Krever islamsk verdensstat
Fra : Erik J. Helgesen

Dato : 08-04-06 16:39

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article648464.ece

Tusenvis av ytterliggående sunnimuslimer demonstrerte torsdag
kveld i Pakistans hovedstad Islamabad med krav om at det innføres
fundamentalistiske islamske lover både i Pakistan og verden for øvrig.

De om lag 5.000 demonstrantene er tilhengere av den forbudte
islamistiske gruppen Sipah-e-Sahaba (SSP). Under demonstrasjonene
ble det delt ut løpesedler som inneholdt oppfordringer til hellig krig
(jihad) og hatske utspill mot landets sjiamuslimer. Det ble også solgt
videoer med opptak av halshogging av amerikanske soldater i Irak.

- Vi vil etablere et rent islamsk styre i Pakistan og deretter videre
i hele verden, sa islamist-lederen Zahher-ul-Islam Abbasi i en tale.
Den tidligere generalen ble arrestert i 1995 etter at han skal ha
forsøkt å begå militærkupp for å innføre et Taliban-lignende regime i
Pakistan.
- - - - -

Ikke nok med at denne lille gruppen med gærninger vil påtvinge sine
egne landsmenn et totalitært islamsk styre, men nå krever de også at
resten av verden skal påtvinges den samme galskapen.

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.

Fra : HKH

Dato : 08-04-06 17:40

"Erik J. Helgesen" <gamle_erik@hell.no> skrev i melding
> [...]
> Den tidligere generalen ble arrestert i 1995 etter at han skal ha
> forsøkt å begå militærkupp for å innføre et Taliban-lignende regime i

Dette viser med all mulig tydelighet at vi fikk rett som hevdet at invasjon
i Afghanistan og Irak ville føre til at de ekstreme fundamentalistene ville
få styrket sin posisjon som følge av invasjonene. Dette har nå skjedd både i
Iran og Pakistan. Etter hvert kommer sannsynligvis resten av den arabiske
verden etter, i tilegg til andre muslimske områder. Erklærer man
religionskrig, så får man religionskrig.

Så enkelt er det med den saken.

HKH

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-06 18:25

HKH <dullan@peri.skop> wrote:

> "Erik J. Helgesen" <gamle_erik@hell.no> skrev i melding

Det har da været målet lige siden Muhamed skabte islam for 1400 år
siden.

> [...]
> verden etter, i tilegg til andre muslimske områder. Erklærer man
> religionskrig, så får man religionskrig.

Man har fra Vestens side /ikke/ erklæret religionskrig, og de ekstreme
fundamentalister i Iran kom altså til magten allerede i 1979.

Pakistan er på vej ned, og har været det siden staten blev dannet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Terje Henriksen

Dato : 11-04-06 12:30

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> fundamentalister i Iran kom altså til magten allerede i 1979.
>
> Pakistan er på vej ned, og har været det siden staten blev dannet.

Jeg tror Pakistans troende etterhvert anerkjenner Jesus som Guds sønn. Etter
det går det bare oppover.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Fra : @

Dato : 11-04-06 19:00

On Tue, 11 Apr 2006 13:30:02 +0200, "Terje Henriksen"
<thenrik@trollnet.no> wrote:

>Jeg tror Pakistans troende etterhvert anerkjenner Jesus som Guds sønn. Etter
>det går det bare oppover.

hvor hurtigt mener du det kommer til at gå?

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Pelle Thomsen

Dato : 08-04-06 19:59

Erik J. Helgesen wrote:

> Ikke nok med at denne lille gruppen med gærninger vil påtvinge sine
> egne landsmenn et totalitært islamsk styre, men nå krever de også at
> resten av verden skal påtvinges den samme galskapen.

Ja, du og du, verden er rar gitt.

Fra : Isachsen

Dato : 08-04-06 20:47

Erik J. Helgesen wrote:
> [...]
> egne landsmenn et totalitært islamsk styre, men nå krever de også at
> resten av verden skal påtvinges den samme galskapen.

De er jo ikke de første (gærningene?) i historien som gjerne har villet det:
erobre verden. Selv ikke i vår tid er de heller ikke alene om det. De møter
konkurranse fra både de kristne og fra demokratene. Kanskje må vi regne med
kommunistene også, til tross for at de har hatt nogen tilbakegang i de
senere år. Det blir jo spennende å se hvem som greier det først - for ikke å
si hvem som mislykkes sist.

Isachsen

Isachsen

Fra : Trond Svendsen

Dato : 08-04-06 23:10

"Isachsen" <tavekkorigi@c2i.netinvalid> skrev :

> [...]
> kommunistene også, til tross for at de har hatt nogen tilbakegang i de
> senere år. Det blir jo spennende å se hvem som greier det først - for ikke

Det er også ganske interessant å se hvem det er som samarbeider med slike
skrullinger, samt observere når vestens demokratier virkelig skjønner at noe
svært dramatisk må gjøres for å stanse galskapen.
Sannsynligvis innser vesten dette for seint. Kanskje er det allerede for
seint.

--
Trond

Fra : hamreren@hotmail.com

Dato : 09-04-06 09:46

On Sat, 08 Apr 2006 15:38:58 GMT, gamle_erik@hell.no (Erik J.
Helgesen) wrote:

> [...]
>egne landsmenn et totalitært islamsk styre, men nå krever de også at
>resten av verden skal påtvinges den samme galskapen.

Sakte i bakkene nå! Her er hva CIAs factbook sier om
fordelingen av religiøsitet i Pakistan, sitat:

Pakistan: Muslim 97% (Sunni 77%, Shi'a 20%), Christian, Hindu, and
other 3%.
-
97% muslimer. I praksis et rent islamsk samfunn. Her er det nok ikke
kun en "liten gruppe med gærninger", men en hel nasjon saken gjelder
og det er noe ganske annet. Det dreier seg også om sunnimuslimer,
dvs en militant utgave av arten, j.fr. Irak.
-----
Georg Lavik.

Fra : Terje Henriksen

Dato : 11-04-06 12:32

hamreren@hotmail.com wrote:

> [...]
> og det er noe ganske annet. Det dreier seg også om sunnimuslimer,
> dvs en militant utgave av arten, j.fr. Irak.

Men det er jo først og fremst muslimene som forsøker å ta knekken på
hverandre. Hvorfor?

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Fra : hamreren@hotmail.com

Dato : 12-04-06 16:21

On Tue, 11 Apr 2006 13:31:35 +0200, "Terje Henriksen"
<thenrik@trollnet.no> wrote:

>Men det er jo først og fremst muslimene som forsøker å ta knekken på
>hverandre. Hvorfor?

Irak? Enkelt svar: Kamp om hvilken retning som skal ende opp med
makten etter amerikanernes tilbaketog.
G. Lavik.