Holland får skylden
Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 15:46

South Park laver tre episoder med profeten Muhammed, med mange "referencer
til den hollandske tegningskontrovers," tossede ayatollayer, eksploderende
turbaner, manglende jomfruer osv vil optræde i de tre programmer. Man vil gå
tilbage i tiden for at forsøge at myrde profetens yndlingskamel.

Her i april kommer "Cartoon Wars", mange steder på vestkysten af USA, det
var den man lavede i oktober om muhammedtegningerne.

Se filmen her:

http://www.piczo.com/allaboutsouthpark?g=10693420&cr=3/

-------------------

Noted iconoclast satirists and social
conservative animators, Trey Parker &
Matt Stone, under the auspices of Comedy
Central and parent company Viacom, Inc.,
have decided to take aim this summer at
the Prophet Mohammed. Work is currently
underway at their award winning South Park
Studios in Los Angeles for a special
three-part episode of South Park,
tentatively titled, "Allah Bites My
Big Black Ass: The Long Crusade."

The Comedy Central episode will pair
Tom Cruise with the ghost of Chef in an
unholy alliance with the Reverend
George W. Bush and his gun-crazed
sidekick Dick Cheney. Cartman and the
gang's madcap adventure will take them
back in time to search out and destroy
the Prophet Mohammed's favorite camel.
A top secret NSA time machine, hidden
under the famous Colorado school cafeteria
will kick off the story with numerous
references to the Dutch cartoon controversy,
a shortage of virgins, crazed Ayatollas,
and exploding turbans. The bloody mayhem
could be released as soon as early summer.

Assalamu'Alaykum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh!

Fra : Mark Jensen

Dato : 08-04-06 16:44

Total nice afsnit :)

Fra : Alucard

Dato : 08-04-06 16:56

> [...]

>and exploding turbans. The bloody mayhem
>could be released as soon as early summer.
>
>Assalamu'Alaykum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh!

Hmmm..."references to the DUTCH cartoon controversy" ???

Fra : #2066

Dato : 08-04-06 17:13

On Sat, 08 Apr 2006 17:55:50 +0200, Alucard wrote:

> On Sat, 8 Apr 2006 16:46:10 +0200, "Knud Larsen"
> <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

[..]

> Hmmm..."references to the DUTCH cartoon controversy" ???

Det er vist almindeligt at folk i Nordamerika ikke kan skelne imellem
Holland og Danmark. Utallige er
de gange hvor jeg er blevet spurgt om jeg taler hollandsk selv /efter/ jeg
har sagt at jeg er fra Danmark.

Fra : Alucard

Dato : 08-04-06 17:55

On Sat, 08 Apr 2006 12:12:50 -0400, #2066 <neslein@hotmail.com> wrote:

>Det er vist almindeligt at folk i Nordamerika ikke kan skelne imellem
>Holland og Danmark. Utallige er
>de gange hvor jeg er blevet spurgt om jeg taler hollandsk selv /efter/ jeg
>har sagt at jeg er fra Danmark.

Det samme her.... )

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 19:07

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Holland og Danmark. Utallige er
> de gange hvor jeg er blevet spurgt om jeg taler hollandsk selv /efter/ jeg

Det er rigtigt, man kender bedre Holland, og begge lande begynder jo med
"D", og så tager man den.

Fra : Alucard

Dato : 08-04-06 22:08

On Sat, 8 Apr 2006 20:07:21 +0200, "Knud Larsen"

Starter Holland med "D" ??? )))

Jeg tror at du mener sproget....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-04-06 00:30

Ahr .. I selve filmen er referencen nu korrekt nok til de danske tegninger.

Ellers et genialt afsnit - South Park Rulez .... !!

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-06 00:26

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Starter Holland med "D" ??? )))
>
> Jeg tror at du mener sproget....

Har du aldrig hørt: »Dutchland«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 09-04-06 01:11

> Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:
>
> Har du aldrig hørt: »Dutchland«?

Dén var go'. Lige til dk.kultur.sprog.

Venligst

Kert Rats

Fra : Alucard

Dato : 09-04-06 14:55

On Sun, 9 Apr 2006 01:26:20 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Har du aldrig hørt: »Dutchland«?

Øhhhh. Nej....

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-06 15:51

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Øhhhh. Nej....

Det er faktisk et synonym for Holland. Slå bare op i Oxford English
Dictionary; det har været brugt på engelsk i hvert fald siden 1617,
altså i 400 år.

Tidligere blev det også brugt om »Deutschland« ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-04-06 08:39

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Starter Holland med "D" ??? )))
>
> Jeg tror at du mener sproget....

Nej, jeg tænker på at man taler om the Dutch og the Danes, og det er det man
blander sammen.

Fra : Alucard

Dato : 09-04-06 14:56

On Sun, 9 Apr 2006 09:38:35 +0200, "Knud Larsen"

>Nej, jeg tænker på at man taler om the Dutch og the Danes, og det er det man
>blander sammen.

Selvfølgelig, men han skrev "begge LANDE begynder jo med D"...
Det var det der var sjovt....

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-06 15:51

> Selvfølgelig, men han skrev "begge LANDE begynder jo med D"...
> Det var det der var sjovt....

Jep, /Dutchland and Denmark/ .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Vidal

Dato : 09-04-06 14:28

Alucard wrote:

> Hmmm..."references to the DUTCH cartoon controversy" ???

Ja, det er fuldstændig urimeligt, at hollænderne
får æren. Er der ikke nogen, der kan skrive til
dem og få det rettet. Måske kan vi også få det
danske flag med i serien, så muslimernes vrede
rettes det rigtige sted hen. Tænk hvis hollænderne
får de terroristhandlinger, som Danmark skulle have
haft.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 09-04-06 15:21

On Sun, 09 Apr 2006 15:27:53 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>rettes det rigtige sted hen. Tænk hvis hollænderne
>får de terroristhandlinger, som Danmark skulle have

sluk lige for den "tobak" det er altså ved at gå galt nu

hvilke terroristhandlinger er det du så gerne vil at Danmark skal
have,

og hvorfor?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Vidal

Dato : 09-04-06 20:52

@ wrote:

> sluk lige for den "tobak" det er altså ved at gå galt nu

Det er et forsøg med lidt ironi.

> hvilke terroristhandlinger er det du så gerne vil at Danmark skal
> have,
>
> og hvorfor?

I en anden tråd opfordres jo til at fortsætte
med en hård linje overfor de muslimer, der ikke
bryder sig om tegningerne.

Det her vil give os endnu en mulighed for at
sætte endnu hårdere mod hårdt.

Det er jo åbenbart blevet et mål i sig selv.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgard.

Fra : @

Dato : 09-04-06 21:09

On Sun, 09 Apr 2006 21:51:44 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det er et forsøg med lidt ironi.

>I en anden tråd opfordres jo til at fortsætte
>med en hård linje overfor de muslimer, der ikke
>bryder sig om tegningerne.

det kan man kalde det, man kan også kalde det at værne om
ytringsfriheden

>Det her vil give os endnu en mulighed for at
>sætte endnu hårdere mod hårdt.
>
>Det er jo åbenbart blevet et mål i sig selv.

næ målet for mig er at bevare ytringsfriheden uantastet, da denne
frihed er en af hjørnestenene i et frit demokratisk samfund

jeg behøver vel ikke forklare dig, at noget af de første diktatorer og
dogmatiske despoter sætter sig på er nyhedsformidlingen til
befolkningen

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Vidal

Dato : 10-04-06 08:45

@ wrote:

> [...]
>

> næ målet for mig er at bevare ytringsfriheden uantastet, da denne
> frihed er en af hjørnestenene i et frit demokratisk samfund

Synes du så, vi i praksis har fået mere ytringsfrihed
i Danmark, efter tegningerne er blevet publiceret?

> jeg behøver vel ikke forklare dig, at noget af de første diktatorer og
> dogmatiske despoter sætter sig på er nyhedsformidlingen til
> befolkningen

Plus at de reducerer de grundlæggende frihedsrettigheder,
så de bedre kan overvåge folket?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 09-04-06 21:16

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-04-06 08:36

<ski127@webtv.net> wrote in message

Efter 30 år i New York,må jeg indrømme at jeg er træt af
at blive forvekslet med vienerbrød.

Det er også en hæder at blive kaldt Dutch, eller måske VAR en hæder.
Hollænderne var jo de eneste i verden der var mere liberale end danskerne.

Vi må få amerikanerne til at blive rasende på danskerne så vil "a Danish"
blive omdøbt til "a Washington" eller en "liberty softie".

I Iran hedder det jo nu en "Muhammed blomst", - så den *kunne* måske også i
USA blive kaldt "Jesus brød".

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-04-06 15:21

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> rettes det rigtige sted hen. Tænk hvis hollænderne
> får de terroristhandlinger, som Danmark skulle have

Det danske flag ER med i tegneserien, der er små indslag med rigtige film.

Fra : GB

Dato : 09-04-06 20:51

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in

> Det danske flag ER med i tegneserien, der er små indslag med rigtige
> film.

Idioterne i muhamedanien brændte blandt andet SCHWEITSISKE flag af. De aner
ikke en skid, de gør kun, hvad deres oldtids-mullaher siger, de skal gøre.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-04-06 05:40

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in

> Idioterne i muhamedanien brændte blandt andet SCHWEITSISKE flag af. De aner
> ikke en skid, de gør kun, hvad deres oldtids-mullaher siger, de skal gøre.

De brændte ikke alene /schweiziske/ flag af; det gik også ud over de
svenske. Dog slap de svenske ambassader med skrækken, til gengæld fik
udenrigsministeren silkesnoren ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 09-04-06 12:05

> [...]

>Her i april kommer "Cartoon Wars", mange steder på vestkysten af USA, det
>var den man lavede i oktober om muhammedtegningerne.

Tror I kujonerne irl kan genkende sig selv i afsnittet?