Pas på tonen
Fra : @

Dato : 10-04-06 21:28

<<<<<<<<<<<<
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3666472
Danmarks ry i udlandet skal forbedres efter Muhammed-krisen, og
statsminister Anders Fogh Rasmussen vil starte en pr-kampagne ude i
verden. Det er en idé, som Landbrugsraadets præsident bakker op.
STATSMINISTEREN VIL starte en pr-kampagne for Danmark ude i verden, og
det er da sikkert en god ide, for Danmark er et af verdens førende
lande, når det gælder frihed, lighed, tolerance, social velfærd og
høje skatter. Vi har ganske vist ikke noget stort land, men mennesker
med indsigt i social lighed og sammenhængskraft vil vide, at det netop
er en central del af hemmeligheden ved vores succes, at landet er så
lille og, at vi - næsten alle - føler et ansvar for hinanden.
Landbrugsraadets præsident, hr. Peter Gæmelke, mener, at kampagnen er
en god idé, men han har nogle ideer om, hvordan Danmark igen skal
blive populært i de muslimske lande, hvor hans medlemmer har mistet
afsætning af deres produkter, som eksporteres med massiv EU-støtte -
betalt af de europæiske skatteydere.
Vi skal være meget flinkere over for dem, der gerne ser dansk kultur
udryddet. Gæmelke mener simpelthen, at det er tonen, den er gal med.
Jyllands-Posten må ikke provokere, siger han. Dansk Folkeparti må ikke
sige det, vi siger, men meget hellere det, de radikale siger. Vi må
lære at finde os i gadekriminaliteten og voldtægterne, og vi må
indstille os på, at den kristne kultur er ved at være yt. I den
globaliserede verden skal der en helt anderledes galvaniseret tro til.
Det er ganske forbløffende, at Gæmelke vover at sige det så tydeligt.
Den hellige, almindelige danske eksport må gå frem for alt.
De herlige imamer
Hvad rager det os, at menneskerettighederne undertrykkes massivt i
samtlige muslimske lande? Vi kunne have holdt fingrene væk fra Saddam
Hussein - for dybest set: hvad rager det os, at Saddam begik folkemord
og ødelagde sin befolknings liv? Hvad rager det os, at Iran vil bygge
atomvåben, herregud det er jo kun Israel, de vil udslette, og måske
Grækenland, Italien og Frankrig, når de når lidt længere. Der må vises
respekt for folk, der stener utro kvinder, som fratager den kvindelige
halvdel af befolkningen dens rettigheder, som holder deres lande nede
på middelalderstadiet, og som vil styre hele verden efter Koranen.
Og de herlige imamer i Danmark. Dels er de til megen underholdning, og
dels er det ikke sandsynligt, at de terrorister, de forhandler med,
vil bombe ude på landbrugsbedrifterne, men snarere på Københavns
Hovedbanegård, og det kommer naturligvis ikke Gæmelke ved. Vi må lave
en folkeindsamling til en stormoske, for dette latterlige, lille folk
skal ikke tro, at vi ejer Danmark. Der er så mange muslimer i verden,
og de skal ikke være henvist til deres egne lande, Danmark må åbne
sine grænser - der er plads til mange flere, og skatterne har jo
heller ikke nået 100 pct. endnu.
Gæmelke minder mig ganske meget om situationen i 1940. Det gjaldt om
at holde kæft og glæde sig over, at landbrugspriserne blev fordoblet -
ganske vist blev det hele betalt af danskerne over clearingkontoen,
Tysklands frie trækningsrettighed i Nationalbanken, men det var godt
for landbruget. Kan De se ligheden?
Tænk, at det er kommet dertil, at en leder af en stor
erhvervsorganisation mener, at vi skal underkaste os barbariet.
<<<<<<<<<<

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 12-04-06 09:52

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> [...]
> Danmarks ry i udlandet skal forbedres efter Muhammed-krisen, og
> statsminister Anders Fogh Rasmussen vil starte en pr-kampagne ude i

Kunne vi ikke sponsorere et værk af Max Uwe Jensen hvor Koranen indgår

Fra : @

Dato : 12-04-06 14:39

On Wed, 12 Apr 2006 10:52:09 +0200, "Frithiof Andreas Jensen"
<frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message
>
>Kunne vi ikke sponsorere et værk af Max Uwe Jensen hvor Koranen indgår

eller vente til sankt Hans da brænder jeg en Muhammed- dukke med
koran i hånden, billederne bliver lagt i binaer,

mon ikke det kan styrke vores image som land med fuld ytringsfrihed?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/