Forbrugerminimalisteriet
Fra : Lyrik

Dato : 07-04-06 18:18

Venstre går ind for minimalstaten. Det vil sige minimale offentlige
udgifter. Det er til syvende og sidst ministerier der ikke virker, fordi de
ikke får penge til at fungere for.
Forbrugerminimalisteriet er et sådant kartoffelnedsparet ministerium.

Lars Barfod er konservativ minister her.
Hans bagland er fødevareindustrien, som helst vil have så lidt kontrol på
fødevarene som muligt.

I dag klapper de ministeren på ryggen i Berlingske Tidende og siger at de er
tilfredse med den eksisterende(læs:Manglende) kontrol.
Sidst fandt de 15 tons overgemt mad i Valby, endda ved den mangelfulde
kontrol. Der var pølser der var et år for gamle........
Det meste af den for gamle mad var tiltænkt catering branchen."Op i
flyveren, et par lufthuller oven i maden. Var det lufthullerne eller maden
jeg kastede op af?"

Dansk Folkeparti er en blodhund der har lugtet den fordærvede mad. Men det
er også blodhunden i keglespillet. Keglespillet bestående af Venstres- og
konservatives politiske ideologoiske strategier.
Blodhunden er gået efter ministerens bukseben hvor den rusker og knurrer.
Den skulle være gået efter struberne på de landsskadelige ideologier der
ligger bag.

Lyt dog til kontrollanterne:"Det er ligemeget hvem der sidder som minister.
Det er ressourcerne der skal forøges!"

Hilsen
Jens

Hilsen
Jens

Fra :    ab©

Dato : 07-04-06 19:30

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Venstre går ind for ....

Ja, men dog - du lyder jo helt fornuftig. Har du været ude for en
åbenbaring, eller findes der flere "Lyrik"-Jenser ?

ab©
--

- Venstre ved man, hvor vi har - pengene / fortjenesten kommer før alt andet

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-06 20:01

> [...]
>
> Lyt dog til kontrollanterne:"Det er ligemeget hvem der sidder som
> minister. Det er ressourcerne der skal forøges!"

For det første er det simpelthen skvattet at DF giver et ultimatum og når
regeringen ikke vil indfri det, så tør de ikke løbe linien ud.

For det andet så er det muligt det er ligegyldigt hvem der sidder i stolen
(hvilket vel lidt skræmmende fortæller en del om ministeriet), men det er
ikke ligegyldigt, når ministeren går ud og fortæller alt er i orden, mens
der hersker total kaos, og endnu værre er det endda at ministeren ikke ved
at der hersker kaos. Så taler vi ikke engang om en minister der forsøger at
skjule det, men vi taler om en minister der er dybt inkompentent. Hvordan
skal en minister, der må læse EB for at opdage, hvad der sker indenfor sit
område, dog kunne formå at rydde op??

mvh
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 07-04-06 23:11

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvordan skal en minister, der må læse EB for at opdage, hvad der sker
> indenfor sit område, dog kunne formå at rydde op??

+++++++++++++++++++++++++++++
Jamen han er der jo ikke for at rydde op. Når han må læse Ekstrabladet for
at se hvor dårligt det står til med fødevarekontrollen, er det fordi hans
opgave kun på facaden er at lave fødevarekontrol.
Hans egentlige opgave er at være en eminence, en minister med fuld gage og
portefølje, som skal gøre så lidt som muligt for at afsløre rævekagerne i
fødevareindustrien.
Se hans overlegne, magtfuldkomne ansigts smilende facade.
Han skal være bufferzone imod afsløring af for gammel mad i
fødevareindustrien.
Han er jo industriens slyngveninde. Deres dansepartner.
"Sker der noget ulovligt? Jeg så det ikke!? Hvor kan man se det? I
Ekstrabladet? Køb lige et eksemplar, men husk at trække de hvide handsker på
inden i rører ved det. Jamen Ha!..Ha! Historien er mageløs. Nå videre med
sparerunderne. Vi skal have flere kontrollanter væk. Fjerner vi dem alle er
der ingen fødevareskandaler. Alle æder med god appetit det de ikke har ondt
af ..hir..hir. Er der nogen der vil fyre mig, sparemanden? Ikke Fogh. Han
vil helst spare udgifterne til kontrol væk. De skal kontrollere sig selv.
Fødevareindustrien? De tilbeder mig nærmest. Aldrig har de haft så let spil.
Folket? Men de er jo ikke repræsenteret i Fødevareministeriet.

Skal jeg fortælle dig en hemmelighed? Først sparer vi ministeriet så langt
ned at alle bu-er af det. Så træder vi frem og siger:"En statslig
fødevarekontrol virker slet ikke som i kan se. Nu laver vi en privat
fødevarekontrol og udbyder den i licitation."
En af mine venner i "Danish Clown" vil gerne starte et sådant firma. Så går
alle pengene tilbage i industriens lommer. Staten er berøvet lidt mere magt.
Minimalstat-You know."

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-06 00:08

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
> Forbrugerminimalisteriet er et sådant kartoffelnedsparet
> ministerium.

Vi skal have levnedsmiddel-kontrol der forebygger SYGDOM.

Hverken kød eller rejer var farlige.

Ministeriet burde have etableret samarbejde mellem forskere og medier
og foranstaltet en dobbeltblind undersøgelse , om hvorvidt nogen kan
smage forskel på "fryse-skadet kød" og kød der spises indenfor den
legitime tid efter slagtning og øjeblikkelig nedfrysning.

Derved ville man kunne fjerne barbarisk, primitiv overtro om, at der
skulle være lugt- eller smags- forringelser ved Thulin-kødet eller det
øst-europæiske kød, som også har været kritiseret af æstetiske og
§-rytteriske grunde.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 07:36

> [...]

> de ikke får penge til at fungere for.
> Forbrugerminimalisteriet er et sådant kartoffelnedsparet ministerium.

Venstre går ind for stadig stigende offentlige udgifter, og det er da også
hvad vi ser hvert eneste år. Behovene er bare uendelige, og vi kunne bruge
150% af BNP så let som ingenting.

Venstre ønsker en stigning af de offentlige udgifter på 2% pr år,
socialdemokraterne vil have en stigning på 3% p.a., det er vel
hovedforskellen på de to partier.

Det er mange år siden Fogh droppede sin gamle drøm om minimalstaten, den
kommer man ikke nogen vegne med, i et land hvor snart over 50% af
befolkningen lever af offentlige ydelser af en eller anden art.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 08-04-06 08:29

> [...]
> kommer man ikke nogen vegne med, i et land hvor snart over 50% af
> befolkningen lever af offentlige ydelser af en eller anden art.

Alt andet lige vil statens udgifter stige, lige meget hvem der sidder på
magten.

Fogh har ikke droppet sin drøm om minimalstaten, han arbejder på at ændre
holdningen i befolkningen, og på den måde får vi minimalstaten i små bidder.

Hvad det angår vil det lykkes for ham for i sidste ende, for det gælder kun
om en ting for flertallet af danskerne og det er at skrabe til sig så man
kan få sin flytur ned til den varme sol og en firhjulstrækker.

Svend

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 09:08

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kun om en ting for flertallet af danskerne og det er at skrabe til sig så
> man kan få sin flytur ned til den varme sol og en firhjulstrækker.

Og det får man ikke ved en minimalstat. Som det er nu, får en
gennemsnitsdansker trekvart million kr mere udbetalt over en livstid som
vedkommende indbetaler, det er derfor man bakser med reformer som skal ændre
på det. Altså lige nu er det en stor fordel for "os", at vi lader næste
generation betale for de ydelser, vi vælger at "forlange" af staten.

I England, Frankrig og Italien er den endnu mere gal, - de har lovet langt
flere penge til pensionisterne, end staten kan betale. Men folk vil ikke
være med til at ændre tingene, så de passer til virkeligheden, så går de på
gaden og smadrer en masse ting, "vi VIL have disse ydelser" siger de, og
uanset om pengene simpelthen ikke er der. Frankrigs pensionsfonde er fallit
om 15 år, og Italiens vist endnu tidligere.

Det er let at love højere pensioner, tidligere tilbagetrækning, lavere
arbejdstid osv osv, men det er næsten umuligt at gå den anden vej.

Jeg ser at Glistrup kaldte efterlønnen for "Blålyslivsløgnsfatamorgana", og
forudsagde at mange flere ville komme til at benytte sig af den, end dem
ministeriet havde forudsagt. Han forudsagde at akademikere ville komme til
at bruge den til at fratræde og tage på ferie i udlandet.

Synd den mand blev så gakkelakket, han kunne se virkeligheden i øjnene på en
måde, som andre åbenbart ikke kunne.