Arabiske studenterledere
Fra : Knud Larsen

Dato : 06-04-06 18:48

Her kan man se, hvad man er "oppe imod", når man går i dialog med selv
højtuddannede arabere. Der er tale om studenterledere dvs formodentlig nogle
af de bedst informerede overhovedet i det arabiske samfund.

Man kan se "dialogen" på al Jazeera. Her er lidt udskrifter af deres vise
ord:

Arab Students Union Chairman Ahmad Al-Shater [speaking through
interpreter]: "The Islamic religion is not a religion of terrorism, as
portrayed by Zionism or imperialism."

Er det forudsigeligt, eller er det forudsigeligt?

"What is peculiar and surprising is that to this very moment, the Danish
government does not want to punish this paper, and has not apologized."

Og disse intellektuelle giganter har STADIG intet fattet af hvordan
samfundet virker i Vesten.

[…]

"This only strengthens our feeling that the Danish government is behind
this."

[...]

"We ask our Danish friends who are with us to pressure their government to
issue an apology."

[...]

"The Arab people - the Arab Muslims and Christians - are an emotional and
compassionate people…"

[…]

"…even though they are so strong in battle. The Arabs' feelings and emotions
must be taken into consideration, even more than their minds."

"strong in battle", mon han ikke forveksler nutiden med årene 700 - 1400?

[...]

"[This Paper Cannot] Draw a Similar Cartoon About a Zionist Rabbi, or
Discuss the Imaginary Holocaust and Refute it, or Even Draw Sharon, the
Arch-Murderer"

"Can this Danish newspaper or any other newspaper in the world draw a
cartoon similar to the one about the Prophet Muhammad... Shut the door,
Abdallah... Can it draw a similar cartoon about a Zionist rabbi..."

De fatter ikke en hylende fis, selv om de er blevet informeret nu i flere
måneder.

[…]

"…or discuss the imaginary Holocaust and refute it, or even draw Sharon, the
arch-murderer, who has killed thousands of Arabs, in a cartoon similar to
the one that appeared in the Danish paper?"

[…]

"With all due respect, I am saying that it cannot do so. There are many
examples all over the world.

Intet trænger ind i disse studenterlederes hoveder, - men det er nok Pia
Kjærsgaards skyld?

Sudanese Student Union Chairman Muhammad: "I'd like to tell you that harming
the Prophet is not a new thing. One thousand four hundred years ago, the
Jews tried to kill him in Al-Madina. In our religion, harming the Prophet is
where we draw the line. We are prepared to die to prevent this."

[...]

"The Sudanese People are so Angry... They Will Kill Danish Soldiers [in U.N.
Forces] Before Killing the Others"

Surprise, surprise en lille dødstrussel, det havde vi slet ikke forventet.

http://www.memri.org/bin/opener_latest.cgi?ID=SD113506

Der er flere godbidder, det er forbudt en muslim under en krig at skade selv
et træ, og en kirke må man slet ikke skade, skulle profeten have sagt.
Menneskelige væsener må man slet ikke skade under en krig, - jamen, det er
jo vidunderligt at høre.

DADK må være imponeret over disse åndsgiganter? her er virkelig plads til
"konstruktiv dialog"

Bare synd man taler om to forskellige ting, men ah well, det gør vel ikke så
meget.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 06-04-06 19:45

> [...]
> "konstruktiv dialog"
>
> Bare synd man taler om to forskellige ting, men ah well, det gør vel ikke

Så skal du også lige regne med ind i det, at fordi korsfarerne slagtede
millioner af muslimer under korstogene i middelalderen, mener mange muslimer
at vesten skal betale for de nedslagtninger af muslimer dengang og så er der
jo også lige det at muslimer ikke kommer op i nærheden af de millioner og
atter millioner af muslimer der er blevet slagtet af kristne.

Svend

Fra : Tim

Dato : 06-04-06 20:05

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> millioner og atter millioner af muslimer der er blevet slagtet af kristne.

Prøv lige at komme med et link, der viser noget bare i _nærheden_ af én
million "slagtede" muslimer under korstogene.

Tag lige med i din betragtning, hvorfor korstogene overhovedet fandt sted.

Desuden lader det til, at du ville passe fint ind i Gaza-strædet, hvor de
myrder løs p.g.a. noget sand, de mener at kunne tilbageføre helligheden af
et par tusinde år.

Velkommen til virkeligheden mester... og hvis du endelig _vil_ tage part, så
lad dog være med at undergrave den vestlige kultur ved at give muslimernes
skaberi legitimitet.

Med mindre du da selv er knæfalden konvertit.

Det er til at brække sig over.

Tim

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-04-06 04:51

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> muslimernes skaberi legitimitet.
>
> Med mindre du da selv er knæfalden konvertit.

Hm kunne ikke lade være med at grine, men har nok ikke lagt ind i det jeg
har skrevet, at det ikke er min mening.

Det er bare et sådan rigtig sarkastisk indlæg om, hvad muslimer bruger som
undskyldning over for deres egne folk, for at de kan hade vesten for det vi
har opnået, hvor de stadig står samme sted som for 1400 år siden, med deres
1.999.000 love på hvordan de skal leve.

Bortset fra det, så vil jeg ikke engang konverter den dag, solen ikke
skinner mere.

Svend

Fra : Tim

Dato : 07-04-06 05:47

> [...]
> deres 1.999.000 love på hvordan de skal leve.
>
> Bortset fra det, så vil jeg ikke engang konverter den dag, solen ikke

Undskyld og shit

Den fangede jeg sguitte'.

Tim

Fra : Anonym

Dato : 07-04-06 04:40

> [...]
> nogle af de bedst informerede overhovedet i det arabiske samfund.
>

> Man kan se "dialogen" på al Jazeera. Her er lidt udskrifter af deres vise

[...]
> "What is peculiar and surprising is that to this very moment, the Danish
> government does not want to punish this paper, and has not apologized."

Jamen,jeg troede da ikke de pæne dialogsøgende muslimske talsmænd ønskede
indskrænkninger i ytringsfriheden.
Det var da kun et fjendebillede, som venstrefløjen og andre kritiserede
regeringen for at have konstrueret for at undgå dialogen med ambassadørene.
Men naturligvis kan formuleringen "punish this newspaper" forståes som
anedet end retsforfølgelse, ligesom sharia lovgivning naturligvis ikke
betyder statslig håndhævelse af nogen retligt bindende normer men kun
uforpligtende leveregler.

> [...]
>
> "We ask our Danish friends who are with us to pressure their government to
> issue an apology."

Det sidste har han da fået rigtigt fat i, for initiativet www.forsoningnu.dk
har fået flere tusind underskrifter, hvis ophavsmæn sikkert gerne står til
tjeneste, skulle en ny undskyldning blive nødvendig.

> [...]
> emotions must be taken into consideration, even more than their minds."
>

> "strong in battle", mon han ikke forveksler nutiden med årene 700 - 1400?

Nej, det er sikkert 1967, hvor araberne viste deres styrke og mod ved at
angribe staten Israel. Utroligt at de turde, eftersom jøderne jo er kendt
for at beherske alle verdensbegivenheder.

> [...]
>

> "[This Paper Cannot] Draw a Similar Cartoon About a Zionist Rabbi, or
> Discuss the Imaginary Holocaust and Refute it, or Even Draw Sharon, the
> Arch-Murderer"

Konrad havde da ellers lige belært os om, at holocaustbenægtelse ikke var et
større problem i den arabiske verden. Jeg er ærligt talt ret skuffet over
dette sammenbrud i min virkelighedsopfattelse.
Men da det jo var tyskerne og ikke araberne, der gassede jøder, er det jo
forståeligt at talsmanden ikke ved bedre. Og naturligvis er det ikke
antisemitisme men bare alternativ kritik af staten Israel.

[...]
> [...]
> examples all over the world.
>

> Intet trænger ind i disse studenterlederes hoveder, - men det er nok Pia

Bare rolig, der er allerede en undskyldning på vej, og hvis regeringen ikke
vil, kan de jo altid kræve en undskyldning for den manglende undskyldning,
igen bakket op af venstrefløjen og de godtænkende tolerante.

> [...]
> U.N. Forces] Before Killing the Others"
>

> Surprise, surprise en lille dødstrussel, det havde vi slet ikke forventet.

Befolkningen i Darfour har nok andet at tænke på i øjeblikket end tegninger
offentliggjort i fjerne lande. Det samme har Janjaweed militsen uden tvivl,
men det er da rart at vide, folk vil os det godt, selv medens deres regering
er har hænderne fulde af masakrer og folkemord.

> [...]
> "konstruktiv dialog"
>
> Bare synd man taler om to forskellige ting, men ah well, det gør vel ikke

Slet ikke noget problem. DADK er allerede igang med nuanceringen.
Det hele er et produkt af vores fantasi ligesom sagen om de muslimske mænd.