Sosserne: Vi får det lettere uden Jelveds ~
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-04-06 20:13

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=720648/

De radikales skattepolitik er ikke socialt forsvarlig, lyder angrebet
fra Socialdemokratiet.

Det kan blive en fordel for Socialdemokraterne, at de radikale ikke
længere vil pege på S-leder Helle Thorning-Schmidt som
statsministerkandidat.

<klip>

»De radikales skattepolitik er ikke socialt forsvarlig. Mens direktøren
får 40.000 kroner i skattelettelser om året, får kassedamen ingenting.
Danmark har brug for et parti, der fører en mere lige fordelingspolitik,
som også gavner de svage i samfundet«, siger Henrik Sass Larsen

***

Guess why? Fordi direktøren betaler verdens højeste marginalskat, så er
det også dem der skal have de største skattelettelser.

Men det vil sosserne jo ikke være med til, de vil i stedet hæve
topskatten til 20%.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 08-04-06 20:41

Peter Bjørn Perlsø skrev:
> [...]
> det også dem der skal have de største skattelettelser.
>
> Men det vil sosserne jo ikke være med til, de vil i stedet hæve

Nu er jeg ikke socialdemokrat og stemmer heller ikke på dem, men jeg
mener at når direktørene tjener så mange penge har de også råd til at
betale meget mere i skat, så for mig er det ok at hæve topskatten.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-04-06 21:02

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Nu er jeg ikke socialdemokrat og stemmer heller ikke på dem, men jeg
> mener at når direktørene tjener så mange penge har de også råd til at
> betale meget mere i skat, så for mig er det ok at hæve topskatten.

Du er ikke en stor fan af den private ejendomret, hvad?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 10-04-06 13:27

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Du er ikke en stor fan af den private ejendomret, hvad?

Jo, og den ret vil jeg give alle. Ikke kun de rige.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 19:07

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Jo, og den ret vil jeg give alle. Ikke kun de rige.

Hvorfor går du så ind for systematiseret tyveri af ejendom (og specielt
de "riges")? Det hænger ikke sammen.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 10-04-06 19:57

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Hvorfor går du så ind for systematiseret tyveri af ejendom (og specielt
> de "riges")? Det hænger ikke sammen.

Jeg vil tage fra de rige og give til de fattige. Så har de fattige også
råd til bl.a at købe de ting som i rige sælger. De rige har stadigvæk
råd, selvom vi tager lidt mere fra dem.
Men du mener måske at det kun er de rige der skal have ejendomsret?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 20:43

> [...]

> Jeg vil tage fra de rige og give til de fattige. Så har de fattige også
> råd til bl.a at købe de ting som i rige sælger. De rige har stadigvæk

Så et kriterium for om man egner sig til tskattetyveriet er "om man har
nok"?

Tak skæbne. Så vil du jo hæve skatten for alle der har mere end dem der
bord på gaden...

> Men du mener måske at det kun er de rige der skal have ejendomsret?

Jeg mener at ALLE har ejendomsretten til det de selv skaber og tjener.
Derfor skal skatten reduceres så meget som muligt, for ALLE indkomster.

Det er også der Liberalisterne vil - hæve bundfradraget til 70.000 kr/år
(kommer især lavindkomsterne til gode) og sænke marginalskatten til 38%
(kommer især mellem- og højindkomsterne til gode).

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 11-04-06 10:41

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Så et kriterium for om man egner sig til tskattetyveriet er "om man har
> nok"?

De rige har nere end rigeligt, så de har bedre råd til at betale
skatterne, end en lavtlønnedet, der knap nok kan få økonomien til at
hænge sammen.

> Tak skæbne. Så vil du jo hæve skatten for alle der har mere end dem der
> bord på gaden...

Hvor har du det sludder fra?

> Jeg mener at ALLE har ejendomsretten til det de selv skaber og tjener.
> Derfor skal skatten reduceres så meget som muligt, for ALLE indkomster.

Mindre skatter = Øget brugerbetaling. De rige har selvfølelig råd til
selv at betale for f.eks. sygehus ophold, men det har den lavtlønnede
ikke, sååå.

> Det er også der Liberalisterne vil - hæve bundfradraget til 70.000 kr/år
> (kommer især lavindkomsterne til gode) og sænke marginalskatten til 38%
> (kommer især mellem- og højindkomsterne til gode).

Og hvem skal så betale for det kæmpe hul, der bliver i statskassen? De
hjemløse?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 11:24

> [...]

> De rige har nere end rigeligt, så de har bedre råd til at betale
> skatterne, end en lavtlønnedet, der knap nok kan få økonomien til at

Det er konsekvensen af din "beskat-dem-der-har-nok" tænkning.

> Mindre skatter = Øget brugerbetaling. De rige har selvfølelig råd til
> selv at betale for f.eks. sygehus ophold, men det har den lavtlønnede
> ikke, sååå.

Jo, det skal den lavtlønnede også, men det kan som i allle tilfælde ske
gennem en forsikringsordning.

> Og hvem skal så betale for det kæmpe hul, der bliver i statskassen? De
> hjemløse?

Du er useriøs.

Gør os begge en tjeneste og læs skatteudspillet før du kommer med mere
nonsens. Udspillet er fuldt ud finansieret:

http://www.liberalisterne.dk/lib/index.php?option=com_content&task=view&
id=19&Itemid=37

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 11:25

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor går du så ind for systematiseret tyveri af ejendom (og specielt
> de "riges")? Det hænger ikke sammen.
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Er du så dum, at du tror Robin Hood stjal fra de rige af princip?
Han har vel, som alle andre, regnet ud, at det er der, man kan hente noget?
Det er sgu begrænset, hvad Maren i Kjæret har i pengeskabet

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 12:33

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
> Han har vel, som alle andre, regnet ud, at det er der, man kan hente noget?
> Det er sgu begrænset, hvad Maren i Kjæret har i pengeskabet

Robin Hood stjal ikke fra de rige, han stjal fra skattevæsenet, og gav
til de fattige der var blevet røvet af selvsamme skattevæsen. Det du
lægger for dagen er venstrefløjens fordrejede udlægning af RH-historien.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 17:06

> Robin Hood stjal ikke fra de rige, han stjal fra skattevæsenet, og gav
> til de fattige der var blevet røvet af selvsamme skattevæsen. Det du
> lægger for dagen er venstrefløjens fordrejede udlægning af RH-historien.

Ak - ak--
Du er sandelig forvirret--
Dengang, som nu, var det sandelig de rige, der stod bag udplyndringerne.
RH tog tilbage til de fattige.
På ganske samme måde tager "vi" tilbage fra grådige kapitalister, der har
beriget sig.

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 21:03

> [...]

> RH tog tilbage til de fattige.
> På ganske samme måde tager "vi" tilbage fra grådige kapitalister, der har

De "grådige kapitalister" du omtaler har erhvert deres ejendom ved hårdt
arbejde og fodsved i ansigtet.

Men tak for at du indrømmer at beskatning er organiseret tyveri!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 10:42

> De "grådige kapitalister" du omtaler har erhvert deres ejendom ved hårdt
> arbejde og fodsved i ansigtet.

Det er da vist ret begrænset, hvad de blegfede, i ansigtet udseende som
skolebørn, har præsteret af arbejde.
Du tror sikkert også, at Chr. firtal har bygget rundetårn?

Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-04-06 18:54

On Tue, 11 Apr 2006 12:24:54 +0200, Egon Stich wrote:

> Det er sgu begrænset, hvad Maren i Kjæret har i pengeskabet

Problemet er, at der er mange flere "maren i kæret" og "Jens vejmænd" end
der er "Gyldentoftere".
Derfor er det meget nemmere at "hente en million ved de mange (10 øre
ekstra) end er at hente millionen, der hvor den ER.

"De bredeste skuldre bærer mest", flot tankegang, men beskidt udført!

/|\
/\
Bruno

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 10:40

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekstra) end er at hente millionen, der hvor den ER.
>
> "De bredeste skuldre bærer mest", flot tankegang, men beskidt udført!

Det kan jo ikke være anderledes, så længe danskerne er så ubegavede, at lade
netop dem med interesser på de bobede gulve regere.
Det er lige så ufatteligt, som at man kan få nogen til at købe Billedbladet.
Det må være samme mekanik der ligger begravet her.
Snobberi?

MVH
Egon.

Fra : Egon Stich

Dato : 09-04-06 09:28

> [...]
> det også dem der skal have de største skattelettelser.
>
> Men det vil sosserne jo ikke være med til, de vil i stedet hæve

Hvor har du så lige det fra?
Fra formanden for skatteborgerforeningen?
Han ser jo spøgelser ved højlys dag

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-04-06 11:41

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du så lige det fra?

Fra sossernes webside "lavereskat.dk" som var oppe dengang Lykketoft var
til magten, men som siden er forsvundet.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 09-04-06 12:57

> Fra sossernes webside "lavereskat.dk" som var oppe dengang Lykketoft var
> til magten, men som siden er forsvundet.

> [...]

Nå ok så du lever i fortiden, så er der meget der kommer til at stemme med
dine udtalelser.

Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-04-06 15:25

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ok så du lever i fortiden, så er der meget der kommer til at stemme med
> dine udtalelser.
>
> Svend

Kære Svend,

HTS har ikke ændret sin skattepolitiske ideer siden Lykketoftdagene. Hun
snakker stadig om lavere skat på arbejde (den vil jeg se før jeg tror
det!), højere skat på højindkomster (20% topskat, hævet
erhvervsbeskatning), og ingen hævelser i taksten på kollektiv transport
og så iøvrigt et loft på prisen på børnepasning. Nøjagtigt som
materialerne på lavereskat.dk foreskrev.

Og spar mig så iøvrigt for dine næsvise små onelinere.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-04-06 05:05

> [...]
> materialerne på lavereskat.dk foreskrev.
>
> Og spar mig så iøvrigt for dine næsvise små onelinere.

Nej da jeg vil ikke spare dig for mine små næsvise onelinere, de rammer jo
plet, at du ikke kan lide at se hvordan dine politiske synspunkter udmønter
i er dit problem.

God arbejds uge.

Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 19:07

> [...]

> plet, at du ikke kan lide at se hvordan dine politiske synspunkter udmønter

Nej, de rammer komplet forbi målet (de gjorde de lige siden du begyndte
at kalde mig Thorkild Poulsens "discipel" hvilket iøvrigt er noget vrøvl
- det eneste samkvem jeg har haft med TP er nogle korte samtaler mens vi
begge sad i Skatteborgerforeningens bestyrelse), men det morer du dig
vel for meget til at se.

Prøv at tænke dig om før du fyrer dit bræk af.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-04-06 14:34

> [...]
>
> Fra sossernes webside "lavereskat.dk" som var oppe dengang Lykketoft var
> til magten, men som siden er forsvundet.

Javel så---
Så tror du måske også, at S er socialistisk?
Det kan man da vist læse om i valgmateriale fra 30erne?
Jeg tror faktisk, du er en anelse bag ud

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-04-06 15:25

> [...]

> er

> Javel så---
> Så tror du måske også, at S er socialistisk?

De er light-socialister.

> Det kan man da vist læse om i valgmateriale fra 30erne?
> Jeg tror faktisk, du er en anelse bag ud
>
> Egon

Ja, du har jo helt din egen definition af hvad en ægte socilist er, det
er de fleste herinde klar over nu.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-04-06 16:35

> De er light-socialister.

> Ja, du har jo helt din egen definition af hvad en ægte socilist er, det
> er de fleste herinde klar over nu.
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Hvis du kalder S for soc.light, har du da samme forhold til begreberne som
en af de værste fra USA.

De, og åbenbart du, har det jo med blot skyggen af begrebet socialisme, som
en hysterisk kælling med mus eller edderkopper

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 19:07

> [...]

> De, og åbenbart du, har det jo med blot skyggen af begrebet socialisme, som
> en hysterisk kælling med mus eller edderkopper

Socialisme er benægtelse af den private ejendomsret. SÅ simpelt kan det
siges. Hvis du er uenig i det, så har du rod i begreberne.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : TheLandOfTax

Dato : 10-04-06 08:44

Pjensen73 skrev:

> Nu er jeg ikke socialdemokrat og stemmer heller ikke på dem, men jeg
> mener at når direktørene tjener så mange penge har de også råd til at
> betale meget mere i skat, så for mig er det ok at hæve topskatten.

Det er langt fra kun direktørene der betaler topskat. Selv
håndværkere rammer loftet hvis de skal lave overarbejde. Det hæmmer
jo end hver lyst til at yde en ekstra indsats. Jeg mener jeg læste at
det drejer sig om 40% af befolkningen der rammer topskatten. Det er
helt ved siden af.

Venlig hilsen
TheLandOfTax

Fra : Egon Stich

Dato : 10-04-06 10:47

"TheLandOfTax" <thelandoftax@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Pjensen73 skrev:

> [...]

jo end hver lyst til at yde en ekstra indsats. Jeg mener jeg læste at
det drejer sig om 40% af befolkningen der rammer topskatten. Det er

Tjah--
Men vi har jo haft borgerlige "liberale" politikere, der ændrede
skatteloven, så overarbejde blev skattepligtig.
Herved ramte man arbejderne, men kunne udskyde en skatteforhøjelse for de
rigeste.

Men hvorfor tale om topskat?
Man kunne da blot hæve den skattefri bundgrænse?

Men selvfølgelig ville dette også komme de fattigste til gode, og det er jo
ikke meningen.
Kun de rigeste skal tilgodeses.
Mener liberalisterne.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 20:43

> [...]

> Men vi har jo haft borgerlige "liberale" politikere, der ændrede
> skatteloven, så overarbejde blev skattepligtig.

Godt at du så sætter liberal i anførselstegn!

> Herved ramte man arbejderne, men kunne udskyde en skatteforhøjelse for de
> rigeste.
>
> Men hvorfor tale om topskat?
> Man kunne da blot hæve den skattefri bundgrænse?

Hvilket er præcis hvad Libseralisterne ønsker - kan jeg anbefale at
sætte krydset der ved det kommende valg? :)

> Men selvfølgelig ville dette også komme de fattigste til gode, og det er jo
> ikke meningen.
> Kun de rigeste skal tilgodeses.
> Mener liberalisterne.

"Liberalisterne" (venstre og radikale), ikke Liberalisterne.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 10-04-06 13:29

TheLandOfTax skrev:

> [...]
> jo end hver lyst til at yde en ekstra indsats. Jeg mener jeg læste at
> det drejer sig om 40% af befolkningen der rammer topskatten. Det er

Hvad så med de sidste 60 procent?
Skal de betale for at de rige kan slippe for højere skatter?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 20:43

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Hvad så med de sidste 60 procent?
> Skal de betale for at de rige kan slippe for højere skatter?

Din antydning ignorer at der er positive dynamiske effekter ved at sænke
skatten i toppen.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 20:43

TheLandOfTax <thelandoftax@yahoo.com> wrote:

> [...]
> jo end hver lyst til at yde en ekstra indsats. Jeg mener jeg læste at
> det drejer sig om 40% af befolkningen der rammer topskatten. Det er

Det er også det tal de Radikale oplyser på deres side om deres
skatteplaner, men jeg har også hørt tallet anetsteds, så det tager jeg
for gode varer.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : TheLandOfTax

Dato : 10-04-06 11:36

Egon Stich skrev:

> Men hvorfor tale om topskat?
> Man kunne da blot hæve den skattefri bundgrænse?

Det synes jeg også ville være bedre. Første 100.000 skattefri og så
flad skat resten af vejen op til en mio. eller sådan.

Fra : TheLandOfTax

Dato : 10-04-06 13:43

Du skulle nok have læst mit næste indlæg først

Fra : Pjensen73

Dato : 10-04-06 18:08

TheLandOfTax skrev:
> Du skulle nok have læst mit næste indlæg først

Det er hermed gjort.
Så er vi da lidt mere enige.