What you should know about Islam
Fra : Abdulla Hussein

Dato : 07-04-06 07:39

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-04-06 09:25

On Fri, 7 Apr 2006 08:38:50 +0200, "Abdulla Hussein" <abdel@mon.com>
wrote:

> [...]

He was also a pedophile who fucked kids down to 9 years of age.

Totally disgusting and complete immoral.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 09:51

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> He was also a pedophile who fucked kids down to 9 years of age.
>
> Totally disgusting and complete immoral.

Og hvordan var det lige det var i resten af verdenen på det tidspunkt.

Man giftede sine børn væk når de fik deres første menses, og det skete i
tidsrummet helt nede fra 8 år og op til 12 - 13 år.

Dette gjaldt Athen, Byzantin, Israel, Indien og i Norden.

Man skal huske på at dødeligheden var utrolig høj, og det derfor gjaldt om
at få sine, især døtre, bortgiftet hurtigst muligt.

Jeg vil her også indskyde at bl.a. temp. og kostvaner har indflydelse på
hvor tidligt menses indtræder, og at varme tilskynder det i en tidligere
alder end kulde, hvorfor at nordisk piger er de der har den ældste alder ved
deres første menses.

Det ser selvf. barbarisk ud i vores øjne, men kulturene var helt anderledes
dengang, og jeg tror ikke på at vi skal gøre os til dommer eller se ned på
datidens kultur og levevis.

--
Allan Riise

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-04-06 10:05

On Fri, 7 Apr 2006 10:51:03 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>tidsrummet helt nede fra 8 år og op til 12 - 13 år.
>
>Dette gjaldt Athen, Byzantin, Israel, Indien og i Norden.

Jeg vil da gerne se kilden til din påstand om at det i norden, i det 6
århundrede, var almindeligt at kneppe 8 årige piger.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 10:22

> Jeg vil da gerne se kilden til din påstand om at det i norden, i det 6
> århundrede, var almindeligt at kneppe 8 årige piger.

Det har jeg ikke skrevet, men helt frem til det 15'de århundrede har
giftealderen været tiden for pigens første menses, det kan du finde i den
ganske alm. litteratur.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:25

On Fri, 7 Apr 2006 11:22:24 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Det har jeg ikke skrevet, men helt frem til det 15'de århundrede har
>giftealderen været tiden for pigens første menses, det kan du finde i den

hvordan var det så lige at Muhammed fik fat i denne 6 årige pige han
giftede sig med?

havde pigen noget valg?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 15:28

> hvordan var det så lige at Muhammed fik fat i denne 6 årige pige han
> giftede sig med?

Flere steder i verdenen er det stadigt almindeligt at gifte sit barn bort
helt ned til 4 års alderen, pigen flytter så ind hos sin mands familie når
hun når sin første menses, det ses i Iran, Indien og visse Afrikanske lande.

> havde pigen noget valg?

Det ved jeg ikke, har ikke talt med hende, men igen, du sætter vores
nuværende normer og etiske "regler" op imod historien, det kan man ikke.

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 07-04-06 10:38

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Man skal huske på at dødeligheden var utrolig høj, og det derfor gjaldt om
> at få sine, især døtre, bortgiftet hurtigst muligt.

Netop. Både kvindedødeligheden og børnedødeligheden var meget høj. Med 4
koner skulle de 3 nok afgå ved døden som følge af barselsfeber eller
fødselskomplikationer. Man ved fra undersøgelser i det antikke grækenland -
hvor kvinder blev myndige som 18-årige og mænd som 30-årige, at kvinders
gennemsnitsalder var lige under de 30. Så det gav altså god mening at gifte
sig med dem tidligt - og desto tidligere desto bedre.

Hvis ikke vores fortid var blevet knust af kristendommen, kunne det have
været interessant at læse om vore forfædres både rituelle og praktiske
seksuelle vaner i 600-tallet. Det ville sikkert være interessant læsning for
"hedningeskeptikere"

> Det ser selvf. barbarisk ud i vores øjne, men kulturene var helt
anderledes
> dengang, og jeg tror ikke på at vi skal gøre os til dommer eller se ned på
> datidens kultur og levevis.

Man har absolut ingen indsigt i historie, hvis man læser historiske kilder i
en nutidig kontekst. Det er simpelthen regel nummer et der i så fald bliver
brudt. Det er ikke bare en ommer - det er et 00.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-06 12:06

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> bliver
> brudt. Det er ikke bare en ommer - det er et 00.

Jeg synes ikke du har kommenteret Irans brug af profetens eksempel? Også
iøvrigt mht blodpenge, hvor beløbet er bestemt af Koranen og sunnaen, - og
hvor en ikke-muslim koster en brøkdel af en muslim, og en kvinde det halve
af en mand. Var det ikke en 32.del en ikke-bog-folk kvinde kostede?

Men det er vel helt demokratisk bestemt, og derfor i orden

Fra : Konrad

Dato : 07-04-06 12:26

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Jeg synes ikke du har kommenteret Irans brug af profetens eksempel?

???

> [...]
> hvor en ikke-muslim koster en brøkdel af en muslim, og en kvinde det halve
> af en mand. Var det ikke en 32.del en ikke-bog-folk kvinde kostede?

Jeg aner det ikke, Knud. Det er jo jeres domæne at vide alt om allehånde
bizarre ting indenfor islam.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-06 19:47

> [...]
> kilder

> ???

> Jeg aner det ikke, Knud. Det er jo jeres domæne at vide alt om allehånde

Det er dig der hævder det bare er ammestuehistorier, jeg fortæller dig at
det berører nulevende piger fx, OG dhimmier i Iran. Og spørger så, om du
stadig mener det er ligegyldige ammestuehistorier?
Profeten er jo, som jeg er blevet mindet om i avisen så sent som i dag,
model for al menneskelig adfærd til alle tider, og *derfor* er det ikke
ligegyldigt, hvad man tror manden har gået og fiddled med. Det er jo også
det du hævder, når det kommer til reaktion på bombeturbanen.

Du siger du er imponeret over Iran, at at de HAR demokrati, hvorfor er det
så "bizarre ting" at se på fx deres muslimske straffelov og deres
ægteskabsslov? Tæller det overhovedet, ikke når man skal bedømme deres
demokratiske status? Kan menneskers liv være vidt forskellige pengebeløb
værd i et demokrati?

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:30

On Fri, 7 Apr 2006 11:37:44 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"hedningeskeptikere"

øhh hva' er det for nogen?

> [...]

>en nutidig kontekst. Det er simpelthen regel nummer et der i så fald bliver
>brudt. Det er ikke bare en ommer - det er et 00.

sig det til de koranfascister der insisterer på at deres bog er den
evige sandhed og skal tages helt bogstaveligt,

det er dem der er problemet

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 15:30

> øhh hva' er det for nogen?

> sig det til de koranfascister der insisterer på at deres bog er den
> evige sandhed og skal tages helt bogstaveligt,
>
> det er dem der er problemet

Hvorfor vedbliver du?
Er der nogen herhjemme der er blevet stenet, har fået hugget hånden af,
eller som er blevet gift som 9 årig?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 07-04-06 17:24

On Fri, 7 Apr 2006 16:29:31 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hvorfor vedbliver du?

så lang tid kvinder bærer burka eller slør som tegn på at de er
mandens ejendom/husdyr vedbliver jeg med at kritisre islam

>Er der nogen herhjemme der er blevet stenet, har fået hugget hånden af,
>eller som er blevet gift som 9 årig?

nej, blot myrdet for at gifte sig mod faderens ønske

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anonym

Dato : 07-04-06 17:38

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vedbliver du?
> Er der nogen herhjemme der er blevet stenet, har fået hugget hånden af,
> eller som er blevet gift som 9 årig?

Nej, men der er til gengæld fyldig dokumentation for, at muslimer med bopæl
i Danmark forsvarer indførelsen af sharia lovgivning, så snart betingelserne
for en islamisk stat er realiseret.
Noget af denne dokumentation kan findes på www.religion.dk.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 15:35

> øhh hva' er det for nogen?

> sig det til de koranfascister der insisterer på at deres bog er den
> evige sandhed og skal tages helt bogstaveligt,

Det samme siger Jøderne om Thoraen, eller katolikkerne om Biblen.

> det er dem der er problemet

Hvis du syenes, men kan du slet ikke se at du generelliserer langt mere end
der er fakta til?

Er Naser Khader, som nu er jeres kæledægge Muslim eller ikke Muslim?

Hvormange herhjemme har nedbrændt off. bygninger eller afbrændt Dannebrog?
Hvor mange herhjemme stener deres utro koner. etc etc etc etc.

Jeg ved at der har været 3 tilfælde, i de godt 30 år vi har haft Muslimer i
landet hvor døtre er blevet slået ihjel, men hvor mange piger/kvinder har
Danskere slået ihjel p.g.a. f.eks. utroskab?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 07-04-06 17:33

On Fri, 7 Apr 2006 16:34:37 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det samme siger Jøderne om Thoraen, eller katolikkerne om Biblen.

nej,

og både jøder og katolikkker forstår at leve i et samfund uden at være
en byrde

>Hvis du syenes, men kan du slet ikke se at du generelliserer langt mere end
>der er fakta til?

i f.eks. Danmark findes der indvandrere fra en lang række lande, og
det fungerer fint,

dog er der een bestemt restgruppe der skiller sig ud, ikke blot i
Danmark men i hele Skandinavien og resten af Europa

denne gruppe er arabisktalende muhammedanere, de _vil_ ikke integreres
i dt øvrige samfund, da de mener sig selv bedre end andre, derfor er
disse muhammedanere et stort og stigende problem

>Er Naser Khader, som nu er jeres kæledægge Muslim eller ikke Muslim?

jeres hold lige mig udenfor den flok

jeg får aldrig en muhammedaner som kæledægge

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anonym

Dato : 07-04-06 17:31

> [...]
>
> Det samme siger Jøderne om Thoraen, eller katolikkerne om Biblen.

> Hvis du syenes, men kan du slet ikke se at du generelliserer langt mere

Det er en gang værre vrøvl. Katolikker og jøder stener ikke mennesker, fordi
deres profeter en gang udtalte, det var påbudt.
Derimod er der masser friske eksempler på, at Muhammeds liv og gerninger
anvendes i argumentation for at bestemt adfærd er tilladt eller endda påbudt
ifølge islam.
Du kan så sige, det er en misforståelse af religionen at bruge historiske
kilder som retfærdiggørelse i en moderne kontekst.
Da vores interesse ikke er rent akademisk men snarere afstedkommet ved
muslimers egne påkaldelser, ville det være mere passende at rette kritikken
mod de muslimer, som påberåber sig Koranen og hadith i tide og utide.
Disse muslimer må jo så selv have misforstået deres religion,

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-06 12:01

> [...]

> anderledes dengang, og jeg tror ikke på at vi skal gøre os til dommer
> eller se ned på datidens kultur og levevis.

Men profetens eksempel bruges jo i dag i flere samfund, bl. a. har Iran jo
en ægteskabsalder for "kvinder", der er på 8 år og 10 måneder, - og det pga
Profetens eksempel.

Hvad man gjorde dengang kan være fuldstændig rystende ligegyldigt, -
forudsat det ikke bruges den dag i dag, som modeladfærd. Vi bliver jo heller
ikke rystede over vikingernes adfærd, og behøver det heller ikke, da ingen
jo efterligner dem i 2006. Medmindre I asatroende gør ?

Fra : Konrad

Dato : 07-04-06 12:29

> [...]
> en ægteskabsalder for "kvinder", der er på 8 år og 10 måneder, - og det

Vi har også en blasfemiparagraf, fordi det engang ansås for helt
utilstedeligt at kritisere religion. Men den bruges jo næsten aldrig. Hvor
ofte gifter iranere sig med 8-årige?

> [...]
> ikke rystede over vikingernes adfærd, og behøver det heller ikke, da ingen
> jo efterligner dem i 2006. Medmindre I asatroende gør ?

Hvad skulle man blive rystet over i forbindelse med vikingerne?

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-06 19:58

> pga
>
> Vi har også en blasfemiparagraf, fordi det engang ansås for helt
> utilstedeligt at kritisere religion. Men den bruges jo næsten aldrig. Hvor
> ofte gifter iranere sig med 8-årige?

Jeg kender ikke tallene, men kender de specifikke regler fra Ayatollah
Sistani, fx, og det lyder jo ikke, som noget der aldrig bliver brugt. Så du
mener at en blasfemiparagraf kan sidestilles med ægteskab med otte årige
"kvinder"? Som Sistani skriver "Hvis kvinden er under ni år, og man har haft
sex med hende, før man vil skilles, så behøver hun ikke den almindelige
venteperiode før næste ægteskab". Skriver vores præster meget om
blasfemiparagraffen i deres prædikener?

> heller
>
> Hvad skulle man blive rystet over i forbindelse med vikingerne?

De var jo svjv meget på linje med muslimerne dengang, begge grupper elskede
at kriges og at slå ihjel, - skrev de - sagde man. Og den med at man brændte
kvinder, når en stormand skulle begraves osv, - hvis vi hævdede at hvad
Ragnar Lodbrog gjorde, det er menneskehedens ideal til alle tider, så ville
det jo se lidt sjovt ud i Danmark? Vi ville kunne have nogle skrællinger til
at lave det ubehagelige arbejde for os, lige som saudierne har sådan nogen
typer til alt det ubekvemme arbejde.

Fra : Anonym

Dato : 07-04-06 20:40

> [...]
> Sistani, fx, og det lyder jo ikke, som noget der aldrig bliver brugt. Så
> du mener at en blasfemiparagraf kan sidestilles med ægteskab med otte

En ret indlysende forskel, som Konrad naturligvis lader hånt om, er at
kilden til straffeforeskrifterne i islam er ulamaen, hvis teologiske
tolkninger er umulige at anfægte uden risiko for en anklage om ridda
(frafald).
I et verdsligt demokrati, udgår legaliteten ikke fra Gud men fra demokratisk
konstituerede organer, der af folket er blevet betroet den lovgivende,
udøvende og dømmende myndighed, hvis respektive magtudøvelse ikke er absolut
men tværtimod undergives forfatningens varierende krav til hjemmel,
forudsigelighed og materiel retfærdighed.
Da borgerne også kan ændre forfatningen, er folket suverænt, selv hvis det
skulle ønske at komme af med myndigheder, der ikke respekterer folkets
prærogativ.
Straffelovens § 140 kunne ophæves ved et simpelt flertal i Folketinget.
Selvom loven beskytter Folkekirkens troslærdomme,bville præsterne ikke have
nogen forret til at bremse lovens ophævelse.
Alene af den grund er Konrads analogi helt afsporet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 07:27

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> [...]
> have nogen forret til at bremse lovens ophævelse.
> Alene af den grund er Konrads analogi helt afsporet.

Jeg synes jo også nok der er nogle "forskelle der gør en forskel", og som er
til at få øje på uden forstørrelsesglas.

Fra : Anonym

Dato : 08-04-06 13:48

> "Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> Jeg synes jo også nok der er nogle "forskelle der gør en forskel", og som
> er til at få øje på uden forstørrelsesglas.

Mange tak. Men når jeg nu problematiserer sagen på den måde, er det fordi de
ret indlysende forskelle, altid ellers går helt hen over hovedet på Konrad.
Hvis man påpeger, at al religiøs fundamentalisme ikke er lige, og at der er
de helt iøjnefaldende forskelle, vil han jo bare ryste på hovedet og som
reaktion fremgrave en gammel sag om en abortlæge, der modtog trusler fremsat
i Bibelens navn, og som næsten måtte flytte fra byen.
Når man til hans afsindig påstand om at Iran ikke er mindre demokratisk end
USA, fremfører at den amerikanske stat ikke undertrykker oppositionen i,
skifter han spor og peger på, at pengemagten er lige så udemokratisk som
vogternes råd.
Alt er lige fedt, for enhver fundamentalisme er kulturelt betinget og
stigmatiserende. Jeg husker endda, at Konrad har analogiseret den danske
ytringsfrihedsforståelse til den islamistiske frihedsopfattelse, der hersker
i Saudi Arabien.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 15:18

> [...]
>
> Mange tak. Men når jeg nu problematiserer sagen på den måde, er det fordi
> de ret indlysende forskelle, altid ellers går helt hen over hovedet på

Det var også det jeg kommenterede.

Fra : @

Dato : 07-04-06 16:59

On Fri, 7 Apr 2006 13:01:15 +0200, "Knud Larsen"
> [...]

>Hvad man gjorde dengang kan være fuldstændig rystende ligegyldigt, -
>forudsat det ikke bruges den dag i dag, som modeladfærd.

Saudi-Arabien

>Vi bliver jo heller
>ikke rystede over vikingernes adfærd, og behøver det heller ikke, da ingen
>jo efterligner dem i 2006. Medmindre I asatroende gør ?

skulle man udfordre Akari til en holmgang '

eller landsforvise alle niddinger

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 13:50

>Og hvordan var det lige det var i resten af verdenen på det tidspunkt.

Nu kommer Allan på sin hvide hest for at forsvare sin pædofile
profet..... )

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 14:17

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu kommer Allan på sin hvide hest for at forsvare sin pædofile
> profet..... )

Jeg forsvarer intet, jeg er bare imod dumme indlæg som prøver at sammenligne
en kultur for godt 1400 år siden med vores egen og i egen tid, det er
umuligt.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 07-04-06 17:16

On Fri, 7 Apr 2006 15:16:58 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>en kultur for godt 1400 år siden med vores egen og i egen tid, det er

jo det er muligt, så længe der findes personer som tager koranen
bogstaveligt, så er man nødt til at forholde sig til dette,

hvis man altså ikke lige er en venstresnoet struds med hovedet
begravet godt i sandet, så virkeligheden ikke bliver for påtrængende

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/