Essen, Pécz og Istanbul bliver europæiske ~
Fra : Michael Laudahn

Dato : 11-04-06 15:33

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3672786/

Hvordan kan en asiatisk by blive europæisk kulturby?

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

WICHTIG / IMPORTANT: islam-info:

http://historyofjihad.org/ - http://apostatesofislam.com/

Fra : Egil Solberg

Dato : 11-04-06 17:28

Michael Laudahn wrote:
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3672786/
>
> Hvordan kan en asiatisk by blive europæisk kulturby?

Hvilken af de byer i artiklen er asiatisk? Istanbul ligger vest for Bosporos
og er europæisk.

Fra : Vidal

Dato : 11-04-06 22:12

Egil Solberg wrote:

> Hvilken af de byer i artiklen er asiatisk? Istanbul ligger vest for Bosporos
> og er europæisk.

Plus at Atlanterhavet plasker rundt om kysterne.

(Jvnf NATO)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 12-04-06 14:16

On Tue, 11 Apr 2006 23:12:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Plus at Atlanterhavet plasker rundt om kysterne.
>
>(Jvnf NATO)

??? ? øhh

har man flyttet Atlanterhavet eller

Istanbul?

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Vidal

Dato : 12-04-06 19:03

@ wrote:

> ??? ? øhh
>
> har man flyttet Atlanterhavet eller
> Istanbul?

NATO = 'North Atlantic *(nordatlantisk)* Treaty Organisation',
som Tyrkiet som bekendt er medlem af.

--
Venlig hilsen,

Fra : Per Rønne

Dato : 12-04-06 05:27

Michael Laudahn <laudahn2002@yahoo.se> wrote:

> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3672786/
>
> Hvordan kan en asiatisk by blive europæisk kulturby?

Konstantinopel var faktisk også kulturelt Europas største by i 1000 år,
indtil byen faldt til de østlige barbarer 29. maj 1453. Og geografisk
ligger den altså i Europa, med store kulturminder fra kejsertiden.

Når det er sagt, så synes jeg også at det er en uting, og medvirkende
til at undergrave kulturby-navnet, at have mere end en kulturby
samtidig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 12-04-06 08:09

"Per Rønne" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når det er sagt, så synes jeg også at det er en uting, og medvirkende
> til at undergrave kulturby-navnet, at have mere end en kulturby

Okay - hvad er så Europas kulturby lige nu?

Ruth

Fra : Per Rønne

Dato : 12-04-06 10:43

"Ruth Nielsen" <cfs@29093> wrote:

> Okay - hvad er så Europas kulturby lige nu?

Patras

<http://patras2006.gr/en/>
--
Per Erik Rønne