Socialdemokraterne i fortsat frit fald i m~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-04-06 23:25

Socialdemokraterne er nu røget under 20% og jeg kan næsten ikke vente
til at "Duetoft-effekten" sætter ind og yderligere kapper mindst 5% af
vælgertilslutningen!

http://www.bt.dk/politik/artikel:aid=432988/

Nej, det hjælper altså tydeligvis bare ikke at deres ellers ganske kønne
partiforkvinde tilsyneladende prøver at pirre de få tilbageværende
fagforeningspamperes underbevidsthed ved i øjeblikket konstant at snakke
om pisk...

Man mindes jo efterhånden Kong Christian: "Oh fly, skreg de, som flygte
kan!"

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-06 00:05

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:44359545$0$46994$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> konstant at snakke om pisk...
> Man mindes jo efterhånden Kong Christian: "Oh fly, skreg de, som

Der er "Oh" for meget i din version af verselinie i kongesangen og
"Duetoft-effekt" vil jeg gerne have dig til at forklare mig.

Stålsatte romantikere vil være stabile kernevælgere i mange årtier, så
mon ikke partiets nedgang løjer af a la konservatives og på lidt
højere niveau. Stædighed er integritet, mener nogle

Der er nogle, der tror, at konge hhv arbejderbevægelse gavnedes af de
to dinosaur-partier, og man lurepasser at fuglfønix genopståen kan ske
på et godt fundament.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-04-06 15:47

Bo Warming skrev:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
> message news:44359545$0$46994$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Der er "Oh" for meget i din version af verselinie i kongesangen

Okay?

> og
> "Duetoft-effekt" vil jeg gerne have dig til at forklare mig.

Det må da være mildt sagt skræmmende for Socialdemokraterne at se en
mand, der allerede har kørt eet parti i sænk, dukke op og insistere på
at ville "hjælpe"(!), hvis du forstår.

Manden er nemlig mig bekendt ca. lige så katastrofalt politisk tonedøv
som den stærkt omdiskuterede konservative forbrugerminister.

Jeg ville nok som socialdemokrat høfligt betakke mig, og ellers seriøst
overveje mit eventuelle partimedlemskab, hvis han blev tilbudt
tillidsposter i partiet, for med sådanne venner behøver man vist slet
ingen fjender...

Anders Peter Johnsen

Fra : GB

Dato : 07-04-06 17:51

> Okay?

Faktisk går linjen:

"Fly, skreg de, fly, hvo flygte kan"

Skam jer.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-04-06 22:27

GB skrev:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Faktisk går linjen:
>
> "Fly, skreg de, fly, hvo flygte kan"
>
> Skam jer.

Jeg må vist hellere begynde at spanke mig selv med både brændenælder og
pigtråd i en vis fart! Nå, ikke?

Anders Peter Johnsen

Fra : GB

Dato : 07-04-06 23:41

> Jeg må vist hellere begynde at spanke mig selv med både brændenælder og
> pigtråd i en vis fart! Nå, ikke?

Hrm... næppe. Men den første version, med eller uden "Oh" betyder jo,
at det er dem som KAN flygte, som skriger "(Oh) fly". Den KORREKTE
version betyder, at der skriges: "Skynd jer at stikke af, hvis I kan,
for hulen!"

Hvor er folks evne til at analysere en tekst? Ja, jeg spørger bare?

Og så er jeg en anelse chokeret over, at man ikke en gang kender sin egen
nationalsang. Der er nok nogen, som er begyndt i 1. klasse senere end
1968 her, hvad?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-04-06 03:36

GB skrev:
> [...]
> at det er dem som KAN flygte, som skriger "(Oh) fly". Den KORREKTE
> version betyder, at der skriges: "Skynd jer at stikke af, hvis I kan,

1) De eneste der i stand til at formulere noget så nogenlunde konsistent
på en slagmark plejer mig bekendt at være de ikke-sårede deltagere, mens
de sårede derimod panisk anråber mødre, kærester og eventuelle Guddomme
i nævnte rækkefølge. Det burde du da forhåbentlig have hørt om?

2) Hvad er forskellen på dine to(?) udlægninger egentlig? Nåja, jeg
tilføjer et "Oh" og omskriver "hvo" med et mere moderne "som" (måske i
kraft af det engelske "who"?)

> Hvor er folks evne til at analysere en tekst? Ja, jeg spørger bare?

Man skal faktisk sætte hjælpende citationstegn i teksten, for at grave
meningen frem. Jeg læser den selv således:

'"Fly(gt)!", skreg de, "hvo flygte kan!"'

(Og det er så vidt jeg forstår resten af verset NETOP de "svenske
svæklinge", som altså overhovedet fysisk var i stand til at stikke halen
mellem benene - som de således stadig måtte have i behold - der skriger
dette på tilbagetoget i vild panik efter at have mødt "Danmarks
Christian i kamp", som de ikke kunne "stå for", dvs. "stille sig i vejen
for"?)

> Og så er jeg en anelse chokeret over, at man ikke en gang kender sin egen
> nationalsang. Der er nok nogen, som er begyndt i 1. klasse senere end
> 1968 her, hvad?

Jeg har aldrig være i militæret og ad dèn vej lært vor Kongesang, nej.

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-06 06:15

> [...]

> de sårede derimod panisk anråber mødre, kærester og eventuelle Guddomme
> i nævnte rækkefølge. Det burde du da forhåbentlig have hørt om?

Nu er »Kong Christian« en opera-arie af Johannes Ewald [librettist] og
den ældre Hartmann [komponist] fra syngestykket »Fiskerne«, som synges
af fiskerdrengen Knud da han forsøger at gøre Birthe jaloux før han skal
ud at redde de forliste, engelske sømænd ud for Espergærde.

Og så oplister han alle de danske søhelte:

Christian IV.
Niels Juel [som en historieløs borgerrepræsentation ville forvise].
Tordenskjold.

Når /de/ kunne, så kunne han vel også?

Svend og Knud: fiskerdrenge.
Lise og Bithre: Søstre, forlovede med henholdsvis Svend og Knud.

ANDEN HANDLING
FEMTE OPTRIN

*Birthe. De Forrige.

*Knud, (idet han springer op, og nærmer sig til Lise, ladende som om han
ikke ser Birthe).
Ha jeg maae kysse dig, min søde Lise!

*Lise (bestyrtet)
Hvad fattes dig?

*Knud
Tak for din kiekke Tillid!

*Lise
Hvad? hvilken?

*Knud
Saa du troer, at disse Hænder,
Saa tomme, som du seer dem nu, kan skaffe
Alt hvad vi to behøve til vort Ophold?

*Lise
Og hvorfor ei? hvad vil du?

*Birthe, (som ligeledes knytter, i det hun gaaer nærmere)
Svar, os svar kun
Alt hvad du vil! Dog var det meer anstændigt,
Du talte med din Svend.

*Lise
Min Svend? Og er han
Just min? Hvad har jeg stort med Svend at tale?

*Knud, (der, saasnart Birthe har begyndt at tale, igien har givet sig
til sit Arbeide)
Du burde moere ham; den kielne Elsker!

*Lise
Ha lad ham elske, hvem han vil!

*Birthe
Troløse!
Saa hastig alt forført?

*Lise
Hvad?

*Knud, (som falder hende i Ordet)
Søde Lise!
Men kan du da, om Fiskeriet glipper,
Tilstæde, at jeg giør saa lang en Reise?

*Lise
Hvad vil du? Reis med Fred!

*Knud
Tak, raske Pige!
Men siig mig nu, ifald det gik til Orlogs.

*Lise
Hvad vil du da med alle disse Spørsmaal?

*Knud
Ha, troe mig, det er Herrefærd til Orlogs!

/Romance/

Kong Christjan stoed ved høien Mast,
I Røg og Damp.
Hans Værge hamrede saa fast,
At Gothens Hielm og Hierne brast.
Da sank hvert fiendtligt Speil og Mast
I Røg og Damp.
Flye, skreg de, flye, hvad flygte kan!
Hvo staaer for Danmarks Christian
I Kamp.

Niels Juel gav Agt paa Stormens Brag.
Nu er det Tid.
Han heysede det røde Flag,
Og slog paa Fienden Slag i Slag.
Da skreg det høit blant Stormens Brag:
Nu er det Tid.
Flye, skreg de, hver, som veed et Skiul!
Hvor kan bestaae for Danmarks Juel
I Strid?

O Nordhav, Glimt af Vessel brød
Din mørke Skye.
Da tyede Kiemper til dit Skiød;
Thi med ham lynte Skrek og Død.
Fra Vallen hørtes Vraal, som brød
Den tykke Skye.
Fran Danmark lyner Tordenskiold;
Hver give sig i Himlens Vold,
Og flye!

Du Danskes Vei til Roes og Magt,
Sortladne Hav!
Modtag din Ven, som uforsagt,
Tør møde Faren med Foragt,
Saa stolt, som du, mod Stormens Magt,
Sortladne Hav!
Og rask igiennem Larm og Spil,
Og Kamp og Seier føer mig til
Min Grav.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-04-06 19:33

Per Rønne skrev:

> [...]
> ud at redde de forliste, engelske sømænd ud for Espergærde.
>
> Og så oplister han alle de danske søhelte:

Givetvis, men vi snakker som sædvanlig forbi hinanden her: Dét GB
snakker om, er angiveligt, hvem der - ifølge selve sangens fortælling om
Christian IV i søslag med svensker - skriger "fly, hvo flygte kan!". (Og
ikke alt muligt om sangens baggrund og tilblivelse som del af en opera.)

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-06 00:23

> [...]

> Christian IV i søslag med svensker - skriger "fly, hvo flygte kan!". (Og
> ikke alt muligt om sangens baggrund og tilblivelse som del af en opera.)

Det er jeg skam godt klar over - jeg finder bare lige nøjagtig /det/
rimeligt uinteressant.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 08-04-06 09:35

> [...]

> 2) Hvad er forskellen på dine to(?) udlægninger egentlig? Nåja, jeg
> tilføjer et "Oh" og omskriver "hvo" med et mere moderne "som" (måske i

Hvad er forskellen på disse to sætninger:
Præsten sagde, degnen var et fæ.
og
Præsten, sagde degnen, var et fæ.

> Man skal faktisk sætte hjælpende citationstegn i teksten, for at grave
> meningen frem. Jeg læser den selv således:
> '"Fly(gt)!", skreg de, "hvo flygte kan!"'

Skal og skal - ikke hvis man kan sætte kryds og bolle.

> Jeg har aldrig være i militæret og ad dèn vej lært vor Kongesang, nej.

Jeg har lært den til morgensang i Folkeskolen. Det tror jeg, at de fleste
over 45-50 år har...

Men vi er vist ude i noget, som mest hører til i sproggruppen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-04-06 19:38

GB skrev:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Hvad er forskellen på disse to sætninger:
> Præsten sagde, degnen var et fæ.
> og
> Præsten, sagde degnen, var et fæ.

Det virker nu bare ikke logisk at tolke det som om det absolut kun var
dem der kunne flygte, der skreg "fly!".

I så fald burde man vel nærmere have forventet datidsformen "Fly, skreg,
som flygte KUNNE".

Det er - så vidt jeg forstår - hele bundtet, inklusive eventuelle
sårede, der går i panik og skriger "flygt, alle som kan!"...

Anders Peter Johnsen

Fra : GB

Dato : 09-04-06 12:11

> Det er - så vidt jeg forstår - hele bundtet, inklusive eventuelle
> sårede, der går i panik og skriger "flygt, alle som kan!"...

Det må vi diskutere over en skummende fadøl en dag.

Fortsat god weekend.

Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 02:33

> [...]

> om pisk...
>
> Man mindes jo efterhånden Kong Christian: "Oh fly, skreg de, som flygte

Tja...gad forresten vide hvad DF får i dén meningsmåling.
Og HTS har åbenbart vist sig helt eminent til at tale sossepartiet ned i
meningsmålingerne. Det er ringere end under partiets efterlønskrise i
1998. Greens analysen kommer nok på DR TTV senere på dagen.

Med de meningsmålingstal, så kan HTS kigge i vejviseren efter
statsministerposten og for De Raigale er der kun én vej tilbage til
indflydelse: Den går højre om!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 07-04-06 11:26

On Fri, 7 Apr 2006 03:33:24 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Det er ringere end under partiets efterlønskrise i 1998.

Det er værre end som så. Sidste gang partiet havde en lavere
tilslutning var den 3. april 1901, hvor de opnåede 17,8%.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 12:06

Lars J. Helbo <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Det er værre end som så. Sidste gang partiet havde en lavere
> tilslutning var den 3. april 1901, hvor de opnåede 17,8%.

1884: 4,5%
1887: 3,7%
1890: 7,3%
1892: 8,9%
1895: 11,3%
1898: 14,7%
1901: 18,8%
1903: 22,5%

Det er i hvert fald de tal /jeg/ har, og Greens giver dem altså
[afrundet] det samme som valget i 1901. Og med statistisk signifikant
dårligere end alt hvad de har opnået fra og med 1903.

Mon Mette Frederiksen efter valgnederlaget i 2008 vil kunne opnå et
bedre resultat? Ja, jeg går ud fra at Helle Thorning-Schmidt efter
valgnederlaget får silkesnoren, hvis hun ikke frivilligt træder tilbage.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 13:47

> [...]
> bedre resultat? Ja, jeg går ud fra at Helle Thorning-Schmidt efter
> valgnederlaget får silkesnoren, hvis hun ikke frivilligt træder tilbage.

Problemet er at H.T.S. er fundet ved valg på en generalkongres, så hun kan
ikke ´"blive gået"!

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 13:55

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Problemet er at H.T.S. er fundet ved valg på en generalkongres, så hun kan
> ikke ´"blive gået"!

Hun kan blive gået ved næste årskongres eller ved en ekstraordinær
kongres - og med den fart hun trækker sossepartiet i dybet, så skal der
nok ikke meget til at hun bliver fyret af kongressen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 14:08

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Problemet er at H.T.S. er fundet ved valg på en generalkongres, så hun kan
> ikke ´"blive gået"!

Hun er blevet valgt ved en urafstamning blandt medlemmerne, hvilket
sandsynligvis leder til at næste leder også skal vælges sådan.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 14:18

> Hun er blevet valgt ved en urafstamning blandt medlemmerne, hvilket
> sandsynligvis leder til at næste leder også skal vælges sådan.

Det er korrekt.

Millimeterdemokrati er ikke altid et gode.

--
Allan Riise

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 14:21

> Hun er blevet valgt ved en urafstamning blandt medlemmerne, hvilket
> sandsynligvis leder til at næste leder også skal vælges sådan.

Det er da langt fra sikkert, det har da ikke været nogen succes.

Politik er blandt mange andre ting også de lange knives kunst, så jeg vil
ikke tro at det ikke kan lade sig gøre at vælte HTS ved første som bedste
lejlighed. Lige i øjeblikket behøver HTS ikke andre til at grave sin egen
grav, det klarer hun på glimrende vis helt og holdent selv nærmest uden
hjælp.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 15:43

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> lejlighed. Lige i øjeblikket behøver HTS ikke andre til at grave sin egen
> grav, det klarer hun på glimrende vis helt og holdent selv nærmest uden

Det er de færreste socialdemokrater der vil finde det attraktivt at
begynde at grave deres /egen/ grav, og skulle stå med ansvaret for hvad
der tegner til at blive Socialdemokratiets dårligste valg siden 1901. Så
hellere vente til Helle Thorning-Schmidt selv har indkasseret det; så er
der jo en chance for at man selv kan stå som én der bringer S /op/ på
23% af stemmerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 07-04-06 19:03

On Fri, 7 Apr 2006 14:46:36 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Problemet er at H.T.S. er fundet ved valg på en generalkongres, så hun kan
>ikke ´"blive gået"!

Jeg er meget uenig. Problemet er IMHO ikke HTS. Problemet er de tre
foregående formænd. Det var grotesk at se under Muhammed-sagen,
hvordan hun forsøgte at komme til orde og tegne partiet, men hele
tiden blev overdøvet af de idiotiske tilråb fra de tre gamle.

Hvis S skal komme ovenpå igen, så skal de tre gamle nokkehoveder
fjernes fra alle tilledsposter og have totalt taleforbud i de næste
fem år.

Jeg er ikke socialdemokrat, men jeg kan godt have medlidenhed med HTS,
når jeg ser, hvordan de tre idioter mishandler hende.

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:57

On Fri, 07 Apr 2006 12:25:46 +0200, Lars J. Helbo
<fornavn@efternavn.org> wrote:

>Det er værre end som så. Sidste gang partiet havde en lavere
>tilslutning var den 3. april 1901, hvor de opnåede 17,8%.

nittenhundredeoget!!!!

hvem fan*** opfandt Socialdemokratiet

havde det ikke været nemmere kun at have højre og venstre?

hvor venstre var de fornyende og progresive

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 16:03

> nittenhundredeoget!!!!
>
> hvem fan*** opfandt Socialdemokratiet
>
> havde det ikke været nemmere kun at have højre og venstre?
>
> hvor venstre var de fornyende og progresive

Mener du så du ville kunne overskue det Danske Demokrati?

Jeg er i tvivl!

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 07-04-06 17:46

On Fri, 7 Apr 2006 17:02:36 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Mener du så du ville kunne overskue det Danske Demokrati?
>
>Jeg er i tvivl!

for nuværende står Venstre faktisk til højre for Højre(Konservative)

er det videre logisk?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 18:00

> for nuværende står Venstre faktisk til højre for Højre(Konservative)
>
> er det videre logisk?

Ja, det er det, hvis man følger med i den førte realpolitik.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 18:40

@ <1@invalid.net> wrote:

> for nuværende står Venstre faktisk til højre for Højre(Konservative)
>
> er det videre logisk?

Næh, ikke siden Anders Fogh Rasmussen blev krypto-socialdemokrat.

Det er skam K der vil have topskatten afskaffet, og allerhelst have det
financieret ved besparelser på overførselsindkomsterne. Ikke V, og da
slet ikke DF. Dermed bliver K efter min opfattelse det mest
højreorienterede parti i VKO-flertallet.

I øvrigt tæt på R.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 05:06

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Socialdemokraterne er nu røget under 20%

19%

> og jeg kan næsten ikke vente til at "Duetoft-effekten" sætter ind og
> yderligere kapper mindst 5% af vælgertilslutningen!

Nu er Peter D. jo i hvert fald foreløbig kun et menigt medlem.

Og som BT også gør opmærksom på, så er der tale om den første måling
siden Helle Thorning-Schmidt opfordrede Marianne Jelved til at »give
hende plads«.

Undersøgelsen er offenliggjort i Børsen, som ikke har for vane at
viderebringe deres opinionsundersøgelser på nettet, så vi ved ikke hvem
der høster gevinsten. Men den plejer jo at blive delt mellem DF, R og
SF.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 10:11

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> viderebringe deres opinionsundersøgelser på nettet, så vi ved ikke hvem
> der høster gevinsten. Men den plejer jo at blive delt mellem DF, R og

Greens bringes altid på DR TTV efter en dags tid eller så.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 10:46

> [...]

> om pisk...
>
> Man mindes jo efterhånden Kong Christian: "Oh fly, skreg de, som flygte

DR1 S169 fre 07 apr 10:52:13

DR SENESTE OPINIONSTAL GREENS

2005
VALG NOV JAN FEB APR

A SOC 25,8 25,6 25,1 21,2 19,0
B RAD 9,2 7,8 9,3 10,2 15,1
C KONS 10,3 10,3 9,9 8,7 10,1
D CD 1,0 0,1 0,3 - -
F SF 6,0 7,5 7,8 6,7 6,8
K KD 1,7 1,2 1,5 1,4 -
M MP 0,3 0,0 0,0 - -
O DF 13,3 15,8 14,2 18,0 15,3
V VENS 29,0 27,5 28,3 30,1 28,8
Ø ENHL 3,4 3,2 3,1 3,1 3,7
ANDRE - 1,0 0,5 0,6 1,2

Indsamlet fra 3/4 - 5/4 2006
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 07-04-06 11:47

On Fri, 7 Apr 2006 11:45:40 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> 2005
> VALG NOV JAN FEB APR
>
> A SOC 25,8 25,6 25,1 21,2 19,0
> B RAD 9,2 7,8 9,3 10,2 15,1

Det er faktisk den mindste afstand mellem A og B nogensinde!!!

Fra : GB

Dato : 07-04-06 14:25

Lars J. Helbo <fornavn@efternavn.org> wrote in

> Det er faktisk den mindste afstand mellem A og B nogensinde!!!

Akkeja, de tider er forbi, hvor man talte om "Det Kgl. Danske
Socialdemokrati"...

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 12:06

> DR1 S169 fre 07 apr 10:52:13
>
> DR SENESTE OPINIONSTAL GREENS
>
> 2005
> VALG NOV JAN FEB APR
>
> A SOC 25,8 25,6 25,1 21,2 19,0
> B RAD 9,2 7,8 9,3 10,2 15,1
> C KONS 10,3 10,3 9,9 8,7 10,1
> D CD 1,0 0,1 0,3 - -
> F SF 6,0 7,5 7,8 6,7 6,8
> K KD 1,7 1,2 1,5 1,4 -
> M MP 0,3 0,0 0,0 - -
> O DF 13,3 15,8 14,2 18,0 15,3
> V VENS 29,0 27,5 28,3 30,1 28,8
> Ø ENHL 3,4 3,2 3,1 3,1 3,7
> ANDRE - 1,0 0,5 0,6 1,2
>

> Indsamlet fra 3/4 - 5/4 2006

Ja, så skal på kort sigt DF kæmpe med R om pladsen som nummer 3, og lidt
længere ud i fremtiden kan man se S som landets fjerdestøste parti?

Men nu er Greens jo et institut som er tilbøjelig til at give de
»ekstreme« resultater, mens eksempelvis Gallup kommer med de mere
»konservative« prognoser.

Husk på at det ikke er de rene tal vi får serveret; de bliver vægtet
efter de forskellige institutters metoder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 12:20

> [...]

> Husk på at det ikke er de rene tal vi får serveret; de bliver vægtet
> efter de forskellige institutters metoder.

Med den nyopståede ballade i R, så er det jo nok tvivlsomt, om vælgerne
holder ved:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3946475

På lidt længere sigt kan vi se frem til en situation med 1 stort parti,
Venstre med 25-30% af stemmerne, og 2 mellemstore partier, DF og S med
15-20% af stemmerne og 2-3 stykker med omkring 10%, heriblandt K, SF og
R. Jeg regner ikke med at R på længere sigt kan holde meget mere end
10%, det er den interne splittelse for stor til og partiets mangel på
indflydelse for lille til.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 14:01

> [...]
> R. Jeg regner ikke med at R på længere sigt kan holde meget mere end
> 10%, det er den interne splittelse for stor til og partiets mangel på

R har fået en bunke vælgere på delvist falsk grundlag. Når mange
forholdsvist venstreorienterede vælgere finder ud af på /hvor/ mange
områder, R er enig med K, så falder de fra igen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-04-06 20:31

> 2005
> VALG NOV JAN FEB APR
>
> A SOC 25,8 25,6 25,1 21,2 19,0

FRYD!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 11:13

meddelelse news:44359545$0$46994$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> om pisk...
>
> Man mindes jo efterhånden Kong Christian: "Oh fly, skreg de, som flygte

Gad vide hvor smertegrænsen i vælgertilslutning ligger for hvornår at
Socialdemokraterne vælter Helle Thorning Schmidt som formand - 15 % ? 10 % ?

Kom ikke og sig at hun ikke har ændret noget - hun har det lavet et knæk på
kurven i vælgertilslutning i nedadgående retning.

Jeg har et godt råd til Socialdemokraterne: Ud med Gucci-dukken - jo før des
bedre - helst i forgårs.

P.S.:
Jeg ville ønske at Peter Duetoft kunne overtale Bjarne Møgelhøj til at
Smutte fra CD og komme tilbage til Socialdemokraterne. Jeg tror han har det
gods der skal til for at blive formand for Socialdemokratiet når
gucci-dukken formentlig snart bliver væltet.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 12:06

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> Gad vide hvor smertegrænsen i vælgertilslutning ligger for hvornår at
> Socialdemokraterne vælter Helle Thorning Schmidt som formand - 15 % ? 10 % ?

Hun bliver ikke væltet på denne side af næste folketingsvalg. Dels er
hun valgt gennem en urafstemning, dels ønsker ingen at stå med ansvaret
for valgnederlaget.

> [...]
> kurven i vælgertilslutning i nedadgående retning.
>
> Jeg har et godt råd til Socialdemokraterne: Ud med Gucci-dukken - jo før des

»Gucci-dukken«. Man er slet ikke sexistisk her? Og slet ikke på niveau
med Sextrabladet?

> [...]
> gods der skal til for at blive formand for Socialdemokratiet når
> gucci-dukken formentlig snart bliver væltet.

Peter Duetoft som statsministerkandidat?

Bjarne Møgelhøj er jo kun en gammel formand for FDB.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 12:19

> [...]
> for valgnederlaget.

> »Gucci-dukken«. Man er slet ikke sexistisk her? Og slet ikke på niveau

Nej det synes jeg ikke. HTS er smart indpakning uiden nævneværdigt indhold,
desværre.

> Peter Duetoft som statsministerkandidat?
>
> Bjarne Møgelhøj er jo kun en gammel formand for FDB.

Nej jeg kan slet ikke se noget troværdigt lederpotentiale hos Peter Duetoft,
det var Bjarne Møgelhøj jeg mente som pt. er formand for et parti totalt
uden for indflydelse og på vej til afvikling, nemlig Centrum-Demokraterne.
Han kan ikke få CD tilbage til Folketingen på grund af at midtbanen for
længst er blevet indtaget af andre partier men jeg tror han vil kunne få
vendt udviklingen for Socialdemokratiet.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 14:01

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> Nej jeg kan slet ikke se noget troværdigt lederpotentiale hos Peter Duetoft,

Neither do I.

> det var Bjarne Møgelhøj jeg mente

Han ville være endnu dårligere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 07-04-06 12:22

> [...]

> med Sextrabladet?

> Peter Duetoft som statsministerkandidat?
>
> Bjarne Møgelhøj er jo kun en gammel formand for FDB.

....og FDB har tabt markedsandele til Dansk Supermarked i årevis.

Ikke noget at samle på.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:49

On Fri, 7 Apr 2006 12:13:28 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Gad vide hvor smertegrænsen i vælgertilslutning ligger for hvornår at
>Socialdemokraterne vælter Helle Thorning Schmidt som formand - 15 % ? 10 % ?

min vurdering er, at hun _er_ væltet, partiet skal bare se det in real
life ved næste FV.

hvis S er under 20% til næste valg, så hedder det ny formand m/k

men hvem?

>Jeg har et godt råd til Socialdemokraterne: Ud med Gucci-dukken - jo før des
>bedre - helst i forgårs.

ja eller beegynd at føre en politik der kan flytte vælgere fra DF,

det kræver blot at S det såkaldte arbejderparti igen _bliver_ et
arbejderparti, ikke som nu et magister og akademikerparti, som kan en
masse teori har de helt rigtige humane holdninger og meninger, men når
man skal til at praktisere, så mangler evnerne altså totalt

Bjarne Møgelmøg

<blasfemi >VORHERREBEVARES</blasfemi>

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-06 09:21

> [...]
> masse teori har de helt rigtige humane holdninger og meninger, men når
> man skal til at praktisere, så mangler evnerne altså totalt

Du har fuldstændig ret.
Men det kræver jo, at den forsamlede top bliver fjernet.
Og med den struktur der er i partiet, og det manglende medlemsdemokrati, er
det en umulig tanke.
Eneste håb er, at man i lokalforeningerne vågner op, og bryder ud.
Altså splitter partiet.

De akademikere, der har ødelagt partiet, kunne da fusionere med de radikale.
Det er jo der, de reelt hører hjemme.

MVH
Egon.

Fra : sylfede

Dato : 08-04-06 11:27

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Altså splitter partiet.
>
> De akademikere, der har ødelagt partiet, kunne da fusionere med de

Du har stadig ikke svaret mig på følgende: hvoraf kommer dit akademikerhad?
Du synes at mene at akademikere er ringere mennesker end andre og det lyser
ud af dig af galde, når du hører om akademikere - det er´jo bare almindelige
mennesker der har taget en længerevarig uddannelse - det forekommer mig en
smule primitivt at lægge akademikere for had af den grund. Det er i hvert
fald utrolig fordomsfuldt og vidner måske mere om at du har nogle komplekser
fremfor at du udtaler dig om noget, der er det mindste hold i.

Vi lever trods alt i 2006 - og som jeg har skrevet før, så er din egen læge
også akademiker - men ham hader du måske også?

Prøv at tænke dig om og forsøg at argumentere ud fra hvad folk mener fremfor
hvad de evt. er uddannet til.
Naturligvis er en økonom, en cand.scient.pol. eller -adm. mere vidende om
statskundskabsmæssige og økonomiske ting, men udover dette er de altså ikke
bedre til at udtale sig om politik, undervisning etc. Så prøv nu en gang at
forlad denne massive fordom om akademikere - det vidner ærlig talt om en
barnlig opfattelse af, at der kun findes en eneste grund til at tingene går
skævt -hos dig er det akademikerne, hos børn er det altid "de andres fejl".

--
Sylfede

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-04-06 20:31

> [...]

> Socialdemokraterne er nu røget under 20% og jeg kan næsten ikke vente
> til at "Duetoft-effekten" sætter ind og yderligere kapper mindst 5% af

YEEEEHAWWW!

Godt det samme.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø