Snobbede Pia afslører nul-troværdighed
Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-06 11:48

DF torsdag : "Vi giver ikke regeringen noget tilbud i denne sag"...."Vi
stiller nogle ultimative krav".... "Der kan ikke ændres et komma i
det, vi går over til regeringen med"

Fogh fredag. "Der bliver under ingen omstændigheder tale om at sætte
Lars Barfoed under administration.

Han truer med valg hvis Barfoed væltes, så hu har Pia mistet *al
troværdighed*

- trist.

At hun kun lever højt på at have overtaget gode Glistrup-synspunkter
om anti-Islam, anti-indvandring mm.

Det er extremt sølle og uglistrupsk at DF er snævertsynet,
småborgerligt og autoritetstro så de hopper på løgnemediernes
vildledning om risiko for salmonella, kampylobakter og coli fra
frysetørret kød, som lyves til "gammelt kød" så læserne voldføres til
tro på sygdomsrisiko (og smags og lugt forringelse)

Fra : NoTrabajo

Dato : 08-04-06 12:02

> [...]
> det, vi går over til regeringen med"
>
> Fogh fredag. "Der bliver under ingen omstændigheder tale om at sætte

Mon ikke DF pludselig kom til at lide af storhedsvanvid, da de kom med
disse krav?

> Han truer med valg hvis Barfoed væltes, så hu har Pia mistet *al
> troværdighed*

Pias gode meningsmålinger gennem de seneste måneder var nok ikke blevet
omsat til flere mandater, hvis hun havde været årsag til valg her og nu.

> - trist.

Ja, for det er vigtigt at Pia/DF har høj troværdighed, hvis vi skal vinde
kampen mod muhamedaniseringen af Danmark.

> At hun kun lever højt på at have overtaget gode Glistrup-synspunkter
> om anti-Islam, anti-indvandring mm.

Vi kan ikke gentage det ofte nok: Glistrup er et geni. Hvorfor lyttede det
danske folk ikke til ham i tide, i stedet for fortsat at stemme på de
partier, der ønskede Danmark omdannet til et "muhamedansk paradis"?
--
NoTrabajo

Fra : Kert Rats

Dato : 08-04-06 12:05

> [...]
> salmonella, kampylobakter og coli fra frysetørret kød, som lyves til
> "gammelt kød" så læserne voldføres til tro på sygdomsrisiko (og smags og

Pia har kvajet sig politisk! Ingen tvivl om den sag!!

Og gammelt kød - jeg guffede en ørredfilet, vakuumpakket og dybfrosset, her
for et par dage siden. Udløbsdato var angivet til 2003! (den havde ligget
for længe i min fryser).
Den duftede og smagte fint! Ja, sådan kan det gå med gamle madvarer, der er
opbevaret forsvarligt.
Jeg er ikke bange for at guffe en culotte, der har ligget Vakuumpakket i
dybfrost i min fryser i mange år, men at sætte tænderne i en gammel kød-ting
fra supermarkedet vil jeg være påpasselig med, da jeg ikke kender til
opbevaringsmetoden for den pågældende vare.
Og det er vel dér, sagen ligger begravet, ikke sandt?

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-06 14:21

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message

> Pia har kvajet sig politisk! Ingen tvivl om den sag!!

Jesuitterne og Harry Truman sagde "Det er utroligt hvad kan gøres,
hvis man ikke går op i hvem får æren"

Hvis ikke Pia (og Krarup) var dumstolte og ikke evner at gribe knoglen
og spørge vismandGlistrup "hvad ville du gøre i denne situation" så
ville det være utroligt hvor meget hurtigere DF kunne fordoble
stemmetal.
De behøvede ikke fortælle, hvor rådene kom fra, men de har begge gjort
sig mikroskopisk SMÅ ved at kalde Glistrup"langt ude" (hhv "vanvittig"
, dengang Krarup skulle fedte sig ind for at blive opstillet sammen
med sin superfætter), og de har ikke nosser til at tabe ansigt, hvad
ingen opdager i nutidens hastigt skiftende politiske klima - og pga
dette overdriver jeg i trådstart - DF-tab af troværdighed er nok
katastrofalt men også ret glemt om en måned. Hvis Allah vil - 7, 9,
13.

> [...]
> 2003! (den havde ligget for længe i min fryser).
> Den duftede og smagte fint! Ja, sådan kan det gå med gamle madvarer,

Netop

> [...]
> pågældende vare.
> Og det er vel dér, sagen ligger begravet, ikke sandt?

Nej, folk ved godt at ingen restaurant køber "fryseskadet" stake hos
superjyske Thulin, uden at have velbegrundet tillid. Alle mellemled
er professionelle, og kød er altid frosset fra slagtning til
detailhandelens salg ud af butikken. Det kræver ikke meget
Thulin sparer ikke en promille af en promille af sin omsætning ved at
sjuske med noget så enkelt som ubrudt frysekæde.
Så når bakterietal ved nedfrysning var en milliontedel af faregrænsen
så er den også en milliontedel af faregrænsen, når du slæber den fra
kassedame til dit køkken - der er INGEN SAG BEGRAVET - og det er
sandt.
DTU har lavet (dvs gentaget amerikanske og tyske) undersøgelser om at
årtiers frysning kun betyder en anelse harskning, som ingen kan smage.
Men som kan måles, og sidste salgsdato er ren smiger til husmor, der
ka li at kassere.

Ledningsstumper og samlemuffer tabes aldrig i rejer, men journalister
køber FOTOGENT skidt og putter det i, bevidst, kynisk, ondereENDhitler
, og ved at der er ingen, der evner endsige har motiv til at
kontrollere dem.
Og ""paranoide"" mig hælder faktisk mod, at de udtænkte en fælde, som
Pia hoppede i med begge ben - den lille middelmådige, mopsede
hjemmehjælper, konen i muddergrøften, som ville have mere og mere og
nu måske havner i sit eget værre-lort-end-BoWarmings igen og
Als-vittighedstegningerne med stinkende flueomkransede Pis og hulemand
Fogh gøres til sandhed. Trist.
Havde blot DF ringet til mig, når nu de ikke evner at ringe til
Glistrup. Fordi de er mere sindsyge end nogen SctHanspatient. Og det
er vort demokratis mindst dårlige parti. tsk tsk
Men journalisters professionalisme er, som alle ved fra
holocaust-myten, at lyve underholdende. De er psykopater uden følelse
for sandhed, uden samvittighed, uden ansvarlighed, uden korpsånd. Men
Meyerheim-typerne er alle skolet som skuespillere fra barnsben, og kun
derfor har de fået de millionlønnede job.
Hvorfor vil ingen kreditforening låne mig penge med sikkerhed i mit
ubelånte 5-10 million markedsværdi hus - fordi jeg står for foragt for
politiserende skuespilkunst altså løgn?
Gid jeg var elskværdig og harmonisk som Glistrup, der ikke ejer
foragt - man kan fornemme ved at se mit "skræmmende" hus, at jeg er -
som den rigtige-Kim-Larsen sang efter Gasolin-ophør - "en af dem man
ikke må lege med".
Kender du nogen der vil låne mig penge, med pantebrevssikkerhed - det
er jo ikke monopol at fungere som RD,BRF,Nykredit,Totalkredit?
Chr Hansen ordførere er helt på vor-Kim-Larsen planet, hvor_ ynk vedr
dyremishandling_ er Gud.
Et tomt jakkesæt hvis værste fobi er at sige noget, som ku tolkes som
tolerance , ja som nuancer, vedr pædofili.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-04-06 22:07

Bo Warming wrote:

> [...]
> og spørge vismandGlistrup "hvad ville du gøre i denne situation" så
> ville det være utroligt hvor meget hurtigere DF kunne fordoble

Hvordan var det lige det gik fremskidtspartiet?
Kom stort ind, og gik ustandeslig tilbage siden,,,

Eller var der et enkelt valg hvor de gik frem?

Ivar Madsen

Fra : Per Hagemann

Dato : 09-04-06 02:19

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan var det lige det gik fremskidtspartiet?
> Kom stort ind, og gik ustandeslig tilbage siden,,,
>
> Eller var der et enkelt valg hvor de gik frem?

Der var mandatfremgang til Z ved valgene 1977, 1987 og 1988.

For Glistrup var det væsentlige at sige sandheden på en forståelig måde,
ikke at bekræfte medieløgne som denne sag med Lars Barfoed er et godt
eksempel på.

Citat fra Glistrups 1994-bog, kap.49 "Folketingstragedien":

Hovsapolitikerpopulisterne dyrker vidtomtalte enkeltsager og jages derved
over i at overbrodere paragraffer med ufordøjelige detaljer, som fremkalder
mavesår og
andre lidelser, der aldrig i offentligheden bliver forbundet med deres
medieliderlige ophavskvinder(mænd).
Folketingsmedlemmernes job er tværtimod at tage sig af sanering af
lovgivningen. Det burde derfor være afskedsgrund at foretrække enkeltsager i
væsentligt
omfang. Men i virkelighedens verden er ansættelsesmyndigheden (vælgerne) af
medierne opdragne til at belønne spektakulære personsager fremfor renfærdig
lovgiverindsats.
Dette er en del af baggrunden for, at mange Rønn-Hornbech'er, Kirsten
Jacobsen'er og kolleger flyder over til at forgude juristerne. Men jura er
et hjælpemiddel for
magthaverne og ikke andet. Sløks vurdering af Højesteretsdommer Hornslets
Tamilrapport af 14. januar 1993 affødte et af hans karakteristiske
guldkorn: »Satte
man en nonne til at undersøge de moralske forhold i et bordel, kunne man på
forhånd gætte sig til indholdet i hendes rapport. Hvad forstår en nonne
sig på prostitution. Hvad forstår en jurist sig på politik?«

Da politikerne er juraens skabere, er det en af de popleflende
indsigtsødelæggerier, at forfægte, at de skal være særligt lovlydige.
Udgangspunktet er tværtimod, at
et folketingsmedlems hovedjob er at overveje, om han - ved at trykke på de
grønne afstemningsknapper - skal bryde gældende lov. Bedst udrustet til at
klare det
sagligt er den, som har eksperimenteret på lovens yderkant. På samme måde
som den bedste lægehjælp baseres på indgående kendskab til bakterier og
virus.
At fremhæve disse grundlæggende systemforståelsesprincipper for
Christiansborgerne er mere uvirksomt end at slå vand på dyrelivets andre
gæs.
For MF'ere drejer det sig alligevel kun om at traske rundt i velkendte,
usandfærdige myter og derudfra lure på at komme først ud i medierne. På den
vis bliver
deres orientering af offentligheden uundgåeligt løsagtig tomsnak. Det er en
uundgåelig følgevirkning af, at den nuværende politikergeneration har valgt
at være
vejrhaner, der svinger efter medievinden.

Størstedelen af Christiansborgpolitikerens arbejdsenergi ød- sles bort på
det flygtige overfladisk at skære hø og hakkelse i dagens
medietilfældigheder.
Megen tid spildes på pressemeddelser. Med henblik på, at opnå mest mulig
positiv omtale fra journalister i de mest betydende medier. Den saglige
kvalitet er bimlende ligegyldig. Politikerens reklamekodex baseres nemlig
ikke på at have et godt produkt. Tværtimod er det produktet, der afpasses
efter at få god
mediereklame. For de fleste MF'ere er nævnelse af deres eget navn det helt
centrale. Jo hyppigere det er publiceret, des større chance for mange
personlige
stemmer ved kommende valg. For MF'ere er det altdominerende mål nemlig at
sikre eget personligt genvalg. Derfor fordrejer de deres opgave fra at være
kampen
for Danmark til at blive slaget om Danmark. Bakspejlsvendekåberier skal de
nok svælge i, når skandalen om nogen tid bliver ubortforklarlig. Men det
haster med
den fremtidsrettede forudbetænksomhed. Det er det, hvortil samfundet har
politikere (Statsmænd). Ikke til at maksimere deres egne stemmetal.

Det rager imidlertid de nuværende folketingspartier en papand, at samfundet
er på vej ud i møget. Blot de selv kan profilere sig, så de bevarer deres
taburetter.
Burmester 1982 side 69 pædagogiserer med spørgsmålet: Hvordan gør
genvalgstørstige politikere deres hoser grønne hos Ringkøbings
marginalvælgere? Skattelettelser til specielt dem ville virke for groft. Men
samme virkning nås ved at placere et universitet hos dem. Sådan er
demokratiets problemer. »Det kan kun løses ved at det politiske systems
struktur ændres.« Side 71 uddybes: »Den bedste garanti ville være af
afskaffe de
politiske partier.«
Eneste undskyldning er, at det er mangel på indsigt, der får MF'tomkørerne
til alene at beskæftige sig med deres egen situation på kort sigt. De vide
ikke, hvad de
gøre. Og det får vælgerne heller ikke at vide.
»De er der for at pleje deres egen forfængelighed. De kan lide magten. De
kan lide at være i medierne.« Sådan lød Kurt Hagemanns sammenfatning af
Erhvervsbladets kronik 3. marts 1994.
I mangel af hæderlighed, dybdeboring og samfundssammenhængsindsigt leverer
Christiansborgerne de fordærvbringende stene for brød, at de bestandigt
render
efter øjebliksstemninger. Hæsblæsende farer de op, så snart medierne - alle
bestemt af seer- og oplagstal og/eller journalistfordomme - har meddelt
deres
sædvanlige (oftest plantede) farvede misfremstillinger af et emne. Deres
dagsorden kaperer stort set kun det aspekt, som TV-A, radioavis og aviser
netop har
besluttet at give et døgnflueboom. Og deres valg og tolkninger af eksempler
skyder ikke efter fornuftssaglighedsindhold, men efter at være medieegnede.
Det vil
sige korte og opsigtsvækkende. Herved befinder de sig næsten altid langt
borte fra virkelighedens centrale problemstillinger.
Favoriseret bliver de (grupper), som har mest journalist-bevågenhed.
Oppustning af hysteri og proportionsløs fremstilling og tju-hej-ageren er nu
engang det, der giver opmærksomhed, ære og penge til den fjerde statsmagt.
Det
indretter folketingets otte medielidelige pattebørnspartier sig derfor
efter.
Typisk for hvordan de senest til folketinget valgte overhovedet ikke
fordyber sig i det saglige element i deres arbejde er afsløringen af, at
ikke een af de 40
folketingsmodtagere reagerede, da justitsministeriet fremsendte svar om
palæstinensernes sikkerhed i Libanon, men glemte at vedhæfte en i
følgeskrivelsen omtalt
FN-redegørelse. Det var kardinalpunktet i den sag - de radikales januar
1992-særlovsforslag - som oppiskede et i to lige store blokke opsplittet
folketing. Her var
MF'erne - som altid - optaget af at pudse egne facader i offentligheden,
mens de altså ikke spildte deres tid på at sætte sig ind i faktuelle
oplysninger om det emne,
de skulle afgøre. Langsigtet helhedstænkning er fjernere end en mose i
Sibirien for langt de fleste folketingsmedlemmer og for så at sige alle
Christiansborgjournalister. Træffes en saglighedsafgørelse en sjælden gang,
formidles den i mediernes fremstilling pr. journalistens lynjustits, som var
det eneste
væsentlige rævekager og formidling af favører til gode venner. Eller endnu
bedre: Den ene »hader« den anden personligt.
Vigtigst for befolkningen er imidlertid detaljeret information om nøjagtigt
hvilke nye pligter og rettigheder, der er på vej igennem systemet. Når/hvis
de gennemføres er de jo betydningsfulde for den enkeltes tilrettelæggelse af
hans videre liv. Medierne har imidlertid stadig færre medarbejdere, som
mestrer disse
spørgsmål, og som redaktionssekretærerne vil give tilstrækkelig plads. De
foretrækker langt mere uvæsentlige personfikseringer og skandalesensationer.
Derudover
refererer medierne folketingspolitikernes ukritiske opfølgen af en kampagne,
som en avis har rejst. For eksempel i form af det lette at stille et
ministerspørgsmål eller
kalde til samråd.
Da landsdommer Knud Aksel Knudsen i november 1992 afleverede 1.018 sider
rapport med et højt lixtal, fældede S, SF, B og Z-flertallet vupti en
minister med
over fem års ancennitet. Hovedgrundlaget var, hvad de blev fortalt af den
interviewende journalist, hvis budskab udformedes ud fra, at der er mest
avissalg og faglig
prestige, når et ministerhovede ruller.
Sådan er nutidens politikere tilvænnet, at de skal lystre journalisternes
krav om at udtale sig med det samme om bindstærke betænkninger etc. Men med
MF's
underlødighedsniveau havde det ikke nyttet noget at vente. Næsten intet
centralt placeret folketingsmedlem drømmer om at spilde indtil flere
minutter på
at studere saglige behandlingsoplæg. Og gjorde de det, forstod de simpelthen
ikke, hvad der står.
Esse, non videre er en forlængst glemt leveregel for de flaneur-vindbøjtler,
som udgør Paragraffabrikkens store flertal, og som kun er interesserede i,
hvad der kan
bringe dem i medierne. Derfor beskæftiger de sig ikke med lovforslags
saglige indhold, men kun med popeffekter. Det er en hovedårsag til
nutidslovgivernes
rystende ringe saglige standard.
De, der kunne være samfundets fremmeste anførere, falder til det mest
bekvemme, nemlig at godtage mediernes løgnagtige påstande.
Ingen ved, hvad »folk« helst vil have, hvis de satte sig ind i sagerne i
alle deres sammenhænge. »Folk« forveksles tit med medier.

citat slut

Fra : Wilstrup

Dato : 09-04-06 10:46

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> For Glistrup var det væsentlige at sige sandheden på en forståelig måde,
> ikke at bekræfte medieløgne som denne sag med Lars Barfoed er et godt

Medieløgne? hvori består disse løgne?

--
Wilstrup

Fra : Per Hagemann

Dato : 09-04-06 11:46

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Medieløgne? hvori består disse løgne?

Det blev uden bevis påstået at Barfoed skulle have løjet. Jeg lagde dog ikke
mærke til om medierne fik en politiker til at tale om løgn, eller om de selv
kom med påstanden.

Det er måske for vidtgående at beskylde medierne for at lyve generelt. Ofte
er der kun tale om fordrejninger, hetzkampagner og storm i et glas vand.
Desuden er der forskel i troværdighed med Politiken helt i bund.

--
Danmarks herskere har i en vanlig realitetsblottet overmodighed og for egen
behagelighedsfremme valgt at forsimple fremmeddebatten, så katastrofetruende

Fra : Egon Stich

Dato : 09-04-06 14:28

> [...]
> er der kun tale om fordrejninger, hetzkampagner og storm i et glas vand.
> Desuden er der forskel i troværdighed med Politiken helt i bund.

Det er vist ikke for vidtgående, at påstå dette.
Helt aktuelt ser vi kritikløs og uimidosagt kolportering af en ministers
ganske enkelt løgnagtige omgang med tallene for ubesatte stillinger og antal
arbejdsløse.

Det er måske tilfældet, at der er enkelte stillinger for godt kvalificerede
personer ledige.
Men de kan jo nok ikke besættes af hvem som helst.

Håndværkerstillinger?
Det gammelkendte svineri fra arbejdsgiverside.
Man averterer, men når forbundene så sender 20 mand ud at søge, som metal
sagde i formiddag, er der pudsigt nok ingen ledige stillinger..!!

Ser man så på jobs for uuddannede, er der ikke ret mange.

Den gammelkendte borgerlige hetz, for at få fjernet eller beskåret
understøttelsesmulighederne for de dårligst stillede.

MVH
Egon

Fra : Wilstrup

Dato : 09-04-06 15:54

> [...]
>>

> Det blev uden bevis påstået at Barfoed skulle have løjet. Jeg lagde dog
> ikke mærke til om medierne fik en politiker til at tale om løgn, eller om

netop -det er vist den overfladiske måde du agerer på - som sædvanlig.

> Det er måske for vidtgående at beskylde medierne for at lyve generelt.
> Ofte er der kun tale om fordrejninger, hetzkampagner og storm i et glas
> vand. Desuden er der forskel i troværdighed med Politiken helt i bund.

Du har svært ved at se hvordan fakta er, når de ikke passer til din
livsløgn:

Det er imidlertid et verificeret faktum at

1.DF har stemt for nedskæringerne hos fødevareministeriet
2.DF klokkeklart meldte ud at de ville vælte ministeren, hvis deres krav
ikke kom igennem. DET er ultimative krav, lød det i TV flere gange.
3.DF har imidlertid mindst fem gange sagt det samme om forskellige sager,
uden at det er endt med andet end at de har sprunget op som løver og er
faldet ned som lam.

Det burde få dig til at konkludere at DF er et utroværdigt parti - men nej,
du fortsætter med at støtte det parti, der lyver den ene gang efter den
anden. hvorfor sidder Barfoed der stadigvæk som minister?

Fordi regeringen spillede ud med at de ville udskrive valg, da de mente at
en mistillid til Barfoed ville være det samme som mistillid til regeringen,
og DF vil ikke kunne holde til at der blev valg nu, da det ville komme for
en dag, at DF netop har været en af hovedkræfterne i blandt andet
nedskæringerne i fødevareministeriet, at DF'ere i kommunerne har stemt for
forringelser for de syge og de gamle, for børnene etc.

Hvis DF-stemmekvæget ville åbne øjnene så ville de se at DF har et gevalidt
troværdighedsproblem, og at det eneste der holder DF på plads er deres
fremmedpolitik, som de har fået bildt vælgerne ind dræner statskassen for
næsten hele statsbudgettet - og så fordi partiets vælgere ikke er særlig
velbegavede generelt set. De er populister: de vil gerne have velfærd, men
de vil ikke betale for den. Det skal de andre gøre.
Og hvor skal pengene så komme fra? Jo, siger DF -vi skal bare smide de
fremmede ud af landet, så bliver vi igen en lykkelig Morten Korch-familie
ligesom i de gode danske film, hvor alt ender lykkeligt.

Det er den nostalgi partiet lever højt på - akkurat som mange tyske vælgere
levede højt på dolkestødslegenden kolporteret af Hitler.

De tyske vælgere troede virkelig på storhed og magt og blev høje af det,
indtil Hitlers forbrydelser efterhånden var så tydelige at bortforklaringer
ikke var mulige.

Men DF-vælgerne vælger stadigvæk at sætte kikkerten for det blinde øje og
nyder at blive sparket i røven den ene gang efter den anden.
--
Wilstrup

Fra : Bo Warming

Dato : 09-04-06 16:45

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> Hvis DF-stemmekvæget ville åbne øjnene så ville de se at DF har et
> gevalidt troværdighedsproblem
snip
> De tyske vælgere troede virkelig på storhed og magt og blev høje af
> det, indtil Hitlers forbrydelser efterhånden var så tydelige at
> bortforklaringer ikke var mulige.

Ministerstorm udfra noget totalligegyldigt mad-pjat er en ikke-nyhed.

Medierne kan lyve sagen stor, men ævl om Hitler er for LANGT UDE

Om få uger er bagatellen glemt.

Forhåbentlig ikke af DF, som nu må droppe antiglistrupsk
overfladiskhed, hvis de mener en skid med deres VÆSENTLIGE DAGSORDEN =
ISLAM

Christian "Dyreværn" Hansen bør de ikke genopstille, og i det hele
taget må de lytte til Krarup og Langballe og Camre og får orden på
prioritering

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-06 21:13

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message
> for et par dage siden. Udløbsdato var angivet til 2003! (den havde
> ligget for længe i min fryser).

Lyv ej at den havde "ligget for længe"

Paragrafrytterfascister mente sådan men de har jo ikke forstand på
noget

> [...]
> Jeg er ikke bange for at guffe en culotte, der har ligget
> Vakuumpakket i dybfrost i min fryser i mange år, men at sætte

Da opdagelsesrejsende i Sibirien fandt de første
uldhårselefantmamutter åd de løs og forsikrede at smagen var FRISK

Hvordan sku smag ku ændres i en gletcher under frysepunktet???

Fra : Kert Rats

Dato : 09-04-06 02:48

> [...]
> de løs og forsikrede at smagen var FRISK
>
> Hvordan sku smag ku ændres i en gletcher under frysepunktet???

Frostvarer, der har overskredet deres sidste salgsdato, køber jeg meget
gerne!
Hvis emballagen og vakuumpakning er ubrudt, er der ingen ko på isen. Varen
er i fin stand, spiseegnet for mennesker og ganske delikat! Og sikkert meget
billig!!

Henvisninger til forhandlere modtages meget gerne.

Venligst

Guffegrisen Kert Rats

Fra : Bo Warming

Dato : 09-04-06 08:10

> [...]
> Hvis emballagen og vakuumpakning er ubrudt, er der ingen ko på isen.
> Varen er i fin stand, spiseegnet for mennesker og ganske delikat! Og

Med japansk just-in-time lagerforvaltning bliver der aldrig noget der
er over sidste salgsdato. Det sker i dit og mit køleskab

Brudt vakumpakning/embalage vil jeg ikke være bange for, men at
journalister viste uindpakket kød i Barfoed-Thulin sagen var ikke
fordi sådant er forekommet.
Hvordan skulle smitstof trænge ind i kød, der er så hårdt som
isterninger er?
Hvis en aids-smittebærer havde spyttet, skidt og spermet på min frosne
steg, ville jeg vaske den under vandhanen og spise den uanfægtet

For få kroner kan købes en elektronisk eller endnu enklere
frysespion, der lægges i frostvarer og skifter farve, hvis
temperaturen har været over nul. Men fornuft er ikke godt for staten,
den ønsker myter og snobberi.
(men farveskift i planter til landmineafsløring tror jeg ikke på -
skift i materialtyper kendetegner våbenindustri, men
frysning-sikkerhed er så nemt som at klø sig i røven.)

Fra : Thomas Krogh

Dato : 09-04-06 23:22

(...)

> Da opdagelsesrejsende i Sibirien fandt de første
> uldhårselefantmamutter åd de løs og forsikrede at smagen var FRISK

Hvor har du gravet den "værre-end.nazi" løgn op henne?

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-06 00:36

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> (...)

> Hvor har du gravet den "værre-end.nazi" løgn op henne?

I gymnasiematematik lærte jeg at sammenligning af størrelse af kvadrat
og terning er "inkommensurable størrelser" - enheden er jo m2 og m3,
henholdsvis.

Det er en JOKE at sammenligne etellerandets samfundsskadelighed/etik
med NAZI, for tiden er en anden og ordentlig videnskab ændrer kun een
parameter ad gangen, når ting sammenlignes.

Det er på usenet blevet hævdet at den berømte
falden-over-fortids-elefant i Sibirien, ikke var om
opdagelsesrejsende, men var
GULAG ARCHIPELAGO tvangsarbejdere, og det dæmrer for mig, at jeg
husker galt, og at det var Dostojevski-typer, der under straf fandt
den første velsmagende gletcher-nedsunkne "fryseskadede" velsmagende
elefantbøf og åd den med velbehag og bragte knoglerne hjem til
lejrkommandanten. Det var ikke Vitus Bering agtige opdagelsesrejsende,
sorry for hastværk.

Archipelago betyder skærgård. Da Solshenitsyn skrev roman om Stalins
og Krutsjofs fangelejre, kræfthospitaler og
psykiatri-dissident-institutioner med nul flugtmulighed var de på øer
nær Murmansk, altså skærgård. Men så langt mod nord levede de uddøde
kæmpedyr vist ikke, snarere i midt-sibirien, hvor der var subtropisk
klima for en million år siden. og hvor man på Dostojevkis tid og
sidenhen især har sendt fængselsfanger, helt som briter sendte dem til
Australien, fordi de ikke var så uhumane som vor fængelsforsorg, der
straffer med kedsomhed.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 10-04-06 11:36

(...)

> [...]
> med NAZI, for tiden er en anden og ordentlig videnskab ændrer kun een
> parameter ad gangen, når ting sammenlignes.

Din "værre-end-nazi" udenomssnak imponerer ikke.

(...)
> [...]
> elefantbøf og åd den med velbehag og bragte knoglerne hjem til
> lejrkommandanten. Det var ikke Vitus Bering agtige opdagelsesrejsende,

Intet tyder på at den på nogen måde skulle være "velsmagende". Tværtimod.
Lad os lige checke lidt info om det:

(fra http://en.wikipedia.org/wiki/Mammoth):

"To date, thirty-nine preserved bodies have been found, but only four of
them are complete. In most cases the flesh shows signs of decay before its
freezing and later desiccation. Stories abound about frozen mammoth corpses
that were still edible once defrosted, but the original sources (e.g.
William R. Farrand's article in Science 133 [March 17, 1961]:729-735)
indicate that the corpses were in fact terribly decayed, and the stench so
unbearable that only the dogs accompanying the finders showed any interest
in the flesh."

(...)
> [...]
> sidenhen især har sendt fængselsfanger, helt som briter sendte dem til
> Australien, fordi de ikke var så uhumane som vor fængelsforsorg, der

Du er igen "værre-end-nazi" upræcis.

"Archipelago" oversættes til ø-hav (se f.eks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Archipelago), og i den konkrete kontekst brugte
Solshenitsyn begrebet som en metafor - "The Gulag Archipelago" - om den kæde
af isolerede "øer" fangelejrene udgjorde i Sovjet. Det var ikke ment som en
geografisk angivelse.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-06 13:42

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> (...)

> Din "værre-end-nazi" udenomssnak imponerer ikke.

Hvor du altid VAG
Vær specifik, præcis, forståelig, logisk, fact-baseret.

> (...)
>
> Intet tyder på at den på nogen måde skulle være "velsmagende".
> Tværtimod.
> Lad os lige checke lidt info om det:

Hvis blot mamutten EEN SOMMER har været på et par grader, så¨er det
råddent men ufarligt kød - velsmagende for sultne stalinfanger men
ikke for dig og mig

> "Archipelago" oversættes til ø-hav (se f.eks.

Altså "skærgård"

> [...]
> den kæde
> af isolerede "øer" fangelejrene udgjorde i Sovjet. Det var ikke ment

Var der ur-elefanter så nordligt?

Fra : Thomas Krogh

Dato : 10-04-06 14:15

(...)

> Hvor du altid VAG
> Vær specifik, præcis, forståelig, logisk, fact-baseret.

Jeg har lært begrebet af dig. Vær dog ikke så "værre-end-nazi" hyklerisk og
"værre-end-nazi" umusikalsk.

(...)

> Hvis blot mamutten EEN SOMMER har været på et par grader, så¨er det
> råddent men ufarligt kød - velsmagende for sultne stalinfanger men
> ikke for dig og mig

Intet tyder altså på at kødet har været andet end helt fordærvet og helt
uspiseligt. Jeg er naturligvis interesseret i dokumentation om det modsatte.

(...)

> Altså "skærgård"

Nej. Du er altid så ekstremt "værre-end-nazi" upræcis.

(...)

> Var der ur-elefanter så nordligt?

Ja, jeg citerer lige fra kilden igen:

"Around 700,000 years ago, the warm climate of the time deteriorated
markedly and the savannah plains of Europe, Asia and North America gave way
to colder and less fertile steppes. The southern mammoth consequently
declined, being replaced across most of its territory by the cold-adapted
steppe mammoth (Mammuthus trogontherii). This in turn gave rise to the
woolly mammoth, Mammuthus primogenius) around 300,000 years ago. Woolly
mammoth was better able to cope with the extreme cold of the Ice Ages.
The woollies were a spectacularly successful species; they ranged from Spain
to North America and are thought to have existed in huge numbers. The
Russian researcher Sergei Zimov estimates that during the last Ice Age,
parts of Siberia may have had an average population density of sixty animals
per hundred square kilometres - equivalent to African elephants today."

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-06 17:33

> Nej. Du er altid så ekstremt "værre-end-nazi" upræcis.

Når jeg bruger vitsen "værre end nazi" kan jeg altid brgrunde, at
udfra en størst mulig lykke for flest
betragtning er det jeg kritiserer mindst så slemt som nazi-udåd

I dit tilfælde kan jeg føle mig lidt smigret ved at du slavisk og
beundrende kopierer mig, men jeg savner en logik.

Archipelago er klassisk-sprog for det vi i Skandinavien har to
synonymer om, nemlig
øhav og skærgaard.
"Skær" er små klippeøer som den der omkranser Sverige og Norge, alstå
øer i havet.
Sådanne findes også ved Sibitiens nordkyst
Men din kilde , wikipedia-leksikonet, er ikke detaljeret nok til at
bekræfte eller afkræfte min formodning om at fortids-elefanterne ikke
fandtes så langt mod nord.
Jeg tror det var nærmere Aral-søen de levede, altså det område nær
Uzbekistan, der idag er subtropisk, men visse bjerge har gletchere,
hvor fryseskadet elefantkød bevarede sin næringsværdi, omend det nok
har smagt lidt fordærvet for dem der fandt det, men var sultne nok til
at spise af det.
Folk var ikke så sarte dengang. Og sulten er et godt krydderi, der
overdøver extreme mængder råddenskab, hvadenten man er hyæne
eller blot altædende-og-dermed-også-ådselsæder som mennesket.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 10-04-06 18:08

(...)

> Når jeg bruger vitsen "værre end nazi" kan jeg altid brgrunde, at
> udfra en størst mulig lykke for flest
> betragtning er det jeg kritiserer mindst så slemt som nazi-udåd

Så har du selvfølgelig intet problem med at jeg påviser at din etik, mangel
på præcision, mangel på dokumentation mv, er "værre-end-nazi". Fint.

(...)
> I dit tilfælde kan jeg føle mig lidt smigret ved at du slavisk og
> beundrende kopierer mig, men jeg savner en logik.

Du bruger begrebet i flæng, men undres over at møde det selv? Din
"værre-end-nazi" mangel på selvindsigt taler for sig selv.

(...)
> Archipelago er klassisk-sprog for det vi i Skandinavien har to
> synonymer om, nemlig øhav og skærgaard.

Men "Archipelago" behøver ikke være en skærgård - og i det konkrete tilfælde
er det misvisende. Når Solzhenitsyn bruger det som en metafor er det ikke i
betydningen mindre skær på en begrænset område (i f.eks. en fjord), men i
"ø-havs" betydningen - en række øer adskilt af en betydelig (begrebsmæssig)
distance. Men hvis du ikke har læst den så er det nok derfor.

(...)
> "Skær" er små klippeøer som den der omkranser Sverige og Norge, alstå øer
i havet.
> Sådanne findes også ved Sibitiens nordkyst

Hvor i bogen finder du henvisninger til den slags geografiske forhold?

(...)
> Men din kilde , wikipedia-leksikonet, er ikke detaljeret nok til at
> bekræfte eller afkræfte min formodning om at fortids-elefanterne ikke
> fandtes så langt mod nord.

Lidt upraktisk med den tykke uld under subtropiske forhold, ikke?

(...)
> [...]
> hvor fryseskadet elefantkød bevarede sin næringsværdi, omend det nok
> har smagt lidt fordærvet for dem der fandt det, men var sultne nok til

Er Aral-søen Nordsibirien????

(...)
> Folk var ikke så sarte dengang. Og sulten er et godt krydderi, der
> overdøver extreme mængder råddenskab, hvadenten man er hyæne
> eller blot altædende-og-dermed-også-ådselsæder som mennesket.

Men eftersom der jo så ikke er indicier for at nogen har spist dem og at din
påstand om at det smagte "frisk" derfor bare var en "værre-end-nazi" løgn,
er den sga jo klaret.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Pjensen73

Dato : 08-04-06 12:40

Bo Warming skrev:

> [...]
> for salmonella, kampylobakter og coli fra frysetørret kød, som lyves til
> "gammelt kød" så læserne voldføres til tro på sygdomsrisiko (og smags og

Vi må da håbe af V og K's vælgere vil stemme på et andet parti, istedet
for at beholde Barfoed.
En stemme på VK er en stemme på Barfoed.

Fra : Trans

Dato : 09-04-06 15:25

Bo Warming wrote:

> Da opdagelsesrejsende i Sibirien fandt de første
> uldhårselefantmamutter åd de løs og forsikrede at smagen var FRISK

Det var ikke opdagelsesrejsende, men GULAG-indsatte, og de spiste,
fordi de var forsultede.

Bent.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-04-06 16:47

"Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message

Bo Warming wrote:

> Da opdagelsesrejsende i Sibirien fandt de første
> uldhårselefantmamutter åd de løs og forsikrede at smagen var FRISK

Det var ikke opdagelsesrejsende, men GULAG-indsatte, og de spiste,
fordi de var forsultede.

BW: Det vil jeg gerne tro. JEg tror ikke at de blev syge af at
elefantkøddet var i tusinder år ""fryse-skadet""