Pest over Europa:Muhamedanismen, ej muhame~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-06 15:00

Christiansborg, den 7. april 2006/kk

PRESSEMEDDELELSE

Jesper Langballe beskylder Birthe Rønn Hornbech for citatfusk

Dansk Folkepartis udlændingeordfører Jesper Langballe kræver en
berigtigelse af et afsnit i Birthe Rønn Hornbechs bog "Tale er guld",
som er udkommet i dag på forlaget Gyldendal. I bogen beskylder Birthe
Rønn Hornbech Jesper Langballe for at have betegnet muslimerne som en
pest over Europa.

- Det er groft citatfusk. Jeg sagde, at islam er en pest over
Europa, siger Jesper Langballe.

- Det er et religionskritisk udtryk imod et totalitært
tankesystem. Med henvisning til Hartvig Frischs bog fra 1933 sagde
jeg, at islam har overtaget de to ideologier, nazismens og
kommunismens rolle som den totalitære trussel mod Europa. Denne
skelnen mellem muslimerne og islam har jeg udtrykkeligt understreget
under folketingdebatterne, skriver Jesper Langballe i et brev til
forlagsdirektør Johannes Riis og Birthe Rønn Hornbech.

- Hartvig Frisch' bog handler ikke kun om nazisme som Birthe
Rønn Hornbech skriver det. Den handler faktisk om tidens to totalitære
ideologier, nazismen og kommunismen. Birthe Rønn Hornbech efterlader
bevidst eller ubevidst det indtryk, at jeg har villet nazificere
samtlige muslimer - hvor der i virkeligheden er tale om et opgør med
enhver totalitær tænkning, herunder islam, siger Jesper Langballe.

Hvis Birthe Rønn Hornbech ikke inden 14 dage beklager og
korrigerer den fejlagtige fremstilling af, hvad Jesper Langballe har
sagt, vil sagen bliver overgivet til advokat Karoly Nemeth med henblik
på at udtage stævning mod Gyldendal og Birthe Rønn Hornbech.

Såfremt du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve fra Dansk
Folkeparti, kan du afmelde her