/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Venstrefløjen vil forbyde sexannoncer
Fra : Anonym


Dato : 08-04-06 03:01

Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.
Nej, det er ingen aprilsnar men død alvorligt:
http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3666812/

"...SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus kræver, at sexannoncer fra
aviser bliver fjernet, inden de lægges ud på biblioteker og andre kommunale
institutioner.
S og R er åbne for ideen.

Annoncer for escortpiger og massageklinikker i aviser som Ekstra Bladet skal
fjernes og rives ud, inden de ryger op på hylderne i Københavns Kommunes
biblioteker,
skoler og andre institutioner.

Det mener SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus. Baggrunden er, at
Københavns Kommune selv er ved at indføre et kodeks mod prostitution, der
betyder,
at kommunens leverandører og 55.000 ansatte bliver opfordret til at modvirke
prostitution. Og så er det dobbeltmoralsk, hvis kommunen selv køber aviser
ind til kommunen, som er fulde af sexannoncer, mener SF's socialordfører
Frank Hedegaard.

»Når vi har ønsket et kodeks mod prostitution, er vi nødt til at tage
konsekvensen fuldt ud. Så går det ikke, at kommunen selv køber aviser med
sexannoncer
til institutionerne. Annoncerne bør fjernes, inden aviserne lægges frem på
f.eks. bibliotekerne,« siger Frank Hedegaard.

Mange skæbner
Rikke Lauritzen, Enhedslisten, er enig.

»Vi vil ikke finde os i, at det offentlige rum bliver plastret til med
sexannoncer. Bag sexannoncer ved vi, at der gemmer sig meget unge piger og
ulykkelige
skæbner,« siger hun.

Hos de radikale er socialordfører Magrethe Wivel åben for ideen, hvis det
ellers er lovligt.

Samme holding har socialdemokratiets ordfører på området Lars Rasmussen. Han
vil tage sagen op i sin gruppe."

Komplet idioti. For det første må det siges at være uforeneligt med
bibliotekernes oplysende funktion at nægte borgerne sandfærdig information,
blot fordi nogle afsporede politikere ønsker at spænde bibliotekerne for en
bestemt ideologisk vogn.
For det andet viser dette tilfælde endnu en gang, hvor langt venstrefløjen
er villige til at gå i kampen for ensretningen af samfundet.
Men naturligvis er det netop et forslag, der får venstrefløjens humanistiske
og kvindelige vælgerkerne til at klappe i deres små hænder.





 
 
Per Rønne (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-06 03:32

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
> Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.
> Nej, det er ingen aprilsnar men død alvorligt:
> http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3666812/
>
> "...SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus kræver, at sexannoncer fra
> aviser bliver fjernet, inden de lægges ud på biblioteker og andre kommunale
> institutioner.
> S og R er åbne for ideen.
>
> Annoncer for escortpiger og massageklinikker i aviser som Ekstra Bladet skal
> fjernes og rives ud, inden de ryger op på hylderne i Københavns Kommunes
> biblioteker,
> skoler og andre institutioner.
>
> Det mener SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus. Baggrunden er, at
> Københavns Kommune selv er ved at indføre et kodeks mod prostitution, der
> betyder,
> at kommunens leverandører og 55.000 ansatte bliver opfordret til at modvirke
> prostitution. Og så er det dobbeltmoralsk, hvis kommunen selv køber aviser
> ind til kommunen, som er fulde af sexannoncer, mener SF's socialordfører
> Frank Hedegaard.
>
> »Når vi har ønsket et kodeks mod prostitution, er vi nødt til at tage
> konsekvensen fuldt ud. Så går det ikke, at kommunen selv køber aviser med
> sexannoncer
> til institutionerne. Annoncerne bør fjernes, inden aviserne lægges frem på
> f.eks. bibliotekerne,« siger Frank Hedegaard.

Hvordan fjerner man annoncer fra Sextrabladet uden at man laver huller
på den anden side af avissiden, så man ikke mere kan læse de artikler
der står der?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 08-04-06 07:31


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hdgkhe.n0849z1tuxa3dN%per@RQNNE.invalid...
> Anonym <anonym@anonym.com> wrote:
>
>> Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
>> Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.
>> Nej, det er ingen aprilsnar men død alvorligt:
>> http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3666812/
>>
>> "...SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus kræver, at sexannoncer fra
>> aviser bliver fjernet, inden de lægges ud på biblioteker og andre
>> kommunale
>> institutioner.
>> S og R er åbne for ideen.
>>
>> Annoncer for escortpiger og massageklinikker i aviser som Ekstra Bladet
>> skal
>> fjernes og rives ud, inden de ryger op på hylderne i Københavns Kommunes
>> biblioteker,
>> skoler og andre institutioner.
>>
>> Det mener SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus. Baggrunden er, at
>> Københavns Kommune selv er ved at indføre et kodeks mod prostitution, der
>> betyder,
>> at kommunens leverandører og 55.000 ansatte bliver opfordret til at
>> modvirke
>> prostitution. Og så er det dobbeltmoralsk, hvis kommunen selv køber
>> aviser
>> ind til kommunen, som er fulde af sexannoncer, mener SF's socialordfører
>> Frank Hedegaard.
>>
>> »Når vi har ønsket et kodeks mod prostitution, er vi nødt til at tage
>> konsekvensen fuldt ud. Så går det ikke, at kommunen selv køber aviser med
>> sexannoncer
>> til institutionerne. Annoncerne bør fjernes, inden aviserne lægges frem
>> på
>> f.eks. bibliotekerne,« siger Frank Hedegaard.
>
> Hvordan fjerner man annoncer fra Sextrabladet uden at man laver huller
> på den anden side af avissiden, så man ikke mere kan læse de artikler
> der står der?

Det kan gøres på et par timer. Her er arbejde til en masse mennesker, og man
behøver ikke kunne læse for at lære processen. Det er sådanne tiltag vi
mangler for at få beskæftigelsen op, man kunne også begynde at male billeder
af afklædte kvinder sort, - og måske få de værste læserbreve overmalet også?








Per Rønne (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-06 07:43

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hdgkhe.n0849z1tuxa3dN%per@RQNNE.invalid...
> > Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> >> Annoncer for escortpiger og massageklinikker i aviser som Ekstra Bladet
> >> skal fjernes og rives ud, inden de ryger op på hylderne i Københavns
> >> Kommunes biblioteker, skoler og andre institutioner.

> > Hvordan fjerner man annoncer fra Sextrabladet uden at man laver huller
> > på den anden side af avissiden, så man ikke mere kan læse de artikler
> > der står der?

> Det kan gøres på et par timer. Her er arbejde til en masse mennesker, og
> man behøver ikke kunne læse for at lære processen. Det er sådanne tiltag
> vi mangler for at få beskæftigelsen op, man kunne også begynde at male
> billeder af afklædte kvinder sort, - og måske få de værste læserbreve
> overmalet også?

Åeh, male dem over med tusch som ikke går igennem på den anden side af
avispapiret?

Eller endnu bedre: Køb ark af selvklæbende papir, til at klippe ud og
anbringe over de skamløse annoncer?

Jeg vil tro at man kan få hjælp til hvordan det organiseres, fra diverse
diktaturer, der tillader vestlige aviser /efter at anstødelige ting er
fjernet/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Orange Blossom (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Orange Blossom


Dato : 08-04-06 23:36


"Knud Larsen" skrev i en meddelelse

> >> »Når vi har ønsket et kodeks mod prostitution, er vi nødt til at
tage
> >> konsekvensen fuldt ud. Så går det ikke, at kommunen selv køber
aviser med
> >> sexannoncer
> >> til institutionerne. Annoncerne bør fjernes, inden aviserne lægges
frem
> >> på
> >> f.eks. bibliotekerne,« siger Frank Hedegaard.

Hvordan er mon hans sjæleliv, sådan i al almindelighed? Kysk
religiøsitet?
Eller er det i virkeligheden bare misundelse over at de penge de
tjerner, går hans næse forbi?

> > Hvordan fjerner man annoncer fra Sextrabladet uden at man laver
huller
> > på den anden side af avissiden, så man ikke mere kan læse de
artikler
> > der står der?


Jamen der er også annoncer på den anden side!


> Det kan gøres på et par timer. Her er arbejde til en masse mennesker,
og man
> behøver ikke kunne læse for at lære processen. Det er sådanne tiltag
vi
> mangler for at få beskæftigelsen op, ...

Ha Ha Harrrhh



>man kunne også begynde at male billeder
> af afklædte kvinder sorte,...

Iiiiiiiiiih hi hi hiihhhhhh



- og måske få de værste læserbreve overmalet også?
>

Du har lært kreativ tænkning.


Gyldne hilsener


Orange Blossom Special




Bo Warming (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 08-04-06 06:15

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message
news:44371957$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
> Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.
> Nej, det er ingen aprilsnar men død alvorligt:
> http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3666812/
>
> "...SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus kræver, at sexannoncer
> fra aviser bliver fjernet, inden de lægges ud på biblioteker og
> andre kommunale institutioner.
> S og R er åbne for ideen.
>
> Annoncer for escortpiger og massageklinikker i aviser som Ekstra
> Bladet skal fjernes og rives ud, inden de ryger op på hylderne i
> Københavns Kommunes biblioteker,
> skoler og andre institutioner.
>
> Det mener SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus. Baggrunden er, at
> Københavns Kommune selv er ved at indføre et kodeks mod
> prostitution, der betyder,
> at kommunens leverandører og 55.000 ansatte bliver opfordret til at
> modvirke prostitution. Og så er det dobbeltmoralsk, hvis kommunen
> selv køber aviser
> ind til kommunen, som er fulde af sexannoncer, mener SF's
> socialordfører Frank Hedegaard.
>
> »Når vi har ønsket et kodeks mod prostitution, er vi nødt til at
> tage konsekvensen fuldt ud. Så går det ikke, at kommunen selv køber
> aviser med sexannoncer
> til institutionerne. Annoncerne bør fjernes, inden aviserne lægges
> frem på f.eks. bibliotekerne,« siger Frank Hedegaard.
>
> Mange skæbner
> Rikke Lauritzen, Enhedslisten, er enig.
>
> »Vi vil ikke finde os i, at det offentlige rum bliver plastret til
> med sexannoncer. Bag sexannoncer ved vi, at der gemmer sig meget
> unge piger og ulykkelige
> skæbner,« siger hun.
>
> Hos de radikale er socialordfører Magrethe Wivel åben for ideen,
> hvis det ellers er lovligt.
>
> Samme holding har socialdemokratiets ordfører på området Lars
> Rasmussen. Han vil tage sagen op i sin gruppe."
>
> Komplet idioti. For det første må det siges at være uforeneligt med
> bibliotekernes oplysende funktion at nægte borgerne sandfærdig
> information, blot fordi nogle afsporede politikere ønsker at spænde
> bibliotekerne for en bestemt ideologisk vogn.
> For det andet viser dette tilfælde endnu en gang, hvor langt
> venstrefløjen er villige til at gå i kampen for ensretningen af
> samfundet.
> Men naturligvis er det netop et forslag, der får venstrefløjens
> humanistiske og kvindelige vælgerkerne til at klappe i deres små
> hænder.

Uglade kvindesags-kvinder vil glade ludere til livs og har ikke andet
på dem end det totalt u-juridiske gummi-ord "dobbeltmoralsk"

Alle civiliserede (måske undtagen Glistrup og enkelte andre extremt
gennemtænkte og afklarede) mennesker er sindsyge og dobbeltmoralske.

Byrødderne kunne ligeså så godt beklippe aviser for annoncer , som
berørte "jøder" , som jo kan være tyvske, eller "solskin" som jo kan
være kræftfremkaldende.
..
Klaus Bondam, der nu er boligborgmester, var under valgkampen
bannerfører for korstog mod glædespigerne.Hans parti og R viser sig
klart modstandere af ytringsfrihed, når offentlig gratislevering af
formiddagsavis til læsesaler, skal beklippes, dvs censureres



Bo Warming (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 08-04-06 07:42

JP viser idag hvordan kommunalarbejdere skal sidde og overstrege
præcist og sirligt telefonnumrene på massagestederne.

SF R bureaukraternes motiv er at skabe job til vennerne, som altid.

De lyver de vil skade massage-erhvervet, men de bumser der bruger
bibliotekslæsesalen som varmestue kan altså stadig sidde og få lyster
og afgøre hvilket sted de vil besøge, når de har råd, og så kan bumsen
bagefter gå ind i en kiosk og gratis bladre i EB og se det
telefon-nummer, som på biblioteket var streget ud.

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
news:RFHZf.83193$%F1.16912@fe56.usenetserver.com...
> "Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message
> news:44371957$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>> Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
>> Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.
>> Nej, det er ingen aprilsnar men død alvorligt:
>> http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3666812/
>>
>> "...SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus kræver, at sexannoncer
>> fra aviser bliver fjernet, inden de lægges ud på biblioteker og
>> andre kommunale institutioner.
>> S og R er åbne for ideen.
>>
>> Annoncer for escortpiger og massageklinikker i aviser som Ekstra
>> Bladet skal fjernes og rives ud, inden de ryger op på hylderne i
>> Københavns Kommunes biblioteker,
>> skoler og andre institutioner.
>>
>> Det mener SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus. Baggrunden er,
>> at Københavns Kommune selv er ved at indføre et kodeks mod
>> prostitution, der betyder,
>> at kommunens leverandører og 55.000 ansatte bliver opfordret til at
>> modvirke prostitution. Og så er det dobbeltmoralsk, hvis kommunen
>> selv køber aviser
>> ind til kommunen, som er fulde af sexannoncer, mener SF's
>> socialordfører Frank Hedegaard.
>>
>> »Når vi har ønsket et kodeks mod prostitution, er vi nødt til at
>> tage konsekvensen fuldt ud. Så går det ikke, at kommunen selv køber
>> aviser med sexannoncer
>> til institutionerne. Annoncerne bør fjernes, inden aviserne lægges
>> frem på f.eks. bibliotekerne,« siger Frank Hedegaard.
>>
>> Mange skæbner
>> Rikke Lauritzen, Enhedslisten, er enig.
>>
>> »Vi vil ikke finde os i, at det offentlige rum bliver plastret til
>> med sexannoncer. Bag sexannoncer ved vi, at der gemmer sig meget
>> unge piger og ulykkelige
>> skæbner,« siger hun.
>>
>> Hos de radikale er socialordfører Magrethe Wivel åben for ideen,
>> hvis det ellers er lovligt.
>>
>> Samme holding har socialdemokratiets ordfører på området Lars
>> Rasmussen. Han vil tage sagen op i sin gruppe."
>>
>> Komplet idioti. For det første må det siges at være uforeneligt med
>> bibliotekernes oplysende funktion at nægte borgerne sandfærdig
>> information, blot fordi nogle afsporede politikere ønsker at spænde
>> bibliotekerne for en bestemt ideologisk vogn.
>> For det andet viser dette tilfælde endnu en gang, hvor langt
>> venstrefløjen er villige til at gå i kampen for ensretningen af
>> samfundet.
>> Men naturligvis er det netop et forslag, der får venstrefløjens
>> humanistiske og kvindelige vælgerkerne til at klappe i deres små
>> hænder.
>
> Uglade kvindesags-kvinder vil glade ludere til livs og har ikke
> andet på dem end det totalt u-juridiske gummi-ord "dobbeltmoralsk"
>
> Alle civiliserede (måske undtagen Glistrup og enkelte andre extremt
> gennemtænkte og afklarede) mennesker er sindsyge og dobbeltmoralske.
>
> Byrødderne kunne ligeså så godt beklippe aviser for annoncer , som
> berørte "jøder" , som jo kan være tyvske, eller "solskin" som jo kan
> være kræftfremkaldende.
> .
> Klaus Bondam, der nu er boligborgmester, var under valgkampen
> bannerfører for korstog mod glædespigerne.Hans parti og R viser sig
> klart modstandere af ytringsfrihed, når offentlig gratislevering af
> formiddagsavis til læsesaler, skal beklippes, dvs censureres
>



Trans (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Trans


Dato : 08-04-06 07:20

Anonym wrote:
> Komplet idioti. For det første må det siges at være uforeneligt med
> bibliotekernes oplysende funktion at nægte borgerne sandfærdig information,
> blot fordi nogle afsporede politikere ønsker at spænde bibliotekerne for en
> bestemt ideologisk vogn.
> For det andet viser dette tilfælde endnu en gang, hvor langt venstrefløjen
> er villige til at gå i kampen for ensretningen af samfundet.
> Men naturligvis er det netop et forslag, der får venstrefløjens humanistiske
> og kvindelige vælgerkerne til at klappe i deres små hænder.

Enig. Er det ikke også i strid med Grundlovens§ 77, hvorefter censur
ikke kan genindføres?

Bent


Anonym (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Anonym


Dato : 08-04-06 07:57


"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
news:1144477203.618022.130310@u72g2000cwu.googlegroups.com...
Anonym wrote:
> Komplet idioti. For det første må det siges at være uforeneligt med
> bibliotekernes oplysende funktion at nægte borgerne sandfærdig
> information,
> blot fordi nogle afsporede politikere ønsker at spænde bibliotekerne for
> en
> bestemt ideologisk vogn.
> For det andet viser dette tilfælde endnu en gang, hvor langt venstrefløjen
> er villige til at gå i kampen for ensretningen af samfundet.
> Men naturligvis er det netop et forslag, der får venstrefløjens
> humanistiske
> og kvindelige vælgerkerne til at klappe i deres små hænder.

Enig. Er det ikke også i strid med Grundlovens§ 77, hvorefter censur
ikke kan genindføres?

Det ville jeg ikke umiddelbart antage.
Det er almindeligt antaget i den statsretlige teori, at Grl § 77 kun værner
den formelle ytringsfrihed.
Et krav adresseret til myndighederne om begrænsning af borgernes adgang til
bestemt information, ville jo ikke hindre nogen i at udtrykke sine tanker
under ansvar for domstolene. Idet bibliotekerne jo i forvejen anvender et
væsentlighedskriterium ved abonnement og indkøb, er borgeren heller ikke
sikret nogen automatisk adgang til bestemt information.



Jim (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-04-06 08:01

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse
news:44371957$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Mange skæbner
> Rikke Lauritzen, Enhedslisten, er enig.
>
> »Vi vil ikke finde os i, at det offentlige rum bliver plastret til med
> sexannoncer. Bag sexannoncer ved vi, at der gemmer sig meget unge piger og
> ulykkelige
> skæbner,« siger hun.

"Scenen er din" efterlader også mange meget unge ulykkelige piger.
Sådan er livet.
De ved, hvad de går ind til.

J.



Jim (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-04-06 08:04

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse
news:44371957$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
> Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.

> Københavns Kommune selv er ved at indføre et kodeks mod prostitution, der
> betyder,
> at kommunens leverandører og 55.000 ansatte bliver opfordret til at
> modvirke prostitution. Og så er det dobbeltmoralsk, hvis kommunen selv
> køber aviser
> ind til kommunen, som er fulde af sexannoncer, mener SF's socialordfører
> Frank Hedegaard.
>
Hvis de er fulde af sex annoncer, hvad er det så for indhold, man ønsker
bevaret i bladet.
Det kan så kun være for- og bagsiden, hvis man skal tro F.H.




Svend Poulsen (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 08-04-06 08:12


"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse
news:44371957$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
> Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.
> Nej, det er ingen aprilsnar men død alvorligt:
> http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3666812/
>
> "...SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus kræver, at sexannoncer fra
> aviser bliver fjernet, inden de lægges ud på biblioteker og andre
> kommunale institutioner.
> S og R er åbne for ideen.
>
> Annoncer for escortpiger og massageklinikker i aviser som Ekstra Bladet
> skal fjernes og rives ud, inden de ryger op på hylderne i Københavns
> Kommunes biblioteker,
> skoler og andre institutioner.
>
> Det mener SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus. Baggrunden er, at
> Københavns Kommune selv er ved at indføre et kodeks mod prostitution, der
> betyder,
> at kommunens leverandører og 55.000 ansatte bliver opfordret til at
> modvirke prostitution. Og så er det dobbeltmoralsk, hvis kommunen selv
> køber aviser
> ind til kommunen, som er fulde af sexannoncer, mener SF's socialordfører
> Frank Hedegaard.
>
> »Når vi har ønsket et kodeks mod prostitution, er vi nødt til at tage
> konsekvensen fuldt ud. Så går det ikke, at kommunen selv køber aviser med
> sexannoncer
> til institutionerne. Annoncerne bør fjernes, inden aviserne lægges frem på
> f.eks. bibliotekerne,« siger Frank Hedegaard.
>
> Mange skæbner
> Rikke Lauritzen, Enhedslisten, er enig.
>
> »Vi vil ikke finde os i, at det offentlige rum bliver plastret til med
> sexannoncer. Bag sexannoncer ved vi, at der gemmer sig meget unge piger og
> ulykkelige
> skæbner,« siger hun.
>
> Hos de radikale er socialordfører Magrethe Wivel åben for ideen, hvis det
> ellers er lovligt.
>
> Samme holding har socialdemokratiets ordfører på området Lars Rasmussen.
> Han vil tage sagen op i sin gruppe."
>
> Komplet idioti. For det første må det siges at være uforeneligt med
> bibliotekernes oplysende funktion at nægte borgerne sandfærdig
> information, blot fordi nogle afsporede politikere ønsker at spænde
> bibliotekerne for en bestemt ideologisk vogn.
> For det andet viser dette tilfælde endnu en gang, hvor langt venstrefløjen
> er villige til at gå i kampen for ensretningen af samfundet.
> Men naturligvis er det netop et forslag, der får venstrefløjens
> humanistiske og kvindelige vælgerkerne til at klappe i deres små hænder.
>
>
>
>

Der er kun en grund til at de vil det og det er at de vil være
meningsdannere der arbejder på at gennemfører det samme som Sverige har
gjort, at gøre manden til en forbryder og straffe ham, hvis han køber sex af
en kvinde, en luder eller med et fint ord prostitueret, selv om kvinden har
valgt erhvervet frivilligt.

I deres øjne er manden etisk et svin.

Svend



Anonym (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Anonym


Dato : 08-04-06 08:49


"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:LmJZf.5$cQ1.4@news.get2net.dk...

> Der er kun en grund til at de vil det og det er at de vil være
> meningsdannere der arbejder på at gennemfører det samme som Sverige har
> gjort, at gøre manden til en forbryder og straffe ham, hvis han køber sex
> af en kvinde, en luder eller med et fint ord prostitueret, selv om kvinden
> har valgt erhvervet frivilligt.
>
> I deres øjne er manden etisk et svin.

Det sjove i den forbindelse er den dobbeltmoral, som denne holdning er
udtryk for.
På den ene side fordømmes prostitution for at fremme kønsdiskrimination og
ulighed, men på den anden side er det kun den oftest mandlige kunde, de
ønsker kriminaliseret.
Ikke mindre interessant er det, at mange såkaldt frigjorte kvinder godt vil
have mænds opmærksomhed,men alligevel bestandigt brokker sig over mandens
seksualliv , som om at manden kun blev drevet af et altruistisk ønske om at
tjene kvinden i et og alt.
I det hele taget er mange kvinder rigtigt glade for ligestilling, sålænge
det kun betyder lige rettigheder uden alt for mange forpligtelser.
Men da denne dobbeltstandard jo aldrig kan skaffe kvinder nogen ægte lighed
baseret på gensidig respekt, må man selvfølgelig søge efter årsagen til, at
ligestillingen fortsat er langt væk. Og her er den liderlige og
chauvinistiske mandsperson jo altid rar at have ved hånden.
Kvindesagsforkæmperne er generelt psykologisk på samme sted, som de politisk
korrekte humanister var tilbage i 1980-erne.
Af den grund har jeg personligt mistet ret meget sympati for det, man
efterhånden kun kan betegne som mange kvinders
evindelige brokkeri.



@ (08-04-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-04-06 10:06

On Sat, 8 Apr 2006 04:00:55 +0200, "Anonym" <anonym@anonym.com> wrote:

> Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
>Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.
>Nej, det er ingen aprilsnar men død alvorligt:
>http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3666812/
>
>"...SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus kræver, at sexannoncer fra
>aviser bliver fjernet, inden de lægges ud på biblioteker og andre kommunale
>institutioner.
>S og R er åbne for ideen.

venstrefløjens og de radikales idioti kan åbenbart slet ingen ende
tage,

hvis der findes ulovligt materiale i en avis kan de anmelde avisen til
politiet,

alt andet er cencur som Grundloven klart og tydeligt siger ikke må
finde sted




--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.
Harry S Truman

Kim2000 (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 09-04-06 11:10


"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse
news:44371957$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Seneste idiotiske tiltag fra venstrefløjen på Københavns
> Borgerrepræsentation er et forbud mod sexannoncer på bibliotekerne.
> Nej, det er ingen aprilsnar men død alvorligt:
> http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3666812/
>
> "...SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus kræver, at sexannoncer fra
> aviser bliver fjernet, inden de lægges ud på biblioteker og andre
> kommunale institutioner.
> S og R er åbne for ideen.
>
> Annoncer for escortpiger og massageklinikker i aviser som Ekstra Bladet
> skal fjernes og rives ud, inden de ryger op på hylderne i Københavns
> Kommunes biblioteker,
> skoler og andre institutioner.
>
> Det mener SF og Enhedslisten på Københavns Rådhus. Baggrunden er, at
> Københavns Kommune selv er ved at indføre et kodeks mod prostitution, der
> betyder,
> at kommunens leverandører og 55.000 ansatte bliver opfordret til at
> modvirke prostitution. Og så er det dobbeltmoralsk, hvis kommunen selv
> køber aviser
> ind til kommunen, som er fulde af sexannoncer, mener SF's socialordfører
> Frank Hedegaard.
>
> »Når vi har ønsket et kodeks mod prostitution, er vi nødt til at tage
> konsekvensen fuldt ud. Så går det ikke, at kommunen selv køber aviser med
> sexannoncer
> til institutionerne. Annoncerne bør fjernes, inden aviserne lægges frem på
> f.eks. bibliotekerne,« siger Frank Hedegaard.
>
> Mange skæbner
> Rikke Lauritzen, Enhedslisten, er enig.
>
> »Vi vil ikke finde os i, at det offentlige rum bliver plastret til med
> sexannoncer. Bag sexannoncer ved vi, at der gemmer sig meget unge piger og
> ulykkelige
> skæbner,« siger hun.
>
> Hos de radikale er socialordfører Magrethe Wivel åben for ideen, hvis det
> ellers er lovligt.
>
> Samme holding har socialdemokratiets ordfører på området Lars Rasmussen.
> Han vil tage sagen op i sin gruppe."
>
> Komplet idioti. For det første må det siges at være uforeneligt med
> bibliotekernes oplysende funktion at nægte borgerne sandfærdig
> information, blot fordi nogle afsporede politikere ønsker at spænde
> bibliotekerne for en bestemt ideologisk vogn.
> For det andet viser dette tilfælde endnu en gang, hvor langt venstrefløjen
> er villige til at gå i kampen for ensretningen af samfundet.
> Men naturligvis er det netop et forslag, der får venstrefløjens
> humanistiske og kvindelige vælgerkerne til at klappe i deres små hænder.
>

Så højt uddannede bibliotikarer skal altså til at bruge deres tid på rive i
aviser. Man må spørge om det virkelig er god benyttelse af en arbejdskraft.
Den tid de bruger på at rive i aviser må så tages et andet sted fra,
formentlig vil det betyde mindre tid til brugerne.

Derudover er det da klokkeklar censur af et medie. Hvad bliver det næste,
skal de til at læse Illusteret Videnskab igennem og sætte streger over de
ord som politikerne ikke mener vi skal læse? Eller fjerne artikler der ikke
passer ind i verdensbilledet?

mvh
Kim



Per Rønne (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-06 11:55

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Eller fjerne artikler der ikke passer ind i verdensbilledet?

Så bliver det jo afgørende, om kulturborgmesteren kommer fra V, R, DF
eller Enhedslisten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 09-04-06 14:13


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4438dd7a$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Derudover er det da klokkeklar censur af et medie. Hvad bliver det næste,
> skal de til at læse Illusteret Videnskab igennem og sætte streger over de
> ord som politikerne ikke mener vi skal læse? Eller fjerne artikler der
ikke
> passer ind i verdensbilledet?
>
> mvh
> Kim
>

Censur?
Det har vi da haft i mange år.
Prøv blot om du kan finde nogle af de spændende bøger, der engang fandtes på
bibliotekerne om fremstilling og anvendelse af sprængstoffer.
Finder man endelig en, der er blevet glemt i et depot, vil man efterfølgende
opdage, at selv førhen dagligdags kemikalier er blevet "sortlistet".

Det er ikke fordi jeg finder det et savn, at håbefulde kemibegejstrede ikke
så let kan futte sig selv og andre af, men blot for at vise et exempel på de
alfaderlige myndigheders "omsorg" for borgerne.

Denne "beskyttelse" påbegyndtes efter vi oplevede en forvirret student, der
sprængte telefonboxe, og sluttelig sig selv i luften.

MVH
Egon



Kim2000 (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 09-04-06 14:57


"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44390e04$1$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4438dd7a$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Derudover er det da klokkeklar censur af et medie. Hvad bliver det næste,
>> skal de til at læse Illusteret Videnskab igennem og sætte streger over de
>> ord som politikerne ikke mener vi skal læse? Eller fjerne artikler der
> ikke
>> passer ind i verdensbilledet?
>>
>> mvh
>> Kim
>>
>
> Censur?
> Det har vi da haft i mange år.
> Prøv blot om du kan finde nogle af de spændende bøger, der engang fandtes
> på
> bibliotekerne om fremstilling og anvendelse af sprængstoffer.
> Finder man endelig en, der er blevet glemt i et depot, vil man
> efterfølgende
> opdage, at selv førhen dagligdags kemikalier er blevet "sortlistet".
>
> Det er ikke fordi jeg finder det et savn, at håbefulde kemibegejstrede
> ikke
> så let kan futte sig selv og andre af, men blot for at vise et exempel på
> de
> alfaderlige myndigheders "omsorg" for borgerne.
>
> Denne "beskyttelse" påbegyndtes efter vi oplevede en forvirret student,
> der
> sprængte telefonboxe, og sluttelig sig selv i luften.
>

Nu er det jo ikke alle bøger der ender på biblioteket, allerede der er sker
der en censur, men dog en nødvendig censur, trods alt skal der vel en vis
kunstnerisk kvalitet til at komme på biblioteket (selvom man ikke skulle tro
det, når man ser Riftbjergs værker de sidste 10 år). På samme måde kan et
bibliotek naturligvis godt beslutte at fx Ekstra Bladet ikke har den
nødvendig kvalitet, men det er ikke en afgørelse som nogle politikere skal
tage. Man har uddannet og ansat folk til at foretage den vurdering udfra
nogle kritierier, der er, eller bør være, hævet over en politisk strømning i
tiden.



Egon Stich (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 09-04-06 15:05


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44391298$0$149$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:44390e04$1$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4438dd7a$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >>
> >> Derudover er det da klokkeklar censur af et medie. Hvad bliver det
næste,
> >> skal de til at læse Illusteret Videnskab igennem og sætte streger over
de
> >> ord som politikerne ikke mener vi skal læse? Eller fjerne artikler der
> > ikke
> >> passer ind i verdensbilledet?
> >>
> >> mvh
> >> Kim
> >>
> >
> > Censur?
> > Det har vi da haft i mange år.
> > Prøv blot om du kan finde nogle af de spændende bøger, der engang
fandtes
> > på
> > bibliotekerne om fremstilling og anvendelse af sprængstoffer.
> > Finder man endelig en, der er blevet glemt i et depot, vil man
> > efterfølgende
> > opdage, at selv førhen dagligdags kemikalier er blevet "sortlistet".
> >
> > Det er ikke fordi jeg finder det et savn, at håbefulde kemibegejstrede
> > ikke
> > så let kan futte sig selv og andre af, men blot for at vise et exempel

> > de
> > alfaderlige myndigheders "omsorg" for borgerne.
> >
> > Denne "beskyttelse" påbegyndtes efter vi oplevede en forvirret student,
> > der
> > sprængte telefonboxe, og sluttelig sig selv i luften.
> >
>
> Nu er det jo ikke alle bøger der ender på biblioteket, allerede der er
sker
> der en censur, men dog en nødvendig censur, trods alt skal der vel en vis
> kunstnerisk kvalitet til at komme på biblioteket (selvom man ikke skulle
tro
> det, når man ser Riftbjergs værker de sidste 10 år). På samme måde kan et
> bibliotek naturligvis godt beslutte at fx Ekstra Bladet ikke har den
> nødvendig kvalitet, men det er ikke en afgørelse som nogle politikere skal
> tage. Man har uddannet og ansat folk til at foretage den vurdering udfra
> nogle kritierier, der er, eller bør være, hævet over en politisk strømning
i
> tiden.
>

Du har da ganske ret i, at den kunstneriske kvalitet skal tilgodeses.
Også for fagbøger.
Men har har politikere "været på spil", og fået fjernet enkelte.

MVH
Egon



Per Rønne (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-06 15:51

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Denne "beskyttelse" påbegyndtes efter vi oplevede en forvirret student, der
> sprængte telefonboxe, og sluttelig sig selv i luften.

Du husker galt. Det var ikke en student, men en stor skoledreng. Og han
sprængte ikke sig selv i luften.

Det var en 19-årig dreng der gik i 2g på Gladsaxe Gymnasium [jeg husker
det fordi jeg selv har gået på pågældende skole]. Da han i Fælledparken
havde anbragt en bombe til 1. maj, fortrød han. Forsøgte at smide den ud
i søen, men så sprang den i luften, mens han havde den i hånden.

Han mistede vist tre fingre [som politiet ikke bagefter kunne finde til
gen-påsyning], men altså ikke livet.

Hans kemilærer fortalte ellers efterfølgende til pressen, at han meget
indskærpede over for »børnene« at det var farlige ting.

<http://www.mik.dk/Din_guide/Fokus/Post_tele/Jens_Ingwersens_gronne_tele
fonboks.aspx>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste