Våben uden tilladelse bør straffes hårdere~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-06 01:27

Våben uden tilladelse bør straffes hårdere end megapromille

Det må være muligt at måle (eller vurdere/skønne) sandsynligheden for
at en person, med ulovlig våbenbesiddelse, begår mord.

Hvis den er lavere end sandsynligheden for, at høj alkohol-% fører til
bilists kvæstelse af medtrafikant, så bør straflængde justeres.

Enøjet har puritanske munke-marxister nydt at straffe folk, der nyder
livet pr rus. Selvom ikke alle kører dårligere med sprit i blodet.

Politi er macho og har sympati for våbenejere (og hundeejere) og har
talt for deres syge moster mht at de ikke skal kriminaliseres slemt.

Der kan reddes mange liv ved at tænke FORNUFTIGT vedr straf-rammers
størrelse.

Spritbilisme er ofte om kådhed og manglende betænksomhed, hvorimod
våbenkriminalitet ofte udspringer af farlig, dyb foragt for
retsvæsenet og kærlighed til afstumpet selvtægt. Jeg så gerne
udvisning af hele slægter, når der findes våben, som ikke er lovligt,
og at politi altid, når de har tid og lidt mistanke ,
kropsvisisterer - jeg har ofte været inde i politibil, når stoppet
uden cykellygte, men aldrig har disse inkompetente fjolser udført en
sekundhurtig tjæk for våben (eneste straffe jeg har fået er for
racisme, ulovlig adoption, for at kalde mig sædlæge og og for at køre
over for rødt - men rutiner må godt være ens for alle i denne
ventetidssituation, hvor de forhører sig med politikontoret om
cykelnummer er på en stjålet cykel)