De Radikale vil frede Barfoed
Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 12:30

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=719938/

Ja, så har man hørt det med: R vil frede en minister i en VK regering.

Det kommer som et respons på, at DF vil sætte ministeren under
administration.

Mon ikke beslutningen hos R mere bunder i at være Rasmus Modsat overfor
DF end kærlighed til Barfoed?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Mark Jensen

Dato : 07-04-06 12:52

On Fri, 7 Apr 2006 13:29:52 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>administration.
>
>Mon ikke beslutningen hos R mere bunder i at være Rasmus Modsat overfor

Eller at R begynder at kigge mod VK for at få indflydelse, i stedet
for mod S. Goodwill der skal betales tilbage i forbindelse med
regeringssamarbejde efter næste valg. Jelved er banket på plads af
Khader og andre fornuftige radikale.
Det er da en mulighed i hvert fald.

Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 13:11

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> [...]
> for mod S. Goodwill der skal betales tilbage i forbindelse med
> regeringssamarbejde efter næste valg. Jelved er banket på plads af

Så længe Jelved og Vestager bestemmer, så kommer partiet ikke i regering
med VK eller kommer til at fungere som støtteparti for dem.

Og jeg tror desværre ikke R er klar til at skifte Jelved & Co ud.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-04-06 13:21

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) on fredag 7. april 2006 at 14:10
+0100 wrote:
>Så længe Jelved og Vestager bestemmer, så kommer partiet ikke i regering
>med VK eller kommer til at fungere som støtteparti for dem.
>
>Og jeg tror desværre ikke R er klar til at skifte Jelved & Co ud.

Hvorfor dog ikke det?
De radikale er netop nu i fuld færd med at skræpe den borgerlige profil,
og den almindelige realpolitiske virkelioghed kan ganske meget lade sig
gøre. Dertil kommer at dele af Venstre faktiskikke har det alt for godt
med DF - at de konservative nræmest ikke kan holde dem ud, er en kendt sag.
Sådan i det store perspektiv er der da en hel del der tyder på, at jorden
er ved at være gødet for en regering med et andet støtteparti - det sker
dog næppe før efter et valg.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 13:55

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> er ved at være gødet for en regering med et andet støtteparti - det sker

1 ord: Udlændingepolitikken!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-04-06 14:37

(Jesper) wrote:

>Mon ikke beslutningen hos R mere bunder i at være Rasmus Modsat overfor
>DF end kærlighed til Barfoed?

Lige præcis, både DF og R har udråbt DF som fjenden hvis indflydelse
skal begrænses. Desværre for R er folketinget sammensat således at
regeringen enten har flertal med S eller med DF.

Så det spiller ikke nogen rolle hvad R mener og gudske lov for det.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 07-04-06 16:58

On Fri, 07 Apr 2006 15:37:01 +0200, Tveskaeg wrote:

> [...]
> regeringen enten har flertal med S eller med DF.
>
> Så det spiller ikke nogen rolle hvad R mener og gudske lov for det.

Prøv lige en gang mere, gider du ?

/|\
/\
Bruno