/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
En ærlig svensker (Fwd: Israel vs Palestin~
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-06 09:36

Ja, det er så de holdninger der findes i »anti-zionistiske« svenske kredse:

------- Begin Forwarded Message -------

Subject: Israel vs Palestina
From: Henry <nospam@bornet.net>
Newsgroups: swnet.politik
Date: Wed, 05 Apr 2006 08:32:46 +0200

Sverige borde skämmas för att de kräver att palestinierna
erkänner Israel som stat, när inte israelerna erkänner
Palestina som stat.

Den enda lösningen är krig med stöd från andra arabländer.
Vi i Europa har haft och kommer alltjämt att ha problem
med den vandrande juden, så låt oss inte lägga oss i vad
som sker i mellanöstern om det blir krig.

Judarna är uppenbart rasistiska i sitt handlande.
Det ligger i deras gener, tur att det försvann många sådana
under andra världskriget. Dags för en lösning av problemet.

-------- End Forwarded Message --------


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Jesper (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 05-04-06 09:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, det er så de holdninger der findes i »anti-zionistiske« svenske kredse:
>
> ------- Begin Forwarded Message -------
>
> Subject: Israel vs Palestina
> From: Henry <nospam@bornet.net>
> Newsgroups: swnet.politik
> Date: Wed, 05 Apr 2006 08:32:46 +0200
>
> Sverige borde skämmas för att de kräver att palestinierna
> erkänner Israel som stat, när inte israelerna erkänner
> Palestina som stat.
>
> Den enda lösningen är krig med stöd från andra arabländer.
> Vi i Europa har haft och kommer alltjämt att ha problem
> med den vandrande juden, så låt oss inte lägga oss i vad
> som sker i mellanöstern om det blir krig.
>
> Judarna är uppenbart rasistiska i sitt handlande.
> Det ligger i deras gener, tur att det försvann många sådana
> under andra världskriget. Dags för en lösning av problemet.
>
> -------- End Forwarded Message --------

....eller en naturlig reaktion på israelsk/jødisk hykleri.
--
Jesper
The saw is family!

Konrad (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-04-06 10:12


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hdbgag.11aoqp81880gtzN%per@RQNNE.invalid...
> Ja, det er så de holdninger der findes i »anti-zionistiske« svenske
kredse:

Mærkeligt indlæg. Hvorfor sætter du det i citationstegn? Fordi du ikke mener
det er en antizionistisk holdning?

Og så er følgende passus interessant:

"Vi i Europa har haft och kommer alltjämt att ha problem
med den vandrande juden, så låt oss inte lägga oss i vad
som sker i mellanöstern om det blir krig."

Det er jo den rene floromvundne tale, i forhold til hvad der er blevet sagt
og skrevet om muslimer og alle de uendelige fortrædeligheder de er skyld i -
historisk såvel som nu som i fremtiden. Sagt og skrevet af politikere,
læserbrevsksribenter, redaktører, meningsdannere osv.

"Judarna är uppenbart rasistiska i sitt handlande.
Det ligger i deras gener, tur att det försvann många sådana
under andra världskriget. Dags för en lösning av problemet."

Også her er der en klar parallel til den nutidige hetz. Muslimer er per
definition født som løgnere, terrorister, pædofile (din egen lille kæphest),
fascister, kvindeundertrykkere, kriminelle, voldsforherligere og meget mere.




Knud Larsen (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 05-04-06 11:10


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:443389c5$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hdbgag.11aoqp81880gtzN%per@RQNNE.invalid...

> "Judarna är uppenbart rasistiska i sitt handlande.
> Det ligger i deras gener, tur att det försvann många sådana
> under andra världskriget. Dags för en lösning av problemet."
>
> Også her er der en klar parallel til den nutidige hetz. Muslimer er per
> definition født som løgnere, terrorister, pædofile (din egen lille
> kæphest),
> fascister, kvindeundertrykkere, kriminelle, voldsforherligere og meget
> mere.

Jeg tænkte lidt på din "analogi", da jeg i går så Horizont med nye
informationer om nazister og om behandlinger af jøderne i Tyskland 1933-40.

Iøvrigt interessant at sammenligne de materielle forhold: der var 0,5% jøder
i Tyskland, indvandret gennem 300 år, og hvor langt de fleste var
fuldstændig assimilerede i samfundet, store nettobidragydere til samfundet
både mht økonomi og med forskning, - sat op mod 4% muslimer i DK,
indvandret på 30 år, ikke engang integrerede, og for størstedelens
vedkommende passive aftagere af sociale ydelser, - og hvor 60% dropper ud af
noget så simpelt som handelsskoler.

Man kunne også se af nyligt fundne papirer fra Chase Bank - de fleste kasser
med dokumenter fik man hurtigt af vejen igen - at den erstatning "de grådige
jøder" fik af banken, udgjorde mindre end 5% af, hvad man havde stjålet fra
dem. I Tyskland stjal man jødernes penge, i Danmark betaler vi mange
milliarder hvert år til vores muslimske medborgere, - ikke helt "det samme"
synes jeg?
I Tyskland så man jøder blive sparket og banket i gaderne, i Danmark er det
jo gammeldanskere som af og til får sig en tur, - er det ikke, hvad du selv
siger?

Hvad skal vi så bruge denne falske analogi til? formodentlig til at
banaliseret udryddelsen af Europas jøder, hvad ellers? Noget bud? Måske
benægte, at det var noget særligt at hænge sig i, at Hitler bestemte sig
til at udrydde alle Europas jøder, som rapporterne til briterne viste
allerede i 1941. Som en af nazisterne skrev i et opsnappet dokument, "I
Polen vil der af jødiske ting, kun være kirkegårdene tilbage, når vi er
færdige med dem".

Det tog Hitler fem år, at få folk til at gå løs på jøderne, nu har vi haft
muslimsk indvandring i 30 år, og så vidt jeg kan se, går det ganske
fredeligt for sig i fx supermarkedet, hvor der er masser af muslimer. At du
kan finde fem rabiate anti-muslimer her på News, undskylder ikke at du kan
lave denne fuldstændig afsindige sammenligning af jødernes behandling i
30erne og muslimernes i DK i dag. Hvad har du gang i? Er det virkelig muligt
at blive så konsterneret og sur over at nogle jøder - naturligvis hvad
ellers? - har udnyttet offerrollen. Jeg bliver ofte slået af at
venstreorienterede ser ud til at have et eller andet mærkeligt med jøder, -
jeg fik et eksempel forleden, hvor en af mine traditionelt
venstreorienterede venner, kom til at "røbe" en lille, ikke så smuk tanke om
"jøder", - og det var IKKE noget med anti-zionisme, som man jo ellers dækker
sig ind under. Men den gamle historie får åbenbart aldrig ende.

Og som skrevet i en anden post: 10 mio jøder var der før anden verdenskrig,
spredt rundt omkring i verden, og ikke et land ville bakke dem op, eller så
meget som modtage nogle børn, der ellers ville blive dræbt i Tyskland, - som
man så i udsendelsen i går. England reddede 10.000 børn, men det var også
det. Heller ikke vi ville jo lade nogle få jøder komme ind i landet.

Og så sammenlignet med muslimerne i dag, som har 57 lande til at bakke sig
op, og 1,5 mia brødre og søstre i ummaen, som nok skal passe på at intet
ondt, såsom tegninger af Profeten med en sjov hat, skal vederfares dem.

Det er jo helt vildt at sammenstille situationen for de to grupper? Men du
lider måske også af posttraumatisk billedstress over Muhammed med hatten og
lunten?



















N/A (05-04-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-04-06 11:25



Konrad (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-04-06 11:25


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hdbk4a.q2ueai19b77nN%per@RQNNE.invalid...
> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> > "Judarna är uppenbart rasistiska i sitt handlande.
> > Det ligger i deras gener, tur att det försvann många sådana
> > under andra världskriget. Dags för en lösning av problemet."
>
> > Også her er der en klar parallel til den nutidige hetz. Muslimer er per
> > definition født som løgnere, terrorister, pædofile (din egen lille
kæphest),
> > fascister, kvindeundertrykkere, kriminelle, voldsforherligere og meget
mere.
>
> Jeg har aldrig udtalt mig som du angiver, og langt fra alle muslimer
> følger islam, hvis man ved islam forstår det altomfattende system, som
> Muhamed definerede.

Jeg taler heller ikke om hvad du skriver, for det bliver jo en ørkelsesløs
benægtelsesparodi. Næh, jeg taler helt generelt - om hvad 9 ud af 10 tråde i
denne gruppe f.eks handler om. Hvad der står på hjemmesider, i avisernes
læserbreve osv.

Benægtelsesparodi? Ja - se f.eks dit "hvis" og den afstandtagen. Nu er det
pludselig alvor, når det går op får en, at man nærer holdninger identisk til
antisemitiske.

> Og at Muhamed havde samleje med en 9-årig pige gør altså ikke alle
> muslim til pædofile.

Men det mener jo så alligevel. Er man "Muhammed-tro", som du jo skriver, og
det må man alt andet end lige formode størstedelen af verdens 1.3 mia
muslimer er, så er man til små piger.

> Derudover bliver ingen vel »født« som muslimer; de konverterer til det,
> eller opdrages i det.

Man bliver i den grad født som muslim. Naturligvis kan man senere frafalde,
eller man kan som kristen konvertere - men der er forhåbentlig ikke tvivl i
dit sind om, at muslimer der fødes i Saudi-Arabien eller Pakistan, f.eks,
fødes ind i en islamisk religion og islamisk kultur.

> »Henry« taler direkte om hvad der ligger i jødernes /gener/.

Det gør du også - bare indirekte. Du mener jo at vide, at det at være jøde
udover noget genetisk handler om et tilbede et religiøst system, ikke sandt?
Hvad er forskellen? Jøde er - for dig, og det har du jo skrevet mange
gange - lige dele blod, lige dele overtro. Og overtroen er ovenikøbet
baseret på en overmenneske-teori.



Per Rønne (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-06 11:53

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> > Og at Muhamed havde samleje med en 9-årig pige gør altså ikke alle
> > muslim til pædofile.
>
> Men det mener jo så alligevel. Er man "Muhammed-tro", som du jo skriver, og
> det må man alt andet end lige formode størstedelen af verdens 1.3 mia
> muslimer er, så er man til små piger.

Vås, og du burde ganske simpelt have et genopfriskelseskursus i logik.

Det samme gælder i øvrigt for resten af dit indlæg.

Det forhold at Jesus eller Paulus måske holdt af feta-ost, gør vel ikke
at alle kristne skal holde af feta-st?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-04-06 12:17


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hdbnih.144vv5v1v0xb1dN%per@RQNNE.invalid...
> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> > > Og at Muhamed havde samleje med en 9-årig pige gør altså ikke alle
> > > muslim til pædofile.
> >
> > Men det mener jo så alligevel. Er man "Muhammed-tro", som du jo skriver,
og
> > det må man alt andet end lige formode størstedelen af verdens 1.3 mia
> > muslimer er, så er man til små piger.
>
> Vås, og du burde ganske simpelt have et genopfriskelseskursus i logik.

Jeg burde snarere være censor når du skal eksamineres. Hvori består det
ulogiske? Faktum er, at du skrev dette om de "Muhammed-tro" i en tråd der
handlede om pædofili - ovenikøbet af egen fri vilje. At du så efterfølgende
dækkede dig ind bag, at en anden angiveligt havde "tænkt" det samme er jo
blot til at trække skævt omend lidt anstrengt på smilebåndet af. Det er ikke
sådan til at misforstå, eksamen i filosofidelfaget logik eller ej.

> Det samme gælder i øvrigt for resten af dit indlæg.

Altså det, som du klipper væk? Det hvor jeg minder dig om, at du som
antisemitter vægter blod og gener temmelig højt?

> Det forhold at Jesus eller Paulus måske holdt af feta-ost, gør vel ikke
> at alle kristne skal holde af feta-st?

Selvfølgelig ikke. Alligevel strømmer der en lind strøm af den slags
generaliseringer ud af din mac. Men det kan da være du bare har fået en
ondartet fordomsvirus i OSX, der retter alle tekster til inden de sendes.



Per Rønne (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-06 12:37

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> > Det forhold at Jesus eller Paulus måske holdt af feta-ost, gør vel ikke
> > at alle kristne skal holde af feta-st?
>
> Selvfølgelig ikke. Alligevel strømmer der en lind strøm af den slags
> generaliseringer ud af din mac.

Du kan tilsyneladende ikke diskriminere mellem hvad jeg skriver om
Muhamed, om systemet islam - og som om ganske almindelige muslimer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-04-06 14:48


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hdbprg.14l0i9yqc5vm8N%per@RQNNE.invalid...
> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> > > Det forhold at Jesus eller Paulus måske holdt af feta-ost, gør vel
ikke
> > > at alle kristne skal holde af feta-st?
> >
> > Selvfølgelig ikke. Alligevel strømmer der en lind strøm af den slags
> > generaliseringer ud af din mac.
>
> Du kan tilsyneladende ikke diskriminere mellem hvad jeg skriver om
> Muhamed, om systemet islam - og som om ganske almindelige muslimer.

Altså Muhammed-tro muslimer?



Per Rønne (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-06 14:53

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hdbprg.14l0i9yqc5vm8N%per@RQNNE.invalid...
> > Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
> >
> > > > Det forhold at Jesus eller Paulus måske holdt af feta-ost, gør vel
> > > > ikke at alle kristne skal holde af feta-st?
> > >
> > > Selvfølgelig ikke. Alligevel strømmer der en lind strøm af den slags
> > > generaliseringer ud af din mac.
> >
> > Du kan tilsyneladende ikke diskriminere mellem hvad jeg skriver om
> > Muhamed, om systemet islam - og som om ganske almindelige muslimer.
>
> Altså Muhammed-tro muslimer?

Skal vi nøjes med at sige ikke-salafister?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Rønne (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-06 11:26

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Judarna är uppenbart rasistiska i sitt handlande.
> Det ligger i deras gener, tur att det försvann många sådana
> under andra världskriget. Dags för en lösning av problemet."

> Også her er der en klar parallel til den nutidige hetz. Muslimer er per
> definition født som løgnere, terrorister, pædofile (din egen lille kæphest),
> fascister, kvindeundertrykkere, kriminelle, voldsforherligere og meget mere.

Jeg har aldrig udtalt mig som du angiver, og langt fra alle muslimer
følger islam, hvis man ved islam forstår det altomfattende system, som
Muhamed definerede.

Og at Muhamed havde samleje med en 9-årig pige gør altså ikke alle
muslimer til pædofile.

Derudover bliver ingen vel »født« som muslimer; de konverterer til det,
eller opdrages i det.

»Henry« taler direkte om hvad der ligger i jødernes /gener/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Frank (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 05-04-06 15:05

Hej

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:443389c5$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

> Mærkeligt indlæg. Hvorfor sætter du det i citationstegn? Fordi du ikke
> mener
> det er en antizionistisk holdning?

Holdningen er nok mere anti-semitisk end anti-zionistisk og det følgende
peger også i den retning:

> "Judarna är uppenbart rasistiska i sitt handlande.
> Det ligger i deras gener, tur att det försvann många sådana
> under andra världskriget. Dags för en lösning av problemet."

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste