VELfærdsreform?
Fra : Martin Nielsen

Dato : 04-04-06 22:18

Skære i folks SU?

Skære i unges dagpenge/kontanthjælp?

Sker jo nok fordi regeringen mener at folk blot er dovne men for folk på
dagpenge og især kontanthjælp er arbejdsløshed ofte deres mindste problem.
(Der er ofte tale om fx misbrugere osv som ikke fysisk er i stand til at
varetage et job)

Skære 1000,- af de studerendes SU - ja det skal da nok skaffe mange flere
højtuddannede folk i DK - eller ikke...!

Man kan vel kun prise sig lykkelig for at man har en privat
pensionsopsparing der vil noget så man ikke skal ligge under for den slags
slaveri når man når op i alderen...

Og den der "halver dagpengene for dem uden uddannelse". Ja fint for jeg har
heldigvis en så jeg klarer mig nok et par år endnu ;)

Jeg er i den "heldige situation" at jeg som snart 25-årig har haft omkring
5-7 jobs men jeg har endnu ikke formået at finde et som jeg ikke blev syg af
på den ene eller anden måde da jeg på trods af at jeg skam har fuldført
uddannelse kun har fået tilbudt jobs som rengøring og lign.

Kan sgu et sted godt forstå dem som blot tager dagpengene og laver alt hvad
de kan sort ved siden af.

Blev fx tilbudt et job i Bilka som salgsassistent med ansvar for
radio/tv-afdelingen. Løn = 16000 kr før skat. Det giver mig omkring 10500
efter skat og på dag penge får man ca 9600 i snit.... og med et lille barn i
huset vil jeg således hellere prioritere min familie så man ikke ender i
"Forældre forfra" på TV2.

Kald mig bare for nasser men så find mig et job som er til at leve med. OG
nej det er ikke fordi jeg ikke laver noget ligenu nej jeg er skam sat til at
arbejde i 3-hold-skift og det gælder både weekender nat og dag og aften og
det kan forekomme alle ugens dage - selvom jeg har en lille datter... og det
ligger 5 kvarter væk i hver retning.

Hvem sagde velfærd?

Fra : Rea721

Dato : 04-04-06 22:29

I news:4432e28c$0$47057$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
skrev Martin Nielsen følgende tekst:

> Kan sgu et sted godt forstå dem som blot tager dagpengene og laver
> alt hvad de kan sort ved siden af.

Skidt tankegang.

> [...]
> lille barn i huset vil jeg således hellere prioritere min familie så
> man ikke ender i "Forældre forfra" på TV2.

Ja, du har nok ret i at dagpengene er for høje.

> Kald mig bare for nasser

Okay. Nasser.

> men så find mig et job som er til at leve med.

Find et selv!?

> [...]
> nat og dag og aften og det kan forekomme alle ugens dage - selvom jeg
> har en lille datter... og det ligger 5 kvarter væk i hver retning.

Godt nok, så sørger du for dig selv.

> Hvem sagde velfærd?

Vældfærd er andet end blot "giv mig", "sørg for mig", "jeg skal ha"
holdninger.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Denmark needs your support.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Mark Jensen

Dato : 05-04-06 00:33

On Tue, 4 Apr 2006 23:28:55 +0200, "Rea721" <skod3[remove]@721.dk>
wrote:

>I news:4432e28c$0$47057$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

>Skidt tankegang.

>Ja, du har nok ret i at dagpengene er for høje.

Alt for høje. Men det kan være acceptabelt i en kortere periode. Slet
slet ikke i flere år.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-04-06 10:24

> Skidt tankegang.

Ja den er seføli skadelig for samfundet på længere sigt, men jeg kender
faktisk mange som har "prøvet" det offentlige system og kender faktisk en
del som har valgt den fremgangsmetode helt bevidst. Eller man tager nat hold
2 gange 12 timer i weekenden for at få hverdagen til at fungere med
afhentning af unger og pasning af disse uden for normal arbejdstid (så har
konen fri i weekenden og arbejder hele ugen hvor far så tager sig af børnene
og laver sort i den tid de er i skole fx) - suppleret med supllerende
dagpenge.

> Ja, du har nok ret i at dagpengene er for høje.

Nej det er nu ikke dagpengene der er for høje men løninngerne der er for
lave i de "lorte-jobs" som man kan få. Min tidligere kæreste kunne således
præstere at gå i arbejde på fuldtid hvilket resulterede i en LAVERE
netto-indkomst end hun fik på kontanthjælp! Skræmmende... (Enlig mor)

> Find et selv!?

Jaahh... hvad tror jeg har brugt tiden på ligesiden jeg var færdiguddannet
som 20-årig? De findes ikke i yderområderne og det er uholdbart at være væk
fra familien når man har små børn i 80 timer på 7 dage som jeg er lige for
tiden.

> Godt nok, så sørger du for dig selv.

Ja så længe det varer. Da det forgår om natten hvor der ingen offentlig
transport er så er jeg afhængig af min bil som snart skal til syn og har jeg
råd til at lave den i stand til det...? Må jeg jo høre banken om!

> Vældfærd er andet end blot "giv mig", "sørg for mig", "jeg skal ha"
> holdninger.

Ja men det må også være det at skabe rammer for mennesker således at dem der
vil kan og SKAL også har en mulighed. Havde jeg ikke taget dette job så
langt væk var jeg endt i offentlig løntilskuds-job - ja så kan man da samle
skrald i grøfterne. Er det det staten har givet mig SU for at blive uddannet
til? Nej vel. Og ender man endelig der er det bare en opbevaringsplads for
så ryger man jo ud af statistikken over arbejdsløse - lige indtil den hedder
kontanthjælp i den anden ende med fornyet aktivering i udsigt.

For højet løntilskud til udlændinge? Ja hvorfor ikke. Så kan alle vi andre
der vil have et almindeligt job men ikke er højt-uddannet jo bare gå på
kontanthjælp i stedet for dem. Når der ikke ER REELLE jobs kan man tage nok
så mange initiativer, men det er stadigt et falsk billede af virkeligheden
når en arbejdsgiver så kan have en fuldtidsansat person for under 5000 pr
måned og resten kommer fra det offentlige. Det er jo en pris som er svær at
konkurrere med sålænge man gerne vil undgå løntilskudsjobs da der ingen
fremtid er i dem.

Så godt som ingen ansættes i det offentlige når løntilskuddet udløber, og
kun meget få i det private gør. Jeg har selv været i løntilskudsjob privat
og nej jeg blev ikke fastansat da tilskuddet sluttede. Min ex-kæreste har
været i en børnehave i praktik 6 mdr da hun ventede på en uddannelsesplads
på PGU og ville opkvalificere sig imens. Hun fik ingen studieplads, og på
trods af det viste sig at hun var i sær god til de besværlige børn og en
kanon støtte for de "andre" ansatte måtte de alligevel vinke farvel til
hende da tilskuddet udløb - kommunen havde ikke råd til at ansætte hende -
istedet tilbage og hente kontanthjælp i selv samme kasse - kommunens. Jo
måske det havde været 2000 dyrere pr måned at ansætte hende - men er det
ikke bedre end at i årevis at være henvist til kontanthjælp og aktivering
som man alligevel ikke kan klare fysisk - og dermed ender på sygedagpenge
med en ødelagt skulder?

Tænk lige på hvor mange penge kommunen kunne have sparet ved at ansætte
hende i den børnehave - nu er hun istedet en belastning for sundhedssystemet
og det er vist heller ikke helt billigt for det offentlige når man er det.

Nå en masse galde, måtte lige af med det ;)

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 11:26

Martin Nielsen <jadahva@hotmail.com> wrote:

> [...]
> istedet tilbage og hente kontanthjælp i selv samme kasse - kommunens. Jo
> måske det havde været 2000 dyrere pr måned at ansætte hende

Kan kommunen ikke sende halvdelen af regningen for kontanthjælp videre
til staten?

Men ok, havde man oprettet en midlertidig stilling på 0,5-1 år var hun
jo røget over i A-kasse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-04-06 11:38

> Kan kommunen ikke sende halvdelen af regningen for kontanthjælp videre
> til staten?

Jo det er da muligt men det gør jo ikke systemet smartere hvis kommune gør
sådan med fuldt overlæg.

> Men ok, havde man oprettet en midlertidig stilling på 0,5-1 år var hun
> jo røget over i A-kasse ...

Eller en permanent?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 11:56

> Eller en permanent?

Så sparede kommunen jo ikke penge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-04-06 12:14

> Så sparede kommunen jo ikke penge ...

Kan du så se det "syge" i det? Det er vel skattekroner alt sammen...?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 12:37

> Kan du så se det "syge" i det? Det er vel skattekroner alt sammen...?

Ikke for kommunen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-04-06 13:19

> Ikke for kommunen ...

Godt så er vi enige ;)

Fra : Michael Knudsen

Dato : 05-04-06 13:41

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
>I news:4432e28c$0$47057$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Skidt tankegang.

> Ja, du har nok ret i at dagpengene er for høje.

Med de priser vi har i dagens danmark, er dagpengene da ikke for høje, sig
mig lever du i en helt anden
verden end os andre?

Michael

Fra : Henri Gath

Dato : 05-04-06 14:29

"Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse

> Med de priser vi har i dagens danmark, er dagpengene da ikke for høje, sig
> mig lever du i en helt anden
> verden end os andre?

Jada....han er den flyvende Dumbo-elefant....

Fra : Egon Stich

Dato : 05-04-06 17:17

> [...]
>
> "Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse

> Med de priser vi har i dagens danmark, er dagpengene da ikke for høje, sig

Hej Martin.
Der er een ting, du skal huske på, når du skriver her i gruppen.
De fleste der deltager i debatten, er papirskubbere, der INTET kender til
den verden, du beskriver.
De har aldrig sat deres ben på det mange kalder en arbejdsplads, men
beskæftiger sig alene med uproduktivt papirnusseri.
Altså af samme slags, som de politikere og "Experter", man bliver
bombarderet med i pressen.

Læg mærke til, at når de taler om "velfærdsreform, nævnen der praktisk taget
ikke noget som helst om de timelønnedes forhold og vilkår.

Derimod en helvedes masse om universiteter og andet overklasserelateret.
Nu vil de "fremme udviklingen", påstår de.
Ved at hælde skattekroner i universiteterne.
Penge, de har drænet erhvervsskolerne for.

De tror, al værdi kommer ud af strimmelregnere.

Det er det eneste, de kender til.

Deres skjulte dagsorden i spillet, er alene at opnå fordele for egen klasse,
på bekostning af arbejdsløse, syge og timelønnede.

MVH
Egon

Fra : Rea721

Dato : 05-04-06 20:26

I news:4433badf$0$206$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
skrev Michael Knudsen følgende tekst:

> Med de priser vi har i dagens danmark, er dagpengene da ikke for
> høje, sig mig lever du i en helt anden
> verden end os andre?

Næ det tror jeg nu ikke.

Men hvis nogen tror at man kan (og skal) ha samme levestandard som
arbejdsløs end når man har et arbejde, har man et forkert billed af
virkligheden.
Når jeg siger at dagpengene er for høje, så mener jeg det sku. De er
ovenikøbet så høje at et menneske kan opretholde _næsten_ en normal
levestandard....og man skal jo fortsat ha alle TV kanaler, computer, ADSL,
Bil....osv osv.....? Nej det skal man ikke...hvis man ikke har råd.

Se på din omgangskreds.....hvis du altså kender nogen der er
arbejdsløse..... de har alle sammen ovenstående ting....de lever måske
stramt, men de vil dælme ikke gi afkald på nogen ting, og det er forkert.

Der er en grund til at så mange arbejdspladser flytter til Øst europa, Asien
mm...og det er lønningerne. Vi har morderligt svært ved at konkurerer på
mange områder.....og det skyldes de høje lønninger. Når priserne i Danmark
er høje.....ja så skyldes det kun èn ting...og det er at folk har råd til at
købe.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 05:35

> [...]

> ovenikøbet så høje at et menneske kan opretholde _næsten_ en normal
> levestandard....og man skal jo fortsat ha alle TV kanaler, computer, ADSL,

Og sådan skal det naturligvis vedblive at være. I øvrigt er rigtigt
mange arbejdsløse op til flere gange om året; de finder bare hurtigt et
nyt job.

> Bil....osv osv.....?

Nu tror jeg at de færreste der er arbejdsløse i længere tid har råd til
bil.

> [...]
> er høje.....ja så skyldes det kun èn ting...og det er at folk har råd til at

Og at vi har en rekordlav arbejdsløshed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 04:36

> [...]

> huset vil jeg således hellere prioritere min familie så man ikke ender i

Var du blevet /anvist/ jobbet, havde du fået karantæne.

Arbejdsløse har ganske simpelt [en moralsk] pligt til at tage de jobs,
de kan få. Med ganske få undtagelser, som arbejde på bordeller eller som
stuntmen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 05-04-06 17:19

> [...]
>
> Arbejdsløse har ganske simpelt [en moralsk] pligt til at tage de jobs,
> de kan få. Med ganske få undtagelser, som arbejde på bordeller eller som

Og så forholder du dig aldeles ikke til, at akademikere principielt IKKE
bliver anvist arbejde "under deres stand".
Men taler om "moral"?

Med din alder, burde du faktisk kun være halvt så dum

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 06:04

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Og så forholder du dig aldeles ikke til, at akademikere principielt IKKE
> bliver anvist arbejde "under deres stand".

En sådan regel eksisterer ganske simpelt - ikke.

Men det er ganske vist rigtigt at AF stort set andrig /anviser/ ledige
jobs. Det er AMANDA nu heller aldrig blevet indrettet efter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:33

> [...]
>
> Men det er ganske vist rigtigt at AF stort set andrig /anviser/ ledige
> jobs. Det er AMANDA nu heller aldrig blevet indrettet efter ...

Det gør der faktisk.
Ikke sikkert, den er der på papiret.
Men man har hørt både politikere og embedsmænd udtale offentligt i pressen,
at der administreres således.

Det er b.la. derfor, bønderne ikke kan få arbejdskraft.

Det er ikke fint og givtigt nok for æggehoveder, der ellers gerne taler om
arbejderklassens medfødte dovenskab.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 12:14

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Det gør der faktisk.
> Ikke sikkert, den er der på papiret.

Så er der ikke sådan en /regel/.

> Men man har hørt både politikere og embedsmænd udtale offentligt i pressen,
> at der administreres således.
>
> Det er b.la. derfor, bønderne ikke kan få arbejdskraft.

Nu tror jeg ikke at bøndernes problemer med at få arbejdsløse til at
plukke jordbær i sæsonen, kunne klares ved at sende nogle mag.art.er i
fransk ud i markerne. Der er jo i øvrigt masser af bistandsklienter i
disse kommuner i forvejen.

> Det er ikke fint og givtigt nok for æggehoveder, der ellers gerne taler om
> arbejderklassens medfødte dovenskab.

Ja, fordomme har du jo masser af.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 17:11

> Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
>
> Nu tror jeg ikke at bøndernes problemer med at få arbejdsløse til at
> plukke jordbær i sæsonen, kunne klares ved at sende nogle mag.art.er i
> fransk ud i markerne.

Nej.
Det tror jeg heller ikke.
De ville jo slet ikke opfylde kravene til arbejdskraften.

Der er jo i øvrigt masser af bistandsklienter i
> disse kommuner i forvejen.

Jamen så er alt jo godt.
Set fra arbejdssky akademikerside.

> Ja, fordomme har du jo masser af.

Næ--
Blot realitetssans--

Egon

Fra : Henri Gath

Dato : 05-04-06 09:44

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> huset vil jeg således hellere prioritere min familie så man ikke ender i

Det var dog en fyrstelig løn. Iflg. BRF kredit vil du med den hyre være i
stand til at købe hus eller lejlighed til en værdi af kr.600.000.
For det beløb kan du sikkert få en faldefærdig rønne på Lolland, men så skal
du jo også frem og tilbage til kære Bilka.
Alt i alt ser det ikke så godt ud for dig....eller for så mange andre i din
situation.

Du tilhører en generation, der får umådelig svært ved at komme ordentligt
igang. Du har sikkert prøvet, når du ser den ene småkvabsede håndværker
efter den anden stille SUV'en udenfor det nye, ganske vist lidt vulgære,
hus... at undre dig over, hvor fanden alle de penge kommer fra. Du kan
nemlig kun få et hus på Lolland med hul i taget. Og hvis du er rigtig
heldig: En gammel faldefærdig bil, som på få år trækker bundproppen ud af
din sidste økonomiske formåen.

Lyt ikke til alt deres pladder om, at understøttelsen er for høj. Det er
prisniveauet i dette forskruede land, der er hovedfjenden. Alt er FOR DYRT
her.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 09:52

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Lyt ikke til alt deres pladder om, at understøttelsen er for høj. Det er
> prisniveauet i dette forskruede land, der er hovedfjenden. Alt er FOR DYRT
> her.

Også håndværkerlønnen, når man skal have repareret vaskemaskinen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 05-04-06 10:06

> Også håndværkerlønnen, når man skal have repareret vaskemaskinen?

I hvert fald skal Martin arbejde mindst 8 timer for at betale 1
håndværkertime. Var det svar nok?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 11:26

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> I hvert fald skal Martin arbejde mindst 8 timer for at betale 1
> håndværkertime. Var det svar nok?

Næh, for nu er vi jo ovre i at skat og løn er for høj - og det plejer da
ellers ikke at være dig...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 05-04-06 11:56

> Næh, for nu er vi jo ovre i at skat og løn er for høj - og det plejer da
> ellers ikke at være dig...

Joda....finder skatte- og afgiftstrykket i dette land kriminelt højt. Det
tangerer plyndring.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 12:07

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Joda....finder skatte- og afgiftstrykket i dette land kriminelt højt. Det
> tangerer plyndring.

Og hvor er det så du vil finde besparelser for at sætte skatte- og
afgiftstrykket ned?

Eller vil du bare lade seddelpresen løbe?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 05-04-06 14:28

> Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:
> Og hvor er det så du vil finde besparelser for at sætte skatte- og
> afgiftstrykket ned?
>
> Eller vil du bare lade seddelpresen løbe?

din generelle måde at spørge på, minder om en gammel lektors afhøring af en
uskyldig elev.........

Fra : Egon Stich

Dato : 05-04-06 17:24

> [...]
>
> Og hvor er det så du vil finde besparelser for at sætte skatte- og
> afgiftstrykket ned?
>
> Eller vil du bare lade seddelpresen løbe?

Sgu da let nok.
Man afskaffer størstedelen af æggehovedernes skattebetalte
beskæftigelsesforanstaltninger, og halverer lønnen for resten.

Det måtte kunne mærkes på skatteniveauet.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 06:04

> [...]

> beskæftigelsesforanstaltninger, og halverer lønnen for resten.
>
> Det måtte kunne mærkes på skatteniveauet.

Du bliver da også mere og mere absurd populistisk med tiden.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:46

> Du bliver da også mere og mere absurd populistisk med tiden.
>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

En naturlig følge af daglig at være udsat for påståede "experters" , i
virkeligheden forvoksede skoledrenge, udtalelser om samfundsforhold, de
intet ved om.
Se blot på alle de rent ud sagt idioter, der fjernede en masse penge fra
fødevare halløjet, fyrede mange ansatte, og for alvor troede, det ikke havde
konsekvenser for noget som helst?
Hvad er det, der er fællesnævneren for disse uduelige personager?

Og er det ikke samme flok, der stadig, på trods af dagligdagens erfaringer,
forfægter privatiseringstanken?

Den slags mennesker har da udprægede hæklefejl i kysen, for at sige det
mildt.

Man trænger til nogle praktisk uddannede mennesker på posterne.

MVH
Egon

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-04-06 12:16

> Joda....finder skatte- og afgiftstrykket i dette land kriminelt højt. Det
> tangerer plyndring.

Og det er du ikke ene om eftersom så mange tyr til sort arbejde.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-04-06 17:22

DYRT

> Også håndværkerlønnen, når man skal have repareret vaskemaskinen?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Nej.
Den kan nok synes høj, men er det alene fordi det offentlige og andre skal
skrabe poenge sammen til uforskammet høje lønninger til uduelige og
uproduktive, rent ud sagt uverflødige akademikere.
Som i forvejen har fået uddannelsen uden at betale for den.

Jo, overklassen kendes på solidariteten.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 06:05

> [...]

> Som i forvejen har fået uddannelsen uden at betale for den.
>
> Jo, overklassen kendes på solidariteten.

Akademikerlønninger her i landet ligger faktisk ret lavt, og det især
for offentligt ansatte akademikere. Faktisk er det sådan at det
økonomisk bedre kan betale sig at tage en faglært uddannelse end en
akademisk - set over livslønnen.

De faglærte har i øvrigt heller ikke betalt for deres uddannelse, og får
endda løn under den. En løn der er langt højere end SU, samtidig med at
de stort set er færdige med uddannelsen, når andre begynder på
universitetet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:40

> [...]
> for offentligt ansatte akademikere. Faktisk er det sådan at det
> økonomisk bedre kan betale sig at tage en faglært uddannelse end en

Det er da rigtigt, at det ikke er alle lønningerne, der er rigtig høje.
Men sammenlign med en kassedame.
Der har mere anstrængende arbejde.
Endvidere er der som regel større tryghed i ansættelsen.
Og pensionsordninger væsentlig bedre, end de timelønnedes, der jo er helt
til grin.
Og så lever mange akademikere jo i den underlige tro, at de "en dag" får det
fede job.
Og allerede før politisk opfører sig, som om de har det allerede.

> [...]
> endda løn under den. En løn der er langt højere end SU, samtidig med at
> de stort set er færdige med uddannelsen, når andre begynder på

De faglærte har i høj grad betalt for deres uddannelse.
Du kan være aldeles sikker på, at ingen som helst mester har en lærling, han
ikke tjener på.
Så altså betaler lærlingen for sin uddannelse.
Og gør endog samfundsmæssig gavn.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-04-06 22:44

> [...]

> det kan forekomme alle ugens dage - selvom jeg har en lille datter... og det

Du har helt ret - Venstre er ikke gode til at være socialdemokrater.

Og de har stadig ikke løst problemet med at arbejde ikke betaler sig, så
længe at skatterne er så høje som de er.

Der er intet galt med at være nasser i dagens Danmark - systemet tvinger
os til det.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-04-06 10:24

> Der er intet galt med at være nasser i dagens Danmark - systemet tvinger
> os til det.

Og jeg der gik og troede jeg var den eneste af den holdning. Lad os starte
et nyt parti....

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:58

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret - Venstre er ikke gode til at være socialdemokrater.

De er ikke gode til noget som helst.

> Og de har stadig ikke løst problemet med at arbejde ikke betaler sig, så
> længe at skatterne er så høje som de er.

Det er såmænd ikke fordi de forskellige partier har forskellige opfattelser.
For det har de jo ikke.
Problemet ligger i, at partierne er erobrede af akademiske æggehoveder, der
på grund af underlige forestillinger, de bliver indpodet lige fra starten i
gymnasiet, ikke er egnede til at lede hverken partier eller landet.

Selv minimalstaten kan de ikke definere, så det dur.
Fordi de alene formår at se på egeninteresser.
Gennem et underligt fortegnet "humanitært" filter.

Et normalt menneske, kan da uden problemer forestille sig nogle ganske
banale ydelser, der skal og må være statsopgaver.

Sundhedsvæsen.
Infrastruktur. Trafik og kommunikation.
Forsvar.
Uddannelse.
Boliger.
Arbejde eller forsørgelse hvis mangler.

Er der andet og mere, vi behøver?

Dette efterlader da en masse udgifter, vi kunne spare os.
Udgifter, som alene tjener papirnusserinteresser.
Samt naturligvis de erhverv, der lever at statsstøtte.
Gevaldigt råderum for skattelettelser.

Men nok en del arbejdsløse æggehoveder.
Som der sikkert ville kunne bruges til at sælge billetter i togene f.ex.

MVH
Egon

Fra : TheLandOfTax

Dato : 06-04-06 11:08

Jeg forstår godt din situation. Jeg stod der selv efter endt
uddannelse, gode eksamenspapirer, men (dengang) høj arbejdsløshed
inden for mit fag, og dermed intet arbejde. Jeg blev også anvist jobs
der ikke ligefrem hjalp mig med komme i gang med hvad jeg var uddannet
inden for. Jeg ønskede ikke at deltage i det danske
"velfærds"-system og besluttede at søge udfordringer i udlandet
da jeg måtte erkende at mulighederne i Danmark var for få. Men jeg
havde heller ikke familie dengang. Din situation (med børn) gør det
unægtelig endnu vanskeligere. Har du valgt en uddannelse med ringe
beskæftigelsesmuligheder eller hvad mener du er grunden til at du ikke
kan finde et det "rigtige" job?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-04-06 15:54

Har du valgt en uddannelse med ringe
beskæftigelsesmuligheder eller hvad mener du er grunden til at du ikke
kan finde et det "rigtige" job?

Jeg har desværre valg en uddanellse som under min læretid kom til at hænge
mig langt ud af halsen.

Så nu tager jeg forskelligt ufaglært hvilket der hverken er penge eller
fremtid i, blot for at sikre min fortsatte dagpengeret i fremtiden. Så jeg
er bestemt ikke en af dem der sådan går og glæder sig til man skal på
arbejde.