Folkeligt flertal for velfærdsreformerne
Fra : Jesper

Dato : 05-04-06 02:18

Megafon har lavet en meningsmåling og den viser folkeligt flertal for
velfærdsreformerne.

67 årig pensionsalder:

Tilhænger/I høj grad tilhænger 50%
Hverken/eller 13%
Modstander/I høj grad modstander 37%
Ved ikke 1%

63 årig efterlønsalder:

Tilhænger/I høj grad tilhænger 48%
Hverken/eller 12%
Modstander/I høj grad modstander 39%
Ved ikke 1%

Integrationseksamen:

Tilhænger/I høj grad tilhænger 70%
Hverken/eller 9%
Modstander/I høj grad modstander 14%
Ved ikke 1%

Søvnige Villy Søvndal (SF) påstod i TV interviews, at over 60% var imod.
Han må have røde ører nu.

http://politik.tv2.dk/nyheder/article.php/3933911.html
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Torben Bach

Dato : 05-04-06 10:11

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> Modstander/I høj grad modstander 14%
> Ved ikke 1%
>
> Søvnige Villy Søvndal (SF) påstod i TV interviews, at over 60% var imod.

Den meningsmåling er blot et tydeligt udtryk for, at mange af de tidligere
modstandere af ophævelsen af efterlønnen eller en regulering af alderen -
alle på nuværende tidspunkt er fyldt 50 eller derover og dermed har sit på
det tørre!
Den lille egoisme trives - incl. hos mig selv

Torben
--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Jesper

Dato : 05-04-06 10:29

Torben Bach <tsbach*fjern*@nyka.dk> wrote:

> [...]
> det tørre!
> Den lille egoisme trives - incl. hos mig selv

Den store altruisme trives skam også.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Martin

Dato : 05-04-06 10:42

Jesper skrev:

> Megafon har lavet en meningsmåling og den viser folkeligt flertal for
> [...]

Hvordan var spørgsmålet formuleret, og blev der også spurgt om man
hellere foretrak 65 år?

> 63 årig efterlønsalder:
>
> Tilhænger/I høj grad tilhænger 48%
> Hverken/eller 12%
> Modstander/I høj grad modstander 39%
> Ved ikke 1%

Hvordan var spørgsmålet formuleret. Blev der spurgt om ens foretrukne
efterlønsår?

> [...]
> Modstander/I høj grad modstander 14%
> Ved ikke 1%
>
> Søvnige Villy Søvndal (SF) påstod i TV interviews, at over 60% var imod.

Den slags bekymrer ikke en garvet populist som Dhimi Søvndal ikke
bekymre sig om. Det gælder blot om at komme videre til næste
offentlige skandale.

Mvh
Martin

Fra : Jesper

Dato : 05-04-06 10:55

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Hvordan var spørgsmålet formuleret, og blev der også spurgt om man
> hellere foretrak 65 år?

Så skulle man også have spugt om, hvormeget den enkelte var villig til
at betale mere i skat for at bevare en 65 års folkepensionsalder.

> Hvordan var spørgsmålet formuleret. Blev der spurgt om ens foretrukne
> efterlønsår?

Blev der spurgt om ens fortrukne trækprocent?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Martin K

Dato : 05-04-06 15:37

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Søvnige Villy Søvndal (SF) påstod i TV interviews, at over 60% var imod.
> Han må have røde ører nu.

Bær over med ham, han blandede gift på Cheminova i sine unge dage.

--
Martin K