Faderhusets
hus henne om hjørnet, og så kan jeg fjerne de grimme
fæstnings-installationer på ½ time.
Mine håndværkerlejere på 1.salen har lagt ny gulve og opsat nyt
køkken - men hos mig lugter der ifølge 10% af besøgende af kat (mon
90% er høfligt-lyvende - kom og afgør)

På sin vis kan man godt kalde det racisme mod hjemløse og andre
livskunstnere, at folk af boligfascisterne fra heltsolgthammerslag har
lært at foragte hvad ikke er spritnyt og konformt, og med racistisk
had tænker "hent en bulldozer" når de ser Christiania eller det
fornemmere Bjelkes Alle 46.

Fra : Vidal

Dato : 13-04-06 12:17

Bo Warming wrote:

> [...]
> siden får jeg sendt uklart afslag om at "fremtræden og stand" gør
> låntagning umuligt, selvom de ikke har været indenfor, kun kørt forbi.

Du er jo oprigtigt interesseret i få råd i denne sag,
derfor dette svar.

Bo Warming:

"Ydre finish finder jeg livet for kort til at hælde
usselt mammon i. "Det er ligegyldigt om katten er
sort eller hvid, bare den fanger mus" sagde Mao klogt."

Dette er måske grunden. Der ikke mange, der deler dit
synspunkt, så her er du helt dig selv.

Jeg ved ikke rigtigt, om ikke man kan bruge dig som case
i dit forhold til långivere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-06 12:45

> Du er jo oprigtigt interesseret i få råd i denne sag,
> derfor dette svar.
>
> Bo Warming:
> "Ydre finish finder jeg livet for kort til at hælde
> usselt mammon i.

Ja, men enhver arkitekt der rådgiver købere vil overbevise om at
*ydre finish*
PÅVIRKER IKKE SALGSPRIS BLANDT PROFESSIONELLE

Måske ejendomsmæglere kan narre få extremt vildledte kvinder , men
kreditforeninger har fagfolk og HVIS DE SÅ PÅ BYGNINGSVÆRDI ville jeg
få lov at låne over fire millioner måske mere.
(Men de er smagsdommere og nyder vist at mobbe, hvorfor mon?)

Fra : Vidal

Dato : 13-04-06 12:58

Bo Warming wrote:

> (Men de er smagsdommere og nyder vist at mobbe, hvorfor mon?)

Hvis man vil købe et hus, vælger man som
regel ikke et, der ligner en ruin, medmindre
man kan gøre en meget god handel.

Det er ikke smagsdommeri, specielt da ikke
når det gælder et hus, hvor råd og svamp
trives i krogene.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-06 14:09

> [...]
> man kan gøre en meget god handel.
>
> Det er ikke smagsdommeri, specielt da ikke
> når det gælder et hus, hvor råd og svamp

Tror du at taksator fra Danske Forsikring ville have fornyet husets
husbukke&svampe forsikring hvis dine hallucinationer om "råd og svamp
i krogene" havde haft det mindste med virkeligheden at gøre?

Slå op hvad en "ruin" betyder

Kik omkring igen. Oplys om nogen detalje vedr mit hus kan kaldes
"RUIN-AGTIG".

Typisk mangler noget tag på ruiner, men her bor 6 mennesker i dette
totalt velfungerende hus.

Du svarer på et indlæg om YDRE FINISH

Og du er som tossen der siger når han får en NY Mercedes Benz
forærende og den er lysegrå

"Skråt den, jeg kan kun bruge en bil der er MØRKE-grå"

Det der adskiller mit hus fra naboens kan ændres på en time. Men du
afskyr sandhed og siger nej til alle væddemål der kan afsløre din
totale mangel på INDSIGT vedr bygnings-funktionalitet , bygnings-pris,
bygnings-salgbarhed.
Iøvrigt er grundens værdi over halvdelen af matriklens værdi og alene
den burde enhver forstandig og matematisk finansmand turde udlåne et
par millioner i. Men bliv ved væddemål og lad os begrænse os til
bygning. Mon nogen kan påvise at du har blot en promille ret?

Der er kun lyst til chikane i lån-nægtelsen.

Fra : Vidal

Dato : 13-04-06 19:28

Bo Warming wrote:

> [...]
> husbukke&svampe forsikring hvis dine hallucinationer om "råd og svamp i
> krogene" havde haft det mindste med virkeligheden at gøre?

Du har selv oplyst på usenet, dit hus har råd.

> Slå op hvad en "ruin" betyder
>
> Kik omkring igen. Oplys om nogen detalje vedr mit hus kan kaldes
> "RUIN-AGTIG".

Hvad med skorstenen?

> Typisk mangler noget tag på ruiner, men her bor 6 mennesker i dette
> totalt velfungerende hus.
>
> Du svarer på et indlæg om YDRE FINISH
[,...]
> [...]
> afskyr sandhed og siger nej til alle væddemål der kan afsløre din totale
> mangel på INDSIGT vedr bygnings-funktionalitet , bygnings-pris,

Jeg indgår aldrig væddemål for mere end er
krone og fortrinsvis, hvis jeg kan vinde.

Det er svært at bedømme dette, fordi jeg
aldrig har set dit hus, men bygger det på
noget du selv og andre har sagt på usenet.

> [...]
> millioner i. Men bliv ved væddemål og lad os begrænse os til bygning.
> Mon nogen kan påvise at du har blot en promille ret?

Jaja, det er nok muligt. Men muligvis har både du
og huset jeres væsen imod jer i denne forbindelse.

> Der er kun lyst til chikane i lån-nægtelsen.

Jeg tror det ikke. Når der kan tjenes penge, ser
de fleste gennem fingre med meget.

--
Velig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 04:00

> Du har selv oplyst på usenet, dit hus har råd.

I havens jord ligger rådne pinde,ja - hvad præcis har jeg skrevet og
du har misforstået?

> Hvad med skorstenen?

Den er min stolthed. En triumf over fjolser der tror at udseende og
holdbarhed er snævert korrelerede.
Da jeg købte huset, udsatte min ingeniørfar den for tryk og træk
belastning - du kan hænge ti elefanter i den i orkan.
Men 0,01 millimeter tykt sodlag og overfladisk erosion får tåber til
at vise deres sande ansigt eller rettere nul-hjerne.

> [,...]
>
> Jeg indgår aldrig væddemål for mere end er
> krone og fortrinsvis, hvis jeg kan vinde.

Vi vædder en krone, er så mit tilbud.
Og at du ikke tør, er fordi din stolthed med sikkerhed vil lide ved
væddemålets udfald - det er klart for alle.

> Det er svært at bedømme dette, fordi jeg
> aldrig har set dit hus, men bygger det på
> noget du selv og andre har sagt på usenet.

Ja, helt som når du diagnosticerer Nietzsche som sindsyg, er du en
soldaterdisciplinist, en robot, en uselvstændig efteraber

> Jaja, det er nok muligt. Men muligvis har både du
> og huset jeres væsen imod jer i denne forbindelse.

Ja nu er vi ved sagens kerne - jøder havde deres væsen imod sig, og
mobbedes af pengeinstitutter(dem de ikke selv ejede) i Tyskland 1933,
og min situation er identisk.
Men husets væsen - det fejler kun eet - at det ikke følger en reklame
som den der gjorde en nøgen kejser til en velklædt kejser i
HCA-eventyret

> Jeg tror det ikke. Når der kan tjenes penge, ser
> de fleste gennem fingre med meget.

Hvis vi havde markedsfrihed, så ville jeg straks få ja til
mangemillionlån, men USAs velvilje er hvad gør DK rigere end Litauen.
Og den opnås ved, at Torneroselandet er pilotstudy land for bl.a.
boligsnobberi og muslimimport
Pengeinstitutterne er ikke om penge men om at skabe job til
entreprenører, der gør alt spritnyt uden at skabe lykke, men
kejsernyklær effekt afprøves og er som narko for
kvinder-med-magt-over-mænd

Fra : Vidal

Dato : 14-04-06 08:45

Bo Warming wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> I havens jord ligger rådne pinde,ja - hvad præcis har jeg skrevet og du
> har misforstået?

Du har skrevet, du har sporadiske rådproblemer
i dit hus. Selvom du måske ikke husker det?

[...]
> Vi vædder en krone, er så mit tilbud.
> Og at du ikke tør, er fordi din stolthed med sikkerhed vil lide ved
> væddemålets udfald - det er klart for alle.

OK, hvad vædder vi om?

> Ja, helt som når du diagnosticerer Nietzsche som sindsyg, er du en
> soldaterdisciplinist, en robot, en uselvstændig efteraber

Længe leve bold, ej mand.

> Hvis vi havde markedsfrihed, så ville jeg straks få ja til
> mangemillionlån,

Det har vi da, det er derfor, det er underligt
med lånet i dit hus.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 09:40

> Du har skrevet, du har sporadiske rådproblemer
> i dit hus. Selvom du måske ikke husker det?
Sporadisk råd er i såfald betydnignsløst råd - fx den yderste del af
et dørtrin.
Jeg har andetsteds idag forklaret hvor effektivt jeg har bekæmpet et
svamp-råd problem, der nu er helt væk

> OK, hvad vædder vi om?

Vore uenigheder i sagen er mere end tifold. Mail eller ring om hvad du
mener at kunne vinde vedr.

> Længe leve bold, ej mand.

Fejlen i din ARGUMENTATION fortjener lidt bold-rettet hån

Så enkelt er det ikke, jvf

"Undersåtternes rationalitet er altid de regerendes våben"
Zygmunt Bauman i "Modernity and Holocaust" 1987

> Det har vi da, det er derfor, det er underligt
> med lånet i dit hus.

Markedsfrihed kræver minimalstat - vi har bureaukrati-vælde som Stalin
havde, men sukkerlags-indpakket

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 15-04-06 23:01

> Vore uenigheder i sagen er mere end tifold. Mail eller ring om hvad du
> mener at kunne vinde vedr.

Nu må du styre dig. Det er jo dig der er begyndt med dette
latterlige væddemålssnak.

Men lad os så vædde om, at du kan få dit lån, hvis du fælger
de få praktiske råd, jeg har givet dig.

For det første, hvar vi da markedsfrihed, så vidt jeg da ved.
For det andet, det tror jeg ikke.

Men hvorfor prøver du så ikke private långivere. Der kan du
helt sikkert finde en, der vil låne dig pengene, ganske vist
sikkert med andre renter og afdragsforhold, end dem, du
finder hos de 'normale' långivere, kreditforening og banker.

Pjat.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 07:28

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> Du har selv oplyst på usenet, dit hus har råd.

Det eneste råd, der har optrådt, forekom i een vinduesramme og i
månederne maj-juni 1977, min allerførste tid i huset.

Råd er svampe(ofte i symbiose med bakterier) og visse arter kan i
særlige tilfælde sende hyfer gennem tør pus, så svampeangrebet breder
sig fra trædel til trædel, selvom de ikke er i berøring. Hussvampen
behøver nemlig ikke vand i ret lange perioder, idet den kan nedbryde
cellulose (C6H10O5)n til CO2 og H2O direkte.
Men der skal være håb om varig fugtighed forude og hyfeudsendende
organismer har fine fugt-sensorer, og fra vindusrammer med svamp er
der aldrig startet hussvamp-angreb i noget dansk hus, nogensinde, så
vidt vides.
Typisk sker hussvampangreb, hvor der er vedvarende fugtindtrængen ved
husets ædlere, bærende dele, og når den er godt igang, så først kan
spredning ske gennem pus.

Årsagen til at et hjørne af een vinduesramme havde råd var, at der
stod et japansk kirsebærtræ og skyggede, så solen aldrig kunne tørre
regn væk fra vinduesrammen OG der var tæt klatrende vedbend opad mur
og vinduesramme.
Da min far så det møre sted, fjernede jeg vedbend og træ, og at
vinduesrammerne er blevet malet mange gange i de årtier, jeg har boet
her, er alene af æstetiske grunde, for med uhindret ventilation, kan
råd og svamp aldrig gøre skade på sådant træværk i dansk klima. Norsk
klima er en anelse bedre, så træ-"stav"kirker er bevaret der, selv nær
regnfulde Bergen. Og de var aldrig malet. Men der stod aldrig træer op
af dem, endsige klatrende planter som vildvin og vedbendt eller
"arkitektens trøst"
(- som jeg iøvrigt tror jeg vil plante som forskønnelse af mit
allerede smukkere-end-Rosenborg slot. Det hurtigtbredende sig grønne
skal dog kun dække byens bedste tag, som ligner tagpap pga særlig
begforsegling, og ikke vil kunne skades af løv-dække).
Kommunen løj i kvarterbeskrivelse på internettet at mit hus havde tag
af tagpap, for deres inkompetente arkitekter så på afstand
begforseglingen der ligner tagpap og at der er fornem ægte norsk
skifer fra 1897 under, var de for dumme til at tænke i retning af - de
ville mobbe og misinformerede med fryd, som så næsten alle gør vedr
dette hus, som alle misunder)

Al den fysisk-tyvske skadevoldelse af bank-mudderkast bunder i
ANALOGI - at uintelligente mennesker tror ,at man kan bedømme hunden
på hårene. Herom et par citater, nederst , men inden da skal
forklares, at forenklingen " BANKER ER PRIVATE" er en fæl overtro, som
bunder i følgende hjernevask

"Undersåtternes rationalitet er altid de regerendes våben"
Zygmunt Bauman i "Modernity and Holocaust" 1987 (en bog om
revisionisme af en polsk jøde, som ingen kritiserer - han er
respekteret sociologiprofessor)

En minimalstat sikrer borgerne mod vold, tyveri og tyvsk bedrageri.
Natvægterstaten har enkle love, så det ikke er dyrt at afsløre
kontraktbrud og andet svindel/underslæb/bedrag.

For at kunne ansætte advokater og lignende overflødigheder i
titusindvis har man oprettet lovjungle, så låntagning med sikkerhed er
syltet ind i § og bureaukrati, og det betyder at banker er så
u-private som fúp-privatiserede TDC, der regeres fra
kommunikationsministerie og af en tidligere konservativ toppolitiker'

ANALOGI ER OM BEDRAG

" All perception of truth is the detection of an analogy.
Thoreau

"Alle ideer opstår ved at man gør ulige ting lig med hinanden
Nietzsche

"Analogies, it is true, decide nothing, but they can make one feel
more at home."Sigmund Freud

"At tænke er at omtyde den sande verden i en "indbildt" - fiktiv eller
symbolsk" - verden.Nietzsche

Truth is a mobile army of metaphors. Nietzsche

"For example" is not proof Jewish Proverb

" To be able to fill leisure intelligently
is the last product of civilization. Arnold Toynbee
1889-1969

..